Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  69
Side 4 av 29 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 715

Tråd: Voolvoo's 242 turbo evighetsprosjekt. Drar seg framover

  1. #76
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Mulig jeg har satt den på feil?

    8 hull og 4 skruer+ hukommelsen til en gullfisk :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Da har jeg prøvekjørt volvon da.

    Må si at jeg synes den gikk noe jævlig :S ingen fusk når turbotrykket slo inn.

    kom til 2 giret, da kjentes det ut som bilen hoppa opp å ned, rista noe sykt i noe bak, girkassa osv.. ?

    Olja er TYNN og lukter bensin og på oljepåfyllingslokket er det litt hvit olje.. hørt at det kan være kondens fordi motorn har stått lenge.

    Oljelekkasje, vet ikke hvor den er end, Renner mellom girkasse å motor.

    bensintrykket er VELDIG nær 0.3

    Tenninga er på trynet... må jeg rett og slett ''flytte'' fordeleren 2-3tenner på veiva for å få justert den mer? skal uansett finne Ø.D og lage opp merker å gå med timing lampe først..
    Good!
    Hvordan funker 3. gear da?

    Du har så vidt skrapet i overflaten på det potensialet som er i en B21E med AT sats så du har MYYE guffe i vente. Bare vent til du kjøper "chippet" forgassernål og bleedventil og lader rundt 1,5 BAR.
    Du bør skifte motorolje og oljefilter ved første anledning.
    Hvit olje tyder på kondens eller toppakningsbrudd fra før. At fordeleren er feilmontert er svært avslørende og ikke ett godt tegn for hva og hvem denne motoren har vært utsatt for tidligere.
    Tenningen er EXTREMT viktig så du MÅ!! få justert denne korrekt. Begynn med å justere tenning til 10 - 12 grader på tomgang uten slangen tilkoblet vakumklokken på fordeleren. Om du må flytte fordeleren for å få dette til så gjør du det.
    Sjekk tennpluggene dine. NGK BP6ES med 0,7 mm åpning anbefales i første omgang.

    Veldig nær 0,3 BAR bensintrykk er greit.
    Sist endret av Batland; 09/10/11 kl 11:03

  3. #78
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Hehe, må vel lage egne merker for å få sjekka tenninga.. finner ingenting på motoren utenom 30 20 10 5 osv.. ingenting på remhjulet :P

    Trudde det ville gå sånn halvveis.. men forventa ikke at jeg skulle bli så overaska

    får bytte olje igjen og se hva som skjer da å finne den forbanna oljelekkasjen.. som ikke kommer fra oljefilteret eller slangene til oljekjøleren :P
    justere tenning til 10-12 grader som du sier hadde en 740 b230e som var justert til 20grader og fjuska litt... justerte den ned til 12 å den ble bra


    Gleder meg som en unge til den er som den skal være!!
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Hehe, må vel lage egne merker for å få sjekka tenninga.. finner ingenting på motoren utenom 30 20 10 5 osv.. ingenting på remhjulet :P

    Trudde det ville gå sånn halvveis.. men forventa ikke at jeg skulle bli så overaska

    får bytte olje igjen og se hva som skjer da å finne den forbanna oljelekkasjen.. som ikke kommer fra oljefilteret eller slangene til oljekjøleren :P
    justere tenning til 10-12 grader som du sier hadde en 740 b230e som var justert til 20grader og fjuska litt... justerte den ned til 12 å den ble bra

    Gleder meg som en unge til den er som den skal være!!
    På innsiden av det drevet på veiven som kamreimen er det en skive med ett hakk i som viser ØD. Bruk dette til å lage ett nytt ØD merke på reimhjulet.

    Det forstår jeg godt.

  5. #80
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    takk! skal sjekke!


    finner ikke ut av vibrasjonene... kan det være mellomaksel lageret som har satt seg? bilen har jo stått i 3mnd ca.. ser ut som om akselen blir ''kasta'' litt rund omkring.. har spraya wd-40 rundt ved gummiforinga..

    var jo ikke sånn i juni/juli når jeg satt den fra meg
    Sist endret av Voolvoo; 11/10/11 kl 21:37
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  6. #81
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Da er tenninga justert

    den var på 35 grader før jeg begynte.. ca 12 nå
    Bytta også ledning til plugg nr4.

    nå går motoren veldig pent!
    Blir litt varmere enn jeg synes virker bra, men har jo ikke kobla opp temp måler og oljetrykkmåler enda.

    typiske steder for oljelekkasjer på undersiden av motoren? tett ved oljefilter, turboretur og oljekjølerslangene. det drypper jevnlig mellom clutchhuset og motoren.


    skal bytte ut mellmaksel lageret og foringa, fordi mellomakselen hopper litt..
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Da er tenninga justert

    den var på 35 grader før jeg begynte.. ca 12 nå
    Bytta også ledning til plugg nr4.

    nå går motoren veldig pent!
    Blir litt varmere enn jeg synes virker bra, men har jo ikke kobla opp temp måler og oljetrykkmåler enda.

    typiske steder for oljelekkasjer på undersiden av motoren? tett ved oljefilter, turboretur og oljekjølerslangene. det drypper jevnlig mellom clutchhuset og motoren.


    skal bytte ut mellmaksel lageret og foringa, fordi mellomakselen hopper litt..
    Flott.
    Tenker nok at den både går fint og starter lett.

    Bak svinghjulet og rundt veiven ligger det ett deksel. Dette tetter mot blokken med en pakning og rundt veiven med en simmering. Det høres ut som denne er defekt eller feilmontert.

  8. #83
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Ja starter utrolig lett å går veldig pent!

    bytta lager og foring på mellomakselen, så nå funker det fint

    Skal lete mer etter oljelekkasjen, håper ikke det er bak clutchen :P

    Virker som den får for lite bensin når turboen slår inn nå.. kobla vacum fra den nippelen på trykkboksen om det stemte?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Ja starter utrolig lett å går veldig pent!

    bytta lager og foring på mellomakselen, så nå funker det fint

    Skal lete mer etter oljelekkasjen, håper ikke det er bak clutchen :P

    Virker som den får for lite bensin når turboen slår inn nå.. kobla vacum fra den nippelen på trykkboksen om det stemte?
    Sånn er det med den saken.
    Flott.
    Håp er kraftige saker, men du få forberede deg på det verste.

    Litt teori.
    En vanlig forgasser er designet til å gi akkurat passelig med bensin når luften er ca. 30 grader og holder "vanlig" tetthet.

    Når turboen komprimerer luften blir den tettere og derfor har Volvo Turbonåler i AT forgasserene. Disse er tynnere og gir derfor mer bensin under ladetrykk.

    Det er imidlertid slik at disse nålene er utviklet og "mappet" til 0,35 BAR ladetrykk og ingen intercooler.
    Hvis du kjører høyere trykk og intercooler så er luften tettere sammenpakket og mer oksygen finner veien gjennom forgasseren. Dette gjør at blandingen blir for mager. I sin tid leverte Volvo Turbo-cup nåler som gav rett mengde bensin når man kjørte intercooler og høyere ladetrykk.

    Hvis du kjører med intercooler og høyere ladetrykk allerede så trenger du en "chippet nål" - eller du må montere tilleggsprut.

    En slange fra nippelen på trykkboksen til toppen på Malpassiregulatoren er alt som skal til ja.

  10. #85
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Hehe, skal se på ting i morra

    Såvidt som jeg vet er ikke ladetrykket høyere enn normalt :P sånn at turboxs dumpventilen ikke får trykk nok engang :P

    men har jo intercooler da.. hvor får jeg tak i en slik god gassnål?
    hadde vært utrolig greit med direkte link :P

    må ta av toppen etterhvert for å ordne nye pinbolter til eksosen.. begge skruene har prestert å knekke når jeg dytta nedi turboen på syl nr 4.. :(
    Åssen pakning bør brukes?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Hehe, skal se på ting i morra

    Såvidt som jeg vet er ikke ladetrykket høyere enn normalt :P sånn at turboxs dumpventilen ikke får trykk nok engang :P

    men har jo intercooler da.. hvor får jeg tak i en slik god gassnål?
    hadde vært utrolig greit med direkte link :P

    må ta av toppen etterhvert for å ordne nye pinbolter til eksosen.. begge skruene har prestert å knekke når jeg dytta nedi turboen på syl nr 4.. :(
    Åssen pakning bør brukes?
    Hva viser ladetrykkmåleren da?
    Det er vakumet i innsugsmanifolden som skal åpne dumpeventilen, ikke ladetrykket. Sjekk at det er godt sug i signalslangen til dumpventilen når motoren går på tomgang.

    Jeg VET ikke hvilken nettbutikk eller lignende som har slike nåler nå, men hvis alt annet feiler, så får du gi ett ord så finner vi en løsning.

    Kan gi ett lite innblikk i problematikken. Husk at disse forgassere er ekstremt nøyaktige hvis de mappes korrekt: http://www.forgasarteknik.se/Reservd...g/ZS-Volvo.pdf


    En vanlig B21 pakning holder til denne effekten så sant du unngår tenningsbank, men Elring på side 47 her er å anbefale.
    http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf
    Kan også kjøpes her: http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf
    Sist endret av Batland; 14/10/11 kl 22:14

  12. #87
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Satt vacuumen på den med misnt sug jeg, hehe..
    når det er bra sug der hører jeg at dumpventilen er åpen hele tiden.. men kan kanskje bare stramme den da
    ikke kobla til turbotrykk måler enda


    Hørtes avansert ut! :O får ikke tak i en nål fra en slags form for mc gasser e.l?

    Merkes at motoren må være feiljustert på noe vis.. når jeg drar den ut så smeller den litt og drar ikke så godt.

    temp måleren viser at det er ok temperatur
    Sist endret av Voolvoo; 16/10/11 kl 12:19
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  13. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Satt vacuumen på den med misnt sug jeg, hehe..
    ikke kobla til turbotrykk måler enda
    når det er bra sug der hører jeg at dumpventilen er åpen hele tiden.. men kan kanskje bare stramme den da


    Hørtes avansert ut! :O får ikke tak i en nål fra en slags form for mc gasser e.l?

    Merkes at motoren må være feiljustert på noe vis.. når jeg drar den ut så smeller den litt og drar ikke så godt.

    temp måleren viser at det er ok temperatur
    Ladetrykkmåler er nødvendig når man holder på å trimme. Sånn er det bare.
    Jeg tror nemlig at du lader mer enn 0,35 BAR og at du derfor skulle hatt "chippet" nål allerede. Du må uansett være flink å følge med på at det ALLTID er motorolje i forgasseren. Lite forgasserolje saboterer hele forgasserfunksjonen.

    Dumpen må alltid ha full tilgang til det som skjer i innsugsmanifolden og kan godt være åpen når det er vakum der. Hvis fjæren i din dump er for veik så bør den strammes litt. Uansett er det slik at når du gir gass så lukker den og når du får ladetrykk så holder den fortsatt lukket, ikke sant?

    Det er faktisk avansert ja. Det finnes ca. 900 forskjellige nåler så det sier jo det meste om nøyaktigheten.

    Nei, du kan absolutt ikke bruke nåler fra noe annet. Nålen din må modifiseres og helst mens den fremdeles er montert i forgasserstempelet. På den måten er det bare sette det tilbake i forgasseren, starte opp, gi gass og evt justere ladetrykket videre opp.
    Sist endret av Batland; 16/10/11 kl 12:40

  14. #89
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    skal koble opp måleren. er sikker på at den ikke er under 0.4 ihvertfall :P

    Skal lete litt videre så ser vi hva sm skjer
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  15. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Her er noe: http://www.240grupp-a.se/prestanda.htm
    Merk dette: "Hela Turbo Cup turbosatsen finns att köpa (förvisso dyrt men ändå)"
    Gir etterhvert nærmere 250 ærlige motorsport hk.


    Enda ett sitat:" Tiden förflöt och vid årsskiftet 1981 så gavs klartecknet, Volvo Turbo Cup skulle startas. Detta skulle bli en klass för både Volvo 242 och 244, man skulle få utnyttja bilar från årsmodell 1975 och uppåt med B21A-motor och som i sin väg skulle vara försedd med Volvos egna R-Sport paket. R-Sport satsen ökade B21A-motorns effekt från 106 hk till hela 180 hk som man uppkom vid uppställt turbotryck på 0,80 bar. Eftersom man var ute efter en motor som skulle gå både driftsäkert och driftbilligt ansågs det som nog. Man startade uppVolvo Turbo Cup på Mantorp Park, hela sjutton bilar kom till startfältet."
    Sist endret av Batland; 20/12/19 kl 11:48

  16. #91
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    bør ikke ha mer enn rundt 180-200hk skal jo bli bruksbil :P

    ordna handleliste:
    Topp pakning ( b21a om den er brukbar?? )
    Ventiltetninger
    Reg reim
    tennkabler
    innsugspakning

    kjemisk metall til den knekte skruen.. borre med søyleborr maskin.
    jeg føler at det er tvilsomt med ''metall sparkel'' men får håpe det går

    lurer litt på eksosanlegg etterhvert.. billigst mulig og best mulig
    Sist endret av Voolvoo; 17/10/11 kl 18:13
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  17. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Topp pakning ( b21a om den er brukbar?? )

    kjemisk metall til den knekte skruen.. borre med søyleborr maskin.
    jeg føler at det er tvilsomt med ''metall sparkel'' men får håpe det går

    lurer litt på eksosanlegg etterhvert.. billigst mulig og best mulig
    Den er brukbar til den nevnte effekten.

    HVA???
    Du borrer ut skrotet, gjenger opp og setter i ny pinnbolt, evt i større utgave.

    Når du får kjøpt deg en (lade)trykkmåler, så lager du til en nippel helt fremme på eksosanlegget og kobler ladetrykkmåleren til denne.
    Du får da målt motstanden i det eksosanlegget du har og kanskje er det godt nok til denne effekten?

  18. #93
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Problemet er at jeg har borret med toppen på og det ble skjevt, derfor fikk jeg ikke brukt noen som helst skrue til syl nr 4. spørsmålet er om kjemisk metall vil holde for å tette igjen det skjeve hullet og bli der når jeg fester pinbolten?

    Er katalysator som orginalt på b21ft på fremre del av eksosanlegget.
    og har midlertidig bare en liten potte ut på siden av bilen :P
    så må ha nytt eksos anlegg uansett desverre.

    hva med simons 2.5'' fra pedersens racing? koster 3.000
    Sist endret av Voolvoo; 18/10/11 kl 13:15
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  19. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Problemet er at jeg har borret med toppen på og det ble skjevt, derfor fikk jeg ikke brukt noen som helst skrue til syl nr 4. spørsmålet er om kjemisk metall vil holde for å tette igjen det skjeve hullet og bli der når jeg fester pinbolten?

    Er katalysator som orginalt på b21ft på fremre del av eksosanlegget.
    og har midlertidig bare en liten potte ut på siden av bilen :P
    så må ha nytt eksos anlegg uansett desverre.

    hva med simons 2.5'' fra pedersens racing? koster 3.000
    De høye temperaturene + vekt og trykk på en turbomotors eksosside setter høye krav til soliditet for at det skal kunne holde over tid.
    Kjemisk metall er ikke en slik løsning.

    2,5" er større enn det både Volvo og til og med Cosworth kjører originalt så det vil være en god forbedring i forhold til det du kjører med i dag.

    Har du sjekket JT?

  20. #95
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Får sveise det sakte og rolig så ikke toppen slår seg da

    Skal sjekke jt og om prisen er noe det samme så
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  21. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    JT er litt dyrere, men er 3" og derfor ett MYYE! bedre kjøp, spesielt med 3" downpipe.
    Ta en titt.
    http://www.jt-tuning.se/shop/

  22. #97
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    2.5" simons klarer seg lenge på denne motoren. Om du i tillegg lager en 3" downpipe ut fra turbo til første skjøt på en 2,5" halvsats, så fungerer det gull Da bråker det ikke så ille heller. Det er noe en bør tenke på da en skal ha det som en bruksbil
    Pinnbolter som er knekt, borres ut. gå opp fra M8 til M10 på pinnbolter. Kjemisk metall er som Batland sier, en ikke fullt så god løsning
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #98
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Hehe, skal tygge litt på det

    Har tatt av toppen, sveist hullet og skal borre, gjenge og bytte ventiltetninger i morra

    så får man håpe den starter igjen da, aldri bytta toppakning før, men føler jeg merka opp godt nok til at det er umulig å gjøre det feil
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  24. #99
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Går det bra å sette ventiltetninger på eksosventilene og? ser det ikke er det der orginalt, men synes det virker så dumt?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  25. #100
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det går, men det er ikke noen vits i det. De blir bare sprø og sprekker uansett. og det er ikke vakum på eksossida.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Side 4 av 29 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. thomasskavnes: Volvo 242 UR 30000 (Evighetsprosjekt)
    By thomasskavnes in forum 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 24/04/12, 12:29
  2. V70 går ikke framover
    By JIMBO in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 11/09/11, 20:10
  3. 940 turbo : Bensin kutt når den drar tungt ?
    By gasgasboy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 18/10/10, 17:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •