Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 118

Tråd: CarPC prosjekt S60

  1. #26
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    ouch! nå har jeg også blitt hekta på detta..
    Volvo S60 2.0 turbo

  2. #27
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    heisann!
    lurte på en ting anngående montering av skjermen! hva er måla på rammen (umodifisert) der spillern skal inn på dobbel din? og får du plass til koppholder eller det lille rommet på venstre side av remmen?
    Volvo S60 2.0 turbo

  3. #28

    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    132
    Innlegg
    365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wium Vis post
    heisann!
    lurte på en ting anngående montering av skjermen! hva er måla på rammen (umodifisert) der spillern skal inn på dobbel din? og får du plass til koppholder eller det lille rommet på venstre side av remmen?
    Slik du tenkte på? Får plass til telefondelen med litt mod av ramma. Og får man får jo laget til et feste som gjør at den blir sittende der. Krever nok et sterkere feste enn hva jeg har laget for tefefonen.


    - 2018 Volvo V90 CC D5 AWD Polestar
    - 2014 Volvo XC70 D4 AWD
    - 2009 Volvo V50 2.0D
    - 2020 Adria Alpina 763UK+
    x Div. Volvo

  4. #29
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    kjekt å høre! hva er planene dine?

    dobbel din er vel 110mm x 110mm. platen fra volvo eller fra nettet er uten mulighet for telefon eller lagringsrom, dette må evt moddes inn som overnevnte har gjort.

    skjermen som jeg har valgt er langt over den sizen. jeg har planlagt å modifisere den inn.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #30
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    kjekt å høre! hva er planene dine?

    dobbel din er vel 110mm x 110mm. platen fra volvo eller fra nettet er uten mulighet for telefon eller lagringsrom, dette må evt moddes inn som overnevnte har gjort.

    skjermen som jeg har valgt er langt over den sizen. jeg har planlagt å modifisere den inn.
    Ja, var slik hansm mente. Jeg har den platen som han har, men jeg har boret to hull i den til turbotrykkmåler og voltmeter og vil gjerne beholde de. Nå har jeg riktig nok ikke fått målt noe på ramma selv pga jobb.

    Ang. Mine planer, så har jeg ikke kommet så langt ennå, bare titta litt. Hadde håpet jeg skulle kommet litt bedre i gang i løpet av neste måned. Det jeg først vil finne ut av er skjermen. Har jo lyst til å ha litt størrelse på den, men jeg har vel egentlig ikke plass til noe særlig større enn 7".
    Volvo S60 2.0 turbo

  6. #31
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    det som er kjekt med 7" , det finnes utallige skjermer i den sizen som passer på dobbel din, og da er det flere som kjøper de, samt mye rimligere pris pga det.
    men det er 4:6 format.
    min 8" 16:9 var alt for dyr iforhold til 7"

    men jeg ville ha den sizen
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  7. #32
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    det som er kjekt med 7" , det finnes utallige skjermer i den sizen som passer på dobbel din, og da er det flere som kjøper de, samt mye rimligere pris pga det.
    men det er 4:6 format.
    min 8" 16:9 var alt for dyr iforhold til 7"

    men jeg ville ha den sizen
    Hmm, kanskje jeg må vurdere 7" en gang til? hadde egentlig lyst på noe litt større, menmen
    Lyd i orginal høyttalere forresten! Leste på et forum at forsterkeren skulle ligge under passasjersetet foran, får du koblet denne opp mot pc'en?
    Volvo S60 2.0 turbo

  8. #33
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    visst du har high performance eller premium så har du forsterker under passasjer setet, enklest med forsterker, du kobler fra lydkortet og rett i forsterkeren
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  9. #34
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    visst du har high performance eller premium så har du forsterker under passasjer setet, enklest med forsterker, du kobler fra lydkortet og rett i forsterkeren
    det tror jege ikke jeg har men da må det vel bli til å kjøpe en ny forsterker, men hvordan gjøre det med kabler fra høyttalerene da?
    Volvo S60 2.0 turbo

  10. #35
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    er veldig enkelt å finne ut, dra passasjer stolen fremme helt frem, å se bak. har du forsterker vil det se slik ut.


    om du ikke forsterker så er der ingenting:P

    og en ting jeg glemte på å nevne, du må ha en overgang fra volvo sin plug på forsterkeren din plugg til phono når du skal koble til fra carpc!
    bare å søke etter audio adapter på forumet så finner du alle sidene, acb.no transmedia.no ebay.com radiospesialisten.no mange som har de nå.

    legger ved skisser angående lydkobling fra mp3car.com som er en side du burde absolutt ta en titt på om du har tenkt å montere carpc.
    http://www.mp3car.com/the-faq-empori...tereo-amp.html



    5.1 surround lyd


    eller gjennom hu, som f.eks original hu(cd-veksler)


    mitt alternativ vil bli 5.1, da får jeg skikkelig surround, men trenger da en en-kanalers forsterker i tillegg pga center høytaleren i premium anlegget som jeg har er drevet av hu mens resten av forsterkeren.

    lydkorte på hk hadde 7.1 eller 8.1 så da har jeg mulighet å sette i flere i høytalere med egne kaneler og. .1 står såklart for sub.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  11. #36
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    har støvsugd der sikkert 1000 ganger, så burde vel lagt merke til om det var noe der, men skal sjekke imorra bare for å se om jeg har oversett den :P
    føler egentlig at 5.1 er et must! men det er kablene fra høyttalerene jeg lurer mest på egentlig. de går vel bare rett til spillern om ikke jeg har forsterker under setet? blir jeg nødt til å trekke nye da?
    Volvo S60 2.0 turbo

  12. #37
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    høytaler kablene går til til rett bakom hu selvom du har forsterker, det går signal kabel fra hu til forsterker, og så høytaler kabler med volvo kontakt på opp igjen til hu, der blir de plugget inn i de som går utover i bilen.

    det avhenger av hvor du har tenkt å plassere forsterker. gå for en original premium forsterker er ingen dum idè, da slipper du å trekke så mye kabler.

    men går du for å ha forsterkere i bagasjerommet må du trekke fra bak hu og bak til bagasjerom, men det er enkelt å trekke kabler i denne bilen så det er igrunn ingen bekymring
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  13. #38
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    sjekke i sta, var ingen forsterker der.. så du mener at det enkleste er å kjøpe en orginal forsterker å sett i? =) hvordan blir det med de høyttalerene jeg har da? burde jeg bytte de også? mangler jo senter, så da burde jeg vel skaffe en sånn og :P
    Volvo S60 2.0 turbo

  14. #39
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    sjekke i sta, var ingen forsterker der.. så du mener at det enkleste er å kjøpe en orginal forsterker å sett i? =) hvordan blir det med de høyttalerene jeg har da? burde jeg bytte de også? mangler jo senter, så da burde jeg vel skaffe en sånn og :P

    jepp, & bytt ut alle i høytalerene i bilen til premium og high performance i framdørene(det er annet dørtrekk på premium, plass til 3"mellomtone)

    da får du en lyd oppgradering du IKKE kommer til å angre på, det er i en helt annen verden klasse iforhold til hva du har nå

    der ligge ofte sett med høytaler og forsterker på finn.no og blocket.se
    der det følger med kabler til forsterker, forsterker og høytalere. high performance forsterker er 200w og premium er 300w.

    tror jaggu med du kan bruke hu du har på det og, 603? er litt usikker, men tror den går både på high performance og vanlig, er jo bare å søke litt kjapt på forumet her så finner du svar.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  15. #40
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    vil det si at jeg må bytte dørtrekk? må si jeg ble litt sugen på å få bytta høyttalerene og montert forsterker nå :P stemmer at jeg har en 603, men den sitter jo ikke i bilen :P
    Volvo S60 2.0 turbo

  16. #41
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    nei, som jeg sa. gå for high performance i framdørene, da slipper du å bytte dørtrekk, og premium resten av bilen.

    har du ettermarkeds spiller? da må ha du en overgang til phono fra den originale kabelen, koster sirkus 150kr.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  17. #42
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    åja, skjønner!
    jeg får holde et øye med finn.no å se om det kommer noe der =)
    Volvo S60 2.0 turbo

  18. #43
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    nei, som jeg sa. gå for high performance i framdørene, da slipper du å bytte dørtrekk, og premium resten av bilen.

    har du ettermarkeds spiller? da må ha du en overgang til phono fra den originale kabelen, koster sirkus 150kr.
    Du mener seriøst ikke at han skal gå for HP i fremdører, og premium resten?
    Du kommer til å få et heftig dårlig lydbilde.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  19. #44
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    hmm, de er kanskje sant det..
    får ikke modifisert dørtrekket så det vil passe uten at det syns på utsiden? har aldri hatt av trekket, så vet ikke hvordan det ser ut men..
    Volvo S60 2.0 turbo

  20. #45
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    joo, jeg mener det, han vil få ett forskjøve lydbilde ja, men uansett så er det godt over det han har. i og med han har klart seg med dette tidligere så regner jeg med at han ikke er all verden kresen på lyd. men om han har peng til det så bytt dørtrekkene og.

    jeg har kunn sett premium dørtrekk så jeg kan ikke hjelpe deg med det. premiumen har en 3"mellomtone på skrått bakover.
    men dørtrekket er enkelt å ta av, klipsene rundt er bare å trykke inn senter på. så bruker du helst en fishbone(for å unngå merker) å tar av ytterste deksel på dørhandtaket innvendig, der er to torx skruer. og så trykker du ned låsen å vipper dørtrekket av, husk å ta av kablene på innsiden av trekket
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  21. #46
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Det skal ikke være noe problem å få det av nei men trekkene bak trenger jeg altså ikke å bytte?
    Volvo S60 2.0 turbo

  22. #47
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Har skifta dørhøgtalerane mine med Focal A1 serien. Veldig godt fornøgd med dei. Komponentsett med delefilter i framdørene og coax i bakdørene.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  23. #48
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    kommet hjem, og her låg en del ting å ventet på meg.
    har pakket opp og demontert noe såvidt.

    griffin knappen, kanonbra kvalitet på den.


    stalk interfacen. kan modulere mange forskjellige merker. pluss flere canbus signaler ut


    joycon exr for å bruke ratt kontrollene for lyd, i lag med stalk interfacen


    dobbel din fra volvo, tok 1.5 måner før den kom. muligens mangelvare?
    kjempe flott var den, og noe større enn dobbel din. blir å modde denne, skjermen uten ramme vises i tillegg. den er akkurat for stor. så må kappe ut litt.
    planen er å bruke litt av lilliput rammen, og støype den til dobbel din rammen fra volvo. og skjære ut på siden av den, for å slide skjermen inn på plass.


    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  24. #49
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Vidunder middelet som jeg skal støype og fylle med.

    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  25. #50
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    Lager du en til meg og eller:P

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Sollien

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. *LØST*Hjælp! Ny radio/CD i bilen - montering...
    By 93_volvo960 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 16/10/10, 19:04
  2. PC (carputer) i 244.. montert inni dashbordet
    By Loff in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 12
    Siste post: 12/04/10, 12:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •