Jeg fant ut at det var en relativt enkel sak å ordne det velkjente ledningsbruddet i hengslene på 245en men for de som er usikker på hvordan og ikke vil ødelegge taktrekket så har jeg laget en guide

Step 1

Første du gjør er å skru av taklampen bak, sånn at du løsner trekket der. Ta av lokket og skru ut de to skruene du ser med det samme.



Step 2

Etter du har skrudd av lampen, så løsner du taktrekket enkelt ved å "dra" litt i det slik at plastrammen enkelt kan tas av fra selve karosseriet.




Step 3

Her ser du da det helsikes spetakkelet av en patent som sitter fint inni hengslene



Skru løs de to boltene (13mm) som holder hengslen og du kan enkelt dra ut ledningen (OBS skarpe kanter!)



Step 4

Det jeg gjorde her var å dra ut den andre enden av ledningen som er i bakluken ut sånn at den var lang nok til å skjøte med. Siden den var for kort til å dra i der den allerede er plassert. Er lurt å klippe vekk en god del av gummibelegget til ledningen som ligger i hengselen, da denne kan inneholde mye vann.



Step 5

Da var det vel bare å skjøte de i sammen igjen da



Og VIPS! Da skulle alt fungere igjen Go'sos!


MEN jeg har enda ikke fått inn den ledningen som er i bakluken, så alt ligger bare å slenger Jeg har ikke så veldig lyst å ta alt inni hengselen igjen å gå gjennom dette en gang til, så er det noen andre som har en smartere "patent" ?