Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 60

Tråd: 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt

  1. #1
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt

    Hei folkens, i dag stoppet V70en på vei til jobb. Bilen er en 2007 V70 2,4D med 261 401 km på telleren da det skjedde (minnet mer om 1987 240 D6 akkurat da). I går begynte entreprenøren å pusse opp badet mitt, så alle sparepengene går til det og jeg har ikke råd til å ha bilen på verksted akkurat nå...

    Situasjonen: 1-2 grader ute, motorvarmer hadde ikke gått siden jeg våknet tidligere enn planlagt, men den gikk på direktestart første delen av turen og jeg hadde kjørt ca 20 minutter på motorvei og i 70-sone så motoren var god og varm. Ikke noe tull underveis. Temperaturnålen sto rett opp, og tankmåleren sto på 1/3 full. Jeg kjørte i ca 20 km/h mot høyre i en liten til middels stor rundkjøring, det blir en ganske krapp sving men ikke noe spesielt i utgangspunktet. Deretter akselererte jeg rolig ut av rundkjøringen. Etter 50 meter, i ca 50-60 km/h, "smeller" det og bilen slutter å akselerere. Den holder seg i gir (automat) og jeg triller inn på en lomme.

    Der setter jeg den i park og prøver å starte bilen, den bare kinner uten noen respons i ca 15-20 sek før jeg gir meg. Åpner panseret og lyser litt rundt, ser ingenting, prøver å starte bilen igjen og alt er som det skal. Kom meg til jobb og hjem igjen etterpå uten problemer.

    Hva skjedde? Dette kan jo ikke være bra. Det virker på meg som om den ikke fikk diesel, var en typisk "old school"-motorstopp i stedet for det moderne der du får meldinger på skjermen om hva som skjer (innbiller jeg meg). Fikk altså ingen meldinger utover at lampene som lyser når bilen er av ble tent og at jeg har lite spylervæske.

    Tenkte tanker som dieseldyr eller annet drit i tanken, men siden den startet så fort og uten problemer tror jeg ikke det. Ikke noe som blir dratt gjennom systemet, hvertfall.

    Mine teorier, som folk med erfaring gjerne kan synse om..:
    -Kan dieselpumpen ha stoppet?
    -Kan dieselnivået rundt dieselpumpen ha blitt for lavt i rundkjøringen når jeg hadde ca 20 liter på tanken?
    -Kan jeg ha litt dritt i tanken som sperret for et innsugsfilter, eller noe dritt i et annet filter som reduserer gjennomstrømningen? Det som er rart i så fall, er at jeg kjører opp bratte bakker hver dag, også etter at den stoppet, og da burde den ha slitt med det. Derimot får jeg lavfrekvente og ganske merkbare vibrasjoner i hele bilen ved jevn fart og veldig lavt pådrag på ca 1800-2000 rpm.

    Jeg pleier forresten å dra turtallet til 5000 rpm innimellom for å ikke daukjøre den og de fleste turer den tar er 25km eller mer hver vei, så den skal ikke være nedsotet pga småkjøring.

    Tenker å ta en tur og svinge litt hardt og gi litt gass og se om det skjer igjen, kan ikke ha en bil jeg ikke kan stole på.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    det første du kan gjøre er å sjekke om der er noen feilkoder i systemet ditt.

    hvordan smell var det? hvor kom det fra? var det mekanisk, eller elektrisk smell?
    muligheten for at pumpen ikke fikk sugd diesel er der, men da skal det ha vært en bra bakke, og har det blitt dragd luft i drivstoff systemet da vil det ta ca tiden du oppgir på start før den får sugd fram igjen diesel.
    selv om ingen lamper er tent så kan der forligge feilkoder.

    der er innsugd filter på pumpe slange i tanken, i tillegg til vanlig diesel filter.
    diesel dyr er bare ett problem når der er vann i tanken, dette er ett svært sjeldent problem på biler.

    de vibrasjonene dine kan tyde på slitte motor foringer, og eller motoren ikke går slik den skal
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. Takk knetrom takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Jeg skrev "smell" i hermetegn for jeg lurer på om jeg innbilte meg det ser du (var tidlig på morgenen, jeg våknet en time tidligere enn vanlig og fant ut at jeg bare kunne gå på jobb).. Kan ikke helt se for meg hva som skal ha gitt et smell og at alt deretter virket fint. Jeg tror at det kan ha vært den brå endringen av lydbildet som forvirret meg, samtidig med at jeg umiddelbart tenkte at automatkassen gikk til helvete.

    Feilkodene skal sjekkes, går ut i fra at bilen lagrer mange feilkoder den ikke gir beskjed om.

    Det var på flat mark det skjedde. Men som du sier så virker det riktig at det vil ta så lang tid å suge fram diesel igjen. Prøvde å svinge litt og provosere det til å skje en gang til i går, men det skjedde ikke.

    Det føles som om motoren ikke går helt som den skal når den vibrerer, men jeg skal se om jeg ser tegn til slitasje på motorforinger. Vibreringen minner på en måte om å trille ned en humpete vei med mine gamle biler med b230 og slitte motorfester, de motorene gir en viss bevegelse i bilen når de står og beveger seg. Leser folk skriver øvre og nedre motorfeste, er det flere å velge i og hvor sitter de?

    Det med dieseldyr vet jeg er sjeldent, men bor jo i Bergen og det er en del bensinstasjoner som har små tak og "åpne" fyllepistoler, så i teorien kan det jo ha regnet et par dråper oppi tanken mange ganger i løpet av 261 000km Men det vanlige er jo at det skjer i båt og at du ikke får start igjen når de tetter filterene..
    Sist endret av knetrom; 03/12/11 kl 12:01 Begrunnelse: glemte noe
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  5. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    du har to (eller 4?) vakumm motor fester, og de er kjent for å sprekke opp og lekke, og eller falsk luft i slangen (lekkasje) til de, de fungerer slik at jo mer turtall du har jo hardere blir motor foringen, og disse blir lekk så blir de ikke så stive som de skal bli og dermed vibrasjoner. en visuell sjekk kan du ta av selve foringene og slangen. ellers så er her mykje andre tips på forumet som har erfaring med dette.

    nedre momentstag og øvre kan du ta en visuell sjekk av de to
    her er nedre

    http://www.ipdusa.com/products/4888/...n-torque-mount
    der er som regel den minste som er kaputt. svært enkel å bytte.

    den øvre ser du med en gang du åpner panseret, du ser tverrstaget i motor rommet og i midten av den går den ned mot toppen av motoren og er skrudd fast i øvre motor foring.
    trykk på bilde
    foringer er 2-3 10 21-22 37, samt vibrasjons demper 4a



    er jo helst salt vann diesel dyr forekommer i, diesel dyr spiser opp filter, "spiser opp" smøringen i oljen, og tærer på alt stål og gummi. forferdelig sak. en del mob båter som henger på sider av større båter som har kommet diesel dyr i, og hatt det en stund må gjerne bytte hele motoren.

    edit: ser no at det ikke er vakumm foringer på denne, har vibrasjons demper, sikkert utslitt.
    Sist endret av Vatnehol; 06/12/11 kl 17:36
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  6. #5
    cortinaterje sin avatar
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Kristiansand
    VCCN medlemsnummer
    1885
    Innlegg
    557
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde full stopp langs veien for et par år siden. Hadde ppc med meg i bilen og leste ut tre
    ECM
    feilkoder på brenseltrykk og komunikasjonsvikt med
    CEM
    . Slettet disse og startet igjen.

    Bilen har gått helt OK siden. V70 D5 02
    ct

    Det er ikke bare Volvo som ruller
    V70 D5 2002

  7. #6
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Skjedde igjen i dag. Et par forskjeller:
    -hadde full tank
    -motor var kald
    -tok flere minutter å få start igjen
    -motor gikk ikke skikkelig etter start og stoppet igjen etter noen hundre meter
    -etter andre stopp kubbet motoren flere ganger da jeg satt bilen i drive og prøvde å kjøre. Fortsatt tungstartet.
    -den gikk stort sett greit på tomgang når den først kom i gang, men tre ganger hoppet motoren som om den ikke hadde tent på ene sylinderen

    Skal se om jeg får lest noen feilkoder, men må vel til frydenbø en tur :/

    Jeg lot forresten motoren gå på tomgang med dieselvarmeren på og den gikk etter det, kan ha vært tilfeldig.

    Og den fjusket ganske kraftig ved null pådrag etter turen hjem (2km), så jeg tror ikke det er motorfester likevel..
    Sist endret av knetrom; 01/01/12 kl 15:56
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  8. #7
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Tredje gang i dag, midt i lørdagsrushet.. Ble tauet vekk og kjørte videre med en gang han som tauet forlot parkeringen.

    Hadde feilkoder på tre dyser og på lockup på girkassen etter sist. Slettet de, kjørte ti mil, sjekket igjen pga bilen hadde fjusket litt, ingen nye. Har time hos Volvo 30. jan men tror noen andre får se på den før. Holder dere oppdatert..
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  9. #8
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    kanskje du skulle kjøpt deg en logge interface, slik du kan sjekke loggene når det skjer å se hva som signal som går amok, og kanskje slår ut andre ?
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  10. #9
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Det kjenner ikke jeg til, men det fins altså mer detaljer enn bare feilkoder? Må vel på ebay,men hva søker jeg på?
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  11. #10
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    bare en odb som støtter canbus, men det finnes svært få som funker på vår bil.
    originale dice box kan du logge med, men jeg husker ikke om du kan lagre loggen, og du skulle hatt en med blåtann så du slipper noen kabler med bena når du kjører. dice kjøpte jeg for 1500kr på www.aliexpress.com
    du får de med blåtann, men vet ikke om du får kina kopiene med blåtann.

    rica tuning, og ipd selger logge utstyr til bilene våre.

    http://www.scantool.net/obdlink-mx.html kanskje denne fungerer og, de programmene de har på siden er å lasted ned på torrentz.eu

    er bare å søke på odb 2 interface, å passe på den støtter volvo sin canbus system, men det er veeeldig få som gjør, og så må du ha odb program, de fleste støtter logging, du kan faktisk bruke en smarttelefon til saken med app. det er det enkleste.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. #11
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Kan hive inn en oppdatering på denne saken:

    Det skjedde vel en 6-7-8 ganger i løpet av en mnd, lot bilen stå til Frydenbø fikk tatt en kikk på den. De fant ingen feil på den, men de "strammet opp" en dyse eller to som hadde feilkode. Spurte hva det betydde og de hadde ingen forklaring på det utenom at det var jo så lave spenninger de opererte på. Så det ser jeg vekk fra. Jeg måtte fortelle de at det sikkert var feilkode på girkassen også, noe de sa nei til først før de la merke til det. Så de var klar over at det var noe med girkassen i hvertfall, selv om koden kunne bety at bilen hadde vært i gir med motoren av.

    Men noe jeg la merke til var at knappen for vintermodus på automaten sto halvveis inne i en periode, og den var ute igjen etter besøket på Frydenbø. Jeg merket det med knappen da jeg skulle vise en kollega hva den var til, ca midt i perioden bilen stoppet. Knappen var blitt som en touchknapp, den sto på samme sted og var uten trykkemotstand. Den slo seg av og på veldig lett når jeg så vidt var borti den, og kanskje det holdt at bilen var i bevegelse for at den skulle reagere.

    Så min teori er at vintermodus slo seg av og på veldig fort, og siden alle motorstoppene skjedde på 1-2-3 gir så tror jeg at bilen har prøvd å gire fra f.eks 1. til 3. og deretter fått beskjed om å ikke gå i vintermodus likevel, begynt å gire tilbake, fått beskjed om vintermodus osv.. Og så gitt beskjed om full shutdown, men det ble gjerne ingen spesifikk feilkode siden det skal en god ingeniør til for å tenke ut at noe sånt kan skje.

    Husker ikke sist det skjedde, men har kjørt minst 10 000km siden sist (bank i bordet..)
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  13. #12
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Da skjedde det igjen, over et år siden sist. Kmstand er 286 000, dvs bilen har gått minst 20 000km siden sist.

    Jeg følte at bilen prøvde å gire men ikke klarte det, og så var det stopp. Et bomgir kanskje, eller så var det bare voldsom fjusking. Vinterknappen var ikke rørt og fungerer som normalt. Jeg hadde akkurat bremset ned og holdt enten på eller var akkurat ferdig med rolig aksellerasjon da bilen stoppet, var nesten hjemme fra jobb og hadde varme i maskineriet.

    Etter noen minutter startet bilen igjen og kjørte hjem uten problemer.

    Bilen girte veldig hardt noen ganger i morges, men det kan ha vært pga glatten, eller ikke. Bilen var driftsvarm da, hadde kjørt et kvarter.

    Jeg finner ikke igjen oversikten over Volvo sine feilkoder, noen som vet hva disse er? Jeg skulle forresten til å bestille time til
    SAS
    i dag, perfekt timing. Noen som har vært borti at
    SAS
    kan få bilen til å kubbe?

    Feilkoder:
    SAS
    000E
    CCM
    0040
    REM
    6A02
    CEM
    5F50

    Fra en guide på vccn:
    CEM
    : Central Electronic Module Elcentral med säkringar, reläer och strömförsörjning till div strömförbrukare placerad på vä. sidan av intrumentpan. (Se även
    REM
    )
    CCM
    : Climate Control Module Kontrollenhet till klimatanläggning (Se
    ECC
    )
    SAS
    : Steering Angle Sensor Styrvinkelsensor (för
    DSTC
    )
    REM
    : Rear Electronic Module Bakre elcentralen med säkringar, reläer och strömförsörjning till diverse elförbrukare. Placerad i vänstra delen av bagageutrymmet.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Er det blitt byttet batteri på denne siden ny?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  15. #14
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Jg har googlet og fått at
    REM
    6A02 er sentrallås signal for høg. Jeg har en låsepinne som ikke går helt ned på en dør, sist gang ble det spekulert i at det var denne feilkoden.

    CEM
    5F50 overheat signal top high. Noen skriver om denne ifm dieselvarmer. Min varmer virker.

    CCM
    -0040 Air quality sensor. Internal fault. Som i luftkvalitet til AC eller som i noe lignende LMM? Edit jeg glemte at ccm er climate control.

    SAS
    -000E Steering wheel angle sensor. Internal fault. Jeg har feil på
    DSTC
    , har utsatt å få Volvo til å fikse det for de hørtes ikke sikker ut da de sjekket det, men jeg skulle tilfeldigvis bestille time i dag når jeg fant igjen papirene..
    Sist endret av knetrom; 05/02/13 kl 17:30
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  16. #15
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Det vet jeg ikke, men jeg har ikke merket at bilen sliter med å starte eller bruke dieselvarmeren med det batteriet jeg har. Har du vært borti at dårlig batteri gjør at bilen bare stopper?

    Det har vært minus 10-12 i noen uker for ca en mnd siden, hadde ikke problemer da. Men om batteriet er litt dårligere etter den perioden og det skjærer seg nå kan jo være. Men jeg hadde som sagt kjørt i et kvarter med varm motor da bilen stoppet.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Byttet batteri på min i dag til Varta Silver. Det gamle var et 6 mnd gammelt biltema batteri. Leverte det inn til de, og de målte det til 12.64v. 850cca (?). Fikk igjen 1300,- på rappen. Kjente med en gang at starteren dro bedre.
    Prøv å måle batteriet ditt. Tror dårlig batteri kan føre til mye tull. Verdt å sjekke.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  18. #17
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Var faktisk ute og målte når du skrev det, Torsen. Hadde 12,48 volt på batteriet. Startet opp og den lader fint mellom 13,7 og 13,9, ser den varierer etter klima/AC og dieselvarmeren (0 grader så den slo seg på selv).

    Har kjørt i 20-25 min nå for å la den lade batteriet. Spenningen var mellom 12,7-12,8 volt da jeg parkerte, skal ut igjen om et par timer og se hvordan den ligger an da. For da jeg ikke fikk start på bilen ble det kinnet litt ekstra, og så kjørte jeg de siste minuttene hjem, slik at 12,48 kan ha vært resultatet av kinningen.

    Merket at den ble litt slapp på starteren etter noen minutters kinning (unødvendig av meg å gjøre det egentlig, for jeg skjønte jo med en gang hva som skjedde, det er bare å vente x minutter (har variert fra 0 til 45 under bygen fra desember 2011 til januar 2012), og når bilen er fornøyd starter den tvert)).

    Målte de batteriet rett ut av bilen med et voltmeter, eller målte de med noe proffere greier? Har jo merket meg tidligere at batterier kan se fine ut med voltmeter rett etter at de er ladet, og så faller spenningen fort etter litt tid
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Jeg tok med batteriet inn i butikken siden jeg allerede hadde satt i nytt. Tenkte at et 6-8 måneder gammelt batteri måtte jeg klage på. De brukte en håndholdt sak som sto på ett minutt eller to. Deretter skrev den ut resultatet. Et verksted burde vel ha noe av det samme vil jeg tro?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Kjør en halvtimes tid og mål det da.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  21. #20
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    http://www.ppc-diagnostic.com/codes/
    kan bruke den for å dekode feilkodene dine.

    når de tester batterier så tester de hvor mye det klarer å levere fra seg, en last test, mens en volt test viser kun volt og ikke hvilken evne batteriet forsatt har med å levere fra seg strøm.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  22. #21
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Kjørte som sagt litt over 20 minutter i syv-tiden for å lade batteriet, 5-10 av de minuttene var dieselvarmeren på, mens resten av forbrukere var stort sett av. Parkerte og målte noe over 12,7 volt. Nå har det gått litt over en time, målte igjen og fikk 12,68 volt. Tok en simpel batteritest, dvs jeg startet bilen og stoppet den med en gang. Koblet til multimeteret igjen (kom på den geniale testen min da jeg egentlig var ferdig å måle). Resultat 12,61 volt, steg til 12,64 mens jeg tok fram mobilen for å ta bilde. Så ut i fra mine standarder er batteriet tipp topp, de skikkelig dårlige jeg har hatt har falt mye mer etter en sånn test. Men om det er bra nok for V70 vet jeg ikke.

    PS, målingene med 2 desimaler har jeg tatt bilde av, de med 1 desimal prøver jeg å huske i hodet..
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  23. #22
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    batteriet ditt høres helt fint ut, så lenge ikke motoren har problemer med å snu seg rundt på starteren når det er kaldt ute (jo kaldere det er jo vanskligere blir det for batteriet å gi fra seg strøm, ett dårlig batteri vil ha problem med å snu motoren) så er det sikkert helt fint. kanskje du har noen periodiske elektriske problem, slike er veldig vanskelig å finne ut av, må nesten logge for å se hva som skjer når det skjer.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  24. #23
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Har ikke hatt problemer med kaldstart nei, nevnte kanskje ikke at det har vært minus 12 grader her i noen uker tidligere i vinter, ingen problemer selv om jeg glemte motorvarmeren noen dager.

    Periodisk elektrisk problem virker jo sannsynlig. Periodisk mekanisk problem virker mindre sannsynlig. Ringer Volvo i morgen, skl be de se over foringer mm i samme slengen, kanskje det er summen av mange småting som gir utslag på sensorene innimellom. Dette blir jo synsing, men jeg føler at jeg bør få byttet foringer etterhvert..
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    for å teste batteri så bruker vel de fleste verkstedet, slik belasttester på batteri som regel. Den gamle versjonen er slik at du kobler til batteri polene også trykker du inn en knapp for å belaste batteriet, og der vil du se at batteriet synker, men så stiger den opp litt eller stopper, da er den frisk, men hvis den synker igjen og forsetter så må den byttes. Men ikke belast batteriet for lenge for da blir batteri testeren veldig varm. Er slik viser som viser på en skala på den gamle batteri testeren, men de nyere er vel tall så da må man lese av på batteriet hva det skal være og sammenligne med testerens tall.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  26. #25
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Har bestilt time neste onsdag, må overleve en uke på buss (hvis ikke det dukker opp en billig 2/7/940 i mellomtiden)
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. '03 V70 2.4T vifte går etter motor har stoppet
    By taarhaug in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 11/08/16, 13:55
  2. Turtallet henger igjen på 2 000RPM V70 2007
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 02/03/11, 22:25
  3. Spørsmål angående B230ET som plutselig stoppet
    By Stian745 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 7
    Siste post: 01/10/10, 20:42

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •