Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Volvo 245 (slapp og ujven motorgange)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard Volvo 245 (slapp og ujven motorgange)

    Hei

    Har en 1993 Volvo 245 med B230FD motor.
    Har hatt endel problem med den. Med gjevne mellomrom starter lambdalampen å lyse, kan gjerne gå en dag etter jeg har resetta hjerna. Feilkoda jeg fikk viste at lambdaen var gåen, bytta den med en annen brukt jeg fikk låne av en kamerat og ingen forskjell i det hele tatt. Probleme er at bilen er ganske slapp.

    Men nå i de siste 5-6 månedene har jeg også hatt problem på tomgang at den f.eks går fra 600rpm til 900rpm hele tiden. Mister kraft under kjøring, vist det regner eller snøver blir det mye verre. Ofte vill motoren ikke over 3000-4000rpm. Etter et minutt eller 2 under kjøring med full gass og så vidt bilen siger bortover kommer den brått og fungerer fint en stund.

    Er det fint vær så er ikke problemene så store. Bilen kan fungere ok også i flere dager med langvarig finvær, så kommer regnet og problemet følger i noen dager. Når jeg starter bilen når alt fungerer fint og drar ut lmm ledningen kveler motoren seg eller nesten og blir helt ubrukelig. Vist jeg drar ut ledningen i styggeværet er det ofte lite forskjell. Kan det vere lmm som holder på å bli gåen? Har ikke fått noen feilmelding på dette enda.

    Har hatt problem med ledningsbrudd tidligere, da hadde en ledning til tenningsmodulen røket og bilen nektet å starte men dette er i orden nå.

    Håper det ikke vart alt for rotete skrevet og setter stor pris på svar.
    Sist endret av Edelbrock; 18/04/11 kl 20:59

  2. #2
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bytt alle tenningsdeler, du har alle symptomene.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Bytt alle tenningsdeler, du har alle symptomene.
    Glemte å si det, har bytta plugger,pluggledninger,fordelerlåk og rotor. Ikke fra biltema. Hvilke andre tenningsdeler bør jeg bytte?

  4. #4
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sjekka register da? siden den er slapp
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hatt store problemer med å få start på bilen i uvær - snøvær spesielt, men også regnvær... og den kan under kjøring miste kraften på 5. gir og så etter hvert 4. giret men 3. gir med "full gass" går "greit"...
    I følge min "verksmester" (som bistår meg med mye og mangt med bilholdet og takk for det...) så var det tenningsmodulen som var problemet. Han sprayet den med "fuktighetsfortrenger" og bilen startet rimelig greit. Har gjort det et par ganger, nå skal jeg bytte modulen og se om det hele er en saga blott... men det får jeg vel ikke vite før til neste snøvær - på slutten av året håper jeg... Kan det være noe av samme problem med deg?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Har ikke sjekka register enda.
    Kan ta å kike på tenningsmodulen selv om den har blit bytta ut ikke så alt for lenge siden, takk for svar.

    Har nå fått opp feilkode 2-4-1
    2-4-1 EGR system flow too low (NTC)
    2-4-1 EGR system flow too low (PTC) ellers ingen andre feilkoder.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •