Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 63 av 63

Tråd: Automatkasse Lugger

  1. #51
    Registrerte brukere 64PV sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2010
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Låner denne tråden litt...
    Livet med Volvo og automat begynner å bli litt for spennende etter min smak...
    Har en 2001 S60 2,4T automat som jeg har hatt et år. Gått 183000km med bare finkjøring og godt stell. Den har fungert som en drøm hele tiden.
    Men de siste par dagene har den oppført seg litt merkelig... Ved oppstart kald motor/kasse kommer et rykk når jeg setter spaken i D.
    Rykket kommer 1-2 sek ETTER at spaken har kommmet i D. Ved varm bil skjer ikke dette.
    Hva kan det være? For lite olje? Software? Krysser fingrene for det siste....

  2. #52
    cortinaterje sin avatar
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Kristiansand
    VCCN medlemsnummer
    1885
    Innlegg
    557
    Antall takk

    Standard

    Det var direktesvar på en som spurte etter et delenr. Har havnet helt på feil plass og det skal bli spennende a se hvor dette svaret ender opp. Ny forum design ER krevende.

    Har du prøvd å ringe dette nummeret?
    ct

    Det er ikke bare Volvo som ruller
    V70 D5 2002

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Hatlem Vis post
    okai so då har du fått fabrikkgaranti på kassen og då, veit du om det er 3 gen. kasse du har fått montert då eller bare ein ny 1 gen. som havarerer etter 150 000km?
    Det stemmer at jeg fikk fabrikkgaranti på den. Kassen skulle være en ny og forbedret utgave

  4. #54
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 64PV Vis post
    Låner denne tråden litt...
    Livet med Volvo og automat begynner å bli litt for spennende etter min smak...
    Har en 2001 S60 2,4T automat som jeg har hatt et år. Gått 183000km med bare finkjøring og godt stell. Den har fungert som en drøm hele tiden.
    Men de siste par dagene har den oppført seg litt merkelig... Ved oppstart kald motor/kasse kommer et rykk når jeg setter spaken i D.
    Rykket kommer 1-2 sek ETTER at spaken har kommmet i D. Ved varm bil skjer ikke dette.
    Hva kan det være? For lite olje? Software? Krysser fingrene for det siste....
    motorfestene, kan også gjøre noe forsinkelse når du setter den i gir, det blir da det øvre, som er skrudd fast i tverrstaget som du ser når du åpner motor rommet, og så er det momentstaget nede. gjør ett søk på momentstag så ser du masse bilder og plassering av det.

    er skrudd i girkassen til traversen framme. www.ipdusa.com selger oppgradert versjon av dette da det originale er svakt.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av cortinaterje Vis post
    Det var direktesvar på en som spurte etter et delenr. Har havnet helt på feil plass og det skal bli spennende a se hvor dette svaret ender opp. Ny forum design ER krevende.

    Har du prøvd å ringe dette nummeret?
    hehe nei har ikkje prøvd å ringe hadde vert spennande å sett kor ein havna

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 64PV Vis post
    Låner denne tråden litt...
    Livet med Volvo og automat begynner å bli litt for spennende etter min smak...
    Har en 2001 S60 2,4T automat som jeg har hatt et år. Gått 183000km med bare finkjøring og godt stell. Den har fungert som en drøm hele tiden.
    Men de siste par dagene har den oppført seg litt merkelig... Ved oppstart kald motor/kasse kommer et rykk når jeg setter spaken i D.
    Rykket kommer 1-2 sek ETTER at spaken har kommmet i D. Ved varm bil skjer ikke dette.
    Hva kan det være? For lite olje? Software? Krysser fingrene for det siste....
    jau heilt i orden det... veldig greitt at dette problemområdet blir opplyst, skulle kansje hatt ein eigen tråd på forumet om akkurat dette, har vell insett at eg må ta på meg ein kostnad på mellom 30 000 og 50 000 for ny kasse.
    det stemmer jo som Vatenhol seie at, det kan vere momentfeste (nedre) og Øvre motorfeste som er gåent, dette ser du lett spes oppe, då du kan sjå rett inn i foringa, anbefaller polyforing under og org. oppe...
    kjøpte dessvere min med dette problemet, men forgie eigar, seier at bilen var heilt fin til det vart flusha og reinstalert program på¨kassen i sommar, so kan tydlegvis vere litt tilfeldig kva som framprovoserer ein utslitt kasse.

    krysser fingrene for at du finner ein billigare løsning enn meg, har i vert fall funne ut at da ikkje e noke vits i å selge den igjen slik den er no

  7. #57
    Registrerte brukere 64PV sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2010
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    motorfestene, kan også gjøre noe forsinkelse når du setter den i gir, det blir da det øvre, som er skrudd fast i tverrstaget som du ser når du åpner motor rommet, og så er det momentstaget nede. gjør ett søk på momentstag så ser du masse bilder og plassering av det.

    er skrudd i girkassen til traversen framme. www.ipdusa.com selger oppgradert versjon av dette da det originale er svakt.
    jau heilt i orden det... veldig greitt at dette problemområdet blir opplyst, skulle kansje hatt ein eigen tråd på forumet om akkurat dette, har vell insett at eg må ta på meg ein kostnad på mellom 30 000 og 50 000 for ny kasse.
    det stemmer jo som Vatenhol seie at, det kan vere momentfeste (nedre) og Øvre motorfeste som er gåent, dette ser du lett spes oppe, då du kan sjå rett inn i foringa, anbefaller polyforing under og org. oppe...
    kjøpte dessvere min med dette problemet, men forgie eigar, seier at bilen var heilt fin til det vart flusha og reinstalert program på¨kassen i sommar, so kan tydlegvis vere litt tilfeldig kva som framprovoserer ein utslitt kasse.

    krysser fingrene for at du finner ein billigare løsning enn meg, har i vert fall funne ut at da ikkje e noke vits i å selge den igjen slik den er no
    Takk for svar!
    Momentstaget nede er nytt. Byttet det for et par måneder siden. I den minste foringen var gummien helt oppspist. Stål mot stål...
    Bilen og girskiftene var ikke til å kjenne igjen etter at jeg byttet dette.
    Har øvre motorfeste og "strut brace conversion kit" på tur i posten fra IPDUSA. Spent på resultatet når jeg får montert dette.
    Men den lange tidsforsinkelsen før rykket kommer, sier meg at det ikke har noe med motorfester å gjøre....?
    I dag har jeg forresten ikke merket noe til denne "forsinkelsen/rykket".... virker som det kommer og går litt. Girskiftene er ellers helt fine.

  8. #58
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Hatlem Vis post
    jau heilt i orden det... veldig greitt at dette problemområdet blir opplyst, skulle kansje hatt ein eigen tråd på forumet om akkurat dette, har vell insett at eg må ta på meg ein kostnad på mellom 30 000 og 50 000 for ny kasse.
    det stemmer jo som Vatenhol seie at, det kan vere momentfeste (nedre) og Øvre motorfeste som er gåent, dette ser du lett spes oppe, då du kan sjå rett inn i foringa, anbefaller polyforing under og org. oppe...
    kjøpte dessvere min med dette problemet, men forgie eigar, seier at bilen var heilt fin til det vart flusha og reinstalert program på¨kassen i sommar, so kan tydlegvis vere litt tilfeldig kva som framprovoserer ein utslitt kasse.

    krysser fingrene for at du finner ein billigare løsning enn meg, har i vert fall funne ut at da ikkje e noke vits i å selge den igjen slik den er no
    har du prøvd å tatt kontakt med www.rats.no ?

    Sitat Opprinnelig postet av 64PV Vis post
    Takk for svar!
    Momentstaget nede er nytt. Byttet det for et par måneder siden. I den minste foringen var gummien helt oppspist. Stål mot stål...
    Bilen og girskiftene var ikke til å kjenne igjen etter at jeg byttet dette.
    Har øvre motorfeste og "strut brace conversion kit" på tur i posten fra IPDUSA. Spent på resultatet når jeg får montert dette.
    Men den lange tidsforsinkelsen før rykket kommer, sier meg at det ikke har noe med motorfester å gjøre....?
    I dag har jeg forresten ikke merket noe til denne "forsinkelsen/rykket".... virker som det kommer og går litt. Girskiftene er ellers helt fine.
    er litt skeptisk på den strut brace converten på automat, gi tilbakemelding om hvordan det blir med vibrasjoner da dette er problem med poly foringer ellers rundt om.
    kassene som sitter i volvo er veldig kresne på olje, bare så det er sagt om du bruke noe annet enn original olje, eller kan det være servo ventilene begynner å bli slitt.
    og eller så er det den berømte b4 cover updaten da. http://www.ipdusa.com/products/5538/...o-cover-update
    se over symptom listen der om det er likt ditt. denne updaten er rimligere fra volvo enn ipd.
    Sist endret av Vatnehol; 01/12/11 kl 19:44
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 64PV Vis post
    Takk for svar!
    Momentstaget nede er nytt. Byttet det for et par måneder siden. I den minste foringen var gummien helt oppspist. Stål mot stål...
    Bilen og girskiftene var ikke til å kjenne igjen etter at jeg byttet dette.
    Har øvre motorfeste og "strut brace conversion kit" på tur i posten fra IPDUSA. Spent på resultatet når jeg får montert dette.
    Men den lange tidsforsinkelsen før rykket kommer, sier meg at det ikke har noe med motorfester å gjøre....?
    I dag har jeg forresten ikke merket noe til denne "forsinkelsen/rykket".... virker som det kommer og går litt. Girskiftene er ellers helt fine.

    høres litt ut som lignande problem eg har, der og kan den vere litt sein i giringa, føl me litt på korleis kassen gira og finn ut om den har ein litt kvassare giring i 2-3 gir... då kan det hjelpe å ta b4 cover update, ellers so er det som då eg fekk dødsdomen fra automatgear service bergen, som sa at dette var symtomar på at girhuset var utslitt

  10. #60
    Registrerte brukere 64PV sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2010
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    føl me litt på korleis kassen gira og finn ut om den har ein litt kvassare giring i 2-3 gir...
    Av og til... ikke hver gang... så syns jeg den girer hardt fra 2 til 3 gir i motbakke med godt gasspådrag.

  11. #61
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar folkens, men kan virke som om det er motoren som er problemet i min bil. Den stoppet i dag, jeg lager en egen tråd på det. Min første tanke var forresten "der røk girkassen", blir paranoid av å ha V70 :P

    Ang. om jeg har fått riktig olje da jeg flushet min bil hos Autotjenester her i Bergen, så kan jeg jo ikke vite det 100%. Men han jeg snakket med var veldig tydelig på at det måtte være helt riktig olje, akkurat som jeg hadde hørt fra før, og at det måtte gjøres ofte og at all oljen måtte ut. Men jeg så ikke på at de gjorde jobben, så jeg vet jo aldri.. Min girer ikke spesielt hardt i noen gir, så jeg ble kanskje litt revet med av tittelen på tråden her. Det med å nullstille kassen oppfattet jeg som at den tilpasset seg den nye oljen raskere, men at det ikke var et krav. De sa forresten at de skulle nullstille den når jeg tenker meg om.

    Lord_Hatlem, var det 49 inkl jobben? Ikke at det var billig, men jeg hører om folk som får prisoverslag på 90+, så det var ikke det verste jeg har hørt.. Trist møte med automat, ja.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  12. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Takker for svar folkens, men kan virke som om det er motoren som er problemet i min bil. Den stoppet i dag, jeg lager en egen tråd på det. Min første tanke var forresten "der røk girkassen", blir paranoid av å ha V70 :P

    Ang. om jeg har fått riktig olje da jeg flushet min bil hos Autotjenester her i Bergen, så kan jeg jo ikke vite det 100%. Men han jeg snakket med var veldig tydelig på at det måtte være helt riktig olje, akkurat som jeg hadde hørt fra før, og at det måtte gjøres ofte og at all oljen måtte ut. Men jeg så ikke på at de gjorde jobben, så jeg vet jo aldri.. Min girer ikke spesielt hardt i noen gir, så jeg ble kanskje litt revet med av tittelen på tråden her. Det med å nullstille kassen oppfattet jeg som at den tilpasset seg den nye oljen raskere, men at det ikke var et krav. De sa forresten at de skulle nullstille den når jeg tenker meg om.

    Lord_Hatlem, var det 49 inkl jobben? Ikke at det var billig, men jeg hører om folk som får prisoverslag på 90+, så det var ikke det verste jeg har hørt.. Trist møte med automat, ja.
    ja Volvo sa dei skulle ha 60 inkl. jobb, men då var det byttekasse,
    Automatgearservice i Bergen sa dei skulle ha 49,- for kasse og jobb, då får eg ei 3 gen. girkasse tilpassa min bil, m 2 års fabrikkgaranti, so var ikkje so gale, 38,- bare for kassen sa dei, litt fristande å kjøpe kassen og gjere jobben sjøl, men litt usikker da dette er ganske viktig at blir riktig første gangen.

    90,-! hørdes veldig masse ut må no vere gull i den kassa?

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2011
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Hei. Kassa mi i 2,5T
    AWD
    er litt slik dere forklarer her i tråden. Litt nølende med hvilket gir den skal legge inn virker det som , og blir litt opp og ned i giringen.
    Hva koster en software oppd?

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Automatkasse V70 01
    By paravolv in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 10/06/11, 09:17
  2. v70 2,0 turbo Lugger
    By Tollan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 25/04/11, 09:44
  3. Ingen ladetrykk.. Lugger ogsa ved jevn gass
    By masterrV in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 32
    Siste post: 05/01/11, 18:19
  4. Automatkasse
    By OddMagne in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 14/03/10, 19:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •