Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 34 av 34

Tråd: Fjernkontroll sentrallås 850

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2011
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    fikk du åpnet den på noe sett og vis?
    Volvo 850 2,5 10v 1995

  2. #27
    Registrerte brukere yearbogen sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Stordaln, Åfjord
    VCCN medlemsnummer
    92
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martis850 Vis post
    fikk du åpnet den på noe sett og vis?
    Dersom du har samme type som min er det smørkniv eller annet hardt egnet redskap som gjelder, lar seg "langklyve" langs sporet som går hele veien rund (krever gjerne litt(mye) makt).
    Mvh.
    Kenneth
    ________________________________
    Bil: Volvo 850 2,5 GL - 1994, Bruksbil

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Er ikke noe som trengs og kjøpes, da jeg har kjøpt en ekstra for en tid tilbake. men leste det du skrev med at man kunne rense, så hadde det vært artig og fått den ødlagte til og fungere.

    Gikk litt fort når jeg leste, så trodde det bare var og renske, så var det i orden.. kan jo være det er noe annet feil med denne kontrollen også.

    Renser man disse kontaktmattene, så bør man ha litt grafittlakk tilgjengelig.
    Da kan man få lagt på et nytt lag med elektrisk ledende grafitt på kontaktflatene så vil de bli som "nye".
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  4. #29
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Renser man disse kontaktmattene, så bør man ha litt grafittlakk tilgjengelig.
    Da kan man få lagt på et nytt lag med elektrisk ledende grafitt på kontaktflatene så vil de bli som "nye".
    Hvor får man tak i slik lakk? Fjerkontrollen min er av akkurat samme type som avbildet rett over her, og den streika i forrigårs. Kan være bare batteriet, men syns den kutta så momentant fra å funke fint når jeg låste opp bilen til å ikke funke i det hele tatt mer når jeg skulle parkere etterpå. Og siden har den ikke funka i det hele tatt. Går fint å låse sentrallåsen via nøkkel heldigvis, men alarmen går jo ikke på da..

    Burde man ikke fått et forvarsel om dårlig batteri? At den kanskje funket dårligere etpar dager i forveien, siste gangen den funka var jo på ganske god avstand fra bilen også..
    V70 2,0T 2000 mod.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Vel, jeg handler slikt på ELFA. Ikke ditekte enkelt siden de klarte å legge ned butikken sin og selger nå kun på nett.

    Ingen forvarsel om dårlig batteri nei. Møkk. Nær sagt alle biler er slik. Skifta nylig batteri på Svigermors Toyota, ble bare elendig rekkevidde.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  6. #31
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Vel, jeg handler slikt på ELFA. Ikke ditekte enkelt siden de klarte å legge ned butikken sin og selger nå kun på nett.

    Ingen forvarsel om dårlig batteri nei. Møkk. Nær sagt alle biler er slik. Skifta nylig batteri på Svigermors Toyota, ble bare elendig rekkevidde.
    Jeg var og fikk tak i nye batterier i dag, men fortsatt null livstegn fra fjernkontrollen. Så i morgen starter vel feilsøkingen av sikringer og div rundt om i bilen sikkert.. Kjedelig å brått bli uten fjernkontroll når man først har blitt vant til å bruke den.
    V70 2,0T 2000 mod.

  7. #32
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Startet dagen med å ta denne tenning av/på metoden for å teste om det kunne være det som var feilen, og jaggu funket fjernkontrollen igjen etterpå gitt! Nesten litt trolldom dette..
    Det er så kjekt med kloke hoder på forum altså, sparte meg for masse bortkasta tid til feilsøking. Fin start på dagen ja!
    V70 2,0T 2000 mod.

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Good TheStig.

    Alltid gøy når triksa virker.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  9. Takk TheStig takket for denne posten
  10. #34
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Låner denne tråden litt til jeg..
    Nå har fjernkontrollen min funka greit nok siden jeg tok denne tenning av/på metoden, men jeg har opplevd at den er litt tverr noen ganger..
    Sånn som at jeg kan stå rett ved siden av bilen og trykke og peke i en evighet uten at noe skjer, og må gå rundt bilen for å finne rett vinkel før den låser. Ser jo igrunn litt tåpelig ut når man skal inn på butikken at man må gå å veive rundt bilen sånn før man faktisk kan gå inn på butikken.
    Finner ut at den reagerer rimelig kjapt hvis jeg står rett foran fronten på bilen, spesiellt når jeg skal åpne. Litt mere tverr når jeg skal låse. Andre ganger så kan jeg stå rett bak bilen med hendene fulle av varer og bare såvidt trykke på knappen så låser den tvert. Så det er veldig tilfeldig hvordan den oppfører seg liksom. Så jeg lurer på, hvor sitter mottakeren til sentrallåsen? sitter den ved det røde blinkende lyset? Eller er det den boksen som sitter i A stolpen som er mottakeren? Trodde den var en ruteknusesensor, men den har kanskje flere oppgaver?! Hvor følsomme er disse Guard 2 alarmene på vinkler, og har det noen betydning at jeg har veldig mørk solfilm på rutene baki bilen? Eller er det rett og slett fjernkontrollen min som begynner å bli sliten, kanskje den sender ut for svake signaler?!
    V70 2,0T 2000 mod.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Fjernkontroll til parkvarmer V50 1,6D
    By Blesvik Racing in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/12, 21:47
  2. Fjernkontroll til navi ??
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 04/04/11, 22:21
  3. Fjernkontroll dieselvarmer
    By otoen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 09/12/10, 21:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •