Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: ombygging 740 1991 til 940 + bilen kutter tenning med ujevnt, verkstedene finner ikke ut av hva som er galt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard ombygging 740 1991 til 940 + bilen kutter tenning med ujevnt, verkstedene finner ikke ut av hva som er galt

    Hei, meldte meg inn her i dag bare for å få svaret på mine spørsmål! :P bygger selv om en Volvo 1991, ble påkjørt for en stund siden å har restaurert bilen igjen men gjort noen få endringer, bilen er orginal bortsett fra det jeg har gjort nå, 940 fanger å lykter er på plass, de listene under lyktene har jeg kjøpt, 940 baklykter blanke blink over alt, turbo grill etc, (ikke noen ekstra braketter, lyktene sitter bare fast med 2 skruer på hver side i blink lysa) MEN jeg skjønner ikke riktig hvilke braketter eller hva jeg skal bruke for å få grillen til å passe, er det noe jeg kan bruke av det gamle eller må alt byttes?

    Takk på forrhand om noen har svar her

    (om noen er VELDIG flinke med volvo håper jeg noen kan besvare dette spørsmålet, om det kan vere noe vanelig feil eller lignende, bilen begynte for noen år siden å plutselig "daue" uansett forhold, opp ned bakke flate seint fort tomgang, spiller ingen trille, den kutter tenninga, men det er alltid strøm, lyser på dash`n å det er bare å ta seg tid til at bilen skal få lyst til å starte, i verste fall 5-6 min, beste fall: vente 2-3 sekunder å starte den i gir. Kan virke som om det er noe feil i tennings systemet men, verkstedene skjønner ingenting å har bytta en hjerne for et år siden, har ikke hjulpet noen ting, hat kobla fra batteriet for å "lure den" null stille men, bilen "dauer" ujevnt, da jeg jobba i nabo byen kjørte jeg 8 mil hver dag, da ville den somregel "daue" en gang hver vei, men ikke alltid. Har ingenting med at jeg ble påkjørt å gjøre dette, det har foregått lenge før. Har ikke funnet ut hva det er, jeg kan vente litt av med tenninga å kinne igjen så starter den alltid, (bare man venter på bzzzz lyden som kommer fra bensinpumpa) skulle det være tilfellet at pumpa gir seg, så ville jo bilen dø å hoste sakte, ikke brått, dette skjer brått, 1-2 sekunder etter kommer alt av instrumenter på. hjelp? verkstedene skjønner ingenting :/

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Når det kommer til kubbingen, er jeg ganske sikker på at det er bensinpumpe relét. Hadde forsåvet samme problem og det viste seg at loddingene på innsiden hadde streiket, de fikk dårlig kontakt i ny og ne. Relét ligger bak askebegeret ditt og er Hvit litt stort så må ut med siggaret tenner hyllen.


    René

  3. #3
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kjell24 Vis post
    Hei, meldte meg inn her i dag bare for å få svaret på mine spørsmål! :P bygger selv om en Volvo 1991, ble påkjørt for en stund siden å har restaurert bilen igjen men gjort noen få endringer, bilen er orginal bortsett fra det jeg har gjort nå, 940 fanger å lykter er på plass, de listene under lyktene har jeg kjøpt, 940 baklykter blanke blink over alt, turbo grill etc, (ikke noen ekstra braketter, lyktene sitter bare fast med 2 skruer på hver side i blink lysa) MEN jeg skjønner ikke riktig hvilke braketter eller hva jeg skal bruke for å få grillen til å passe, er det noe jeg kan bruke av det gamle eller må alt byttes?

    Takk på forrhand om noen har svar her

    (om noen er VELDIG flinke med volvo håper jeg noen kan besvare dette spørsmålet, om det kan vere noe vanelig feil eller lignende, bilen begynte for noen år siden å plutselig "daue" uansett forhold, opp ned bakke flate seint fort tomgang, spiller ingen trille, den kutter tenninga, men det er alltid strøm, lyser på dash`n å det er bare å ta seg tid til at bilen skal få lyst til å starte, i verste fall 5-6 min, beste fall: vente 2-3 sekunder å starte den i gir. Kan virke som om det er noe feil i tennings systemet men, verkstedene skjønner ingenting å har bytta en hjerne for et år siden, har ikke hjulpet noen ting, hat kobla fra batteriet for å "lure den" null stille men, bilen "dauer" ujevnt, da jeg jobba i nabo byen kjørte jeg 8 mil hver dag, da ville den somregel "daue" en gang hver vei, men ikke alltid. Har ingenting med at jeg ble påkjørt å gjøre dette, det har foregått lenge før. Har ikke funnet ut hva det er, jeg kan vente litt av med tenninga å kinne igjen så starter den alltid, (bare man venter på bzzzz lyden som kommer fra bensinpumpa) skulle det være tilfellet at pumpa gir seg, så ville jo bilen dø å hoste sakte, ikke brått, dette skjer brått, 1-2 sekunder etter kommer alt av instrumenter på. hjelp? verkstedene skjønner ingenting :/
    du må nok sikkert ta alle plast brakettene fra en 940 ja..
    angående motor problemet ditt, har du mulighet for å prøve en annen svinghjulsgiver og et annet bensinpumpe rele for å teste rett og slett??
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Lignende tråder

  1. bilen har ujevnt drag v70xc99mod.
    By lyngen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/07/11, 19:25
  2. hvorfor finner ikke takvinge til 245 ?
    By Frank-Volvo-Tronsmo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 15/07/11, 03:47
  3. finner ikke felger til min 850 ,93mod!? hjelp
    By carl-k in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 9
    Siste post: 09/03/11, 10:53
  4. B230fk starter plutselig ikke innimellom.hva er galt?
    By Volvo144 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 25/10/10, 23:29

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •