Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Borre opp oljetur til turbo i blokka

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard Borre opp oljetur til turbo i blokka

    er det noen som har borra opp hull til oljetur i ei sugemotor blokk? nå har jeg tatt ut olja forran på blokka, men jeg synes det var veldig trangt der, og jeg hadde tenkt å lage meg noen AN slanger til tur og retur. jeg liker heller ikke å ha slangene forran motoren med reimhjul og vifte og slikt

    og kan dette gjøres med drill og gjengetapp? jeg har jo gjenga opp hull i stål før og det går jo helt greit.

    og hvordan gjøres det eventuelt med AN koblinga? kan den bare skrus rett inn i blokka da? eller må jeg ha overgang?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er bare å bore opp..
    ingen fare
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ok borrer opp hull til retur også da og ser om jeg får solgt turbokit panna liker ikke slangeklemmer

    men er det bare å skru inn AN koblinga i blokka da? har aldri sett en slik kobling, men det ser ut som den er konisk i enden, regner med det er for at det skal bli tett, så da må jeg vel ha en kobberpakning eller noe?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hvis du gjenger opp med konisk gjengeverktøy så holder det med en runde gjengeteip på røret du trer ned i blokka så blir det tett.
    Det er faktisk bedre å ha returen litt høyere opp (som du får nå) en i bunnpanna også. mindre fare for "å tette returen" pga olje i svinger etc. men husk å bor så stort som mulig. husker ikke hvor stor jeg gjenga opp(kan sjekke i morra tidlig)
    One Ring to rule them all

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Man får kjøpt si AN ansatser med alle slags gjenger
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ok, det var jo flott. men bare for å være sikker, man trenger ikke noe spesialverktøy for å lage slangene? for jeg har ikke helt skjønt hvorfor folk gidder å gå til tess å bruke masse penger på å få pressa slanger hvis man bare kan bruke slike AN slanger, de tåler kansje mer trykk? men man har vel ikke bruk for noe som tåler over 10 bar på en motor?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    For og få tak i an koblinger så må man bestille, men og dra på tess tar 20min. Så for meg er valget enkelt.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •