Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ujevn tomgang 940

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Question Ujevn tomgang 940

    Hei! Har en 940 med FK-motor.
    I det siste har den begynt å variere på tomgangsturtallet. Det virker som den forandrer det "faste" turtallet (ca 800???). Det vil si at den av og til kan ligge på ca 1500 og andre ganger ned mot 500. Turtallet ligger stabilt i lange perioder.
    Har fått høre at jeg må bytte tomgangsregulator. Ville ikke en def. tomgangsregulator føre til at den står og jager opp og ned på turtall, noe denne ikke gjør?
    Har kjent på gass-spjeldet også, dette klikker nesten med en gang man dreier på det, og rett før det er tilbake i null.
    Er dette en klassisk lmm-feil? Har hørt at disse har det med å fuske/kvelde med jevne mellomrom... (motoren har gått 190')

  2. #2
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Røber'n Vis post
    Hei! Har en 940 med FK-motor.
    I det siste har den begynt å variere på tomgangsturtallet. Det virker som den forandrer det "faste" turtallet (ca 800???). Det vil si at den av og til kan ligge på ca 1500 og andre ganger ned mot 500. Turtallet ligger stabilt i lange perioder.
    Har fått høre at jeg må bytte tomgangsregulator. Ville ikke en def. tomgangsregulator føre til at den står og jager opp og ned på turtall, noe denne ikke gjør?
    Har kjent på gass-spjeldet også, dette klikker nesten med en gang man dreier på det, og rett før det er tilbake i null.
    Er dette en klassisk lmm-feil? Har hørt at disse har det med å fuske/kvelde med jevne mellomrom... (motoren har gått 190')
    Kan være dritt/defekter i tomgangsregulatoren (kjøp ny på Ebay for et par 100 kr), gasspjeld som lekker eller mikrobryteren på spjeldet som du sier.

    Glemte å plugge i gasspjeldkontakten min en gang og da gjorde den akkurat som du sier. Mest jaging på kald motor.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Men den jager ikke.
    Det virker som den setter seg et tomgangsturtall for en periode, f.eks. 1500 eller 500 og dette holder den en stundt til den finner et nytt turtall... Hvis jeg gir litt gass returnerer den til samme turtall...

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Skiptvet
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Prøv det enkleste først, ta ut lmm og vask den. Er mulig det er så enkelt som at den er full av drit og ikke får helt riktig avlesning

    -Rtbuggie

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Har aldri tenkt på at lmm kan kødde med tomgangen, kanskje det som er probleme til meg og.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •