Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  67
Side 2 av 33 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 816

Tråd: lasse940: Volvo 945 96. "FamilyRacer" Montering av 4xelheiser+original eksos

  1. #26
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Herlig familieracer ja! Likte panseret

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Herlig familieracer ja! Likte panseret
    Takker. Begynnte jobben på å få tilpasset frontfangerne litt bedre i dag, frontfangeren får en gløppe på ca 2 cm opp til lyktene og grillen, så jeg kapper av de 2 cm av aluminiums bjelken. Dette tålte tydlivis ikke vinkelsliperen som røyk etter ca 40 cm ble nok litt for seigt metall gitt.
    Så får ut og kjøpe meg ny på mandag!

    Noen som har erfaring med de vinkelsliperne man får på biltema??
    Sist endret av lasse940; 27/03/10 kl 20:30 Begrunnelse: bilde oppdatering!

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke etter en vinkelsliper som skal hold stort lenger en bare denne jobben da jeg skal kjøpe meg ny kompressor og kommer da til å bruke luftverktøy til det meste

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Ble litt skruing i dag også.
    Servopumpa lekker, så fikk skrudd den løs i dag og forsøkt å tette det så godt det går klint på litt rtv silikon så får håper det holder, en stund!

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Denna var grom! Likte fronten
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Næssen Vis post
    Denna var grom! Likte fronten
    Takk takk

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen vasket og polert for våren, ble litt skitten igjenn etter noen kilometers kjøring på grusvei


    Mangler nå V.list til bakruta som dere ser og sideblinklys på høyre
    så viss noen har det til overs trenger jeg dette
    sliter litt med å lokalalisere en oljelekasje som legger seg i kat og ryker noe voldsomt og lukter brendt olje når bilen parkeres etter en liten tur, kommer ikke blårøyk ut av eksos ikke lukter eksosen olje heller så aner faktisk ikke hvor denne oljen kommer fra, har tettet returen til turbo med rtv silikon så den skal være tett nå!
    ser det drupper litt olje mellom gir og motor etter littt kjøring men lekker ingen ting når bilen står parkert kunn noen få dråper etter en kjøretur!
    så får prøve å finne ut av dette i dag!
    ellers går ikke prosjektet så fort fremmover her for tiden da jeg har en 3 åring rampete guttunge som flyr rundt beina hele dagen
    her om dagen falt han ut av volvon da jeg holdt på å skru og brakk fingeren sin så da ble det 3 timer på sykehus i stede for skruing på bilen

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard Tror jeg har funnet ut av oljelekasjen!! (med bilder)

    Etter lang tid med en liten oljelekasje og søking etter den har jeg nå omsider funnet ut av den (HÅPER JEG DA)
    Syntes det har ligget merkelig mye olje i bakkant av motor og gir og helt bak til Kat noe som gjør at det ryker voldsomt av katt når jeg har parkert. Har tettet ekstra godt returslangen til turbo da jeg måtte ha av turboen i vinter for å reparere en frostplugg, men fordet har jeg registrert flere drypp av olje etter at bilen har vært kjørt.
    Fikk da plutselig ideen om at det kanskje sitter noen O-rings pakninger i fordeleren. Hadde av denne i går og da jeg først skrudde av fordelerlokket lå det endel olje inni den,fikk gjort godt reint inni lokket og skrapet vekk oljerester fra (tennings stiftene eller hva det kalles inni der??). Da jeg da løsnet fordeler var det en skadet O-ring på tuppen av staget som går in i kamakslen, fikk byttet denna da jeg tilfeldigvis hadde en i samme størrelse liggendes på låven . Så nå får jeg bare krysse fingrene for at dette har løst mitt lange søken etter oljelekasjen
    Da jeg først var i gang hadde jeg også av toppdekslet og der fant jeg noe som ikke skulle være der, der lå det nemlig en aluminiums bit fra en sånn de forsegler motorolje kannene med :(.. Godt det ikke har gjort noen skade må ha ligget der ca 1 år nå!!!!
    Oljesøl bakkant av motor:


    rundt om fordeler:




    Fordelerlokket:




    Støvkappe fordelerlokk:


    Så den ubudne gjesten som har virret rundt sammen med kamen min i ett år:


    Sist endret av lasse940; 03/05/10 kl 21:21

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg bygd ny løsning til twinpipe i dag, da den gammle løsningen ikke funket så bra, kom mer eksos ut fra den ene potta så ble endel sveising og skjæring, tatt en liten test og nå skal eksosen komme tilnermet likt på begge sider, trenger bare 1stk bakre lyddemper nå så kan den nye løsningen monteres.
    Har også så vidt begynnt å leke litt med en egen proto type av et custom innsug så det blir spennende å bygge videre på,
    venter bare på mer penger nå så skal k27 turbon monteres inn
    det skal bli spennende å se hvordan det blir (Bilder av eksos kommer når allt er ferdig montert) innsuget kommer det bilder av etterhvert som jeg kommer lengre på det!
    Eller så er jeg sinnsykt sugen på å ta meg en kjøretur snart, men har fått kast i en av skivene forran så føler det ikke er så lurt å ta noen cruise tur før det er fikset :(

  10. #35
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Er noe drit å bytte den pakninga bak der når toppen står på
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Er noe drit å bytte den pakninga bak der når toppen står på
    Håper på at det bare var O-ringen på fordeleren som var gåen og ikke noen annen pakning så jeg må ha av toppen!
    var ikke store olje lekasjen, ca 3-4 drypp etter at bilen er parkert! krysser hverfall fingrene for at det kun var o-ringen på fordeleren, den var hverfall skadd.

  12. #37
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Håper på at det bare var O-ringen på fordeleren som var gåen og ikke noen annen pakning så jeg må ha av toppen!
    var ikke store olje lekasjen, ca 3-4 drypp etter at bilen er parkert! krysser hverfall fingrene for at det kun var o-ringen på fordeleren, den var hverfall skadd.
    Du bytta vel topplokkpakning og ?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    ja den ble byttet

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard Oj Oj 18.Juli!!

    Sliter fortsatt med oljelekasje, Har til nå byttet simringer på kamaksel,hjelpeaksel,veivaksel og pakningen på alulokket som simringene til hjelpakselen og veivakslen sitter i, men etter en 17 mil kjøretur på mandag og med tynnere olje måtte jeg stoppe 3 ganger for å etterfylle olje
    Så i dag har jeg fått byttet toppakning også,
    nettop ferdig med motorvask etter toppaknings bytte, så skal ut på en prøvetur i morgan og se hvordan det går, krysser fingrene for at den nå er tett, så jeg kan ta med guttungen på treff søndag Tørr ikke starte opp bilen nå og risikere en søvnløs natt
    Mens jeg hadde av toppen fikk jeg også sett litt på tilpassinga av k27 snurra som egentlig var tenkt å være klar nå, så nå mangler kunn oljeslangene igjenn så blir den montert
    Hadde jo sendt unger og kjerring avgårde til kr.sand hele uka så jeg kunne få montert k27 og teste litt men den gang ei, all tid gikk med til å fikse fen F**** lekkasjen.....
    Å så har jeg jo også 6 hunder her og 2 hester som krever sitt, her i dag kunne jeg ikke finne igjenn kamaksel navet, fant rotweiler valpen løpende rundt på gården her med den i kjeften
    Så dette har vært en oljete uke i ferien min
    Krysser fingrene for at jeg og guttungen kan kjøre volvon til treffet på søndag, ellers så blir det kia eller mors nye v70 2,4D!!!!
    Desverre ingen bilder fra denne uken da kjerringa har tatt med kameraet på ferie!!

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Ble ikke ferdig med bilen før volvotreffet desverre. Var også en liten hjelper som har hjulpet meg til å se etter oljedrypp i motorrommet

    Rimelig oppgitt da det ikke ble noen tur til rudskogen på søndag :(
    Men i dag fikk jeg tommlene opp av min hjelpe mekaniker

    Da mangler vi bare et par testturer etter vi har fått ny eksospakning så får vi se om bilen holder tett
    om den gjør det starter monteringa av k27 snurra
    Var ute på en sinnsykt misslykka tur i går også, til butikken for å kjøpe is. Bilen ville absolutt ikke dra da jeg prøvde å pushe den litt ristet det noe voldsomt hadde av lmm i dag og hva fant jeg der he he he guttungen har tydlivis hat det veldig gøy med å stappe masse teip inn i trykkrøret så dette hadde lagt seg over 60% av lmm så kanskje ikke rart det gikk dårlig, hadde eksakt 0 i turbotrykk og bilen hørtes ut som en gammel bobble med lekasje fra grenrør, utrolig at vi kom oss frem og tilbake fra butikken
    men is ble det på begge to eller lite på far og mye på guttungen da han kom med et forslag om å bytte is for så å bytte tilbake da han hadde spist min
    Sist endret av lasse940; 20/07/10 kl 17:18

  16. #41
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Fint med gode hjelpere

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Fint med gode hjelpere
    Ja det er ikke dumt det nei

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da var k27 snurra "ferdig/prøvemontert". Endelig
    ca 3 mnd etter skjema
    Ser frem til å prøvekjøre bilen nå og kjenne forskjellen på denne og den gammle 13g turbon
    Her er et par bilder med ny turbo!
    står igjenn et par småting som varmebandasje på tennkabler, bedre feste til slangen ut av turbo,



  19. #44
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Du kommer nok til å merke rimelig stor forskjell på 3. gir og oppover når du lader litt .

    Men må ikke ha 4" -> 3" overgang på inntaket til turboen da , taper en del spool der. Også lurt å polvende svinghjulsgiveren for å få bedre drag i bunn. Og sveise igjen oljetilførselen og borre opp med 2mm hull har jeg hørt skal gi mye bedre spool, men har ikke prøvd det på min enda.

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Du kommer nok til å merke rimelig stor forskjell på 3. gir og oppover når du lader litt .

    Men må ikke ha 4" -> 3" overgang på inntaket til turboen da , taper en del spool der. Også lurt å polvende svinghjulsgiveren for å få bedre drag i bunn. Og sveise igjen oljetilførselen og borre opp med 2mm hull har jeg hørt skal gi mye bedre spool, men har ikke prøvd det på min enda.
    Ja tenkte på det med den reduseren rett på turbon der får få tak i et alurør på 4" og heller redusere til 3" på filteret da eller gå for nytt filter på 4".
    oljetilførselen på selve flensen til turbo da eller?
    Polvende svinghjuls giveren sier du hva mener du med det lest om det en plass men aldri helt skjønn hva som menes med det?

  21. #46
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Ja tenkte på det med den reduseren rett på turbon der får få tak i et alurør på 4" og heller redusere til 3" på filteret da eller gå for nytt filter på 4".
    oljetilførselen på selve flensen til turbo da eller?
    Polvende svinghjuls giveren sier du hva mener du med det lest om det en plass men aldri helt skjønn hva som menes med det?
    Bør ha 4" rør og 4" luftfilter. Pedersen har blandt annet 4" KN luftfilter og sikkert en del andre har det og.

    Ja, i flensen til selve turboen, ja.

    Når du polvender pulsgiveren så øker du fortenningen 3 grader i hele registeret. Gir en del bedre respons, bensinøkonomi og litt mer effekt/moment. Må bare passe på at du ikke får tenningsbank av det.

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Bør ha 4" rør og 4" luftfilter. Pedersen har blandt annet 4" KN luftfilter og sikkert en del andre har det og.

    Ja, i flensen til selve turboen, ja.

    Når du polvender pulsgiveren så øker du fortenningen 3 grader i hele registeret. Gir en del bedre respons, bensinøkonomi og litt mer effekt/moment. Må bare passe på at du ikke får tenningsbank av det.
    ok da får jeg sette opp 4" filter på innkjøpslista,
    da tror jeg jeg venter med å polvende pulsgiveren til jeg har fått nye dyser, sitter originale på den nå!
    558 dyser blir bestillt snart....
    men hvor sitter denne pulsgiveren og hvordan polvende den, greit å vite

  23. #48
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    ok da får jeg sette opp 4" filter på innkjøpslista,
    da tror jeg jeg venter med å polvende pulsgiveren til jeg har fått nye dyser, sitter originale på den nå!
    558 dyser blir bestillt snart....
    men hvor sitter denne pulsgiveren og hvordan polvende den, greit å vite
    Er svinghjulsgiveren. Sitter bak motoren over clutsjhuset. Lett å komme til, sitter i en skrue.

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er svinghjulsgiveren. Sitter bak motoren over clutsjhuset. Lett å komme til, sitter i en skrue.
    Ok det skal skjekkes ut

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått montert inn catchtank til veivhuset med åndefilter, komert etterhvert til å bli montert fast i avskjerming til luftfilter ekspansjonstanken, enn så lenge sitter den på spylerveske beholderen. Har ikke fått vært ute å kjørt så mye med bilen etter turbobytte har et problem med at koblingene på trykkrøra sklir fra hverandre når jeg når ca 0,5 bar. Utrolig kjedelig, har nå bestillt meg en T-adapter av aliminium som jeg skal bytte ut med røret jeg har der slangen til tomgangsregulatoren går (det er der den glepper.)
    Eller så shina jeg bilen i går med motorvask og polert litt på bilen ( med 39 i feber).
    Og i dag da jeg startet bilen merket jeg at den går kunn på 3 sylindere drit kjipt, drar jeg løs tennkablen fra stiften på sylinder 1 litt så tenner den men om jeg presser den helt på plass slutter den.
    Hadde også en bil her forrige uke som begynnte gå på 3 sylindre (mulig smittsomt)
    Har en misstanke om at jeg har fått en hypokonder bil, da det ser ut til at jeg får det meste av hva jeg hører andre sliter med på sine volvoer på min
    Ellers så må jeg snart få lakkert forskjermen da lakken har tatt litt skade etter valsing, og jeg har vert litt uforsiktig når jeg har byttet dempere, skrapa litt borti.
    Har også begynnt å kikke litt rundt etter mk2 aksler men litt usikker om jeg starter det prosjektet nå seinhøst/vinter. Kjærringa begynner bli litt irritert på at bilen aldri er ute å ruller på veien.
    Jeg kunne også tenkt meg å få den på veien snart
    den har nå ikke vært ute på veien siden juli da vell og merke bare en 17 mil til og fra lillestrøm og 3 liter olje gikk med da oljereturen slengte like mye tilbake til motor som veien og understellet fikk
    så det som skal gjøres nå før vinteren blir nok 558 dyser 3" lmm og ny ic, pluss nye tenningsdeler. Så skal den brukes mye i vinter
    Får jeg da håpe he he he.
    Så får jeg også satse på at jeg også får vært med på div vccn treff neste år

Side 2 av 33 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. FamilyRacer'n vurderes solgt/byttehandel!
    By lasse940 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 20/03/12, 18:54
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •