Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 189

Tråd: Nyere Volvo (fex V50, V70) kontra de gode gamle Volvo - Pris, komfort, støy, kvalitet

  1. #26
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Understyring og lastebilturbo er ikke alt her i livet gutt
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  2. #27
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Noen moderatorer som har vært her å rota til? Førsteposten min er borte.
    flytta over fra den forrige tråden. så da ble det automatisk lagt etter tidspunkt.
    får ikke endret rekkefølgen.
    Men antar folk skjønner hva det handler om utifra topic.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #28
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    flytta over fra den forrige tråden. så da ble det automatisk lagt etter tidspunkt.
    får ikke endret rekkefølgen.
    Men antar folk skjønner hva det handler om utifra topic.
    Ah, oki . Så det nå.

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Vinstra
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    har ikke sett att mercedes har kommet bedre ut av en kolisjonstest en en volvo enda jeg men.. jeg er av de kjedlige som liker fwd jeg, and i like it
    Mvh Ola

    1998 V70
    1994 Passat stv

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Understyring og lastebilturbo er ikke alt her i livet gutt
    Understyrte biler har vell drept nok folk langs veiene(se bare alle dødsulykkene i vg med audister ).
    One Ring to rule them all

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    så du har eid en tidlig v40 som er en japsebil, med svensk design bygd i belgia? Ikke rart du finner v50 bedre da :P
    Jeg har alltid trodd det å få ut ræva har vært kjøreegenskaper. Var derfor jeg brukte mye tid å penger på å bygge om 940n min til 960 hjuloppheng...
    En ny volvo ligger ikke bedre på veien en de gammle. Er ikke snakk om. kjører sikkert fra PV og volvo 66. Men prøv mot en 2liters 960 eller den litt dårligere 3litern.
    Nyere volvo UNDERSTYRER. FORDI de er designet sånn! Motoren HENGER forran forstillinga. UANSETT hvor mye raskere en v70 er rundt en bane en bmw5 serie (hvor er den testen? autofil?) så kommer du ikke i fra at v70 v50 s60 er konstruert på den måten!
    Prøv å kjør fort på en svingete vei med ny volvo. Prøv det samme med en s90 / 960. (kan være greit å sammenligne med en 960 som har en NY krenghemmer. ikke en 15år gammel en som ALDRI har vært bytta :P)
    960n har motoren lengre bak forhjula (de som bestemmer bilens rettning når man vrir på rattet(fwd volvo folk kjenner denne runde saken best som " Oh shit ") og driverket ligger bakover etterfulgt av en fantastisk konstruksjon av en bakaksel! Vips så har man flyttet vekten fra motor og drivlinje mer sentrert i bilen ( du vet, Der det er best å ha vekta i en bil).
    Jeg mener ikke en ny volvo er mye mye dårligere en gammle volvoer. Hvis jeg får unger en gang å blir glad i dem så skal jeg seff kjøpe en nyere volvo(hvertfall kjærringa skal).
    Men kjøreegenskapene i nyere volvo er KLART mye dårligere en hva 760n og 960n har å by på. (760 med delt hjuloppheng).
    En ny volvo er bygd opp billigst mulig for folk flest. da passer det bra med en understyrt doning med gode seter og bra sikkerhet i ncap tester.
    At du kjører en fattigmans 3 serie sier ikke noe om høye krav akkurat. Det blir på lik linje som v50 vs v70 (3serie vs 5 serie...)
    alder har ingenting å si sålenge bilene er laget dårligere for oss som vil ha kjøreegenskaper. Det er sikkert helt greie kjøreegenskaper for noen. men ikke alle..
    Det eneste som er bedre med forstillinga på nyere volvo er at de har festet krenghemmeren i fjørbeina(men det er jo lett å fikse til på 940 etc...). Det gir krenghemmeren mere "kraft" . Men igjen, dette har jo 960n orginalt selv om noen av de er over 12år gammle nå
    holder på å knekke i sammen av latter her, du påstår med andre ord at det ikke er utvikling på kjøreegenskaper de siste 20 åra? Tror du faktisk burde ta av deg skyggelappene og prøve en nyere bil, for det virker som du ikke har sittet i noen nyere en 90-modell bortsett fra når du var dritafull i baksetet på en drosje.

    Se på solberg og gutta, de kjører med oppsett som understyrer ikke overstyrer. Hvorfor det?

  7. #32
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Det mest optimale sålangt har vel vært 63/37 fordeling med midtmontert motor.
    Men det er til slitt bruk.
    Ingenting å si for den vanlige rød-grønne ola nordmann som har motorer fra 2.0 litre og nedover

    Man kjøper det man har brukt for. Ønsker man sportslig bil, så kjøper man en artig bmw.
    Ønsker man komfort og sjel, så kjøper man svenskt av nyere dato. Helst av høyere klasse

    Dette kan jo bli en endeløs diskusjon :P :P
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #33
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Men dere må ikke glemme priser og da. Husk at en ny bil er et skikkelig tapsprosjekt pengemessig, ikke bare en brutto årslønn i innkjøp, men også mangfoldig flere tusen på service og vedlikehold. Det er kjedelige penger å punge ut med til et verksted kontra penger man faktisk merker forskjell på, fex motor og understell .

    Greit nok for de som ønsker en bil med OK kjøregenskaper fra A til B og har mye penger, men jeg foretrekker heller en småpreppa 940 med 960 understell eller en 960 da.

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    holder på å knekke i sammen av latter her, du påstår med andre ord at det ikke er utvikling på kjøreegenskaper de siste 20 åra? Tror du faktisk burde ta av deg skyggelappene og prøve en nyere bil, for det virker som du ikke har sittet i noen nyere en 90-modell bortsett fra når du var dritafull i baksetet på en drosje.

    Se på solberg og gutta, de kjører med oppsett som understyrer ikke overstyrer. Hvorfor det?
    Alle som har kjørt en GOLF på en grusvei kontra
    RWD
    bil vet jo at fwd biler er raskere på grus.. bare se på bilcross. tilogmed 16åringene der vet det

    Syns du rallygutta kjører fort på asfalt etappene? Da må du begynne å se på asfalt racing.
    Seffølgelig har volvo hatt utvikling de siste 20årene på kjøreegenskaper. Var jo for 15år siden volvo fikk MkII multilinken
    De som kjenner meg vet godt hva jeg liker av kjøreegenskaper
    PS: Jeg eier foresten den gammle treningsbanen til henning og petter solberg(hvis du vil komme å prøve fwd bilen din litt der )
    One Ring to rule them all

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Alle som har kjørt en GOLF på en grusvei kontra
    RWD
    bil vet jo at fwd biler er raskere på grus.. bare se på bilcross. tilogmed 16åringene der vet det

    Syns du rallygutta kjører fort på asfalt etappene? Da må du begynne å se på asfalt racing.
    Seffølgelig har volvo hatt utvikling de siste 20årene på kjøreegenskaper. Var jo for 15år siden volvo fikk MkII multilinken
    De som kjenner meg vet godt hva jeg liker av kjøreegenskaper
    PS: Jeg eier foresten den gammle treningsbanen til henning og petter solberg(hvis du vil komme å prøve fwd bilen din litt der )
    som sagt... kjører en med driv bak. Hva du liker av kjøreegenskaper er jo noe helt annet. Har aldri sagt at det ikke er mye mer morosomt med bakhjulstrekk, det er det jo uten tvil. Kan ikke sammenlinkes engang. Vi snakket her om hva som var raskest av gammel volvo og ny volvo.

    Jeg har sett mye asfalt racing. så vidt jeg kan se så dominerer på ingen måte bakhjulstrekkerene der det er miksblandinger. Med andre ord det er fullt mulig å få en forhjulstrekker til å gå fort i svinger også.

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Men dere må ikke glemme priser og da. Husk at en ny bil er et skikkelig tapsprosjekt pengemessig, ikke bare en brutto årslønn i innkjøp, men også mangfoldig flere tusen på service og vedlikehold. Det er kjedelige penger å punge ut med til et verksted kontra penger man faktisk merker forskjell på, fex motor og understell .

    Greit nok for de som ønsker en bil med OK kjøregenskaper fra A til B og har mye penger, men jeg foretrekker heller en småpreppa 940 med 960 understell eller en 960 da.
    940 med 960 understell er jo faktisk å foretrekke (med unntak fra 2liter 16v motoren) i forhold til en 960... pga motorens lengde i forhold til forstillinga..
    Enig med deg der. i en 960 får man jo også komforen som nyere volvo har. kan hviske i 200kmt uten å tenke over farten. farlig bil på den måten... ofte jeg har tatt meg selv i å ligge i 170-190kmt med altforfå fingre på rattet...
    Men igjen, sikkerheten er jo ikke som nyere volvo. men det driter de fleste på min alder i fortsatt en sikkerbil i forhold til mye annet. og med litt mods så har man utrolig bra kjøreegenskaper takketvære motorens plassering og hvor drivhjula sitter
    One Ring to rule them all

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    940 med 960 understell er jo faktisk å foretrekke (med unntak fra 2liter 16v motoren) i forhold til en 960... pga motorens lengde i forhold til forstillinga..
    Enig med deg der. i en 960 får man jo også komforen som nyere volvo har. kan hviske i 200kmt uten å tenke over farten. farlig bil på den måten... ofte jeg har tatt meg selv i å ligge i 170-190kmt med altforfå fingre på rattet...
    Men igjen, sikkerheten er jo ikke som nyere volvo. men det driter de fleste på min alder i fortsatt en sikkerbil i forhold til mye annet. og med litt mods så har man utrolig bra kjøreegenskaper takketvære motorens plassering og hvor drivhjula sitter
    nå ja... har jo vært litt utvikling på sikkerhetsområdet også. http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    som sagt... kjører en med driv bak. Hva du liker av kjøreegenskaper er jo noe helt annet. Har aldri sagt at det ikke er mye mer morosomt med bakhjulstrekk, det er det jo uten tvil. Kan ikke sammenlinkes engang. Vi snakket her om hva som var raskest av gammel volvo og ny volvo.

    Jeg har sett mye asfalt racing. så vidt jeg kan se så dominerer på ingen måte bakhjulstrekkerene der det er miksblandinger. Med andre ord det er fullt mulig å få en forhjulstrekker til å gå fort i svinger også.
    Jeg snakker heller ikke om hva som er morsomst. Det vet jeg godt.
    Jeg snakker om best kjøreegenskaper. Da finner du ikke en nyere volvo som er raskere rundt svingene en hva en 960er. nyere volvo vinner på kraft. Ikke kjøreegenskaper.
    I alle racing serier som btcc etc så har fwd bilene "goder" som lettere bil etc i forhold til
    RWD
    bilene. Dette er for å få mer racing og "likere" biler.. (merklig nok så drar audi bak i DTM serien rart de gjør det hvis det ikke har så mye å si )
    Men tilbudet står åpent enda... Du får ta med deg bimern så skal jeg kjøre fra deg på de gammle treningsveiene til solberg og co med søsterns vag... men trukke jeg har sjangs på asfaltveien til og fra )
    One Ring to rule them all

  14. #39
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    nå ja... har jo vært litt utvikling på sikkerhetsområdet også. http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
    Akkurat det han sier. Det er en ulempe med de eldre kontra de nyere.

  15. #40
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Men dere må ikke glemme priser og da. Husk at en ny bil er et skikkelig tapsprosjekt pengemessig, ikke bare en brutto årslønn i innkjøp, men også mangfoldig flere tusen på service og vedlikehold. Det er kjedelige penger å punge ut med til et verksted kontra penger man faktisk merker forskjell på, fex motor og understell .

    Greit nok for de som ønsker en bil med OK kjøregenskaper fra A til B og har mye penger, men jeg foretrekker heller en småpreppa 940 med 960 understell eller en 960 da.
    Fortsatt deilig å ha en ny bil, som er mere moderne og mere økonomisk.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #41
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fortsatt deilig å ha en ny bil, som er mere moderne og mere økonomisk.
    Sikkert deilig å ha en ny bil, ja.... et par måneder før det er tid for service . Eller etter noen år når problemene begynner å komme og det ikke er til å skru på selv. Mer økonomisk er det vel ikke når man taper på alt annet enn drivstofføkonomien.

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    nå ja... har jo vært litt utvikling på sikkerhetsområdet også. http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
    Som jeg har skrevet før. sikkerheten er vell det eneste som har blitt bedre..
    Men hvem kom best fra ulykken?
    http://www.youtube.com/watch?v=qwv2vKxX48g

    (oi oi oi, Må ikke glemme at 960n har HSS stål for å hindre at hjulet skal komme inn i cupeen. (noe 940n ikke har ). (+ en del andre bedre ting ).

    Men igjen, den testen viste faktisk at føreren i volvoen fikk mindre påkjeninger i hue. toyota føreren fikk en bråere stopp...

    Vet ikke om jeg ville valgt å fått litt benskader eller hjerneskader
    Men det viser som du sier hvor mye bedre nyere biler er på sikkerheten. Så får vi som vil ha kjøreegenskaper i volvoene satse på bur isteden
    One Ring to rule them all

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Jeg snakker heller ikke om hva som er morsomst. Det vet jeg godt.
    Jeg snakker om best kjøreegenskaper. Da finner du ikke en nyere volvo som er raskere rundt svingene en hva en 960er. nyere volvo vinner på kraft. Ikke kjøreegenskaper.
    I alle racing serier som btcc etc så har fwd bilene "goder" som lettere bil etc i forhold til
    RWD
    bilene. Dette er for å få mer racing og "likere" biler.. (merklig nok så drar audi bak i DTM serien rart de gjør det hvis det ikke har så mye å si )
    Men tilbudet står åpent enda... Du får ta med deg bimern så skal jeg kjøre fra deg på de gammle treningsveiene til solberg og co med søsterns vag... men trukke jeg har sjangs på asfaltveien til og fra )

    wtcc info hvilket vekttillegg?

    Når du sammenlinker 960 mot nye Volvoer, er da 960 standard eller slept ned, stive dempere, større hjul og sperre bak? Hvis den har det så må det vel være lov å sammenligne med samme utstyr på en nyere Volvo også?

    tar du en titt her så ser du at forhjulsdreven Volvo frekventerer oftere en bakhjulstrekkerene. http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

    Ellers så tror jeg at jeg må si takk for tilbudet, men bimmern har ikke godt av å bli grisekjørt på en grusvei. Interessen for å beholde lakken i sånn någelunde god stand er tilstede, så sandblåsing på bane er ikke første pri.

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fortsatt deilig å ha en ny bil, som er mere moderne og mere økonomisk.
    tenker man økonomi så kjøper man ny polo.. men hvor moro er det å være 25år å ha en slik bil?
    Er vell ikke bærumsgutter heller
    One Ring to rule them all

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    wtcc info hvilket vekttillegg?

    Når du sammenlinker 960 mot nye Volvoer, er da 960 standard eller slept ned, stive dempere, større hjul og sperre bak? Hvis den har det så må det vel være lov å sammenligne med samme utstyr på en nyere Volvo også?

    tar du en titt her så ser du at forhjulsdreven Volvo frekventerer oftere en bakhjulstrekkerene. http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

    Ellers så tror jeg at jeg må si takk for tilbudet, men bimmern har ikke godt av å bli grisekjørt på en grusvei. Interessen for å beholde lakken i sånn någelunde god stand er tilstede, så sandblåsing på bane er ikke første pri.
    Orker ikke sjekke reglene der nå. Vil tippe det ikke står alt av regler der heller. det er jo kilovis med dokumenter
    Sammenligner en orginal 960.
    skal jeg sammenligne en 960 det er gjort litt med så kan jeg heller dra inn den gammle 940n min som eksempel.. selv med lite krefter så var den styggrask på banen i forhold til tilsvarende biler. Det beste er at det er lett å få en bil slik også :P det går å fikse på en dag. å fortsatt bruke bilen til hverdags. Men det går ikke å få en R volvo til å ha i nærheten av de samme kjøreegenskapene uten å stive opp å kaste ut alt som veier litt.
    At det ikke finnes noen volvoer på listene der er fordi det desverre er en del volvo eiere som sverger til stivbakaksel enda
    Men er jo moro å kjøre slalom mellom dem på bane også
    Men da DTM som er godt eksempel. der har vi alle de store produsentene som er kjent for litt krefter. alle er rwd :P selv audi som egentlig er en gnager
    One Ring to rule them all

  21. #46
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Åja. Sorry. Er jo bærumsgutt viss man har ny bil.
    Sist endret av henrik940; 29/03/10 kl 19:02
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Åja. Sorry. Er jo bærumsgutt viss man har ny bil.
    ja man er jo selvfølgelig det.... not

    har ny bil selv, men bor ikke på den kanten av byen og ikke mor eller far som har handla til meg heller.

    Er vel derfor han hauser opp disse veteranbila tenker jeg.

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Vet dere om andre steder i landet hvor masse unge gutter kjører polo? neppe...

    "har ny bil selv, men bor ikke på den kanten av byen og ikke mor eller far som har handla til meg heller"

    Haha! tok du "pappagutt" forsvar utifra at jeg skrev bærumsgutter kjørte ny polo? Den billigste (nja, lupo) folkebilen som finnes


    Ingen pappagutter kjører polo eller bmw 3 serie..

    Henrik snakka om økonomi. jeg nevnte den billigste bilen jeg vet om som går billig. polo..

    Jeg har aldri hintet til at du har vært pappagutt flobben. Det viste jeg allerede ved de første innleggene dine når jeg skjønte du hadde kjørt rundt i japse / v40



    Hva mener du med å "hauser opp disse veteranbila" ? Jeg kunne solgt den MINSTE leiligheten min i grefsenveien og kjøpt en ny v70r med alt utstyr på volvo. NULL STRESS. tilogmed fått penger til overs! Men hvorfor skulle jeg det? Når jeg får en bil som gir meg dårligere kjøreegenskaper en hva jeg vil ha av en bil?
    Det har ALDRI vært snakk om at penger har spilt noen rolle her. en ny volvo ligger ikke bedre på veien fordi den er dyrere og nyere.. At den beste volvoen for de av oss som vil ha en volvo med kjøreegenskaper er eldre og "billig" er bare et +
    One Ring to rule them all

  24. Takk olavxxx takket for denne posten
  25. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Åja. Sorry. Er jo bærumsgutt viss man har ny bil.
    eller polo?...

    Ellers hadde det kanskje vært en del bærumsgutter rundtom i hele landet?...
    One Ring to rule them all

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    En 240 med diesel, og man hører ikke en dritt?
    Ja da har man noe problemer med skroten..
    Bilen er dønn strøken og helt orginal. Er jo den motoren i verden som har finest og mest gjevn gange.

Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •