Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Kranglete 745 tic..

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard Kranglete 745 tic..

    Hei alle sammen.

    Jeg har en 1986 modell 745 turbo. I mars (ca), i år begynte den å bli kranglete, fuske og ville rett og slett ikke gå, det var da L.H 2.2 innsprut på den, originalt. Etter feilsøking der ga jeg opp, og p.g.a veldig mye dårlige halvavisolerte ledninger og dårlig kontakter bestemte jeg meg for å bytte sprut, og monterte da L.H 2.4 i stedet.

    Har også byttet alt av tenningsdeler, (rotor, fordelerlokk, plugger, kabler + svinghjulssensoren), bensinpumpe og filter foran, armatur og bensinpumpe i tanken, temperatursensor til
    ECU
    og kontrollmålt LMM, lambdasensor, gassspjeldsensor og prøvd forskjellige tenningsmoduler, (de som sitter nede i venstre forskjerm i motorrommet) og bensinreelet/systemreelet, men har noe av det samme problemet enda. Bilen går nå fint på tomgang til den blir varm, da kan den plutselig bestemme seg for å kutte og dø, og den dør også helt ut hvis man gir mye gass når man kjører i 2. eller høyere gir, men kommer seg fint igjen om man slipper gassen og lar den få rota seg ned til tomgang igjen, og den starter også fint igjen etter motorstopp ved tomgang og går en stund til før den igjen dør ut.

    Noen som har noe tips til hva som kan være feilen? Er det andre releer som styrer noe med strømtilførsel fra tenning enn bensinreelet f.eks? Eller selve tenningsbryteren?

    Blir veldig glad for tips! Begynner nå å bli litt lei etter noen måneder med feilsøk og delebytting til ingen nytte...

    Vennlig hilsen Jo-Erik

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Høres jo ut som du har sjekka det meste her da, men må jo bare prøve å fåreslå noen "filleting" likevell

    timinga på motoren er riktig?
    pluggledningene står riktig?
    du har trykktesta for å utelukke falskluft 100%?
    du har prøvd en LMM du VET fungerer? Disse kan lure mange altså...
    Lambda sensoren fungerer?
    Sjekka feilkoder?

  3. #3
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Har du sjekka feilkodene dine da?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Timingen på motoren er 100% riktig, det er dobbeltsjekka og krysssjeka og gudene vet hva.. Rekkefølgen på tennpluggene er jeg også sikker på ettersom det i tillegg til å stå i haynes boka, står på fordelerlokket..
    Falskluft har jeg både trykktesta, og søkt etter med å høre etter sug og spraya alt inn i startgass uten noen endring..
    LMM testet jeg i henhold til feilsøkningslitteratur og fikk resultatene som litteraturen sa den skulle ha for å være i orden, så tror den er i orden, og har også prøvd to andre som skal være i orden.. samme gjorde jeg med lambda.. jeg får heller ikke opp noen feilkoder, og jeg har samme problem nå med ett helt annet sprut enn problemet begynte med i første omgang..

  5. #5
    Registrerte brukere Bolten91 sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2010
    Sted
    Vennesla, Norway
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard

    skjekket bensintrykks regulatoren? har en tendens til å sprekke i membranen inni der, eller at "hullet" slangen går i er tett..

    Hvis noen av tenningsdelene er fra biltema er det bare å få handla nytt med en gang...

    råtten bensin? brøv oktanbooster og full tank 98 blyfri..

    lån en LMM av en som har en bil som sviver helt fint..

    skjekk merkene på reg reima...

    kanke komme på noen flere feil i farta, men dette er jo noen små drittfeil som er lett å overse..

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Har justerbar bensintrykksregulator og påmontert manometer til enhver tid, så har alltid oversikt over trykket.. tenningsdelene er kjøpt originale..
    Tror ikke bensinen er dårlig heller, fordi feilen begynte å komme i mars i fjor da bilen var fylt med ny bensin og tok da også kondensfjerner i en tank, og når den var kjørt omtrent tom tok jeg også en tank med dyserens i.. så har egentlig mista troen på sprutet om det ikke er coil eller tenningsmodulen foran i høyre forskjerm som er feilen fordi det er det eneste jeg ikke har byttet ut.. eller så er det noe før sprutet som er feilen.. takker for svar foreløpig, jeg drar en tur til stockholm nå så kommer ikke tilbake før lørdag 16.10, og sjekker innom der og eventuelt svarer da om noen andre kommer på andre ting =)

  7. #7
    Registrerte brukere 164E 1972 sin avatar
    Medlem siden
    22. feb. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Plagdes med min med ruskete gange og dårli tomgang, der var det utruli nok bankebryteren på blokka som var feil med, har du sjekket denne?
    Volvo 164E B30E -1972
    Volvo 244GLE B230FT -1977
    Volvo 245GL 5,7V8 -1981
    Volvo 740Turbo B230FT -1987
    Ford Econoline E350 Starcraft 7,3V8 -1993

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Vel, jeg har ikke sjekka den, fordi jeg har ikke feilsøkningslitteratur på denne, men jeg har også en teori om den bankesensoren.. fordi jeg har veldig skjørtebank i motoren, p.g.a at det er spesialsmidde stempler i den, men tror ikke motorverkstedet fikk borringa riktige eller så er det feil på dimensjonen til stemplene, men anyhow, det høres.. Og jeg lurer på om det er da så kraftige vibrasjoner at banksensoren gjør at motoren kutter, men jeg vet ikke om dne kan fungere sånn? fordi motoren har ikke så ruskete gange, den bare dør helt rett og slett..

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Brukte du lh 2,4 i fra 240 eller 740/940 ?????

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Jeg har brukt fra 240.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har noen mer forslag..?

  12. #12
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Hva slags bil har du tatt bankesensoren fra da?
    Mener å ha lest ett sted at det er forskjell på sensoren beregna for 240 og den for 7/940 nett

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Tja, si det.. Jeg har prøvd forskjellige fra flere forskjellige biler, både 240/740/940.. Men man får vel opp feilkode om det er noe med bankesensoren? Har ingen feilkoder.. Snakka litt med de på BCB i dag, og han foreslo tenningsbryteren, så har bestilt en nå og skal prøve det..

Lignende tråder

  1. Kranglete 244 - 86 mod
    By Burning69 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 21/09/11, 18:36
  2. Kranglete lås bakluke xc70 2000mod (1.gen)
    By MortenKr in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 14/02/11, 15:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •