Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Pussermotor bakluke V70 2007 mod.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard Pussermotor bakluke V70 2007 mod.

    Først og fremst: Hei på dere. Er ny her jeg se :-)

    Så problemer! Som overskriften antyder trenger jeg en ny pussermotor til min V70 2007 modell. Det er hevet over enhver tvil om at dette er en svakhet. Bildelsbasen.se har ingen. Volvowholesaleparts har ingen. Høggere jeg har handlet av gjennom bildelsbasen forteller meg at disse blir revet vekk. En stund solgte de økonomiutgaven, men den var så dårlig at de trakk den tilbake.
    Er ikke så fryktelig gira på å betale 3000 SEK for en ny som sikkert ikke holder lenger enn noen år.

    Så kjære Volvofanatikere : Her kan dere briljere! Tips og hint mottas med takk! Utenlandske nettsteder? Det meste er av interresse...

    Forfall.

  2. #2
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Fra 600 kr HER

    Noen kan sikkert hjelpe deg HER også.

    Og velkommen til Forumet. Er ganske ny sjæl :-)
    Sist endret av iPaal; 06/12/11 kl 19:16
    2001 Volvo S60 2.0 T BSR Steg 2

    1996 Volvo V40 1,7 (solgt)

    Østlie Servicesenter -------> Østlandets beste Volvo verksted.


    Bor du i nærheten og ønsker å lese/slette feilkoder? Send meg en PM.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    De fleste er til frontrute. Skal tråle gjennom finn og se.

    Takk for tips.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    er bare å plukkw swn heilt fra kvarandre og pusse å smøre den opp så er den så god som ny igjen

  5. #5

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Tror ganske sikkert du må skifte ,det som ofte hender er at akselen opp til pusser armen irrer/setter seg fast ,da dette begynner med at den går tregere og tregere medfører igjen at plastdrevet slites inne i motoren og tilslutt er det nedslitt og begynner å slure ,da er det bare å skru løs hele motoren å kaste i søppla ,drev er ikke å få kjøpt løst ;-(

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nordan27 Vis post
    Tror ganske sikkert du må skifte ,det som ofte hender er at akselen opp til pusser armen irrer/setter seg fast ,da dette begynner med at den går tregere og tregere medfører igjen at plastdrevet slites inne i motoren og tilslutt er det nedslitt og begynner å slure ,da er det bare å skru løs hele motoren å kaste i søppla ,drev er ikke å få kjøpt løst ;-(
    stemmer på ein prikk det, bortsett fra at på min so stoppa bare motoren, og eg kopla den i fra tildig nok til at den ikkje var vekkbrent, so tok eg demonteringsjobben, tok ut all elektronikk, og då meina eg all, va eit par plassa ein mp til med loddebolten og avlodde, men er jo bare å lodde på nytt etterpå... so la eg heile huset me aksling i eit bad med Cola over natta, ei god rørtang etterpå so var akslingen laus, pussa den fint ned den og inne i huset, fylte heile greia med Gris og monterte alt tilbake igjen, funka som bare f, da e snart 2 år sidan og viskaren funka enno

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Den er plukka ut og sjekka. Motoren går, men det som dere påpeker korrosjon som er problemet. Var ikke lysten på å plukke den helt i småbiter, så jeg monterte den igjen og smurte den fra utsiden. Den går som den skal uten pusserarm, setter jeg på pusserarmen går den til venstre ytterposisjon som den skal. Når den skal tilbake i startposisjon stopper den sånn ca klokka 11 og blir stående å "slure" på drevet. Hjelper jeg den fra 11 til 12 går den fint tilbake og setter seg i riktig stilling. For meg kan det nesten se ut som om akselen er skjev. Spør ikke hvordan det kan ha skjedd. Mest sannsynlig er den ikke det heller. Da skulle den stoppet på samme sted hver gang. Så jeg trenger nok ny. MEN det er uaktuellt å betale 3 laken for en drittdel.

    Forfall.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Forfall Vis post
    Den er plukka ut og sjekka. Motoren går, men det som dere påpeker korrosjon som er problemet. Var ikke lysten på å plukke den helt i småbiter, så jeg monterte den igjen og smurte den fra utsiden. Den går som den skal uten pusserarm, setter jeg på pusserarmen går den til venstre ytterposisjon som den skal. Når den skal tilbake i startposisjon stopper den sånn ca klokka 11 og blir stående å "slure" på drevet. Hjelper jeg den fra 11 til 12 går den fint tilbake og setter seg i riktig stilling. For meg kan det nesten se ut som om akselen er skjev. Spør ikke hvordan det kan ha skjedd. Mest sannsynlig er den ikke det heller. Da skulle den stoppet på samme sted hver gang. Så jeg trenger nok ny. MEN det er uaktuellt å betale 3 laken for en drittdel.

    Forfall.
    dette er akkurat det same problemte som eg hadde, ville bare tatt "drittjobben" og plukka den sønder og sammen, er faktisk ikkje den store jobben kansje ein 3-5 tima totalt utanom natta over i colabad då og når det var over fekk eg laus armen og tok den ut, har som sagt virka sidan, sparte meg for dei 3000 kr, men hørtes dyrt ut lurer på öm eg ikkje fekk pris igjenom Sunfjor bil i si tid på ca 2000, men kan ta feil

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Ok. Har du noen god "oppskrift" på hvordan demonteringen gjøres? Etter jeg har plukket den ut og demontert dekselet på dritten ?
    Det sitter jo bl.a et halvmåneformet drev der og et snekkehjul med en fjær på (hvis jeg ikke husker heeeelt feil.
    Forfall.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Forfall Vis post
    Ok. Har du noen god "oppskrift" på hvordan demonteringen gjøres? Etter jeg har plukket den ut og demontert dekselet på dritten ?
    Det sitter jo bl.a et halvmåneformet drev der og et snekkehjul med en fjær på (hvis jeg ikke husker heeeelt feil.
    Forfall.
    tja stemmer vell det ja, kan prøve ei stund sia sist...

    kan vell enkelt begynne med motor\styring dette fjerner du ved å ta vekk skruane, so vid eg husker må du ta vekk lodden til ein liten ledning som går inn i styringa for å få dette heilt fra kvarandre.
    so, skal halmånehjulet og div andre smådeler komme ut ganske lett, kan ikkje huske at det var noke fjøyr der, men mulig det, kan jo ha forandra seg litt i fra 2001 mod til 2007... so skal vell dei fleste deler vere komt ut, då er det bare å legge huset og akslingen i eit bad, me Coca Cola (kan jo av og til lure på kor bra da e å trykke i seg slikt stoff når ein ser virkninga
    gjerne for ein dag eller 2, so kom det vell fram til å bare bruke brutal makt på akslingen vri den fram og tilbake til den "løsner" då skal det vere mulig å få den ut, (den veien som motoren står),
    mulig eg har oversett noke, men er ein litt nevenytting og ikkje redd for å ødelegge noke so får du da sikkert til...

  11. #11
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    cola ? :P
    sitat fra mythbusters
    http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_(2003_season)
    ...clean rust. Busted The cola was unable to break down rust deposits.
    like greitt å bruke olje
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. #12
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Rust ja...men legg feks en skitten mynt i Cola et døgn :-) Men ja...jeg bruker heller olje eller et annet rengjøringsmiddel. Selv er jeg "fan" av Jax smøre og rengjøringsmiddel.
    2001 Volvo S60 2.0 T BSR Steg 2

    1996 Volvo V40 1,7 (solgt)

    Østlie Servicesenter -------> Østlandets beste Volvo verksted.


    Bor du i nærheten og ønsker å lese/slette feilkoder? Send meg en PM.

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    cola ? :P
    sitat fra mythbusters
    http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_(2003_season)
    ...clean rust. Busted The cola was unable to break down rust deposits.
    like greitt å bruke olje
    cola funker som f... dessutane er det ikkje rust som er problemet men irr, sjølve huset er i støypejern, og kan ikkje sei at det ver noke rust på akslingen på min, var rett og slett irr som låste heile driten

Lignende tråder

  1. Bakrute pussermotor defekt...
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 04/04/11, 12:06
  2. Defekt pussermotor bakrute v70
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 27/03/11, 16:37
  3. Pussermotor til frontrute 240 ØK!
    By volvo2før in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 20/12/10, 01:44
  4. pussermotor til 240 1982 modell ØK!
    By volvo2før in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 19/12/10, 11:51
  5. Bytte pussermotor bak V70 2004
    By borges in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 30/08/10, 21:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •