Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: bakrutepusser v70 2004 mod.

  1. #1

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard bakrutepusser v70 2004 mod.

    Sliter med bakrutepussern til min v70 , skiftet denne for en stund siden og den har virket helt normalt , så tenkte jeg at jeg skulle bare koble den ut nå i vinter da min kjære bruker bilen og det kan for være at den kan fryse fast på bakruta og kansje brenner opp?!
    tok derfor ut sikringen i lasterommet. nå tenkte jeg at jeg skulle sette på plass sikringen igjen i og med at bakruta blir så jævlig møkkete med alt sølet og + grader
    men jeg kan ikke få den til å virke?? hører at interval relet slår inn , har målt at det er minus og pluss hoved strøm inn på motoren i bakluka ,så min besluttning er at det mangler styrestrøm opp til motoren , lasker jeg over inn på motoren går den som bare det
    kan noen komme med noen lure ideer om hva som kan være feil?? tenkte på defekte/brudd i kabler opp til luka , men alt annet virker som det skal og det har ikke vært noen annen el feil??
    Hjelp Hjelp :(

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    mest trulig er akslingen fast ira, ein, eg fiksa det ved å demontere heile greiena og legge gear huset og akslingen i cola, for ein dag eller 2, so er det fram med brutal kraft og lirke til akslingen løsna, ta den ut slip ned akslingen litt, og puss litt i gear huset, og monter den igjen, da virker den som bare f... X)

  3. #3
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Motoren går når man setter strøm på den. Da sitter den ikke fast.

    Skjønner ikke helt hva du mener. Hvis releet slår så funker jo styrestrømmen. Hvor på motoren måler du 12V og hvor lasker du for å få den til å gå?
    2001 Volvo S60 2.0 T BSR Steg 2

    1996 Volvo V40 1,7 (solgt)

    Østlie Servicesenter -------> Østlandets beste Volvo verksted.


    Bor du i nærheten og ønsker å lese/slette feilkoder? Send meg en PM.

  4. Takk Vatnehol takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av iPaal Vis post
    Motoren går når man setter strøm på den. Da sitter den ikke fast.

    Skjønner ikke helt hva du mener. Hvis releet slår så funker jo styrestrømmen. Hvor på motoren måler du 12V og hvor lasker du for å få den til å gå?
    Ja motoren går, men fra motor er det eit lite plasthjul som driver den akslingen som går "igjenom" bilen fra motor til Visker, det er den som sitter fast, den har veldig lett for å sette seg fast vist den er for lite brukt,

  6. #5

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Hei ,joda motoren går og pusser pusser bakruta , har satt strøm på den så den er ok , det går 3 ledninger inn på stikket til motoren en er jording en måler jeg +12v konstant selv om bryter ikke er slått på for motor (bryter spak på rattstamme) s¨er det en ledning som tydligvis skulle aktivere motor enten ved interval eller konstant gange når jeg leder stømmen fra + kabel og over til denne kabel går motorn helt normalt ,så her mangelr det strøm , hører også releet slår inn når jeg slår på bryter og når den er slått på interval pussing (klikker)
    er usikker om det er vært et problem med brudd i ledninger på disse bilene opp til bakluka??
    den har jo gått ca 230000km..........?

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    sjekk ledningene i venstre hengsel på bakluken du. trekk strømpen så langt ned du får den så tipper jeg du finner feilen

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nordan27 Vis post
    Hei ,joda motoren går og pusser pusser bakruta , har satt strøm på den så den er ok , det går 3 ledninger inn på stikket til motoren en er jording en måler jeg +12v konstant selv om bryter ikke er slått på for motor (bryter spak på rattstamme) s¨er det en ledning som tydligvis skulle aktivere motor enten ved interval eller konstant gange når jeg leder stømmen fra + kabel og over til denne kabel går motorn helt normalt ,så her mangelr det strøm , hører også releet slår inn når jeg slår på bryter og når den er slått på interval pussing (klikker)
    er usikker om det er vært et problem med brudd i ledninger på disse bilene opp til bakluka??
    den har jo gått ca 230000km..........?
    hmm, ja dette var nytt for meg, har ikkje hørt at dette skal vere eit problem, men då er det jo å starte feilsøking på kablane, sikker på at bryter på rattstamme er i orden?

  9. #8

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Feil er funnet , takk til dere , TommyG hadde rett ,det var brudd i flere ledninger på venstre side der kabel bunten går igjennom karrosseriet ,her bøyer den seg når bakluka åpner/lukker seg , nesten alle ledningene hadde skader på isolasjon og 3 stk var det brudd i , her har volvo gjort en dålig jobb når en tenker seg at det er brukt grove ledere i kablene ,kunne vært bedre med mange tynne ledere da har ikke dette broblemet oppstått før bilen hadde blitt mye eldre, men noe skal det jo være, kunne vært værre ting ;-)

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Det er et kjent problem det der. Det gjelder ikke bare v70. Jeg ble tipset av en mekaniker hos frydenbø
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  11. #10
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Samme problemen finner du på BMW E39 Touring, dårlig løsning med ledninger sammen med hengsler

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    jeg vil bli overrasket om det skulle dreie seg om ett eller to merker. Det er tross alt mye bevegelser i bakluker. Før eller siden er det nødt til å gi seg.
    Sist endret av TommyG; 28/12/11 kl 18:59

Lignende tråder

  1. har en 2004 D5 på feriekoloni:D
    By mrstfu in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 10/07/11, 13:10
  2. 2004 V70 med småproblemer
    By JonnaV70 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 13/05/11, 20:28
  3. Bakrutepusser på 245
    By Euro-96 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 24/12/10, 10:49
  4. S: Volvo S60 R, 2004
    By larsa-std in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 08/02/10, 14:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •