Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Mulig oljelekasje på d5 motor 185hk

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard Mulig oljelekasje på d5 motor 185hk

    Er veldig tidlig i feilsøkeprossesen enda, men legger ut denne tråden for å høre om noe kanskje har erfaringer rundt problemer med denne motoren.

    Bilen det er snakk om er en 2007 modell xc70 med 185hk motoren. Jeg tok av plastdekselet under motoren i går for å vaske det. Da jeg tittet innunder motoren var det masse oljesøl over alt, var liksom ikke bare normal svetting, det var mye Har nå tatt og vaske godt oppi der for lettere å kunne lokalisere en eventuelt lekasje, men er det noen som har vært borti noe lignende på denne typen motor, og som kanskje har noen ide om hva som kan være feilen???

    Vet det ikke er så mye info å gå ut ifra, men har som sakt ikke fått sett så nøye på det enda.

  2. #2
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    hender seg det lekker fra toppdekselpakning og lagerbukk(er) på disse. Ellers er det alltid svetting på ladeluftrøret under motor og opp til turbo. Ellers er det ikke vanlig med noe større lekkasjer meg bekjent... Kommer det fra toppdekselet ser du det også ovenfra ned mot eksosmanifold.
    Hvor langt har den rullet?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Den har rulla 190k. Har skrudd av dekselet rundt drivreima, og der ser ut til at det er bak der olja kommer fra. Hva er det som må skiftes da?

  4. #4
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    Spørs om det er lagerbukken mot registeret som lekker da. Kommer det fra området kamhjul så er det nok det, evnt simring. Har du mulighet, ta et bilde å legg ut Om det kun er lagerbukken som er lekk er det kurrant å ta av denne å ha på ny flytende pakning, men en del mere jobb om man må av med toppdekselet å bytte pakning.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av _tormod_ Vis post
    Spørs om det er lagerbukken mot registeret som lekker da. Kommer det fra området kamhjul så er det nok det, evnt simring. Har du mulighet, ta et bilde å legg ut Om det kun er lagerbukken som er lekk er det kurrant å ta av denne å ha på ny flytende pakning, men en del mere jobb om man må av med toppdekselet å bytte pakning.
    Da har jeg bestilt ny simring og flytende pakning, så får vi se om det kan løse problemet. Krysser fingra

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av romeo Vis post
    Da har jeg bestilt ny simring og flytende pakning, så får vi se om det kan løse problemet. Krysser fingra
    Undrer mig lit over at den er sandsynlig ikke bliver skiftet med registerrem ved 160tkm? Der følger jå 4x med ...

Lignende tråder

  1. Svetting\oljelekasje ved Register!
    By Lord_Hatlem in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 13/06/11, 12:51
  2. volvo s60 2,4tdi 185hk
    By hokoff in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 03/12/10, 17:22
  3. Svar: 4
    Siste post: 15/07/10, 21:10
  4. Problemer med oljelekasje!
    By lasse940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 20/04/10, 06:47
  5. oljelekasje, B230FX!
    By Dagge91 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 08/03/10, 14:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •