Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: 97 mod V70 180hk 2.0 turbo. Hvor skaffe diverse deler.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard 97 mod V70 180hk 2.0 turbo. Hvor skaffe diverse deler.

    Kjøpte meg nylig slik bil som nevnt i overskriften. Jeg er enda ikke så veldig godt kjent på dette forumet, så håper jeg har kommet til rett underforum. Dette begyner jo å bli en gammel bil, så jeg tenker å sette den tilbake i god stand, og kanskje noen små oppgraderinger. Jeg har selv ikke så veldig god peiling på akkurat disse bilene. Litt småtteri har jeg allere funnet selv, slik som ny dimmebryter til instrumentlys, og reppkit til klipsene på dekslet på bakluka.
    Bilen har også en dårlig drivkunte. Vet om en her i strøket som har en liggende fra en diesel bil. Noen som vet om den vil passe?
    Bilen er antakelig chipet, da forrige eier hadde ladetrykksmåler og målte ladetrykkspeak opp i 0,8 bar.
    Katalysator og eksosanlegg føles litt underdimensjonert på denne, og jeg tror det hemmer spoolup en del. Bilen begynte også å gå en del bedre etter litt langkjøring og litt blåsing på litt turtall. Jeg har også lyst å fremheve 5erlyden litt på denne. Hvilke alternativer finns det innen effektanlegg, og hvor kjøpe?
    Jeg ønsker ikke høylytt rustfritt anlegg med resonans som går på nervene under langkjøring på lavt turtall. Det har jeg allerede på hobbybilen. Under pådrag og litt turtall skal det gjerne lage litt lyd
    Kommer sikkert på mer etterhvert.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    FCPGroton, SCStyling, IPDUSA, BCB, samt mange mange andre steder.
    Turtallslyd i eksosen?
    Anbefaler da heller en GLT. Sugemotorer lager den rette lyden, fremfor hylinga til de derre turboene.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ikke turtallslyd(hyling) da Men litt bromming og 5er lyd når man gir på litt. Turbomotorer lager absolutt pen lyd med rett tuna eksos.
    Og det gjør også Cosworthen min med 3" rustfritt anlegg, men med en plagsom resonans på lave turtall som er lett å få med rustfrie eksosanlegg. Som du skjønner, litt brumming er pent, men resonans blir bare plagsomt. Jeg kjøpte denne bilen kunn pga jeg fikk den rimelig, så bytte i en annen bil eller motor blir det ikke.
    Har du noen linker til de nevnte?
    Men så klart, ingenting slår lyden av en blodtrimma sugemotor på fulle spjeld

    Fins det bolton oppgraderingsturboer som passer rett på? Skulle jo såklart hatt en kulelagerturbo for maks kjørbarhet, men det blir sikkert vanskelig.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    http://www.fcpgroton.com/
    SC-Styling
    IPDUSA
    BCB

    Skal ikke gå videre inn på den 3" rustfrie og resonanser, men liker meget godt brummingen fra egen femmer med originalanlegg. Føler at turboer som regel "spiser" for mye av godlåta.
    Bolt-on turboer er ikke helt min gate, men det finnes de som vil hjelpe deg her inne, garantert.

    Lykke til uansett.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Takker
    helt klart at en alt for liten turbo stjeler mye lyd.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Sted
    Vanylven
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    http://www.scstyling.no/sportflow-ek...07-c-3676.aspx
    Kan anbefale BSR passer rett på uten modifiseringer Veldig fin lyd fåes og med katalysator men den koster 5 800,00 ekstra

    http://forum.vccn.no/showpost.php?p=...&postcount=452

  7. #7

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Hei må bare si dette med eksos fra Bsr ,dette annlegget brummer fint på tomgang og litt opp i turtalls område , men bråker ikke ved normal kjøring kan anbefales!
    min bil er 2004 v70 2,0l 180hk turbo

Lignende tråder

  1. Hvor skaffe tankarmatur rimelig???
    By JonOlav93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 23/06/11, 19:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •