Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 118 av 118

Tråd: CarPC prosjekt S60

  1. #101

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går dette prosjektet?
    Vet ikke om du har skrevet tidligere, men hvilket OS kjører du, og hvilket "ekstrautstyr" har du på maskinen?
    SSD disk?
    Trådløst kort for å få nett?

    Noen greie programmer å ha innpå? Tenker hvis du kjører win7, om du bruker winamp, eller VLC og sånt.
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #102
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    går desverre alt for tregt, jobber på havet, og forrige frituren hadde jeg ikke tid til å gjøre noe som helst, men fikk gjort unna en del så satser på å bli ferdig neste fritur, men det får tiden vise, får vel gå i land igjen rundt den 12 september.
    gjennom tråden, som består mye av bilder så ville du fått svar på alt du spurte om linker på hvor jeg har kjøpt fra og priser. allerede på første side står datamskin valg, det er ett mini itx hovedkort, som har både wifi og blåtann innebygd, 8.1 eller 7.1 innebygd lydkort, en crusial ssd disk, la inn win7 ultimate 32bit (valgte 32bit pga for å få vida til å fungere på den) på noen få minutt gjennom usb 3 på denne maskinen. der ligger bilder av prøvekjøring prosessen, strls sammelignet med ett bankort, montering i kabinett, og hvor jeg har plassert denne gjemt i bagasje rommet. samt strøm modul til pc'en. blir sikkert en slik usb kjepp med trådlaust breibånd på.

    centrafuse blir brukt som "bilradio software" aka front end, dvs det er ett program som er som en ettermarkeds spiller med touchskjerm, som du kan programmere enkelt en del selv. man får forskjellige skins til den og. om man f.eks velger radio på den(dab-dongle) så vil man få opp kanal liste å etc på front enden, velger musikk avspilling fra ssd disk eller minnebrikke så får man opp ganske god meny og spiller som er lett å betjene når man kjører, pluss tilhørende system for å ta i bruk ratt kontrollene(dette er sjelden vare til våre modeller)

    les gjennom tråden så får du sikkert svar på det meste du lurer på i detalj med tilhørende linker og priser
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #103
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    Kan du spille tetris på den maskina di da?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
    Sollien

  4. #104
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    jepp.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #105
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    så bra ut
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  6. Takk Vatnehol takket for denne posten
  7. #106
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er fremgangen?
    vært urovekkende stille her nå...

    Meget bra prosjekt, om jeg ikke har sagt det før

  8. #107
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    har desverre gått alt for tregt, har for lite tid når jeg er hjemme til å få mye ut av det.
    har fått lagt finish på ihvertfall, fargen fra volvo sin eksteriør katalog bommet jeg helt på.
    legger ut ett bilde av resultatet.

    gjenstår og lage festebraketter til skjermen og feste til printkort.



    har lært mye under prossesen, og som tips om noen vil gjøre dette selv så vil jeg anbefale å bruke den jt welden bare til feste rammen i facien og så bare sprakle alt med en gang.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  9. #108

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Dette så veldig bra ut. Litt ujevne kanter, eller lurer bildet meg?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  10. #109
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    begge deler er jeg redd, grunnet den innerste ramme delen fra ramma fra skjermen som jeg støpte i facia'en ble litt skjev under støyping så måtte jeg bruke mye sparkel for å jevne ut hele facia'en, skal innrømme jeg er litt lei hele prosjektet og jeg har kjørt med kun center høytaler i ett år så ville jeg bare nærme meg ferdig med prosjektet så slipingen av kantene og slikt ble litt forhastet.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  11. #110
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    måtte og sparkle på den delen fra skjermen som ble støpt inn, noe jeg har prøvd å unngått, for å ikkje å bygge opp rundt skjermen, blir værre å trykke i hjørnene da. men siden den ble skjevt støpt inn så måtte jeg gjøre det for å få faciaen "flat"
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Bare en liten tanke, ville det ikke vært enklere å frese denne rammeplata ut av en mdf plate med håndoverfres e.l?
    Kan ikke se for meg at det er lett å støpe dette.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  13. #112
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    støpingen var bare jt weld, slags epoxy, for å feste den kanten rundt skjermen, ble noe skjevt, og jeg støpte litt ekstra på for å så pusse ned for å få det flatt.
    grunnen til du bruker innerkanten på original skjermen er for å få en fin kant inn mot skjermen. å lage noe i mdf vil jeg tro at er overhode ikke like enkelt om du skal ha lignende finish, du må og ha press på skjermen bakfra slik den ikke gir etter når du trykker på den.

    Facia'en er heller ikke flat, den er svak buet hele, klarer ikke det med håndfres og mdf.
    Sist endret av Vatnehol; 19/02/13 kl 00:05
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  14. #113
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Noe nytt som skjer her eller? Fått det til å fungere?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #114
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Dette har vel i grunn stått på stedet hvil nesten siden forrige oppdatering, har laget fester bakom skjermen i facian til å holde kretskortet til skjermen.
    Jaggu over 2 år siden dette startet, tiden går alt for fort.
    effektiv tid siden jeg jobber på havet er rundt 6 måner, men det er alt for mye annet som inngår i den tiden og, holder på med bolig greier så jeg har ikke tenkt tanken engang på dette, snart hjem igjen til juletider, får se om jeg får tatt meg en maraton på prosjektet og ferdig stilt det, over 2 år er tross alt ikke akseptabelt, og jeg speilet meg selv en månes arbeid når jeg started det hehe
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  16. #115
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Må vel nesten holde liv i denne tråden

    Holder jo på et carpc prosjekt selv, å har funnet ut at denne facia greia absolutt ikke er så lett som det ser ut som.
    Har vel forsåvit funnet ut hvorden jeg skal få min 8" skjermintegrering til og samtidig få et bra utsende,etter mye prøving og feiling før jeg måtte på jobb, men nå må jeg bare komme meg hjem fra nordsjøen først :P

    Har brukt tiden her ute til å forske litt på hvilket FrontEnd program jeg skal bruke, og har vel egentlig bare funnet ut en ting og det er at ingenting av det som finnes dag vil fungere 100% for meg. Så her må jeg vel finne på noe lurt.

    Finnes utrolig mange forskjellige front ends men utvikleren av 99% av dem har gitt opp prosjektet før det var ferdig, eller så har de blitt lagt ned 2010.
    På div. forum som du har linket til i 1 posten virker det veldig som om CarPc interessen er nesten lik 0 på verdensbasis for tiden så er ikke veldig mye hjelp å få der...

    Men bare for å få det opp og gå blir det nok til at jeg må bruke centrafuse inntil noe bedre dukker opp. Det fungerer vertfall nesten uten bugs til det aller meste selv om designet kunne vert 100 ganger bedre, men det er vil ikke annet å forvente fra et program som er laget på 10-15 år gammel data tenologi.

    Det finnes jo ganske mange forskjellige skins som er fine men mesteparten er enten utdaterte og ikke kompatible eller så er nedlastinglinkene døde. og så lenge utviklerene ikke tar betalt eller får betalt for å lage disse skin'ene har jo utviklingen etterhvert stoppet helt opp her også.

    Som en liten glad nyhet på slutten så hevder Centrafuse at de holder på med utviklingen av en ny front end som skal være for win. 8 nettbrett så vi får håpe at dette blir en realitet i løpet av året

    Ble vist veldig mye her...
    Hva hadde du tenkt å bruke som frontend om du i det heletat skulle ha noe sånt? (gidder ikke lese fra begynelsen :P )

  17. #116

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke gi deg nå Jeg vil se dette in action
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  18. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2011
    Sted
    Trondheim, Norway
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Har du fått det inn i bilen? :P

  19. #118
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Så i en annen post at både bil og prosjektet er til salgs, skal vist bare være monteringen igjen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. *LØST*Hjælp! Ny radio/CD i bilen - montering...
    By 93_volvo960 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 16/10/10, 19:04
  2. PC (carputer) i 244.. montert inni dashbordet
    By Loff in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 12
    Siste post: 12/04/10, 12:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •