Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Turbo trykk??

  1. #1

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard Turbo trykk??

    Hadde justert opp trykket på min gamle 180hk turbo 1997 modell med manuel kasse til ca 1 bar ,det fungerte veldig bra motoren hadde et fint og jevnt drag helt opp til rødfeltet , nå har jeg en 2004 modell med automat , denne har jeg gjort det samme med , men den virker som om den dør ut ganske raskt og er tregere opp i turtall , kan nesten virke som det er noe som holder igjen turtallet på motoren , jeg får fullt turtall ,men ikke noe mere futt en orginalt , hva kan dette komme av ?? har plugget trykk regulatoren som sitter foran ved innsuget så den ikke skal gi feilmeldinger
    Erfaring??

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    vedder en tier på pluggene dine har blitt helt kvite av stakkars motoren går for magert! justere opp turbotrykket på den måten der er helt forferdelig, og værste fall ende i sylinder havari. ecu'en klarer bare å kompansere for en liten svinging i fuel systemet uten for orginal mapping,

    derfor du chipper en bil, for fuelsystemet skal gå i " takt " med ladetrykket.

    motoren din får alt for lite bensin.
    Sist endret av Vatnehol; 12/11/11 kl 23:31
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #3

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Du kan gjerne kalle meg idiot , men det skal kunne gå , jada dumt eller ikke , jeg kjører heller ikke hardt , kun enkle akselrasjoner og raske og korte på drag , dette fungerete veldig bra på min gamle v70 ,derfor bør det også virke her! jeg bare spurte om hvorfor det ikke virker , mulig det er banke sensor som trekker tilbake tenningen ?? men er usikker ,har den alt for mager blanding vil en kunne høre dette på tenningsbank ved pådrag det hører jeg ikke, dermed er det liten fare for brente ventiler , eller sylinder havari!

  4. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    de gamle v70'ene hadde annen datasprut som tillot et mye større avvik. de hadde vel også andre dyser? akkurat den siste er jeg litt usikker på.

    jeg støtter teorien på banke sensor stiller fortenningen mer negativ pga den magre bensinblandingen gir tenningsbank, og at den ikke klarer å stille ned ladetrykket.

    tenningsbank du hører er alvorlig tenningsbank. kan likevel ha tenningsbank du ikke hører, og det er sikkert det banke sensoren oppdager.

    det kan godt hende lmm også er dårlig, og eller lamda i front.
    har bilen rullet langt?
    Sist endret av Vatnehol; 12/11/11 kl 23:50
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #5

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Hei beklager sent svar , den har rullet 240000km , men det er ikke noen feilkoder eller motorlampe som lyser.
    Jeg har nå tenkt å justere ned trykket til Normalt,jeg lurer på hvor mye det er orginalt og når motorlampa lyser ved for høyt trykk? noen som vet?
    Tenkte at vis det var orginalt trykk ca 0,4 bar kansje kunne ligge på ca 0,6 bar og få en motor som virket jevt i drag opp mot topp turtall?
    Hva tror du??

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    VCCN medlemsnummer
    1823
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    kjøp deg en ny sw, så får du mere hk, mere nm, å det er safe, tar det 10min å instalere, så lar du sw bestemme turbotrykk, jukset selv på min 97 850T, men en 2004 v70 er langt mere datastyrt,
    V70N
    244 D6 Turbo
    164-prosjekt

    Sponsor til www.turbokarlsen.com

  7. #7
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    er vel 0.4 bar det ligger på tror jeg. var ihvertfal 0.4 på min 2.4t. jeg tror ikke motorlampa lyser av for høy ladetrykk, den er mer relatert til forurensing av avgass.
    men 0.6 høres ikke så dumt ut.
    når bilen har rullet så langt så burde både lmm, og lamda vært byttet for lenge siden.

    men jeg står som sagt på det beste alternative, chip bilen
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  8. #8
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Er ikke elektronisk ladetrykkssperre på disse a?

  9. #9
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    jupp, men trådstarter har "fjernet" den
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  10. #10

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Nå er alt på plass igjen ,har målt trykket og det ligger nå på litt over 0,4 bar det er vel som det sises normalt ,bilen virker bedre ved pådrag nå en før jeg hadde 1 bar turbotrykk ,det er nok sikkert bankesensor som holder igjen så draget blir dårlig , men da har jeg prøvd og bare å justere trykket og koble ut trykk regulatoren går ikke bra!
    men til våren blir det BSR chip/programering ;-) greit med erfaringen alikevell !

  11. Takk Vatnehol takket for denne posten

Lignende tråder

  1. F dyser på FK med org. trykk?
    By Blues in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 10/10/11, 09:54
  2. Turbo "staller" på fult trykk.
    By Minge89 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 11/09/11, 21:32
  3. 850 95 t5-R turbo trykk
    By R-johann in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 26/07/11, 17:00
  4. Turbo trykk??
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 07/06/11, 20:11
  5. luft trykk
    By Jobbe88 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 4
    Siste post: 18/06/10, 07:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •