Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: OBS-melding originale klarglassblinkers!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Exclamation OBS-melding originale klarglassblinkers!

    Høsten 2008 var jeg i Sverige og kjøpte komplett sett med C70 klarglasslamper og blinkers. Allerede ved montering røk den ene plast"vingen" som fester blinkersen i hoedlykta, og jeg var veldig forsiktig! Etter noen måneder hadde resten også brukket, og jeg måtte kjøpe ny blinkers... Tilfeldigvis var jeg da hos en annen Volvoforhandler i sverige, som fortalte at det hadde vært kvalitetsproblemer med plasten i et parti av klarglassblinkersene. De blinkersene som er fra dette partiet har GRÅ pæreholder originalt, mens neste parti uten problemer har SVART pæreholder. Vel verdt å sjekke før man handler! Han hadde selvfølgelig ikke lov å si dette, men syntes det var for jævlig å la være!
    2000 V70 2.0LT (B5204T4) 163Hk, automat, 400.000 km
    Nesten original "brukis" ***avskiltet inntil videre***

    1998 S90 Executive 3,0 (B6304S1) 204Hk, automat, 80.000
    Kosebilen som har "alt" unntatt skilter ;-)

  2. #2
    Registrerte brukere Pio| sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hernes
    VCCN medlemsnummer
    109
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    pokker........ :(

  3. #3
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Og dette dekkes ikke av garanti/reklamasjon fra Volvo.

    Årsak:
    Dette er lamper som er laget for C70. Ved montering på andre modeller, og montering selv dekkes ikke dette. Dersom du har C70 og får montert dette på verksted, så er da situasjonen en annen.

    Det var det jeg fikk til svar av Volvo Norge når jeg sjekket dette opp for en kunde, som naturlignok var litt grinete over at den knakk når han skulle montere lampa og måtte gi 900kr for en ny.

  4. #4
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Og dette dekkes ikke av garanti/reklamasjon fra Volvo.

    Årsak:
    Dette er lamper som er laget for C70. Ved montering på andre modeller, og montering selv dekkes ikke dette. Dersom du har C70 og får montert dette på verksted, så er da situasjonen en annen.
    Merkelig policy at en kjent fabrikasjonsfeil ikke skal dekkes om man monterer selv eller oppgraderer en eldre bil med nyere lykter som har samme innfesting? Blir nesten like dumt som at jeg fikk godkjenningspapirer fra Volvo for ombygging av min V70
    AWD
    til fjærer dempere for V70 R
    AWD
    med senket chassis der det stod hvilke deler jeg måtte bytte og at det var en forutsettning for godkjenning at arbeidet ble utført av et autorisert Volvo-verksted - det blir nesten for dumt da det er fullt lovlig å bytte fjærer og dempere selv her til lands ennå (heldigvis)...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •