Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Hvordan ta ut baksetet?

  1. #1
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard Hvordan ta ut baksetet?

    Hvordan får jeg løsna og tatt ut baksetet i 960'n (sedan)?

    Forsøkte å følge bruksanvisningen i Haynes - press ned og ene med det andre. Men får det ikke ut.

    Evnt - kanskje det er noen i Oslo som kan bistå, mot et lite honorar?

    Har fått meg setetrekk fra mr Kodja og blir penest og best passform hvis jeg får nappet ut baksetet og trukket trekket rundt og feste med stikkene som sitter i trekket
    Sist endret av 93_volvo960; 09/07/11 kl 17:09

  2. #2
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    skal vel bare vere å da ut nedre del dytte det bakover og så lette det vekk..
    ryggen trykke nedover og dra ut..ikke ver redd og ta litt i

    edit så det var 960 å ikke 7-940 om det ikkje går som det eg skreiv over bør du krype inn i bagasjen ta vekk trekket der og se om der er noen skruer.

  3. #3
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    skal vel bare vere å da ut nedre del dytte det bakover og så lette det vekk..
    ryggen trykke nedover og dra ut..ikke ver redd og ta litt i

    edit så det var 960 å ikke 7-940 om det ikkje går som det eg skreiv over bør du krype inn i bagasjen ta vekk trekket der og se om der er noen skruer.
    Ja, jeg tenkte jeg kanskje må via bagasjerommet ifb forsøk på å få ut seteryggen. Men i første omgang må jeg få ut sitteputa

    Prøver å presse ned og frem + ned og bakover + rykke opp, men den sitter som limt

  4. #4
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 93_volvo960 Vis post
    Ja, jeg tenkte jeg kanskje må via bagasjerommet ifb forsøk på å få ut seteryggen. Men i første omgang må jeg få ut sitteputa

    Prøver å presse ned og frem + ned og bakover + rykke opp, men den sitter som limt
    For å ta ut sittepute, klem ned på venstre side med kneet, dytt innover og løft opp.

    Samme på høyre side.

    Når det gjelder ryggstøtten, så kommer du til den når du har fått fjernet sitteputen.

    På ryggstøtten er det 2-to klemmer, en på hver side. Bøy de oppover og løft sitteryggen opp og ut.

    Håper det var greit skrevet ?.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  5. Takk 93_volvo960 takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    For å ta ut sittepute, klem ned på venstre side med kneet, dytt innover og løft opp.

    Samme på høyre side.

    Når det gjelder ryggstøtten, så kommer du til den når du har fått fjernet sitteputen.

    På ryggstøtten er det 2-to klemmer, en på hver side. Bøy de oppover og løft sitteryggen opp og ut.

    Håper det var greit skrevet ?.
    Takk - da skal jeg prøve meg på det! Har prøvd å klemme ned med hånda, men fikk sikkert ikke klemt hardt nok :( Skal prøve på nytt i kveld

  7. #6
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    For å ta ut sittepute, klem ned på venstre side med kneet, dytt innover og løft opp.

    Samme på høyre side.

    Når det gjelder ryggstøtten, så kommer du til den når du har fått fjernet sitteputen.

    På ryggstøtten er det 2-to klemmer, en på hver side. Bøy de oppover og løft sitteryggen opp og ut.

    Håper det var greit skrevet ?.
    Ja, greit skrevet - men jeg får det ikke til :( Jeg hører jo at det er et feste som det klikker i når jeg røsker og river, men er komplett umulig å få løsna

    Kan jo være at det er jeg som er komplett umulig da og ikke setet..........

  8. #7
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Det kan være noe tricky å få ut setet.

    Men, sett kneet ned, skyv setet delen du har kneet på innover mot seteryggen.

    Løft opp. Festet er laget med en spesiel vinkel som kan se ut som en Z.

    Visst du ikke får det til, så skal jeg se om det blir godvær her på Vestlandet, og ta noen bilder.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  9. Takk 93_volvo960 takket for denne posten
  10. #8
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Det kan være noe tricky å få ut setet.

    Men, sett kneet ned, skyv setet delen du har kneet på innover mot seteryggen.

    Løft opp. Festet er laget med en spesiel vinkel som kan se ut som en Z.

    Visst du ikke får det til, så skal jeg se om det blir godvær her på Vestlandet, og ta noen bilder.
    Da har jeg fått løsnet seteputa! Dvs - jeg fikk bistand til en som hadde bedre teknikk enn meg så da trenger du ikke ta bilder. Det var MYE rusk og rask under der, så jeg har i første omgang fått vasket og rengjort og lar det nå stå til tørking.

    Jeg så de krokene som seteryggen er festet med. Skal vurdere om jeg behøver å ta ut seteryggen. De krokene så ut som de kanskje ikke vil like å bli bøyd for mange ganger - er redd for at de rett og slett skal knekke

    Takk for bistand!

  11. #9
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 93_volvo960 Vis post
    Da har jeg fått løsnet seteputa! Dvs - jeg fikk bistand til en som hadde bedre teknikk enn meg så da trenger du ikke ta bilder. Det var MYE rusk og rask under der, så jeg har i første omgang fått vasket og rengjort og lar det nå stå til tørking.

    Jeg så de krokene som seteryggen er festet med. Skal vurdere om jeg behøver å ta ut seteryggen. De krokene så ut som de kanskje ikke vil like å bli bøyd for mange ganger - er redd for at de rett og slett skal knekke

    Takk for bistand!
    Bare gledelig å være "tilstede", du skal ikke være redd for å løfte i de 2-to tappene, ta det forsiktig så går det godt

    Pass på å ta bilder, og lag en How To tråd
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  12. #10
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Finnes ikkje noe mer spennende en og ribbe ut baksete og sjå hva som befinner seg under der... penger/gotteri/leker/rusk og rask. osv.. skulle hvært en egen tråd. "hva har du funnet under baksete...."

  13. #11
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    Finnes ikkje noe mer spennende en og ribbe ut baksete og sjå hva som befinner seg under der... penger/gotteri/leker/rusk og rask. osv.. skulle hvært en egen tråd. "hva har du funnet under baksete...."
    Ja hvorfor ikke en egen tråd om det

    Fant både 2-to meter mål, € (Euro) og mange andre eldre Tyske mynter under setet. Snop og en haug med kvitteringer....Og selvsagt mye annen dritt...
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  14. #12
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Bare gledelig å være "tilstede", du skal ikke være redd for å løfte i de 2-to tappene, ta det forsiktig så går det godt

    Pass på å ta bilder, og lag en How To tråd
    Har hatt litt pause, vært litt pjusk - men kan godt ta å få fikset litt bilder og slikt ja!

  15. #13
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 93_volvo960 Vis post
    Har hatt litt pause, vært litt pjusk - men kan godt ta å få fikset litt bilder og slikt ja!
    Forsøkte meg litt igjen i går.

    Setepute er kurant å få ut. Men ryggen....... løsner de knortene nederst og forsøker å løfte/bøye/tøye/bryte, men får det ikke løs. Hodestøttene ser jeg skruene til i bagasjerommet, men den må skrues løs fra innsiden, så da er jeg like langt.

    ER DET NOEN I OSLO SOM KUNNE TENKE SEG Å TA EN RASK OPERASJON en ertemiddag eller kveld? Betaling etter Bilia AS sine satser.... Blir ikke de første dagene, antagelig, fordi jeg skal levere bilen til reklamasjon for dårlig håndtverk i forhold til reperasjon i topplokket...... sukk

    Dæven steke, at det skal væra så vanskelig da. Makan. Men uten at jeg for løsna setet ordentlig er det vanskelig å få festet setetrekk skikkelig. Har prøvd uten og de blir bare dratt løs når noen aker inn/ut med ræva.

Lignende tråder

  1. får ikke vippet opp baksetet LØST!
    By Jan-Einar Jenssen in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 05/07/11, 20:10
  2. hvordan skifte sele i baksetet 945? *LØST*
    By Alexk1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 09/04/11, 14:37
  3. Bilstereo - Strømkabel - Forbi baksetet?
    By ^ingar^ in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 15/03/11, 02:07
  4. DVD for baksetet V70 II
    By morrun in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 03/03/11, 17:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •