Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 31 av 31

Tråd: Flere dynamoer på samme motor spm..

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har hørt at dynamoen begynner å lade uten signal fra ladelampe når turtallet har vært over et visst nivå. Derfor lading funker selv om loddepunktene til ladelampa er ødelagt og dynamoen ikke får signal etterhvert når du har kjørt litt.
    Det er riktig. Har du noe restmagnetisme i rotoren så vil den kunne begynne ved høy nok turtall. Er den først i gang med ladingen så holder den på med det til du stopper motoren. Dette fordi D+ til regulatoren blir forsynt av magnetiseringsdiodene.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å vite hvis pæra / instrument panelet slutter å fungere litt ( lei tendens på volvo)..
    One Ring to rule them all

  3. #28
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av general-aasen Vis post
    lurer litt på noe ang å montere ein ekstra dynamo....må dynamoene vere identisk eller er det mulig og benytte ein 65 og ein 100amp samtidig f.eks?
    Hvorfor ikke bestille en større dynamo / generator isteden for ?.

    Vet at S.E.D (Sandnes Elektro Diesel) og flere andre leverte større dynamoer / generatorer til Volvo.

    Bosch var merket.

    Syntes å huske at det var en på Volvoforum som leverte Custom byggede dynamoer / generatorer.

    Kikk litt i Vadis og se om du ikke finner en dynamo / generator, isteden for å bygge på flere

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Hvorfor ikke bestille en større dynamo / generator isteden for ?.

    Vet at S.E.D (Sandnes Elektro Diesel) og flere andre leverte større dynamoer / generatorer til Volvo.

    Bosch var merket.

    Syntes å huske at det var en på Volvoforum som leverte Custom byggede dynamoer / generatorer.

    Kikk litt i Vadis og se om du ikke finner en dynamo / generator, isteden for å bygge på flere
    sant nokk, men tingen er da at eg har tilgang til billige/gratis dynamoer der eg jobber. siden eg er bildemontør..så mykje penger spart, men kansje litt mere jobb da..

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    på en roadtrip hos søta bror så fikk jeg pluttselig et juletre av et instrument panel.. bilen gikk mye bedre så jeg viste dynamoen tok kvelden.. når jeg stod langs veien å skrudde da så skulle jeg ønske jeg hadde 2 dynamoer montert. godt jeg hadde henta en politi 940 med stor dynamo på den turen
    One Ring to rule them all

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    på en roadtrip hos søta bror så fikk jeg pluttselig et juletre av et instrument panel.. bilen gikk mye bedre så jeg viste dynamoen tok kvelden.. når jeg stod langs veien å skrudde da så skulle jeg ønske jeg hadde 2 dynamoer montert. godt jeg hadde henta en politi 940 med stor dynamo på den turen
    hehe..var noe heldig då ja, vill eg påstå

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •