Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 95

Tråd: Pop-off og LMM på FK

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    bare jeg som ikke er plaga med åpen dump og lmm før turbo? :P
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    lagrene dine som blir smurt med olje med en del bensin i har det sikkert ikke så moro heller...

    kjører man med lmm før turbo og dump og det fungerer er det noe galt. enkelt å greit
    One Ring to rule them all

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    jaha, hvorfor får jeg bensin i olja da?
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    fordi motoren kjører på mere bensin en det den skal ha... da får man litt ekstra suppe i olja...
    all lufta du slipper ut av dumpen kompanserer motoren for å kjører på med bensin. noe spytter den ut i eksosen og litt havnet i olja..
    One Ring to rule them all

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    jaja, får bytte olje ofte da tviler på at det er så mye bensin som kommer inn at det har noe å si..
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nok til å kvele motoren til noen folk
    One Ring to rule them all

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Du får nesten bare prøve. Eneste jeg har hørt om er at det kan bli vanskeligere å starte den om vintern?
    blir ikke tungstartet om vinteren, men litt lav tomgang når motoren er kald. Når du kobler av strømmen på tomgangsmotoren så stenger motoren helt
    Volvo fantast?

  8. #58
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    eg bruker 2 stemplet dump på min 940 ft.... det funker fint når lmm står på original plasering... ingen kubbing eller annen form for kuking.

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    all luft som går ut av dumpen vil den kompansere for med bensin. at du ikke merker noe betyr ikke at det ikke er bra. sikkert fin olje på motoren din :P
    One Ring to rule them all

  10. #60
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    bare tro det du vil men oljen er fin... ingen tegn/bensin lukt av den....

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    det er faktisk noen hjerner (uten at jeg vet boschnummer) som takler å ha massemåleren på org. plass og ha dumpventil etter denne. Hvis det da ikke er forskjellige tomgangsventiler som gjør utslaget (er det forskjell fra f til ft/fk?)

  12. #62
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    blir ikke tungstartet om vinteren, men litt lav tomgang når motoren er kald. Når du kobler av strømmen på tomgangsmotoren så stenger motoren helt
    Er vel detta kaldstartdyser er for. (eller den innebygde funksjonen der hjernene feter opp blandinga i starten når det er kaldt.)
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Isåfall klarer ikke den funksjonen å kompensere nok når man plugger ut tomgangsregulatoren. Min bil hoster avgårde på 4-500rpm før den får litt varme i seg

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor har du fjernet tomgangs regulatoren? (gjorde dette selv fordi hjernen min ble en drittsekk å sendte den feil signaler i hytt å pine! fant aldri ut hvorfor den gjorde det heller....)

    Det at noen hjerner klarer seg med dump + lmm på orginal plassen stemmer ikke. har vært borti alt av lh2.4 hjerner. suge + turbo og ingen klarer det uten å fete opp blandingen. bruker man tid på å justere fjøra i dumpen bra så kan man kjøre uten at den detter ned eller kveler seg. men lufta den spyler ut kompanserer den fortsatt en del for. hadde den ikke gjort det ville det gått mye toppakninger
    One Ring to rule them all

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke fjernet tomgangsregulatoren, jeg har plugget ut kontakten. Dette for at bilen ikke skal være helt apekatt når man kjører uten dumpventil.

    Hvis du sier at ingen hjerner klarer å holde motoren i live når man kjører uten dump eller med åpen dump og lmm på org. plass, så får vi vel tro på det da. Selv om jeg har sett og prøvd eksempler der det fungerer.

  16. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvis du sier at ingen hjerner klarer å holde motoren i live når man kjører uten dump eller med åpen dump og lmm på org. plass, så får vi vel tro på det da. Selv om jeg har sett og prøvd eksempler der det fungerer.
    Hvordan klarte du å få det der ut av innlegget mitt? smart...

    Dette for at bilen ikke skal være helt apekatt når man kjører uten dumpventil.
    haha, ja her ser vi hvordan det går når man ikke vet hvordan ting fungerer :P

    Godt eksempel på at lmm SKAL flyttes hvis man skal kjøre med "dump" ventil.
    Da slipper man å kødde å ha slike problemer.
    One Ring to rule them all

  17. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Vel, å koble fra tomgangsregulatoren når man skal kjøre uten dumpventil i det hele tatt fungerer fint for veldig mange, meg inkludert.

    Jeg tror det er 56x serien av bensinhjerner som klarer seg med lmm på rett plass og falskluftlekasje etter denne.

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    fult trykk ved 3000rpm og frakoblet tomgangsregulator for å få motoren til å gå. tror du skal begynne å fikse opp motorene dine isteden for å bare kaste dem.

    Man fjerner ikke frontruta fordi vindusviskerne er dårlige! Men du ville nok gjort dette...
    Løs heller problemene isteden for å lage nye. Det er noen av oss som har opplevd at tomgangs regulatoren øker forbruket veldig. ingen finner ut hvorfor. men det har jo ikkenoe med dette å gjøre...

    (Ps. hvis man bruker "dobbeldump" eller justerer fjøra veldig nøye så kan man få alle lh2.4 hjernene til å gå nogelunde med dump ventil.(som jeg skrev over også). men den vil fortsatt kompansere for lufta den sender ut. Grunnen til at din går fint er vell fordi den slitne turbon din som ikke lader fult før 3000rpm ikke leverer luft som den skal å sender heller ikke ut mye luft av dumpen

    Flytt lmm for å kjøre med dumpventil. det sparer motorn og lommeboka.
    One Ring to rule them all

  19. #69
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    må du ikke være så negativ
    siden noen plutselig har funnet et oppsett som fungerer...

  20. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men gutten min. for 7år siden var jeg en av få som kjørte med dumpventil på 940 fordi ingen andre "fikk det til å fungere". som jeg skrev. jeg vet det går å kjøre med. men les hva jeg skriver. det er ikke bra at motoren får ekstra med bensin når den ikke skal ha det.
    Som jeg også skrev så fungerer det best hvis man har en sliten orginal turbo. fordi den leverer ikke så mye luft som den skal.
    Det går å kjøre i 200 med reservehjulet til bilen din også. man skal det ikke. det kan gå til helvette. men det fungerer for noen. men det betyr ikke at det er noe bra!
    v3gard på forumt kjørte med åpen dump på sin bil. fungerte greit. men ingen tvil om at det luktet bensin av olja. + at man merket bilen fikk formye suppe. men man merket det ikke inn i kryss eller etter pådrag.
    Poenget med å flytte lmm er fordi man kan kjøre rundt med akkurat dumpen man vil uten at bilen kjører på ekstra bensin. selv uten en sliten orginal turbo.
    One Ring to rule them all

  21. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    fult trykk ved 3000rpm og frakoblet tomgangsregulator for å få motoren til å gå. tror du skal begynne å fikse opp motorene dine isteden for å bare kaste dem.
    Du er ekspert på å vri på utsagn. Hvilken del av 2-3000rpm forsto du ikke? Siden du hardnakket påstår at jeg har fullt ladetrykk ved 3000rpm...

  22. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    jeg er på 3dje året med aktiv kjøring og mye ladetrykk og luftmasse, med bare frakoblet tomgangsmotor, tilbakeslag av luft, og 440cc dyser. motoren er like bra og fin, det er like liten lekkasje i sylinderene nå som når jeg fikk den.
    og jeg bytter olje på 10 000, kjører med 100% e85 stortsett, men jeg har enda ikke noe spesielt stor blanding av verken e85 i olja om sommeren eller bensin om vinteren.

    Jeg setter ikke lmm på trykksiden da den blåser ut eller brenner volframtråden. gidder ikke bytte lmm vær 6 mnd. da hadde jeg heller invistert i datasprut for de pengene man må ut med for og kjøpe nye massemålere. men da dette er en bruksbil og har gått feilfritt i 3 år så kjøper jeg ikke et datasprut for og få det til og funke. da jeg ikke aldri har hatt noe problem med dette.

    Det styreenheten gjør når jeg har tomgangsregulatoren koblet til er at den sender strøm og stenger tomgangsregulatoren, når jeg har tilbakeslag, pga lufta går ut av lmm igjen. derfor stoppet bilen min når jeg har den tilkoblet.

    men med bortkoblet tomgangsregulator og tilbakeslag så har jeg enda et støkeometrisk blandingsforhold oh lamdaen min ligger ganske stabilt mellom 0.900 og 1.100 med bensin.
    Volvo fantast?

  23. #73
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    jeg er på 3dje året med aktiv kjøring og mye ladetrykk og luftmasse, med bare frakoblet tomgangsmotor, tilbakeslag av luft, og 440cc dyser. motoren er like bra og fin, det er like liten lekkasje i sylinderene nå som når jeg fikk den.
    og jeg bytter olje på 10 000, kjører med 100% e85 stortsett, men jeg har enda ikke noe spesielt stor blanding av verken e85 i olja om sommeren eller bensin om vinteren.

    Jeg setter ikke lmm på trykksiden da den blåser ut eller brenner volframtråden. gidder ikke bytte lmm vær 6 mnd. da hadde jeg heller invistert i datasprut for de pengene man må ut med for og kjøpe nye massemålere. men da dette er en bruksbil og har gått feilfritt i 3 år så kjøper jeg ikke et datasprut for og få det til og funke. da jeg ikke aldri har hatt noe problem med dette.

    Det styreenheten gjør når jeg har tomgangsregulatoren koblet til er at den sender strøm og stenger tomgangsregulatoren, når jeg har tilbakeslag, pga lufta går ut av lmm igjen. derfor stoppet bilen min når jeg har den tilkoblet.

    men med bortkoblet tomgangsregulator og tilbakeslag så har jeg enda et støkeometrisk blandingsforhold oh lamdaen min ligger ganske stabilt mellom 0.900 og 1.100 med bensin.
    Men 0.9 og 1.1 er ikke veldig bra.. Omregnet til blandingsforhold så er det imellom 13.23 og 16.17. Skal ligge rundt 14.7. Det er veldig ustabilt, til og med mye mer ustabilt enn min for øyeblikket som ligger imellom 14.0 og 15.3 for øyeblikket pga turbulens rundt LMM, og det merker jeg litt smått når jeg kjører.

  24. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Da jeg tvinger opp med bensintrykk og lengre åpning på dysene for og klare mer lade trykk, (jeg minns du kjører med 13c det er ikke akkuratt aktuellt og snakke om blandingsforhold på bilen din da)

    Men siden jeg ikke har datasprut på den så er det "fjøsmekk" som gjelder. og det har funka for meg i 3 år. og motoren er like bra. jeg ligger på lamda 1.0 når jeg kjører med javn gass og javnt ladetrykk. det er værre når jeg slipper gassen og akselrerer.
    Volvo fantast?

  25. #75
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Da jeg tvinger opp med bensintrykk og lengre åpning på dysene for og klare mer lade trykk, (jeg minns du kjører med 13c det er ikke akkuratt aktuellt og snakke om blandingsforhold på bilen din da)

    Men siden jeg ikke har datasprut på den så er det "fjøsmekk" som gjelder. og det har funka for meg i 3 år. og motoren er like bra. jeg ligger på lamda 1.0 når jeg kjører med javn gass og javnt ladetrykk. det er værre når jeg slipper gassen og akselrerer.
    Vel, sier bare at det ikke akkurat hjelper på forbruket å ha det sånn.

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •