Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.367
Side 70 av 123 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1.726 til 1.750 av 3057

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #1726
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2011
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Lykke til med operasjonen og god bedring
    Volvo 945 230FK -95
    Buick Riviera GS -66

  2. #1727
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, kommer til å vente spent på fortsettelsen
    Det viktigeste er jo å la foten bli skikkelig bra igjen
    Ja helsa må være første prioritet!
    Sitat Opprinnelig postet av Riviera Vis post
    Lykke til med operasjonen og god bedring
    Takk for det Harry, operasjonen gjekk bra så ligger på sofaen og slapper av om dagenVerker mykje, men er nok vanleg dei første dagane

    Bestilte nettopp litt deler til bilen fra Summit, det er jo alltid gøy Delene eg bestilte:
    - Tankarmatur til alutanken eg kjøpte av Thomas242
    - VDO tankmålar som går ilag med tankarmaturet
    - Varmeapparat som skal erstatte det orginale beistet
    - Radiatorlokk og sveisehals til heimelaga ekspansjonstank
    - AN kobling med M22x1,5 gjenger til oljeretur når eg bygger ny motor(bestilte til brodern så slengte med ei til meg og)

    Har og handla ein M22x1,5 gjengetapp for og gjenge opp i blokka medDen skal visst gå rett i det orginale oljereturholet uten og gjere nåke med det
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #1728
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post



    Har og handla ein M22x1,5 gjengetapp for og gjenge opp i blokka medDen skal visst gå rett i det orginale oljereturholet uten og gjere nåke med det
    Den går rett i. Har gjort det samme selv....
    Volvo 242 '82

  4. #1729
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Den går rett i. Har gjort det samme selv....
    Det er bra! Litt meir stabilt med an kobling der istedenfor det orginale røret..
    Ser ut som det blir godkjenning med datasprut og no! Det blir i så fall heilt fantastiskSkal avsløre litt meir seinare når eg veit heilt nøykatig ka som må gjerast..

    Satser på eg får gjort litt småtteri i helga, kjem i så fall bilder då
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #1730
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Var hos ein kompis og henta meg ei ubrukt Bosch 984 pumpe i gårKøyrer med ei sånn til eg skal bygge ny motor, då blir det to


    Passar fint i klammeret eg laga, er 5mm klaring for ein gummi som er 3mm tjukk og dermed bygger 6mm til sammen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. #1731
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Då har eg bestilt litt deler på Pedersen Racing ogDet er farlig for lommeboka og sitte heime i sofaen heile dagen!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #1732
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Ebay og summit racing er også skummelt
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  8. #1733
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    Ebay og summit racing er også skummelt
    Hehe, er ein pakke fra Summit på veg og Ebay har eg faktisk ikkje satt meg inni, syns det er så vanskeleg og finne ting der blant anna..Men må vel lære meg det og etterkvert

    Slenger inn eit par bilder av litt deler eg har tegna opp..
    Den nye plata til instrumentet er klarSpeedo og turtellar i midten, eit blinklys signal oppe på kver side og oljelampa i midten oppeDiverse andre varsellamper nede og dei resterande målerane på høgre sida..Skrur den med dei fire skruane speedometeret er skrudd med orginalt og brukar orginal lysbrytar og lysdimmar knott..Skulle kansje hatt ein skrue heilt på høgre sida og men har ikkje heilt funne ut ka eg skal skru i der


    Så har eg laga til flens og lokk til bensintanken som skal sveisast innStort hol(360mm bredt) så eg kan få skum i tanken + at det kan like godt være stort når eg først lagar til
    Flensen som er tegna opp på lokket er til nivåmålaran eg får fra summit, berre tegna opp ca for og sjå kordan det blir..Tanken er og ha lokket i 10mm alu og skru den rett i lokketLurer og på og lage til for forpumpe i tanken som eg kan ha i armatur atmed nivåmalaren i lokket..Eventuelt berre eit feste til pumpa nedi tanken som den henger på..Skruane på lokket/flensen M6


    Nåken som veit om AN koblingar og bensinslangar tåler og ligge i bensin, altså inni tanken?Rekner med koblingane tåler det, tenker mest på dei stålomspunne bensinslangane
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  10. #1734
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Nice dette Brage =)

    Masse fine løsninger som vi andre kan sniktitte på !!

    Kjenner det er litt vemodig å skulle slutte på jobben mtp mulighet for slikt arbeid som dette... Mister tilgang på mye fint utstyr :(
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  11. #1735
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Nice dette Brage =)

    Masse fine løsninger som vi andre kan sniktitte på !!

    Kjenner det er litt vemodig å skulle slutte på jobben mtp mulighet for slikt arbeid som dette... Mister tilgang på mye fint utstyr :(
    Takk for det!Håper eg kan bidra til at andre får gode idear, det er jo gøy

    Det skjønner eg godt, er jaggu mykje eg ikkje kunne gjort/laga uten utstyret vi har på jobb..Merka at det opna seg ein heilt ny verden no når vi fekk vannskjærar blandt anna
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  13. #1736
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Hehe, er ein pakke fra Summit på veg og Ebay har eg faktisk ikkje satt meg inni, syns det er så vanskeleg og finne ting der blant anna..Men må vel lære meg det og etterkvert

    Slenger inn eit par bilder av litt deler eg har tegna opp..
    Den nye plata til instrumentet er klarSpeedo og turtellar i midten, eit blinklys signal oppe på kver side og oljelampa i midten oppeDiverse andre varsellamper nede og dei resterande målerane på høgre sida..Skrur den med dei fire skruane speedometeret er skrudd med orginalt og brukar orginal lysbrytar og lysdimmar knott..Skulle kansje hatt ein skrue heilt på høgre sida og men har ikkje heilt funne ut ka eg skal skru i der


    Så har eg laga til flens og lokk til bensintanken som skal sveisast innStort hol(360mm bredt) så eg kan få skum i tanken + at det kan like godt være stort når eg først lagar til
    Flensen som er tegna opp på lokket er til nivåmålaran eg får fra summit, berre tegna opp ca for og sjå kordan det blir..Tanken er og ha lokket i 10mm alu og skru den rett i lokketLurer og på og lage til for forpumpe i tanken som eg kan ha i armatur atmed nivåmalaren i lokket..Eventuelt berre eit feste til pumpa nedi tanken som den henger på..Skruane på lokket/flensen M6


    Nåken som veit om AN koblingar og bensinslangar tåler og ligge i bensin, altså inni tanken?Rekner med koblingane tåler det, tenker mest på dei stålomspunne bensinslangane
    Er det ikke en kant eller noe på innsiden der på høyresiden av dashen, slik at du kan lage en slik flik ala det som er på batterilokkene til fjernkontroller o.l. sånn at den tres innpå på høyre side først også settes skruene inn på vesntre sia etterpå? Gjorde det slik på braketten som jeg bruker i 740'n til å holde WBO2/EGT måleren. sitter der sigaretttenneren ville vært.

    AN kobblinger skal jo være eloksert, så de skal tåle det... om det er noen trøst er det både AN-koppliger og slanger som er inni fuel-tankene på flyene våre... de har ligget å badet i drivstoff i 40 år snart på de eldste flyene våre Er du paranoid kan du bruke AN materiale "C" som er rustfritt, og bruke teflonslange...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #1737
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Er det ikke en kant eller noe på innsiden der på høyresiden av dashen, slik at du kan lage en slik flik ala det som er på batterilokkene til fjernkontroller o.l. sånn at den tres innpå på høyre side først også settes skruene inn på vesntre sia etterpå? Gjorde det slik på braketten som jeg bruker i 740'n til å holde WBO2/EGT måleren. sitter der sigaretttenneren ville vært.

    AN kobblinger skal jo være eloksert, så de skal tåle det... om det er noen trøst er det både AN-koppliger og slanger som er inni fuel-tankene på flyene våre... de har ligget å badet i drivstoff i 40 år snart på de eldste flyene våre Er du paranoid kan du bruke AN materiale "C" som er rustfritt, og bruke teflonslange...
    Kansje, har ikkje sett alt for nøye på detSkal ta ein kikk på det i helga..Hadde vært fint og fått laga til nåke sånt, då hadde det heilt klart holdt med dei 4 skruane på orginal plass..

    Høyrest bra ut!Då lager eg nok til med ei pumpe i tanken med AN koblingar og stålomspunnen slange bort til utgangen..Er to AN koblingar på utsida, sveiser på ein AN kobling innvendig på motsatt side av eine og har ei kobling på kver sideBurde funke fint, så slepper eg har forpumpa under bilen..

    Har kjøpt meg 4 punktsseler som er på vegDei er E merka sånn at det skal være mulig og godkjenne dei..Problemet med dei er at dei er sydd slik at eg ikkje kan tre dei rundt buret bak..Derfor må eg lage til festeplater i hattehylla, men er veldig skeptisk til om det går eller om buret kjem i vegen
    I så fall må eg jo ned i golvet under baksete, men då blir det heilt feil vinkel på beltene..Får sjå når dei dukker opp..
    Skal eg feste dei i hattehylla fjerner eg øverste del som er full i hol og sveiser inn ei heil plate med sikka forsterkningar trur eg
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  16. #1738
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Har kjøpt meg 4 punktsseler som er på vegDei er E merka sånn at det skal være mulig og godkjenne dei..Problemet med dei er at dei er sydd slik at eg ikkje kan tre dei rundt buret bak..Derfor må eg lage til festeplater i hattehylla, men er veldig skeptisk til om det går eller om buret kjem i vegen
    I så fall må eg jo ned i golvet under baksete, men då blir det heilt feil vinkel på beltene..Får sjå når dei dukker opp..
    Skal eg feste dei i hattehylla fjerner eg øverste del som er full i hol og sveiser inn ei heil plate med sikka forsterkningar trur eg
    Nå vet jeg ikke hvordan selene din ser ut, men du kan vel skjære av festeanordningen som er i enden?
    For å få festet de skikkelig så kan du prøve å få tak i de platene som er med originalt på vanlige seler.
    Det sitter kanskje på selene?
    Da er det bare å tre de ut av plata, rundt buret og inn i plata igjen



    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #1739
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå vet jeg ikke hvordan selene din ser ut, men du kan vel skjære av festeanordningen som er i enden?
    For å få festet de skikkelig så kan du prøve å få tak i de platene som er med originalt på vanlige seler.
    Det sitter kanskje på selene?
    Da er det bare å tre de ut av plata, rundt buret og inn i plata igjen
    Litt skeptisk til og begynne og skjære i selen Men skal sjå nærmare på dei når dei kjem, trur kansje dei dukker opp i dag
    Lurer på om den festegreia til kroken er sydd fast i enden og at det er det som gjer at eg ikkje får den av og kan tre beltet rundt buret..
    Du får sjå på bilder av selene når dei har komt og sjå ka du trurTakk for tips og bilder!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #1740
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Fekk delene mine fra Pedersens Racing i går
    Beltene såg kjempe bra ut, virker som det er skikkeleg kvalitet


    Her er bilde av korleis dei er sydd i bakkant som gjer at eg ikkje får festa dei rundt buret..Når eg såg på det i går fekk eg jo ein tanke om og kappe dei, svi enden og sy i hop ein dobbelbrett slik det er orginalt og tvinne dei rundt buret..Men spørs kor lurt det er og gjere det?
    ¨

    Belter til og feste buret, såg ut som god kvalitet med tig sveising av mutteren


    Ett forsterka motorfeste til 7/940 sida eg ødela eine mitt når eg sveiste i hop motorfestene mine


    Oljebolt til b230 som visstnok skal passe til 960 bunnpanna og være lang nokHar jo laga meg ein bolt, men brodern skulle ha ein sånn så bestilte like godt ein til meg og i reserve


    4stk AN8 og 1stk AN6 sveisenipplar i aluminium til bensincatchtanken eg skal lage


    Så har eg fått gjort nåke vetig for første gang på 3 veker Feirer det med bilder herSveiste to sprekkar i ein AC Schnitcher felg til ein kompis

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. #1741
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Tørr ikke påstå noe, men jeg kan ikke skjønne at beltene vil fungere noe dårligere om du modder de som du tenker... Du må jo henge de på buret :-P

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  20. #1742
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Angående belter: Er det en grunn til at du ikke skrur/sveiser fast de medfølgende øyeboltene i buret - slik at du kunne klipse inn beltene med de medfølgende festene/låsene?
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  21. #1743
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville ha klipt av løkka å tredd de slik som de normalt er tredd rundt ett bur. Da henger de fint i buret og det funker

    Skal du feste de i buret med øyekrok må du borre og sveise i buret ditt, noe som ikke er noe særlig + at det ikke ser helt best ut.
    Men for all del. Det er ditt valg
    Bra blir det uansett.
    Ta en titt i bilsportboka. Der står alle løsningene på hva som er godkjent festing.
    Hvordan det ser ut er ikke "så" nøye så lenge rallystroppen holder deg igjen hvis du skulle være uheldig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #1744
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Tørr ikke påstå noe, men jeg kan ikke skjønne at beltene vil fungere noe dårligere om du modder de som du tenker... Du må jo henge de på buret :-P

    Tidl. daain83.
    Sitat Opprinnelig postet av HairyHarry Vis post
    Angående belter: Er det en grunn til at du ikke skrur/sveiser fast de medfølgende øyeboltene i buret - slik at du kunne klipse inn beltene med de medfølgende festene/låsene?
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg ville ha klipt av løkka å tredd de slik som de normalt er tredd rundt ett bur. Da henger de fint i buret og det funker

    Skal du feste de i buret med øyekrok må du borre og sveise i buret ditt, noe som ikke er noe særlig + at det ikke ser helt best ut.
    Men for all del. Det er ditt valg
    Bra blir det uansett.
    Ta en titt i bilsportboka. Der står alle løsningene på hva som er godkjent festing.
    Hvordan det ser ut er ikke "så" nøye så lenge rallystroppen holder deg igjen hvis du skulle være uheldig.
    Det eg er mest redd for er at eg ikkje får smelta enden skikkeleg så det begynner og gå i oppløysning..Men tenkte den mest kontrollerte måten må være og varme ett jern rødglødande og dra det over kanten?
    Er egentleg einig med Dan at eg MÅ henge dei i buret Ser mykje bedre ut..
    Har ikkje tenkt på og sveise krokane i buret, men er litt skeptisk til og begynne og bore og styre på med buret?Ikkje blir det fint heller viss beltene av ein eller anna grunn ikkje blir godkjente, så henger det to krokar der bak heile tida når eg kjører med 3 punktsbeltene..
    Skal sjekke i bilsportboka ka som er godkjente festemåterKa meiner du med rallystroppen Zeeker?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  23. #1745
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Det finnes "loddebolter" til å kutte tau med, som da svir/smelter og kutter samtidig - mulig du kunne brukt en sånn :-)

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #1746
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Det eg er mest redd for er at eg ikkje får smelta enden skikkeleg så det begynner og gå i oppløysning..Men tenkte den mest kontrollerte måten må være og varme ett jern rødglødande og dra det over kanten?
    Er egentleg einig med Dan at eg MÅ henge dei i buret Ser mykje bedre ut..
    Har ikkje tenkt på og sveise krokane i buret, men er litt skeptisk til og begynne og bore og styre på med buret?Ikkje blir det fint heller viss beltene av ein eller anna grunn ikkje blir godkjente, så henger det to krokar der bak heile tida når eg kjører med 3 punktsbeltene..
    Skal sjekke i bilsportboka ka som er godkjente festemåterKa meiner du med rallystroppen Zeeker?
    Tror selen vil holde seg fin selv om du kutter den med en skarp kniv og brenner den med en gang.
    Et partytricks på alt av sånne ting og tau er å brenne med lighter også bruke ene siden på lighteren til å klemme der du har brent. Da får man en fin kant. Det er bare å prøve seg frem

    Hvor lang er denne? Er det meningen av den skal gå helt ned i gulven eller til hatthylla?
    Hvis det er det og du kapper den og trer den rundt buret så er den enden du brenner litt langt unna den låseplata som du må tre selen igjennom. Så den enden har ingen innvirkning på selen sånn sett.
    Og så lenge du brenner med en lighter så tror jeg ikke selen fliser seg opp.

    Rallystroppen er bare ett uttrykk for sikkerhetselen
    Må alltid ha på rallystroppen når man er ute å kjører bil. Uansett om det er 3/4/6-punkt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #1747
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Det finnes "loddebolter" til å kutte tau med, som da svir/smelter og kutter samtidig - mulig du kunne brukt en sånn :-)

    Tidl. daain83.
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Tror selen vil holde seg fin selv om du kutter den med en skarp kniv og brenner den med en gang.
    Et partytricks på alt av sånne ting og tau er å brenne med lighter også bruke ene siden på lighteren til å klemme der du har brent. Da får man en fin kant. Det er bare å prøve seg frem

    Hvor lang er denne? Er det meningen av den skal gå helt ned i gulven eller til hatthylla?
    Hvis det er det og du kapper den og trer den rundt buret så er den enden du brenner litt langt unna den låseplata som du må tre selen igjennom. Så den enden har ingen innvirkning på selen sånn sett.
    Og så lenge du brenner med en lighter så tror jeg ikke selen fliser seg opp.

    Rallystroppen er bare ett uttrykk for sikkerhetselen
    Må alltid ha på rallystroppen når man er ute å kjører bil. Uansett om det er 3/4/6-punkt
    Ideen til Dan er jo genial, men kan ikkje heilt komme på kor eg skal få lånt meg ein sånn i nærheten av der bilen står dessverre..
    Så det blir nok lighter eller ett varmt jern som eg var inne på før i så fallKan skjære opp løkkene og teste der med begge deler og sjå ka som blir finast..

    Eg veit ikkje kor lang den er, meg eg spørte Pedersen og fekk svar at den skulle rekke fint bak i hattehyllaSå rekner med det er litt ekstra og gå på då..Buret ligger ca 5-6cm fra hattehylla men den må jo surrast rundt..Får sjekke det skikkeleg før eg kapper beltene

    Hehe, skjønner Kjører alltid med belte uansett om det er 10 meter eller 10 mil, er ekstremt flink på det

    Testa ein krok i dei orginale belte innfestningane framme og den passaSå trur eg skal bruke dei orginale festepunkta framme, sto i bilsportboka at visst det var mulig var det det beste..


    Her er den orginale tappen til kjølvæske til varmeapparatet på 5ar motorane


    Sånn blir det med 960 tappenMangler ett mellomstykke der, men trur vi har det liggande på jobb
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #1748
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Hvilken planer har du for femmer'n? Regner med noe grom slik at det står i stil med bilen

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  27. #1749
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    Hvilken planer har du for femmer'n? Regner med noe grom slik at det står i stil med bilen
    Hehe, må oppgradere den litt ja
    Blir ny blokk seinare, enten fora 2,5l blokk eller 2,3l blokk med forsterkningsstavar og chims..
    Har ein turbonetics turbo liggande, turbonetics wastegate, turbonetics dumpventil, innsugsdeler ++Ligger bilder av det på dei 5 første sidene i tråden..
    Så det blir heimelaga grenrør og innsugSå blir det jo datasprut, står mellom Nira og Autronic, har ikkje heilt bestemt meg enda..
    Ny IC og radiator har eg og liggande

    Håper eg får tid og lage til grenrør, innsug, IC, radiator og mykje av detta her når eg har satt motoren nedi for testing sånn at eg har mykje klart
    Er jo greit og ha sånnt liggande og så eg slepper begynne med det når motorrommet er nylakkert
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  28. #1750
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Hehe, må oppgradere den litt ja
    Blir ny blokk seinare, enten fora 2,5l blokk eller 2,3l blokk med forsterkningsstavar og chims..
    Har ein turbonetics turbo liggande, turbonetics wastegate, turbonetics dumpventil, innsugsdeler ++Ligger bilder av det på dei 5 første sidene i tråden..
    Så det blir heimelaga grenrør og innsugSå blir det jo datasprut, står mellom Nira og Autronic, har ikkje heilt bestemt meg enda..
    Ny IC og radiator har eg og liggande

    Håper eg får tid og lage til grenrør, innsug, IC, radiator og mykje av detta her når eg har satt motoren nedi for testing sånn at eg har mykje klart
    Er jo greit og ha sånnt liggande og så eg slepper begynne med det når motorrommet er nylakkert
    En godt skremt hvitblokk høres det ut som
    Borrer du til stavene selv da eller? Er nok ikke så dumt å tilpasse motor i motorom før lakk nei. Sjelden slike prosjekter går uten problem.
    Åssen turbonetic har du?

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

Side 70 av 123 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •