Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Dieselvarmer direktestart slår seg av og på

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer direktestart slår seg av og på

    Kjøpte en 03 modell V70 D5 her om dagen.
    Første jeg gjorde var å kjøre den til Bilia for å få programmert inn parkvarmer.

    Men jeg vet ikke om dieselvarmeren er defekt eller om jeg gjør noe feil?

    Når jeg prøver å slå på direktestart på varmeren, står det at den er på i 2 sekunder, så går den automatisk over på av igjen.
    Det virker heller ikke som om parkvarmeren fungerer, da jeg har skrudd på at bilen skal være varm til et viss klokkeslett, men så er den fortsatt like kald.

    Men etter å ha kjørt bilen en stund og parkert den, strekker jeg meg ned under frontfangeren og kan kjenne at varmeren er varm / har gått.

    Litt tillegsinfo er at det har blitt byttet vannpumpe på bilen, men kjøleanlegget skal være godt lufta. Kjenner ihvertfall at slangene rundt varmeren er varm.
    Nå har det jo heller ikke vært kjempekaldt ute. Ligger på ca +5grader som visst skal være grensa for at autofunksjonen kicker inn...

    Noen innspill?

  2. #2
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    var ute for det samme med min s80 nylig og da visste det seg at var vannpumpa på varmeren som var gåen.Nå varm og god bil hehe.Vannpumpa får du kjøpt billigt på meca

  3. #3
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stu Vis post
    Kjøpte en 03 modell V70 D5 her om dagen.
    Første jeg gjorde var å kjøre den til Bilia for å få programmert inn parkvarmer.

    Men jeg vet ikke om dieselvarmeren er defekt eller om jeg gjør noe feil?

    Når jeg prøver å slå på direktestart på varmeren, står det at den er på i 2 sekunder, så går den automatisk over på av igjen.
    Det virker heller ikke som om parkvarmeren fungerer, da jeg har skrudd på at bilen skal være varm til et viss klokkeslett, men så er den fortsatt like kald.

    Men etter å ha kjørt bilen en stund og parkert den, strekker jeg meg ned under frontfangeren og kan kjenne at varmeren er varm / har gått.

    Litt tillegsinfo er at det har blitt byttet vannpumpe på bilen, men kjøleanlegget skal være godt lufta. Kjenner ihvertfall at slangene rundt varmeren er varm.
    Nå har det jo heller ikke vært kjempekaldt ute. Ligger på ca +5grader som visst skal være grensa for at autofunksjonen kicker inn...

    Noen innspill?
    Varmaren blir varm utvendig og i slangane når motoren går, det er fordi alt vatnet til varmeapparatet går gjennom varmaren på vegen. Det er nok som Alfs80 seier vannpumpa som er gåen. Dersom du startar motoren før du prøvar direktestart så *kan* det hende varmaren fungerar *dersom* det ikkje ligg for mangen lagra feil i styreenheten slik at den er blokkert. I så fall må du ta ut sikringen til varmaren og sette den på plass og sjå om det hjelper.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Varmaren blir varm utvendig og i slangane når motoren går, det er fordi alt vatnet til varmeapparatet går gjennom varmaren på vegen. Det er nok som Alfs80 seier vannpumpa som er gåen. Dersom du startar motoren før du prøvar direktestart så *kan* det hende varmaren fungerar *dersom* det ikkje ligg for mangen lagra feil i styreenheten slik at den er blokkert. I så fall må du ta ut sikringen til varmaren og sette den på plass og sjå om det hjelper.

    Hei, kjøpte en 04 V70 D5 i går, brenneren ble renset før jeg fikk bilen og skulle virke, men opplever akkurat det samme som trådstarter, fungerer ikke på timer og ikke ved direkte start, på timer så står det at timer er i funksjon og man får den gule trekanten, men tiden passerer uten at det skjer noe. Ved direkte start så går den PÅ og så rett over i AV uten at annet skjer enn at den gule trekanten tennes. Har også prøvd å lade batteriet.
    Nå har jeg instruksjonsbok på tysk, ikke mitt foretrukne språk, hvor sitter denne sikringen dere snakker om i motorrommet, hvilket pos nr har den, må jeg aktivere direkte start i panelet uten tenning før jeg tar ut sikringen eller lønner det seg å slå på tenningen? Siden den startet etter rengjøring så har jeg en mistanke om at noe har skjedd i forbindelse med klargjøring, da jeg hentet bilen så var ikke klokken stilt, dette tyder på at batteriet har vært frakoblet og da kan vel brenneren henge seg opp

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg både funnet sikringen og testet de forskjellige fremgangsmåter, tok den ut med kun varsellamper på, med tenning på, med motor i gang og ingenting forandret seg ved noen av tilfellene.

    Finnes det andre måter å resette varmeren på?

  6. Takk iCyrus takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Nå fant jeg en forhodsvis enkel fjernkontroll i hanskerommet også, merket Volvo og med fire piltaster samt to knapper, "back/power on" og "enter", kan denne være til dieselvarmeren eller er det en meget enkel fjernkontroll til HU 603 anlegget?

  8. #7
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av blackdev Vis post
    Nå fant jeg en forhodsvis enkel fjernkontroll i hanskerommet også, merket Volvo og med fire piltaster samt to knapper, "back/power on" og "enter", kan denne være til dieselvarmeren eller er det en meget enkel fjernkontroll til HU 603 anlegget?
    Den er vel til navigasjon?

    Du må nok på volvoverksted å slette feilkodar på varmaren før den vil starte igjen...
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Ok, til navigasjonen den ja, takk for svar!

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. mai 2012
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alfs80 Vis post
    var ute for det samme med min s80 nylig og da visste det seg at var vannpumpa på varmeren som var gåen.Nå varm og god bil hehe.Vannpumpa får du kjøpt billigt på meca
    Jeg har en S60 D5 2004-modell med samme problem. Finner ikke noe som ligner vannpumpe til dieselvarmer hos Meca. Noen som kan guide meg til den?

  11. #10
    Registrerte brukere mister j sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Vennesla, Vest-Agder
    Innlegg
    1.354
    Antall takk

    Standard

    Slett feilkoder, og test igjen, før dere kjøper en haug med deler dere ikke trenger!
    Tips fra en som har overhalt sin dieselvarmer to-tre ganger i sesongen, i tre år
    Mister J
    Kenneth Homme Johansen


    "Wannabe black VOLVO"
    V70N D5 04
    Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger

Lignende tråder

  1. Lukter fælt når eg slår på AC'n
    By Svein-Roe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 22/09/11, 11:02
  2. Starteren slår seg ikke av!!
    By volvo2før in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 06/05/11, 15:04
  3. starter slår ikke inn :S
    By tro in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 14/02/11, 19:12
  4. Vifte slår seg av
    By petter-t5r in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 07/10/10, 21:38
  5. Ac slår seg ikke av
    By petter-t5r in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 05/10/10, 16:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •