Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Ingen kraft

  1. #1
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard Ingen kraft

    Hei.

    Har en Volvo V70 D5 2005 med automat. Kilometertelleren har passert 112000.
    Når motoren er kald og jeg setter girkassen i Drive, skjer det ingenting når jeg trykker på gasspedalen. Husker ikke om motoren går på tomgang, eller om den går opp noen 100 rpm, men ikke over 1200 rpm. Dette varer i ca 5-10 sekunder, før jeg kommer meg fremover ristende noen hundre meter. Etter det virker alt fint.

    Var innom Volvo, der de antok det var oljen i kassen. Skifte av dette kommer på minst 4500,-, avhengig av hvor mye de må flushe. Har bestilt time for diagnose på mandagen, og regner med å få noe svar her.

    Jeg vet automatolje er dyrt, men syntes dette høres veldig dyrt ut. Er det noen som kan anbefale andre verksteder i lillestrøm/oslo området som gjør dette, eventuelt også service på automatkasser, da det nærmer seg fort 120 000 km? Eventuelt svenske verksteder. Har bare vært Volvoeier i 5 måneder, så er ikke så kjent med noe med Volvo enda

    Har noen vært borte i noe lignende? Av tidligere erfaring av verksteder, virker det som det er mye synsing ang problemer. De starter gjerne i én ende uten å ta seg tid til å feilsøke, noe som ofte ender med høy regning for bileier. Vil gjerne unngå å høre "nå har vi byttet olje, men det hjalp ikke. Vi får bytte xxx..." og sånn går visen...

    Luftmengdemåleren kan gi lignende problemer har jeg hørt, men dette var riktignok på en Mercedes.
    Sist endret av Ditch; 09/11/11 kl 04:48

  2. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Uten at jeg har supergod erfaring med automatkasser så kan dette være andre ting og.
    Feks
    ETM
    (gasspjeld) eller LMM (luftmengdemåler)

    HAr du lest av feilkoder?
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. #3
    Registrerte brukere andreas sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Les ut feilkoder aller først.

    No er ikkje eg Volvomekaniker, men det hørtes spesielt ut at det skulle vera automatolja som var feilen. I alle fall om du ikkje får opp "Växellåda service erfordras" i displayet ditt.

    Støttar meg til aarnes. LMM eller gasspjeldpotensiometer.
    -06 VW Phaeton 3.0 TDI 4Motion
    -02 Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Aut.

    x -03 Volvo XC90 D5 AWD

  4. #4
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar.

    Ja jeg skal få lest av feilkoder og ta det derifra, for jeg tror heller ikke det er oljen. Fikk tips om ett bra verksted på maura, bestilte time der istede for merkeverksted

  5. #5
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen feilkoder på verken motor eller girkasse, og oljenivået er ok. Har bestilt LMM for å se om det hjelper, og antageligvis få flushet girkassen. Har snakket med RATS, og de trodde det mest sannsynlig var oljen. Ett annet verksted så at det garantert trengtes overhaling, som kom på 30+ + mva, men skal prøve billigere ting før jeg går så langt, den har tross alt bare gått 112 000

  6. #6
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ditch Vis post
    Det er ingen feilkoder på verken motor eller girkasse, og oljenivået er ok. Har bestilt LMM for å se om det hjelper, og antageligvis få flushet girkassen. Har snakket med RATS, og de trodde det mest sannsynlig var oljen. Ett annet verksted så at det garantert trengtes overhaling, som kom på 30+ + mva, men skal prøve billigere ting før jeg går så langt, den har tross alt bare gått 112 000
    har hørt om biler som har byttet kasse på 60K (!!!)

    Men, om det ikke er noen feilkoder , hjelper det ikke med LMM.
    Du kan jo prøveå bare koble den av, for å se om det hjelper.
    billigere enn å bytte den.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  7. #7
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Hm ok, skal se om jeg får det til i morgen, så får jeg heller avbestille.
    Takk for svar

  8. #8

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Hmm , sjekk olje om det lukter , eller er sort/ missfarget , jeg tror ikke helt på automatgirkassa er defekt , eller ikke dette med olja , tror mere på det som aarnes sier , sjekk feilkoder ,kansje du skal legge inn ny softvare på kassa?? IKKE TA RASKE BESLUTTNINGER , DET KAN FORT KOSTE PENGER PÅ FEIL DIAGNOSE
    !!

  9. #9
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Vet du noe ca pris på oppdatering av dette? Er bare litt skeptisk til å dra på Volvo og ende opp med at de gjør det dyrere enn nødvendig. Men igjen, det kan jo være oppdatering som du sier, og kanskje jeg sparer meg for mye annet ved å kjøre en oppdatering hos dem.

    Har lest at flere sier de ikke anbefaler oljebytte pga det kan skade mer, men det var vel pga dårlig flushing? Han på RATS mente det burde byttes olje uansett hver 60 000km. Men det er vel delte meninger om dette...

  10. #10
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    er ikke helt enig med aarnes angående feilkoder på lmm når den er defekt, har byttet på min, & frøkna sin uten feilkoder, der lmm har vært defekt.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  11. #11
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ditch Vis post
    Vet du noe ca pris på oppdatering av dette? Er bare litt skeptisk til å dra på Volvo og ende opp med at de gjør det dyrere enn nødvendig. Men igjen, det kan jo være oppdatering som du sier, og kanskje jeg sparer meg for mye annet ved å kjøre en oppdatering hos dem.

    Har lest at flere sier de ikke anbefaler oljebytte pga det kan skade mer, men det var vel pga dårlig flushing? Han på RATS mente det burde byttes olje uansett hver 60 000km. Men det er vel delte meninger om dette...
    Tror ikke det så mange delte meninger om det å bytte olje/flushe kassa.
    Eneste jeg vet er at det anbefalles på det sterkeste, akkurat som RATS sier.

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    er ikke helt enig med aarnes angående feilkoder på lmm når den er defekt, har byttet på min, & frøkna sin uten feilkoder, der lmm har vært defekt.
    Da er vi ikke helt enige :-) men uansett så vil du merke om det er feil på den ved å koble den fra.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  12. #12
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Husket endelig å koble ut LMMen, og da hang den ikke på girene. Det er fortsatt noe rart, så jeg bytter LMMen i morgen, og skifter oljen på tirsdagen, og tar ting derifra

  13. #13
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Oljen var køl svart, og nå byttet! Brukte ca 12 liter på å få flushet igjennom.
    Ble det noe forskjell? Meh...
    Det er heller ingen feilkoder, og ingen forskjell med LMM utkoblet eller ny installert.
    Vet som sagt ikke hvordan den var forrige vinter, da jeg ikke hadde bilen, så jeg vet ikke om det har kommet nå eller vært sånn før når det har vært kaldt. Når dieselvarmeren har stått på, og motoren er varm, henger den ikke i starten, jeg kommer meg av gårde. Men den henger ofte igjen på noen gir, uansett motortemp.
    Noen som har noe å gå etter herifra? Snakket med en på Volvo som faktisk sa de sjeeelden byttet kasse, og den var visst ikke så dårlig som alle skulle ha det til. (en bekjent av en bekjent, ikke en volvomekaniker som vil selge)

  14. #14
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Skulle ikke du komme innom meg Ditch? eller glemte jeg å svare på privatmeldinga?
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

Lignende tråder

  1. Problemer med motor/kraft S60 2001 mod 2.0T
    By groet in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 36
    Siste post: 17/08/17, 15:39
  2. Help; bilen mister kraft!
    By yngve in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 17
    Siste post: 25/09/12, 22:28
  3. T5 Mangle det siste av trekk kraft
    By viddiboy in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 29/10/11, 16:30
  4. Problem med trekk-kraft på min 850
    By Frydenhaug in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 23/02/11, 22:24
  5. b230f mister kraft
    By Nilsson in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 15/06/10, 19:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •