Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: hvordan er en 2/7/9-serie på vinteren.

  1. #26
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Dette trikset lærte jeg av fadern, og har hatt utrolig god nytte av det flere ganger!! rett og slett genialt. men tar brekket litt skjevt så er det desverre ingen vits å prøve det.
    Hvis man ser på hvordan brekket på 7 og 9 serien er laget så er det ytterst sjeldent man klarer å få lik bremseeffekt på begge bakhjul samtidig. Når man drar i brekket så strammes først klaven på venstre bakhjul før den i det hele tatt begynner å stramme høyre side...

    Men ellers er det utrolig hva diffbrems og gode dekk gjør. Eneste problemet jeg har er at bilen er for lett i ræva for å komme opp bratte bakker hvis man ikke har nok fart i bunnen. Men med truetrac'en så krabber bilen stort sett opp det meste av bakker. Det ser ikke alltid like grasiøst ut, da bilen gjerne graver seg sidelengs med bakhjula før den begynner å klatre opp bakken, fortsatt sidelengs

  2. #27
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Hvis man ser på hvordan brekket på 7 og 9 serien er laget så er det ytterst sjeldent man klarer å få lik bremseeffekt på begge bakhjul samtidig. Når man drar i brekket så strammes først klaven på venstre bakhjul før den i det hele tatt begynner å stramme høyre side...

    Men ellers er det utrolig hva diffbrems og gode dekk gjør. Eneste problemet jeg har er at bilen er for lett i ræva for å komme opp bratte bakker hvis man ikke har nok fart i bunnen. Men med truetrac'en så krabber bilen stort sett opp det meste av bakker. Det ser ikke alltid like grasiøst ut, da bilen gjerne graver seg sidelengs med bakhjula før den begynner å klatre opp bakken, fortsatt sidelengs
    må kjøpe holder til vaiern på biltema(justerbar plasering) og meca selger justering til bremseskoene(250kr begge sider) da har man bra håndbrekk som tar jevnt
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    945 er søppel på vinterføre. 245 med skikkelig smale dekk, mjuk og lav i fua er vel det beste som finns på vintern.

  4. #29
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stålet Vis post
    945 er søppel på vinterføre. 245 med skikkelig smale dekk, mjuk og lav i fua er vel det beste som finns på vintern.
    så man kan ikke sette smale dekk på 940 og den blir tilsvarende bra på glatten??
    har kjørt 940-945 4vintre på rad uten noe problem, aldrig stått fast... så dårlig kan de vel ikke være da?
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  5. #30
    Registrerte brukere Eviltoy sin avatar
    Medlem siden
    16. nov. 2011
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    79
    Antall takk

    Standard

    jeg har en volvo 740 og jeg har bare kostet på bilen nye piggdekk jeg og her er det mye opp og ned bakker :P men som sagt, det viktigste er att du har styring og brems

    Og IKKE gjør som di fleste gjør feil: Ikke gi MERE gass i en oppåverbakke om du begynner og spinne fast, da hever du bare høyrefoten bittelitt og får lavere turtall, så går det nåkk fint for deg også i vinter skal du se
    All klaring er god klaring! ;D
    240 230fk stv turbo - solgt
    740 b230f PurpleHaze 1991mod. Vraket hoss Hugger'n
    740 b230k 1987mod. bruksbil

  6. #31
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stålet Vis post
    945 er søppel på vinterføre. 245 med skikkelig smale dekk, mjuk og lav i fua er vel det beste som finns på vintern.
    Hva er grunnen til at du mener dette? Kan du utdype deg litt mer?

  7. #32
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Hverken 200 eller 700 er helt det store på vinterføre, men etter min erfaring tar 200 seg mye bedre fram. Dog er 700 veldig underholdende, glad i å vifte med rompa og ekstremt bra sving, så man kan kjøre usannsynlig bredt.
    Beste
    RWD
    bilen jeg har hatt på vinterføre, er utvilsomt BMW E34. Tok seg godt fram, og veldig forutsigbar når det slapp. Er nok mye pga. at de har 50/50 vektfordeling.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Kjøre med KN-filter på vinteren
    By jtand in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 26/10/10, 00:49
  2. Hvordan preppe bilen før vinteren ..
    By bomo1709 in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 55
    Siste post: 25/10/10, 15:08
  3. 960 på vinteren?
    By MariusF in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 01/08/10, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •