Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Diamondbrite. Noen som har erfaring?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    240
    Antall takk

    Standard Diamondbrite. Noen som har erfaring?

    Hei.
    Har fått tilbud om sånn lakkforseiling osv.
    Er typen diamondbrite som skal brukes, har noen erfaringer med dette?
    Gir 6 år garanti uten etterbehandlinger.

    - Chevrolet Silverado 2005mod - Volvo 940 b230 1995 mod
    - Volvo 245 B230fk 1989mod
    x Volvo 945 B230fk 1998mod
    x Volvo 242 B230fk 1982mod
    x Volvo V70N 2.0T 2004mod

  2. #2
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Er helt tragiskt å lese det som står på websiden dems om produktet, det meste er helt latterlig.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    240
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Er helt tragiskt å lese det som står på websiden dems om produktet, det meste er helt latterlig.

    Hehe, ut i fra hva jeg har lest på siden er det noe av det beste man får, men er jo derfor jeg spør her vettu
    - Chevrolet Silverado 2005mod - Volvo 940 b230 1995 mod
    - Volvo 245 B230fk 1989mod
    x Volvo 945 B230fk 1998mod
    x Volvo 242 B230fk 1982mod
    x Volvo V70N 2.0T 2004mod

  4. #4
    Registrerte brukere bigswede sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Noe sier meg att dem har brukt ett oversettelsepogram..

    Her er linken - http://www.diamondbrite.se/index.php?page=norway

    (har ikke erfaring med produktet)
    Instagram: stuvikbaardsen

    Comfort Sport Advanced

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    240
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bigswede Vis post
    Noe sier meg att dem har brukt ett oversettelsepogram..

    Her er linken - http://www.diamondbrite.se/index.php?page=norway

    (har ikke erfaring med produktet)
    Virker litt rart det der ja :P
    - Chevrolet Silverado 2005mod - Volvo 940 b230 1995 mod
    - Volvo 245 B230fk 1989mod
    x Volvo 945 B230fk 1998mod
    x Volvo 242 B230fk 1982mod
    x Volvo V70N 2.0T 2004mod

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. aug. 2011
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Diamondbrite lakkbeskyttelse

    Vi har hatt agenturet i Norge siden september ifjor (2010). I denne perioden har vi solgt over 300 Diamondbrite behandlinger bare i Sandefjord. Dvs ca 30 % av alle nye biler i Sandefjord har lagt Diamondbrite på bilene sine. Nå er vi igang i Larvik og starter opp i Tønsberg i løpet av September 2011. Erfaringene våre har vært utrolig positive. Den store fordelen med Diamondbrite er at men slipper kostbare rebehandlinger/etterbehandlinger slik som andre lakkbeskyttelser krever (feks. Tefcar og Ditec). Med Diamondbrite skal du kun skylle bilen ca hver 4 vask med den medfølgende Conserveren. Da vedlikeholder du den 2 stegs behandlingen, og du får en blankhetsgaranti på 6 år. Diamondbrite ble i sin tid (1972/73) utviklet for Volvo men etter noen år endte det opp hos Jewelultra i England. De har videreutviklet og testet produktet siden begynnelsen av 1980-tallet, og i England har resultatene vært så bra at de gir livstidsgaranti på blankheten av lakken. Jeg kan informere om at det legges i snitt ca 15000 Diamondbrite lakkbehandlinger pr mnd i England, så de bør ha belegg for å gi slike garantier. Merk at det i utgangspunktet ikke er en lakkbeskyttelse som beskytter mot riper, men beskytter lakken mot en rekke av de utfordringene billakken blir utsatt for. Tenker da på veisalt, UV stråling, insektsvæsker og fugledritt. Med Diamondbrite så garanterer vi at lakken er like blank om 6 år som den er når du legger beskyttelsen på bilen din.. Jeg vil ikke påstå at Diamondbrite er mye bedre enn andre produkter på markedet idag, men erfaringene våre (vi har lang erfaring både med Ditec og Tefcar) viser at kundene våre er mer fornøyd med Diamondbrite enn med andre lakkbeskyttelser de har brukt tidligere.Og de slipper de kostbare etterbehandlingene. Dersom det er noen som ønsker mer utdypende er det bare å ringe meg på 94 00 26 62, så skal jeg prøve å besvare alle de spørsmålene dere har. PS! Oversettelsen på den svenske siden er ikke utført av en nordmann, hehe. Vår norske side er under nyutvikling.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juli 2011
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Diamondbrite. Noen som har erfaring?

    Sitat Opprinnelig postet av Diamondbrite Norge Vis post
    Vi har hatt agenturet i Norge siden september ifjor (2010). I denne perioden har vi solgt over 300 Diamondbrite behandlinger bare i Sandefjord. Dvs ca 30 % av alle nye biler i Sandefjord har lagt Diamondbrite på bilene sine. Nå er vi igang i Larvik og starter opp i Tønsberg i løpet av September 2011. Erfaringene våre har vært utrolig positive. Den store fordelen med Diamondbrite er at men slipper kostbare rebehandlinger/etterbehandlinger slik som andre lakkbeskyttelser krever (feks. Tefcar og Ditec). Med Diamondbrite skal du kun skylle bilen ca hver 4 vask med den medfølgende Conserveren. Da vedlikeholder du den 2 stegs behandlingen, og du får en blankhetsgaranti på 6 år. Diamondbrite ble i sin tid (1972/73) utviklet for Volvo men etter noen år endte det opp hos Jewelultra i England. De har videreutviklet og testet produktet siden begynnelsen av 1980-tallet, og i England har resultatene vært så bra at de gir livstidsgaranti på blankheten av lakken. Jeg kan informere om at det legges i snitt ca 15000 Diamondbrite lakkbehandlinger pr mnd i England, så de bør ha belegg for å gi slike garantier. Merk at det i utgangspunktet ikke er en lakkbeskyttelse som beskytter mot riper, men beskytter lakken mot en rekke av de utfordringene billakken blir utsatt for. Tenker da på veisalt, UV stråling, insektsvæsker og fugledritt. Med Diamondbrite så garanterer vi at lakken er like blank om 6 år som den er når du legger beskyttelsen på bilen din.. Jeg vil ikke påstå at Diamondbrite er mye bedre enn andre produkter på markedet idag, men erfaringene våre (vi har lang erfaring både med Ditec og Tefcar) viser at kundene våre er mer fornøyd med Diamondbrite enn med andre lakkbeskyttelser de har brukt tidligere.Og de slipper de kostbare etterbehandlingene. Dersom det er noen som ønsker mer utdypende er det bare å ringe meg på 94 00 26 62, så skal jeg prøve å besvare alle de spørsmålene dere har. PS! Oversettelsen på den svenske siden er ikke utført av en nordmann, hehe. Vår norske side er under nyutvikling.
    Vi venter fortsatt i spenning på den norske siden , men det er vel greiere å kjøpe flaskene på ebay for £20, iflg bruksanvisningene er det å legge det på ganske så kurrant det.

  8. #8
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Fattern hadde har hatt det på begge v50'n sine og en kompis på en anen bil. Mye bedre polere opp bilen på onkelig måte, legge litt penger i en onkelig voks. de flere års "lakkbeskytterne" som jeg har sett har bare vært noe dritt.

  9. #9
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Å garantere at en bil holder seg blank i 6 år synes jeg er tøft av dere. Det som hovedsaklig gjør at bilen blir matt er riper. Hvis bilen blir vasket på feil måte så er ikke bilen blank lenger. Sterke kjemikalier vil også fjerne beskyttelsen med tiden.

    Tviler på at beskyttelsen varer i 6 år da det er veldig lenge. Vil tro at Conserveren som skal påføres hver 4. vask inneholder silicon eller lignende produkter som gir fester seg til lakken og gir en kortvarig beskyttelse som har en vannavstøtende effekt. Mao. legger man på et produkt som varer 4 vask og sier at behandlingen deres varer i 6 år.
    Jeg har selvsagt ingen beviser rundt dette da jeg ikke har testet dette produktet så dette er en teori fra min side.

    Nanolex Washcoat er et produkt som fungerer på samme måte som jeg beskriver her.




    En annen ting er at det er ikke beskyttelsen som gjør bilen blank, det er forarbeidet.
    Hva gjøres med lakken før beskyttelsen legges og hvor lang tid tar en slik behandlig?


    PS. Jeg er ikke ute etter å henge ut noen her.
    Sist endret av Øyvind G; 20/06/13 kl 00:41

Lignende tråder

  1. Noen som har erfaring med Gummihuset.se?
    By RoddH in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 5
    Siste post: 21/03/15, 11:25
  2. Noen som har erfaring med dette middelet ?
    By Tom K in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 4
    Siste post: 24/05/11, 20:03
  3. Noen som har erfaring med Lesjöfors og nivomat
    By tyggern in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 22/04/10, 16:56
  4. Noen som har erfaring med bcb dempere?
    By Oddwar in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 30/03/10, 14:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •