Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Lurer på å kjøpe meg et prosjekt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard Lurer på å kjøpe meg et prosjekt

    Lurer på å anskaffe meg noe tidsfordriv ettervert en bil som jeg har tenkt å gjøre en del med..la oss kalle det et prosjekt ser litt på 145,142,242,245..har hatt 240 sedan 91mod tidligere, så denne gangen blir det "45" eller "42" tror jeg men så stopper det seg. Det er sikkert best med tanke på rust å slik med en 245 åver 90(?) åsså er det LH 2.4 da.. Men samtidig så liker jeg den gammle fronten med runde lykter veldig godt, er det mye jobb å bygge om fra ny til gammel front på 240? vanskelig å få tak i delene? hva synest dere?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    142n er jo en del lettere. mindre vekt er jo aldri noen ulempe
    142n er jo en veldig kul bil også! hadde en før. savner den litt til lek og moro! dobble A armer er det jo også på den.. billig å eie.. du får jo plass til akkurat åssen motor du vil i dem også
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    142n er jo en del lettere. mindre vekt er jo aldri noen ulempe
    142n er jo en veldig kul bil også! hadde en før. savner den litt til lek og moro! dobble A armer er det jo også på den.. billig å eie.. du får jo plass til akkurat åssen motor du vil i dem også
    går sikkert å få godkjennt turbo å, om mann har disse værsting bremsebeleggene?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    bytter bare til 164 bremser
    One Ring to rule them all

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2010
    Sted
    Vestnes
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Men over til det han spurte om..

    Det er ikke så mye arbeid,men du trenger jo en komplett front fra en 75 -78 modell,hvilket inkluderer: Begge fronplatene,skjermer og panser. Så må du ha lyktene,lykterammer og grill. Skal du ha fronspoiler,så anbefaler jeg å beholde fangern fra ny-bilen,så gammel fanger trenger du ikke. Det vil uansett se dumt ut med gammel fanger foran og ny bak,gammel bak er heller ikke et alternativ i mine øyne,men det er jo mulig å gjennomføre.

    (du finner bilde av ny fanger på gammel front på profilen min,242)

  6. #6
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av thomasskavnes Vis post
    Men over til det han spurte om..

    Det er ikke så mye arbeid,men du trenger jo en komplett front fra en 75 -78 modell,hvilket inkluderer: Begge fronplatene,skjermer og panser. Så må du ha lyktene,lykterammer og grill. Skal du ha fronspoiler,så anbefaler jeg å beholde fangern fra ny-bilen,så gammel fanger trenger du ikke. Det vil uansett se dumt ut med gammel fanger foran og ny bak,gammel bak er heller ikke et alternativ i mine øyne,men det er jo mulig å gjennomføre.

    (du finner bilde av ny fanger på gammel front på profilen min,242)
    Skal du bygge om en 85 + til flatnose\snute så må du også bytte torpedoplata (den mellom panser\frontrute), profilene på panserene er ikke like. flat\snute er like, men halvsnute har en annen profil.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    takker for svar, hørest jo ut som om det er gjenømførbart da, men i disse dager kom jo veiavgifta så får så om jeg slår til å kjøper en eldgammel 245 så er det litt billigere å eie?!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •