Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 64

Tråd: t5 motor i 740 ?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hehe, er en del som har over 1000hk i 4erne sine nå. men holdbart å holdbart :P 1000hk er kun holdbart i gode gammle jernblokk 8ere

    Men de beste toppene er 16v toppene. får best fløde i dem.
    Bytter man merke så går man ikke på audi blokk. men bmw
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    bmw har snasne maskiner.
    spruter effekt hvis man putter litt tvangmatning på en m-motor.
    på e34 m5 toppen har de faktisk vært inne og fila litt for hånd før motorn går ut på samlebåndet. dette viste whus meg på en topp han hadde. var nesten ikke vits og gjøre noe inni der.

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Bare M50 motoren som er helt vanlig motor som det kryr av er jo enormt glad i luft.
    står en slik åpen i garasjen min venter på vanor stempler (ikke vanos motor) så jeg får ned kompen
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Gå for alumotor du

    Som TBO`s poesi om stive aksler "Vi lever i 2010" så da burde det gå å bruke noe annet enn ei rødblokk

    Ta deg en titt på TPC forumet for inspirasjon, der har ca hvert tiende Rwd prosjekt T5 eller T6 med 400hk +

    Selv solgte jeg min 98mod 230FK med M90 og med summen jeg fikk kunne jeg handle alt jeg trengte til rettstillt T5...
    Femmer skal være rettstillt

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men hvorfor gå for en motor med 50talls teknologi i toppen? (hvitmotoren )
    som jeg sier. vi lever i 2010
    One Ring to rule them all

  6. #31
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Gjør vel ikke noe om det er 50-talls teknologi i toppen? Det hadde hvertfall ikke jeg brydd med noe om. Er ikke nødvendig å henge seg opp i det :P

    Det viktigste er vel at det fungerer som man vil?
    Sist endret av rustan; 09/03/10 kl 14:40
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er jo toppene i 5erne som er begrensninga desverre :/
    One Ring to rule them all

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    734
    Antall takk

    Standard

    Enn sekserne da har nå sett at det er presset ut mye av B30 og Alu 6ern.
    2000 V70 TDI "black edition"

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    6erne er like dårlige. men de har jo henta ut mye effekt av 5erne og 6erne også. så det går jo
    Men 16v toppene er mye bedre. Egentlig det jeg skulle frem til :P
    One Ring to rule them all

  10. #35
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Skjønner det, men er jo ikke noe problem å få 500hk ut av en T5, selv om toppen ikke er så "bra".
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nei. men man børr jo også kjøpe inn ny veiv til den (den nyere lette), så er det å finne en så ny topp som mulig (jo nyere jo bedre sies det). sveise den variable kamen (eller kjøpe sprut som støtter dette). fikse veivhusventilasjonen (de fleste freser jo opp denne).
    Å når du ligger å lader på i en sving å får bensinkutt å blokka sprekker så er det pån igjen :P
    Men passer man på alt mulig sånt så skjer jo ikke slike ting...
    Men noen bytter jo fra 5-6er til 4er fordi bilen er bedre å kjøre da. Å det skal jo sikkert svinges en del med denne hvis man ikke flytter torpedoveggen seff..
    One Ring to rule them all

  12. #37
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    blir jo bruksbil et par år til, så den skal jo rattes som en hvilken som helst annen bil, samt ha mulighet til og kjøre forbi biler uten ei slette på 1 mil...

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2010
    VCCN medlemsnummer
    2850
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Jeg bygger 5`r, mins jeg sammenligna femmern og ei rødblokk, trur det var ganske likt og femmern er vel lettere enn ei rødblokk.

    Ikke no problem og få tak i femmer deler, det koster litt mer og kjøpe blokker og topper, men sett sammen med skikkelige deler og gjør en ordentlig jobb så ekke en femmer no dårlig valg.
    Bra flow i toppene, ikke no prob med 400+++ på standard topp.
    De nye toppene, ifra 04 trur jeg, de har mekaniske pushere og mange svensker som leiter lenge etter dem, men den gamle toppen og hydrauliske pushere holder lenge, jeg skal bruke det og satser vel på ca 500hk.

    Så det var snakk om vekt her, da er ihvertfall ikke no støpejerns bmw motor no, er jo blytunge.

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    734
    Antall takk

    Standard

    Letteste er vel å bygge om til turbo motor med 16v som nevnt tidligere i tråden.
    Godkjenne først bilen med FT/FK motor så montere 16v å hente ut uanede krefter.
    Eller evt bare kjøre på med 531 topp.
    Blir vel litt vell mye styr å montere inn t5 motor.. tenker da på godkjenning. er vel kun 2 av de forskjellige t5 motorene som går ann å få godkjennt.
    t6 Blir enda mere styr.
    Husker Olavxxx styrte mye med å få godkjennt t6 motorn i bilen sin.
    Han måtte kjøpe en SAW pdf fra volvo for så å lage en søknad med masse referanser til lovdata.
    Å montere inn t6 eller t5 så må man jo ha det elektriske på styr eller så må man montere data sprut.
    2000 V70 TDI "black edition"

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    selv om 4er veier like mye som 5ern så er det bedre å ha tyngden lengre bakover.
    Men spørs hva man skal med bilen. bruksbil som han sier så er det jo best med 4ern. ikke så mange som flytter torpedon på bruksbilen sin for en 2års periode
    One Ring to rule them all

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    selv om 4er veier like mye som 5ern så er det bedre å ha tyngden lengre bakover.
    Men spørs hva man skal med bilen. bruksbil som han sier så er det jo best med 4ern. ikke så mange som flytter torpedon på bruksbilen sin for en 2års periode
    Du er gal nokk til å flytte torpedoen for en 2 års periode..
    2000 V70 TDI "black edition"

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    joa, men jeg bryr meg veldig lite om hva som kan skje hvis jeg blir stoppa av BT. noe jeg vet mye folk her inne ikke gjør :P
    One Ring to rule them all

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av T90 Vis post
    Letteste er vel å bygge om til turbo motor med 16v som nevnt tidligere i tråden.
    Godkjenne først bilen med FT/FK motor så montere 16v å hente ut uanede krefter.
    Eller evt bare kjøre på med 531 topp.
    Blir vel litt vell mye styr å montere inn t5 motor.. tenker da på godkjenning. er vel kun 2 av de forskjellige t5 motorene som går ann å få godkjennt.
    t6 Blir enda mere styr.
    Husker Olavxxx styrte mye med å få godkjennt t6 motorn i bilen sin.
    Han måtte kjøpe en SAW pdf fra volvo for så å lage en søknad med masse referanser til lovdata.
    Å montere inn t6 eller t5 så må man jo ha det elektriske på styr eller så må man montere data sprut.
    Er ikke værre å godkjenne en T5 motor kontra 230, har hatt mange samtaler med BT å de har bare vært positive til å sette inn en motor som er 20år nyere. Så det er ikke noe å tenke på. De ville heller ikke blande volvo inn i dette T6 blir verre......
    Dette med vekten tror jeg du merker dersom du heter "The stig" å ikke ola nordmann Så mye forskjell er det neppe!

    Ang blokk sies det att 2.0L er sterkest siden den har mest gods i blokka, ifølge flere svensker. Fixen kjører vel med B5204T som ett utgangspunkt.
    Femmer skal være rettstillt

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Legg 20kg sand forran i bilen din å se om du er the stig :P
    Man merker stor forskjell..
    Men klart. noen "merker ikke at jeg drar campingvogn en gang med denne volvon jeg" ....
    One Ring to rule them all

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2010
    VCCN medlemsnummer
    2850
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Bruk den maskinisten du har lyst tel og bruke. Ingenting er umulig, verken med tanke på godkjenninger, effekt eller holdbarhet.
    Sikkert vært mye lettere for min del og bygd på rødblokk å, billigere å, slept unna med en råde og et stempel mindre, 12 ventiler, pushere og fjører mindre, spart mye penger, men syns den strøkne og shiny alublokka er så snasen at jeg nesten har lyst til og ligge litt med den, og lyden av en sinna femmer er ihvertfall ikke og forakte.
    Det meste funker, alt koster en masse penger uansett om man skal opp i litt effekt.

    Skal man kjøre runde tider så gå for en alu firer ifra volvo og dra den 20 cm inn i coupe`n, skal du leike, bruke bilen til alt mulig så bruk hva du enn kommer over og har løst tel og bruke.
    En viktig faktor som alltid spiller inn er penger, hvor mye har man tenkt til og bruke, og en ting som ikke er langt ifra sannheten er at det blir nesten alltid dobbelt så dyrt som planlagt.

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Det koster ikke mere å sette inn en T5 kontra 16v, men det er litt mere jobb med T5 (Litt alusveising....)

    Prisen man betaler er verdt det når man får 5er lyden uansett
    Femmer skal være rettstillt

  22. #47
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    godkjenning blir ikke aktuelt alikevel, da må jeg ta vekk hele datasprute og legge opp nytt originalt, det skjer ikke med det første for og si det sånn, men blir nok og bygge opp enda en b230 blokk og gjøre alt på forhånd, nye smidde stempler h råder osv, også tilapsse dette i delebilen med 16v for så og hive den over. men hvilke andre enn FK er bra og bygge på ? "alt" skal jo byttes likevel, trenger bare en med underspyling ?

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke underspyling nei. Det gjør bare at olja renner ned på veiva og "sinker" den (stjeler effekt).
    Men det er fint på en FK motor med liten turbo som pøser ut varme hvis den skal presses litt. F blokk er billigst å enklest å skaffe. ofte hatt et bedre liv også
    One Ring to rule them all

  24. #49
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    så om jeg får vekk den lille frekke stakkars snurra og 3 toms eksos, samt får mappa den skikkelig. så skal det være god fisk ?

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Alt med støre turbo en 19T er en god fisk
    One Ring to rule them all

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •