Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Akselvekt tidligere 945 varebil..

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard Akselvekt tidligere 945 varebil..

    Hei. Som så mange ganger før blir dette temaet tatt opp, men jeg fant ut at jeg skulle lage en egen tråd, da jeg syns mye av det som var i de andre trådene om temaet var veldig rotete.

    Problemet mitt er da at jeg har en tidligere 945 varebil - nå godkjent som 5-seter, med "feil" tillat aksellast i vognkortet. Vektene som står i vognkortet mitt nå er: 1100/1300kg.
    Dette medfører jo da selvfølgelig at jeg ikke får bilen godkjent med 40mm Lesjöfors senkefjører.

    Dagen jeg var inne for å godkjenne ombyggingen til 5-seter var jeg påpasselig på at akselvektene mine skulle skrives ned, da jeg har forstått at flere har hatt problemer med dette tidligere. Nevnte dette til kontrolløren, i tillegg til at jeg hadde en lang diskusjon med to personer som satt i skranken der (BT Risløkka). Ingen var villige til å gå med på dette da de ikke hadde papirer fra Volvo på dette (fair enough). Jeg ringte da Volvo Norge og fikk opplyst at vektene på min bil skulle skrives ned til 935/1040kg. Ingen av de tre personene på BT var villige til å gå med på dette.

    Diskusjonen derfra gikk omtrent slik:
    -Kontrolløren: "Vi kan ikke bare forholde oss til noen tall. Du må gjøre en fysisk endring på bilen."

    -Jeg svarte selvfølgelig med at jeg hadde gjort denne fysiske endringen i form av å montere bakseter - altså bygge den om til 5-seter.

    -Dette gikk han fortsatt ikke med på, og sa noe slik som at: "Dette ikke var den riktige fysiske endringen"

    -Jeg spurte da hva som var den "riktige fysiske endringen"(!?) Noe han selvfølgelig ikke kunne svare på.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Mitt spørsmål til dere er da: Hva gjør jeg videre herfra? Hvordan går jeg fram for å få dette godkjent? Hvilke dokumenter trenger jeg?

    (Tar også gjerne i mot kopier av vognkort hvor dette har gått igjennom nåløyet hos BT)

    -Ola

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Dette får du ikke godkjent. Du må sende en skriftlig klage direkte til vegdirektoratet, hvor du legger ved alt du har av skriftlig dokumentasjon. Og da må du kline til, send alt som er både nyttig og unyttig.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Dette får du ikke godkjent. Du må sende en skriftlig klage direkte til vegdirektoratet, hvor du legger ved alt du har av skriftlig dokumentasjon. Og da må du kline til, send alt som er både nyttig og unyttig.
    Vet ikke helt om jeg forstod det der.. Skal vel være mulig å godkjenne?

  4. #4
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Nei. Det er ikke mulig å godkjenne. Derfor må du sende klage, jo fler som sender klage jo bedre, så kanskje det blir en endring i regelverk.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Nei. Det er ikke mulig å godkjenne. Derfor må du sende klage, jo fler som sender klage jo bedre, så kanskje det blir en endring i regelverk.
    Will do Men dette temaet har jo vært oppe til diskusjon flere ganger, og ettersom jeg har skjønt har jo flere fått det godkjent..

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    har du forspurt volvo om dokumenter på endring av vekt til personbil da? (forsto det slik at du bare ringte volvo mens du sto i skranken på bt) Jeg henvente meg til volvo personbil og fikk dokument på personbil vektene, og dokumnetasjon på at jeg hadde byttet fjører og demper til personbil vekter gikk igjennom da!
    Kan godt scanne dokumentene jeg viste for å godkjenne vektendring og senk om dette er ønskelig?
    Sist endret av lasse940; 10/09/11 kl 08:07

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    har du forspurt volvo om dokumenter på endring av vekt til personbil da? (forsto det slik at du bare ringte volvo mens du sto i skranken på bt) Jeg henvente meg til volvo personbil og fikk dokument på personbil vektene, og dokumnetasjon på at jeg hadde byttet fjører og demper til personbil vekter gikk igjennom da!
    Kan godt scanne dokumentene jeg viste for å godkjenne vektendring og senk om dette er ønskelig?
    Ringte bare Volvo mens jeg stodi skranken ja. Hadde vært supert om du kunne gjort det!

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Kan lete frem papirene i morgen i scanne de

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Kan lete frem papirene i morgen i scanne de
    Takk

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Finner desverre ikke frem dokumentene. Men det jeg søkte volvo om var dokumente på vektene som står oppført i tüv pappirene til lesjöfors senk ble mye tul i etterkant med demperne men ordnet seg tilslutt tok bilder av prod.nummer på demper da jeg monterte de og fikk norske importøren til å sende bt mail med riktig nummer på til min bil

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 09/12/15, 22:23
  2. Risting i bil (tidligere drivaksel fra FCPGroton tråden)
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 56
    Siste post: 07/06/12, 20:39
  3. Hvordan få turbotrykk til å komme tidligere?
    By volvo2før in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 08/06/11, 07:58
  4. Prislister fra tidligere årsmodeller?
    By Nick V70N in forum Forslagskassen
    Svar: 2
    Siste post: 25/10/10, 16:22
  5. tidligere turbotrykk?
    By VolvoR-Sport in forum Motor og gir
    Svar: 35
    Siste post: 10/10/10, 21:20

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •