Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: AC Volvo 960, 1995. Problem med kjøling og bli kvitt fukt inni bilen.

  1. #1
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Question AC Volvo 960, 1995. Problem med kjøling og bli kvitt fukt inni bilen.

    Hei.

    Fikk ordnet AC`en for en liten tid tilbake, men !.

    Kjøling er det så som så med. Bilia har testet og funnet ut at det er ok.

    Men det er merkelig synes jeg, da luften ikke er noe videre kaldere en uteluften.

    Når det er fuktig ute, eller vi har vært ute i regn, og setter oss i bilen, så blir det selvsagt fuktige ruter.

    Men ikke på noen som helst modus på velgeren, hvor luften skal reguleres er det noe "tak" i tørr inneluft ?. Bilen er like fuktig inni.

    AC /
    ECC
    `en kjøres med på konstant. Eller ca 99.99% av tiden.

    Hvor kan problemet ligge ?.

    Jeg har også skiftet Non-Return Valve i motorommet, uten at det hjalp på spjeldene sine bevegelser.

    Har lagt merke til at den lampen med Resirkulering "gløder" svakt, men går av etter en god stund.

    Så hva er deres råd ?.

    Takker for svar
    Sist endret av Volvo_960_1995; 25/05/11 kl 01:43
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  2. #2
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Dersom det er sikkert at AC virker som det skal er det ikke så mye som kan være feil. Det ene er spjeldet som veksler lufta enten fritt eller via varmeregisteret. Fordamperen kan også være så full av dritt at den ikke klarer å avgi noe særlig effekt, men da ville du også fått redusert luftmengde ut av dysene.

    Går kompressoren som den skal? Tett orificevalve, etc...

    Selv om tilbakeslagventilen er ødelagt, så skal du få kald luft ut et eller annet sted. Spjeldet som styrer inn og ut varmeregisteret er elektrisk på 940 i alle fall.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  3. #3
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Dersom det er sikkert at AC virker som det skal er det ikke så mye som kan være feil. Det ene er spjeldet som veksler lufta enten fritt eller via varmeregisteret. Fordamperen kan også være så full av dritt at den ikke klarer å avgi noe særlig effekt, men da ville du også fått redusert luftmengde ut av dysene.

    Går kompressoren som den skal? Tett orificevalve, etc...

    Selv om tilbakeslagventilen er ødelagt, så skal du få kald luft ut et eller annet sted. Spjeldet som styrer inn og ut varmeregisteret er elektrisk på 940 i alle fall.
    Alt ble renset hos Bilia ifjor vår / sommer. Det ble kjørt igjennom rensevæske i alle ventiler, utenom de på gulvet, en så klart at det rant igjennom hullet i torpedoveggen.

    Kompressoren går i intervall, av og på. I sin egen bestemte syklus. Vifte til Radiator starter opp.

    Finner ikke ut hvorfor Resirkulerings lampen gløder, og til slutt (noen ganger) slukner..

    Følgende er skiftet :

    Orifice valve.
    AC-Kompressor.
    Receiver Dryer Accumulator.
    Alle pakninger.
    Ny væske, 134A.

    Takk for at du svarer Magnus !. Dette vet jeg av de trådene jeg har lest av deg at du kan !.

    Håper selvsagt at andre kan bidra
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2011
    Sted
    Ringsaker
    Innlegg
    139
    Antall takk

    Standard

    Jeg fyllte opp annlegget på min for litt siden. Før jeg fylte opp, så lyste resirk-lampen hele tiden når jeg satte det på kaldt. Etter att jeg fikk fyllt opp, så lyste lampen til jeg har oppnådd temperaturen jeg hadde satt den til. Men jeg har en lekasje, slik att nå så er den mere ustabil på når resirk-lampen lyser eller ikke. Så om du skal sjekke gassnivå igjen, eller kanskje temp.føleren til klimanlegget?

    Har du sjekket så du ikke har en lekasje inn i varmeapparatet og det blir stående vann der? Siden det høres ut på deg som att det kommer dugg/damp fra varmeapparatet når det regner.

  5. #5
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Når det er ordentlig varmt i bilen, kjøres resirk da gløder det svakt i indikatorlampen. Vri lysbryteren forsiktig mellom 0 og parklys (det funker i alle fall på 940, når alt lys slukker på bilen, lyser indikatorlampene på ventilasjon mye sterkere.

    For å være sikker på god kjøling. Kjenn på retur-røret fra fordamperen. Det er røret mellom akkumulatortanken og fordamper/torpedoveggen. Dersom dette blir iskaldt, så er det 95% sannsynlig at det fungerer optimalt.

    Når det er godt og varmt ute, så bør kompressoren ligge inne nesten hele tiden.

    Det er 3tempfølere på anlegget, samt en solsensor.
    En føler står mellom vifte og fordamper for å føle på uteluft.
    En føler står etter varmeregister for å føle på behandlet luft.
    En føler står i taklyset for å føle på romtemperatur.

    (I følge skjemaene så fungerer det likt som 940, regner derfor med at plassering er sånn noen lunde lik.)
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  6. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lars'ern Vis post
    Jeg fyllte opp annlegget på min for litt siden. Før jeg fylte opp, så lyste resirk-lampen hele tiden når jeg satte det på kaldt. Etter att jeg fikk fyllt opp, så lyste lampen til jeg har oppnådd temperaturen jeg hadde satt den til. Men jeg har en lekasje, slik att nå så er den mere ustabil på når resirk-lampen lyser eller ikke. Så om du skal sjekke gassnivå igjen, eller kanskje temp.føleren til klimanlegget?

    Har du sjekket så du ikke har en lekasje inn i varmeapparatet og det blir stående vann der? Siden det høres ut på deg som att det kommer dugg/damp fra varmeapparatet når det regner.
    Har ikke sjekket røret som går ut ifra Evaporatoren, på 1-ett år. Skal sjekkes opp når det er mulighet.

    Ja, resirk-lampen slukker etter en god stund.

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  8. #7
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Når det er ordentlig varmt i bilen, kjøres resirk da gløder det svakt i indikatorlampen. Vri lysbryteren forsiktig mellom 0 og parklys (det funker i alle fall på 940, når alt lys slukker på bilen, lyser indikatorlampene på ventilasjon mye sterkere.

    For å være sikker på god kjøling. Kjenn på retur-røret fra fordamperen. Det er røret mellom akkumulatortanken og fordamper/torpedoveggen. Dersom dette blir iskaldt, så er det 95% sannsynlig at det fungerer optimalt.

    Når det er godt og varmt ute, så bør kompressoren ligge inne nesten hele tiden.

    Det er 3tempfølere på anlegget, samt en solsensor.
    En føler står mellom vifte og fordamper for å føle på uteluft.
    En føler står etter varmeregister for å føle på behandlet luft.
    En føler står i taklyset for å føle på romtemperatur.

    (I følge skjemaene så fungerer det likt som 940, regner derfor med at plassering er sånn noen lunde lik.)
    Ja, når lysbryteren står i "null" posisjon så lyser lampene opp. Skikkelig opp og.

    Skal sjekke det med rør-tank igjen, da jeg på mine andre Volvo`er med AC, opplevde skikkelig frost.

    Da var Akkumulator tanken full av frost utenpå....

    Magnus, jobber du med dette til vanlig ?.

    Takker dere for svar.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  9. #8
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Min jobb er mekaniker hos et firma, som driver både med skog og hage butikk, og kuldeteknisk arbeid ved siden av (Har blant annet ansvaret for kuldeanlegget på Fatland Sandefjord / Skjeggerød). Desuten så har vi ofte biler innom på kvelden. Og da blir jeg ofte ståenes å prate istedet for å dra hjem. Så har blitt godt opplært. Har også eget utstyr til å koble meg på ac-anlegg, så sysler jo litt selv. Selve ventilasjonsanleggene i biler er noe jeg jeg har puslet med selv.

    Tanken skal være rundt 1-2grader og gjerne full av kondensert vann. Dersom den er frossen kan det være litt lite på, eller lavtrykkspressostaten er enten litt feil eller defekt.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  10. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  11. #9
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar !.

    Sjekket opp, i motorrommet, og "alt" virker tilsynelatende ok der.

    AC kompressor slår inn i "hytt og pine" Cykling....

    Receiver Drier, er på denne bilen lunken....På de andre var den iskald....

    Det lille røret med AC Expansion Valve R134A, noe kaldere. Men ikke slikt at jeg fikk frostskader ?. På de andre bilene, kaldt....

    AC Expansion Valve R134A, artikkel nummer 3545086, skiftet.

    Receiver Drier, artikkel nummer 6847510, skiftet.

    AC Kompressor, artikkel nummer "leter enda etter papirene"....

    Alle pakninger skiftet, etter at ett annet firma virkelig la sin "ære" i å ødelegge. Gikk Bilia over det, på nytt.

    Ingen presostater er skiftet. Ingen varsellamper blinker på
    ECC
    kontrollen.

    Men i det siste har jeg lagt merke til at det virker som om bilen "hugger" litt til når AC kompressor slår inn. Men kanskje jeg er blitt mer "følsom"....

    Takk for svar igjen.

    Luer litt på om www.sed.no skal få se litt på den....Eller ta turen til deg :-)



    Alle pakninger skiftet,
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  12. #10
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Høres ikke helt riktig ut.

    På min, hvis solen skinner og det er 16-17grader, så ligger den lenge inne.

    Siden kompressoren stopper høres det ut som pressostatene virker.

    Det er vel 4stk, 1 lavtrykk, 1 høytrykk og 2 viftestyringspressostater.
    Starter elvifta som den skal?

    For meg så høres det ut som det er noe med AC og ikke med ventilasjonsanlegget.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  13. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  14. #11
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg filmet syklusen til AC-kompressor.

    Følgende : 20 Varme grader ute, kjørte bilen cirka 25 minutter, med maks kjøling, maks viftehastighet inne. Ikke noe videre kaldt....

    Kjørte litt i 40 Km/t sone. Parkerte, og lot bilen gå på tomgang.

    Det gikk cirka 8-åtte minutter før kjøleviften slod inn.

    Legger med en video. Den første røren er den som burde ha vært kald....

    Legg også merke til hvordan "livet" til strammehjulet er når den slår inn. Virker noe mer brutal enn tidligere "kjent". Men som skrevet, så er jeg ekstra "følsom" nå.

    Hvilke presostater styrer viften på kjøling i kombinasjon med AC`en ?.



    Takk for svar.
    Sist endret av Volvo_960_1995; 07/06/11 kl 08:45
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  15. #12
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard



    Demonterte alt idag. Kjørte viften og AC`en på fullt. Som dere kan se, så er ikke Evaporatoren kald....

    Sjekket varmeventilen om den lukket, det gjorde den, men alle slangene var varme



    Kunne ikke finne noen sider som ga meg info om hvor vakumslangene skulle kobbles...Har skiftet begge Non-Return Valve`ene.



    Men nå er det ingen fare lenger, da all R134A væsken, med Ester Oil`en flakset rett i ansiktet mitt. Heldigvis hadde jeg briller på....Men noe flakset forbi brillene og traff øynene, men skyllte godt !.Men det svir enda !.

    Skrudde ut den røde, helt til høyre i bildet der, og da sa det poff

    Dere kan se rester av oljen der....

    Trodde det var en membran der jeg, men dengang ei !!



    Men den som også var merkelig, var at med engang bilmotoren ble slukket, så forsvant alt vakum ?...Vakumtanken trodde jeg skulle holde litt igjen...

    Kan noen hjelpe til med tips og råd nå ?.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  16. #13
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Da blir det full utbytting av følgende :

    Condenser,
    Evaporator
    og Varmeregulerings ventil.

    Alle Pressostatene, med pakninger.

    Påfylling og kontroll av anlegg.

    Det skjer den Fredag den 17 Juni. Hos Verksted..Spent på den regningen ja....

    Men er det noen som kan fortelle hvor vakumslangene skal gå ?

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  17. #14
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    At condenser må byttes er ikke unormalt i Norge.
    At alle varmeslangene er varme er OK. Anlegget bruker varmen for å regulere ferdigbehandlet luft bedre. Så om den stenger så tar det tid før slangen ville blitt kald.

    Pressostatene på kondenser styrer vifte og høytrykk.
    Grå og brun er til vifte, lilla er til høytrykk-stans.

    Den regningen kommer nok til å bli spennendes ja.
    Er en del arbeid med dette.


    Det er heller ikke rart det svir litt med esterolje, for den blir som syre i kontakt med vann.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  18. #15
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    di 3 vacuumslangene står rikitg ser det ut til. den tynneste nippel ut fra torpedo skal på ventilen på varmeappslange, og di to andre er for innsug.
    inni bil går di to: til reguleringa di, opp og ned og hit og dit ang luft og den andre går til taklampa di pga følern som sitter oppi der.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  20. #16
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Da har alt blitt skiftet, og det "føles" ut som om det er riktig....

    Men det var ikke direkte sommervarme ute heller.

    Alt utenom Varmereguleringventilen er skiftet.

    Den mekanikeren som "får" lov å jobb på bilen min tok ferie idag.

    Ellers så blåser det mye luft ut av hullene der rørene til Evaporatoren går inn, skal jeg fuge med TEC-7 der ?..

    Er meget spent på regningen....Kommer i posten den ja :-/

    Har handlet mye annet og..

    Der røyk Obersalzberg turen i år, siden jeg må / bør / skal skifte utrolig mye framme på bilen og :-(

    Håper på varme dager, slikt at jeg kan se / kjenne om det føles mer kaldt ut.

    Takk for alle svar, skal holde dere oppdatert.
    Sist endret av Volvo_960_1995; 17/06/11 kl 23:19
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  21. #17
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    hullene igjennom torpedo? bare fuge igjen
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  22. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  23. #18
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Takk, R.G, skal jeg fuge begge rørene, eller bare det "nedre" som det kommer luft ut av ?.

    Forøvrig var det "sommertemp" hos oss på Vestlandet idag, og AC-Kompressor gikk hele tiden.

    Lys på REC var på hele tiden (svakt), da jeg satte
    ECC
    `en på minium, full gang på viften.

    Kjentes noe kaldere ut ja :-)

    Takk for svar !.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  24. #19
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Takk, R.G, skal jeg fuge begge rørene, eller bare det "nedre" som det kommer luft ut av ?.

    Forøvrig var det "sommertemp" hos oss på Vestlandet idag, og AC-Kompressor gikk hele tiden.

    Lys på REC var på hele tiden (svakt), da jeg satte
    ECC
    `en på minium, full gang på viften.

    Kjentes noe kaldere ut ja :-)

    Takk for svar !.
    kan sikkert ta rundt begge to så er du sikra att det ikke kommer ut noe av andre i senere tid. er en sånn dårlig skumgummipakning inni der orginalt som aldri blir tett.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  25. #20
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Nytt spørsmål.

    Nå ligger AC kompressor inne "hele" tiden ?!. Ved bruk av AC`en.

    Når en skrur av bilen og parkerer, så hører en gassen hvordan den koker inne i bilen på Evaporatoren....

    Men den kjøler i det minste.

    Varmeventil ble ikke skiftet, da nesten hele dagen gikk med på min bil :-/

    Noen som kan og gidder å legge ut litt info her ?.

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  26. #21
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Susinga fra evap er helt vanlig. Da det er mellom 20 og 30bar på høytrykks-siden, og fra 2-5bar på lavtrykks-side. Så det gjevnes sakte men sikkert ut.
    Når det er varmt så går kompressor veldig mye, fordi det hele tiden er behov for å kjøle luften inn i klimaanlegget, selv om ønsket temperatur er oppnådd inne i bilen. Så lenge den får startsignal fra styrepanelet, så ligger den inne hele tiden, hvis den ikke stopper på pressostat for høyt eller lavt trykk.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  27. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  28. #22
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar

    Husker så vidt at det suste i 940`en jeg hadde før inni evaporatoren, men der var det tross alt frost på ventilgitterne inni bilen....

    Var redd Bilia hadde montert noe feil, for nå er alt skiftet utenom slangene til / fra AC kompressor.

    Varmeventil skal skiftes, den er i plast, mens den gamle er i metall.

    Har jo lest om feil pressostater som har blitt levert fra Volvo før og som har vært gjenstand for krangling mellom eier og verksted.

    Hullene er fuget og tettet 90%, både oppe og nede med TEC-7.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

Lignende tråder

  1. Volvo 940 LT 1995 mod
    By EspenAa in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 18/10/10, 20:22
  2. 1995 Volvo 850 T5
    By TomR in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 29/06/10, 23:37
  3. Merkelig problem med 940`en. Den bare "dør ut"
    By pLetten in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 01/06/10, 14:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •