Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Sentrallås til tanklokk

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Sentrallås til tanklokk

    På min 04 V70 så kommer det en stygg lyd fra sentrallåsen til tanklokkdekslet når jeg trykker på "åpne" knappen, har kjent med en finger mot pinnen og det skjer ingenting når jeg betjener sentrallåsen med unntak av litt vibrering og som nevnt en stygg lyd fra mekaninsmen når jeg trykker "åpne".

    Det jeg lurer på er hvordan man kommer til denne mekanismen, ser at selve pinnen sitter med to små skruer i selve huset til tanklokket, men jeg må jo komme til innenfra for å få sett på dette?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Må vippe av trekket i bagasjerommet. Er enkelt, sitter vel en eller to skruer der, pluss klipser hvis jeg husker rett.

    Og tanklokket skal vel ta litt tid før den låser seg, mener jeg... Eller?

    Men er det ulyd i mekanismen der så kan det lønne seg å bytte den.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    trenger ikke nødvendigvis og byttes men kanskje smøres var sånn med sentrallås motoren på en suburban som jeg skrudde på laga en fæl lyd men løste seg når jeg tok den ut og smørte den

  4. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    jeg demonterte faktisk den i går, der sitter to torx skruer i bensinlokket som holder hele låsen.
    enkel patent den låsen, er bare en liten elektro motor som i en rc bil som sitter der med ett tannhjul, som går på en spindel. var veldig enkel å åpne og smøre opp. totalt var det fire torx skruer som holdt i hop heile greiene. jeg har hatt problemer med at den ikke vil låse seg opp så derfor demonterte jeg den, vet om mange med tidligere s60'er som har byttet uniten. jeg testet motoren med 6 volt batteri, bare å bytte om fasene for å se den går begge veier.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #5
    Registrerte brukere Wium sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2011
    Sted
    Holmestrand
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Slenger meg på her! min låser ikke.. hører et "klikk" en liten stund etter jeg har låst bilen, men lukket er fortsatt ikke låst.. kan det være så enkelt som bare å smøre den opp?
    Volvo S60 2.0 turbo

  6. #6
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    denne skal låse seg 10 min etter du har låst bilen på tidligere modeller, på nyere er det knapp og eller den skal også låse seg når du kjører over 15km/t ? lest mye forskjellig på www.swedespeed.com. lurer på om sistnevnte er på v70.
    men det er fort gjort å sjekke denne om den går begge veier, med meg fungerte den begge veier, så da er det noe annet som gjør at den ikke fungerer. innspill noen?
    har heller ikke fått feilsøkt pga utømmelige mengder med snø/sludd/regn og slaps her på sunnmøre.

    i instruksjons boken skal ihvertfall stå med tanke på årsmodell hvordan tank lokklåsen skal fungere.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

Lignende tråder

  1. Sentrallås 740 -92
    By Solbekk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 22/10/10, 23:35
  2. Tanklokk med lås, 940
    By Testdriver in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 13/07/10, 09:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •