Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 1 av 9 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 201

Tråd: 531 topp på fk

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2010
    Sted
    Laksevåg, Bergen, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Question 531 topp på fk

    lurer på hvordan en 230 fk hadde blidt med en 531 topp.
    med tanke på at volvo satte 531 toppen på en f blokk for å senke komp må det jo bli noe sikt på fk'n også.
    tengte å få lavere komp med mer boost kansje det funker bedre??
    Volvo s80 2.0t 163hk 99 Modell
    volvo v70n 2.4d d5 02 Modell
    volvo 854 2.5 10v automat 95 modell (solgt)

  2. #2
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Så lenge du finner en 531 som ikke er planet ihjel, så stemmer det at du får litt lavere kompresjonsforhold med den ja. Typ 8,5:1 om jeg skal gjette. Er ikke mye forskjell egentlig.

    Men 531 toppen har egentlig alt for store kanaler, og egner seg ikke til moderat trim ifølge de som forstår seg på det. Du vil miste noe dreiemoment på lavere turtall og en del av kjøregleden kan forsvinne, alt etter hva du er ute etter i motoren din.

    Jeg har 531 topp på motoren min nå, og vurderer å bytte den ut med en mildt portet 530 istedenfor.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke mer enn 1. år siden at rødblokktrimming uten 531-topp var som å banne i kjerka.. Så dette er ikke godt å si egentlig. Ifølge teoretikerene så er 530 nå bedre. Ifølge praktikerene er 531 bedre. Synes selv bunndrag og mellomreg. ble bedre med 531.
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  4. #4
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ja, dette er vanskelig å svare helt sikkert på, det beste er jo selvfølgelig om man har begge toppene og kjører en effektmåling på begge to med likt oppsett ellers.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Riktig som ArneR sier.. Men uansett.. Du får god sprut med begge toppene! Ta den du har for hånd, vil nok være god nok leenge!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  6. #6
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    http://people.physics.anu.edu.au/~am...ad_531_530.htm
    Alt i alt så er vel 531 et bedre utgangspunkt virker det som
    Hvorfor ellers har 531-toppene vært såpass mer ettertraktet enn 530 oppover årene?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  7. Takk JonasS takket for denne posten
  8. #7
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    I original utførelse er vel 531 å regne som en bedre topp, siden dens utforming gir høyere peak effekt enn 530, og derfor har den vært veldig ettertraktet tidligere. Men nå som svenskene har portet og lekt så innmari mye med 530 toppen viser det seg at det ikke er mye jobb som skal til for at den skal bli en veldig bra topp..

    Mye av grunnen til at 530 har kommet så sterkt på banen i den senere tiden, er vel at den finnes over alt til en billig penge, og da er det ikke så farlig om man porter istykker en fem-seks stykker i jakten på et bra kanaldesign. Om man skulle gjort dette med 531 toppen som gjerne går for mellom 1500-2500,- på bruktmarkedet måtte jo de som driver med dette tatt grovt betalt for å tjene inn pengene sine igjen.

    Et godt alternativ er bilcross-shops cnc-portede 530 topper, ChrMl her inne kjører vel med en slik med bra resultat.

    Og de har også begynt å selge cnc-portede 531 topper også btw..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2010
    Sted
    Laksevåg, Bergen, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Men har begge toppene til gjengelig men i den 531 toppen så står det en vx3 kam i også.
    men i 530 toppen står det en kam så hører til en fk..
    Volvo s80 2.0t 163hk 99 Modell
    volvo v70n 2.4d d5 02 Modell
    volvo 854 2.5 10v automat 95 modell (solgt)

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2010
    Sted
    Laksevåg, Bergen, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    tengte å følge opp med større turbo og kansje større veiv med tiden..
    Volvo s80 2.0t 163hk 99 Modell
    volvo v70n 2.4d d5 02 Modell
    volvo 854 2.5 10v automat 95 modell (solgt)

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Jeg har 531 topp på motoren min nå, og vurderer å bytte den ut med en mildt portet 530 istedenfor.
    Ja, gjør det.
    Foreslår at du tar deg god tid og ikke stresser og at følgende vurderes.
    1. Først skaffer du deg 530 toppen og demonterer denne.
    2. Så kjøper du deg en Dremel eller rettsliper fra Biltema.
    3. Du begynner med å snu toppen opp/ned, legger på en gammel toppakning og legger forbrenningskammeret ut til metallringen på pakningen i lengderetningen av forbrenningskammrene.
    4. Når dette er gjort så fjerner du de stygge og kvasse kantene som er på veggene rundt ventilstyringen på innsugsiden.
    5. Så finner du frem ene eksosventilen og bruker den som mal. Du porter opp innsugskanalen til du med list å lempe klarer å luske å lure eksosventilen inn til ventilstyringen på innsugssiden.
    6. Motorverksted sliper ventilseter og helst spanderer du på deg 46/38 ventiler. Dette koster ikke allverden og 531 gutta blir liggende langt bak.

    En bekjent fulgte denne oppskriften og passerte etterhvert 600 Nm og 400 hk med sprut.
    Med forgassere ble det 375 hk og 500 + Nm.

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    Det er ikke mer enn 1. år siden at rødblokktrimming uten 531-topp var som å banne i kjerka.. Så dette er ikke godt å si egentlig. Ifølge teoretikerene så er 530 nå bedre. Ifølge praktikerene er 531 bedre. Synes selv bunndrag og mellomreg. ble bedre med 531.
    531 toppen får ikke vist hva den kan før en som er SVÆRT dyktig til porte topper har massert kanalene korrekt. 531 topper er vrien å få til og den krever egentlig 37 mm løftere slik at man kan kjøre så aggressive kammer som mulig.
    Slike hissige kammer er vanligvis ikke egnet til bruk sammen med turbo på annet en dragracemotorer.
    Hvis man har 10 tommeltotter, men en hjelpsom kammerat så gir en helt uørt 531 topp høyere effekt enn en helt urørt 530 topp, men hvis man har 10 tommeltotter så bør man heller ikke trimme.
    Hvis man IKKE har 10 tommeltotter, så anbefaler jeg at man jobber litt med 530 toppen sin selv og evt. oppgraderer til hardere ventilfjærer i samme slengen. Dette gir i praksis det beste resultatet i en gatebil.

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850 Alternative Vis post
    lurer på hvordan en 230 fk hadde blidt med en 531 topp.
    med tanke på at volvo satte 531 toppen på en f blokk for å senke komp må det jo bli noe sikt på fk'n også.
    tengte å få lavere komp med mer boost kansje det funker bedre??
    Det blir litt tynn is her nå, men det får vel gå.
    Hvis man ser de Volvomotorene som har høyest effekt, B23ET med 173 Hk og B230ET med 182 hk så gikk begge disse med høyere ladetrykk en andre turbomotorene. Høyere ladetrykk gir høyere dreiemoment og hardere spool up enn andre motorer med lavere trykk, men begge disse motorene stod fremfor M46 gearkasse. Det kan derfor ikke utelukkes at svanehalstoppen primært ble valgt for å kvele ned dreiemoment på lavere turtall og ikke for å øke toppeffekten da en A-kam IKKE trenger eller kan gjøre nytte av store innsugskanaler (44 mm ventil som løftes ca. 10,1mm).

  14. #13
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Mye mulig du er inne på noe, men det hadde vært enklere å senke trykket da


    Du nevner 46/38mm ventiler i turbotopp, er det ment med originale ventilseter?
    Vet det er vanlig ved n/a trim.

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2010
    Sted
    Laksevåg, Bergen, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    har ikke tengt å porte med det første. har tengt å ha en bruks bil som også skal kunne herjes med. bak denne motor er det en m90 gear kasse og dobbelt masse svinghjul og de blir det ikke noen endring påskal ha seig draget som finnes org.
    Volvo s80 2.0t 163hk 99 Modell
    volvo v70n 2.4d d5 02 Modell
    volvo 854 2.5 10v automat 95 modell (solgt)

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    Mye mulig du er inne på noe, men det hadde vært enklere å senke trykket da


    Du nevner 46/38mm ventiler i turbotopp, er det ment med originale ventilseter?
    Vet det er vanlig ved n/a trim.
    Da mister de toppeffekt vet du.
    Det er flere måte å se dette på. Hvis Volvo skulle ha 173-182 hk i toppeffekt med 530 topp så måtte ladetrykket vært enda litt høyere fordi Volvo selvsagt ikke porter 530 topper. Dette hadde ført til en "dramatisk" økning av dreiemomentet på lavere turtall.
    Med svær 531 topp så reduseres dreiemoment på lavere turtall helt automatisk og i tillegg kjørte Volvo litt lavere ladetrykket for å få ut maks effekt tallet. Resultatet er så traust at Volvo kan stå inne for det.

    46/38 ventiler går rett på de originale ventilsetene. Det eneste som trengs er en korrekt sliping av dem.
    Sist endret av Batland; 16/11/11 kl 19:16

  17. #16
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    "Høy" effekt er et supert salgsargument.
    Var uansett ment som en liten spøk fra min side

    Angående større ventiler på std. seter så er det også der litt delte meninger om det når det kommer til turbomotorer,noen motorbyggere sier at man må inn med nye seter. Mens andre mener stikk motsatt.
    Spørsmålet er jo om det er nok gods igjen etter å tatt de opp til større setebredde og større diameter under ventilen.
    Kanskje mest kritisk på eksossiden.

    Men hvis det fungerer i praksis så er det vel bare å kjøre på

    Har 40mm eksosventil montert på nye seter sef. da 38mm er maks på std. seter.
    Skal inn med 46mm ventil på innsug i vinter og er bare nysgjerrig på om hvilke praktiske erfaringer som fins der ute.

  18. #17
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Løfter denne igjen.

    Har liggende en 531 og en Gr. A T5-kam som jeg tenkte å få brukt til noe fornuftig. I denne sammenhengen betyr fornuftig å montere den på FT'en i 940en min. Toppen ligger demontert og nyplana, så nå sitter jeg og vurdere å hive i større ventiler mens jeg er i gang. Hva mener folket om dette? Tenkte i utgangspunktet å hive inn 38mm eksosventiler i originalsetene. Bør jeg sette inn større innsugsventiler også mens jeg er i gang? Eller skal jeg bare la hele greia være? Ser jo det skrives rundt om at det er eksosventilen/porten som er proppen i 531, siden den er mer eller mindre lik som i 530. Mens innsugskanalen fløder mye bedre enn den i 530.

    Er i utgangspunktet ikke ment at dette skal bli noe überverstinggreier, men det er jo ikke noen kjempestor kostnad. Angående effektmål, så har jeg i grunnen ikke tenkt så mye på det, men si 300 hk da. Vil dette hjelpe meg å nå tallet lettere, eller er det overkill?

    Kjør debatt. Ser jo at trenden om dagen er at 531 er et sorgens kapittel, og porta 530 er det som gjelder.
    Sist endret av Tinnsoldaten; 02/10/12 kl 22:41
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Hvilke kam bruker dere på disse turbo maskinene VX3 ?? KG2T ?? er det andre som blir brukt for "moderat trimming. Har dere noen HK tall og spec på kammen.
    Har enkle fjærer (skal være av god kvalitet) hva er max løft /max turtall på den løsningen dere bruker.

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Hvilke kam bruker dere på disse turbo maskinene VX3 ?? KG2T ?? er det andre som blir brukt for "moderat trimming. Har dere noen HK tall og spec på kammen.
    Har enkle fjærer (skal være av god kvalitet) hva er max løft /max turtall på den løsningen dere bruker.

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Løfter denne igjen.

    Har liggende en 531 og en Gr. A T5-kam som jeg tenkte å få brukt til noe fornuftig. I denne sammenhengen betyr fornuftig å montere den på FT'en i 940en min. Toppen ligger demontert og nyplana, så nå sitter jeg og vurdere å hive i større ventiler mens jeg er i gang. Hva mener folket om dette? Tenkte i utgangspunktet å hive inn 38mm eksosventiler i originalsetene. Bør jeg sette inn større innsugsventiler også mens jeg er i gang? Eller skal jeg bare la hele greia være? Ser jo det skrives rundt om at det er eksosventilen/porten som er proppen i 531, siden den er mer eller mindre lik som i 530. Mens innsugskanalen fløder mye bedre enn den i 530.

    Er i utgangspunktet ikke ment at dette skal bli noe überverstinggreier, men det er jo ikke noen kjempestor kostnad. Angående effektmål, så har jeg i grunnen ikke tenkt så mye på det, men si 300 hk da. Vil dette hjelpe meg å nå tallet lettere, eller er det overkill?

    Kjør debatt. Ser jo at trenden om dagen er at 531 er et sorgens kapittel, og porta 530 er det som gjelder.
    Jeg ser det slik:
    I Gr.A racing så brukte Volvo selv 531 topp og T5 kam og det på B21 motoren. Det som er meget viktig å IKKE må glemme i denne sammenheng er resten av oppsettet.
    De brukte lavt kompresjonsforhold og pga strenge motorsportregler, den spesielle Gr.A turboen. Denne turboen ladet tidlig og hardt, men gav motorene høyt baktrykk.
    Dette gjorde at man, pga tidlig ladetrykk, hadde tilfredsstillende respons og dreiemoment i mellomregisteret og kunne fokusere på øke turtallet for avgitt maks effekt.
    Man MÅ også huske at disse bilene var lette, hadde tettstegede gearkasser og lette diff.utvekslinger.

    Som man ser snur man alle forutsetninger på hodet nå man snakker norsk gatebil anno 2012.
    Kompresjonsforhold er helt annerledes.
    Turbovalget er iallefall helt annerledes.
    Drivstoffet er annerledes.
    Diffutvekslinger er vanligvis ugunstig tunge, og så gjør man vondt værre med å sette på svære uoriginale hjul.
    Bilenes vekt "enorm".

    Konkulsjonen er derfor at en portet 530 topp med store eksosventiler er rette veien å gå i praksis.
    Hvis man er redd for eksosrestiksjon i toppen, så kan man kompensere med å montere KG-2T kammen. Denne har tilsvarende den milde A-kammen på innsug, men den "ville" KG002 på eksos. (Beskrivelsen i katalogen er delvis feil for å hjelpe folk til å ikke velge for vill kam. KG002 ER mye villere en KG003 og KG004 ).
    Hvis man ikke frykter dette så er T5 racekammen med like profiler på innsug og eksos helt klart en mulighet og pga det "vanlige" og "normale" kam- og ventilløftet så passer også denne bedre i en 530 topp enn i en 531 topp. T5 kammen er en turtallskam så man bør følge opp med fornuftig diff. utveksling.
    Sist endret av Batland; 04/10/12 kl 09:43

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MarBru Vis post
    Hvilke kam bruker dere på disse turbo maskinene VX3 ?? KG2T ?? er det andre som blir brukt for "moderat trimming. Har dere noen HK tall og spec på kammen.
    Har enkle fjærer (skal være av god kvalitet) hva er max løft /max turtall på den løsningen dere bruker.
    Gjør oppmerksom på at disse to kammene er 100% motsatt.
    KG2T er mild på innsug og vill på eksos.
    VX har moderate V-kam på innsug og ultramilde X-kam på eksos. Kombinert med 35 mm eksosventiler og retadert kamtiming mener jeg at dette er ett tvilsomt valg for folk flest.
    Eksosen sliter med å komme seg ut av sylinderen,- og da blir det dårlig med plass for ny og frisk luft/bensinblanding å kommme seg inn.
    Forbrenningskammeret er helt fullt av eksos når innsugsventilen åpner. :(
    Sist endret av Batland; 04/10/12 kl 09:51

  23. #22
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Informativt svar der, Batland, men ble fremdeles ikke helt klok mtp. mine frågor.

    Jeg har forsåvidt bestemt meg for å prøve med 531 og T5, siden jeg har det liggende.
    Så får jeg evnt. gjøre en jobb med 530en som står i bilen nå hvis resultatet ikke blir tilfredsstillende.

    Har det noe for seg å sette inn større eksosventiler i 531, eller er det bare tullball?

    Kan nevne at inntil videre kjører jeg med Garrett TB0363 (fra B230ET), men den begynner å bli noe sliten. Ser for meg å sette inn f.eks. Turbonetics T3 super 60 eller noe i den gata på litt sikt. Har også 940-manifold, 3" JT eksos og et K&N filter som jeg ikke vet så mye mer om enn at det er digert.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Informativt svar der, Batland, men ble fremdeles ikke helt klok mtp. mine frågor.

    Jeg har forsåvidt bestemt meg for å prøve med 531 og T5, siden jeg har det liggende.
    Så får jeg evnt. gjøre en jobb med 530en som står i bilen nå hvis resultatet ikke blir tilfredsstillende.

    Har det noe for seg å sette inn større eksosventiler i 531, eller er det bare tullball?

    Kan nevne at inntil videre kjører jeg med Garrett TB0363 (fra B230ET), men den begynner å bli noe sliten. Ser for meg å sette inn f.eks. Turbonetics T3 super 60 eller noe i den gata på litt sikt. Har også 940-manifold, 3" JT eksos og et K&N filter som jeg ikke vet så mye mer om enn at det er digert.
    Værsågod.
    Tenkte meg det ja.
    En kompis fulgte samme oppskrift og mistet nærmere 200 hk på 4000 o/min i forhold til en B234 topp.

    Folk har forskjellig oppfatning om ventilstørrelser.
    Jeg mener at 44/35 er passelig til B18, B19 og B20 motorer og at større sylindervolum krever større ventiler.
    KG putter større eksosventiler på turbotoppene sine og det forstår jeg godt og er 100% enig i uavhengig om det er 530 eller 531 topp.

    En kompis klarte 480 hk på NAV med en modifisert 940 manifold så den gjør nytten, er pålitelig og holdbar.

    Så lenge du kjører liten turbo så ødelegger ikke de store innsugkanalene i 531 toppen så alt for mye, men på den annen side så tilfører de ikke så mye positivt heller.

  25. #24
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Riktig... 200 hk hørtes voldsomt ut, men 16v blir nok ikke tema i denne bilen uansett.

    Konklusjonen må vel da være at større eksosventiler er en god ting, men hvorvidt de skal stå i en 530 eller 531 er en annen sak.

    Takker for innspill! Noen andre som har synspunkter?
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  26. #25
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    orginale 44/35 ventiler holder leeeenge på 2,3liter, 567whp er vell rekorden på savär, til gatebruk er gasshastighet (VE) viktigere en max flow, om man får ikke mye VE på en 531 med 46mm ventil på 2.3liter før 4000rpm og opp.

    Og en 38mm eksos ventil vil bli chocked av et 940 grenrør , da en 35mm ventil på 11.5mm løft får en mantelarea på 40mm som allerede er større en kanalene i et 940 rør, en 38mm ventil får en mantelarea på 42mm ergo et 940 rør er en kjempe brems.

    så har man 940 grenrør kjør 35mm eksos ventil.

    FLOW IS NOTHING, VELOCETY IS EVERYTING
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  27. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
Side 1 av 9 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •