Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 34

Tråd: Bilde av dekklåvens 202 s på bil?

  1. #1
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard Bilde av dekklåvens 202 s på bil?

    Noen som har bilde av disse(øverste rad helt til høyre) på bil? Lurer litt på hvordan en 240 kunne sett ut med disse

    Et annet kjapt spørsmål, får en godkjent spacere med TUV papirer?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Vet om en 945 med slike felger, ser ikke så verst ut
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  3. #3
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Bilder hadde vært alle tiders!

  4. #4
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Har ingen bilder jeg heller, men de ser ikke så værst ut verken på 240 eller 940.
    De skulle vært litt større da

  5. #5
    Registrerte brukere bosolhaug sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    valdres
    VCCN medlemsnummer
    622
    Innlegg
    242
    Antall takk

    Standard

    bump denne jeg

  6. #6
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Har bestilt disse, legger ut bilde så snart de kommer. Blir vel uti neste uke engang

  7. #7
    Instruktionsbok sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Agder
    VCCN medlemsnummer
    2891
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Slenger meg på her og venter i spenning på bilde(r). Trenger sårt nye felger til 940n

  8. #8
    Registrerte brukere Bakken sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    239
    Antall takk

    Standard

    Mener jeg så en volvo med disse på finn.no for ikke så alt for lenge siden, men kommer selvfølgelig ikke på hvilken bil det var...
    '90 Volvo 740gl (x)
    '80 Volvo 245dl
    '86 Volvo 740tic (x)
    Div. ø.k til 245!

  9. #9
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    En kompis har disse på en 244.. Ser rimelig bra ut
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  10. #10
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Da er felgene kommet!
    Ser relativt bra ut, men du må ha sans for alu-look. Ellers så er di jo blanke og fine, men om jeg absolutt skal finne noe og klage på, så må det være att det blåe rundt "volvo" på senterkoppene er mer lyseblått enn blått, ellers så tror jeg at jeg kanskje kunne ha tenkt meg svart bakgrunn på hele senterkoppen i stedet for grått.

    Bilde kommer i kveld da jeg holder på og lakke frontleppa mi!

  11. #11
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    101 HBL var skikkelig kule

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    De her felgane fekk du jo til 4600 eller nåke på finn med dekk! ikkje nåke å sei på prisen ivertfall Såg jo ganske greie ut også, vente spent på bilde
    97' 940 LT

  13. #13
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Okei, beklager for at det ble litt sent, men lovde bilder, og bilder skal bli, holder på og legge opp på PB akkurat nå, så blir og redigere dem inn under her etterpå:

    Selve felgen:
    Som sagt, emblemet i senter er noe lyseblått bakom "volvo"(sammenlign fargen på den og den teip greia på dekket bakom), og jeg kunne kanskje tenkt meg samme senterkopp bare iført svart(smakssak selvfølgelig)


    Noe bilder fra selve omlegginga:



    Så noen stemningsbilder tatt nå i kveld:



    Ellers så kan jeg si att felgene er strøkne, dekkene OK, og ingen defekter på felgene, og de ser særdeles bra ut!
    I mine øyne så utkonkurerer disse både super DTM og Eiker. Synes at de rett og slett er penere og se på, en fryd for øyet, og de innoverbuede eikene står mer i stil til de noe runde formene på 240 en noen av overnevnte. Settet er definitivt verd pengene(husk at om du har 240 så må du kjøpe muttrer utenom, mens 740 og 940 får du dette inkludert, du må altså spesifisere hvilken bil du har når du bestiller).

    En annen sak er bestillingsystemet til Dekklåven, du bestiller pr. mail og betaler med overføring via nettbank eller lignende, helt ok system, men kunne vært enklere. Men så gav de også noe dårlig feedback, jeg fikk aldri vite at de hadde sendt felgene, ble bare oppringt av en fyr på Bring i dag som sa att jeg måtte komme å hente de. Ellers så er de kjappe i allefall, penger ble overført den 5 Mai(torsdag), så om du regner med 1-3 virkedager dager på overføringen + helga, pluss at det skulle sendes hele veien til Harstad(tar 3 dager fra Oslo og hit med posten), også var de her i dag 12 Mai(Onsdag)...

    Kan si det sånn at jeg har ingenting og klage på bortsett fra den lyseblå tingen på senterkoppene, og bestillings systemet dems

    Edit: Kan legge til att ET på disse er 15, og felgen er 7 tommer bred.
    Ellers så er bilen min kappa 1,5 omdreining fram, frontfangeren og deler av frontparti er skjevt etter forrige eier så jeg får ikke på lister over fangeren, og fangeren er løs på sidene(Demontert for og sjekke hvordan det ble med og bytte over fanger og slikt fra delebil, men ble ikke montert skikkelig igjen da vi skal bytte over ganske snart). Derfor ser det litt trashy ut i front..
    Sist endret av Sniffy; 12/05/11 kl 00:52

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Tøffe felger, synd at de ikke er større enn 16 tom.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  15. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Vil ikke kunne påstå at de utkonkurerer hverken eiker eller super dtm, men de var annerledes og noe som ikke " alle andre har "... bare synd de kun er å få i 16'' som turbOOle sier...
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 245 gl Vis post
    Vil ikke kunne påstå at de utkonkurerer hverken eiker eller super dtm, men de var annerledes og noe som ikke " alle andre har "... bare synd de kun er å få i 16'' som turbOOle sier...
    Vil si meg enig.. Det er liksom noe helt annet enn SuperDTM eller Eiker.
    Selv om "alle" har eiker og SuperDTM, så er jo dette tross alt større felger med tilhørende bredere dekk og lavere profil. (annet stuk).

    Felgene her ser ikke så gale ut, men jeg synes at når man har såpass mye gummi, bør eikene være litt mer beefy (designmessig). Jeg mener det er litt det som gjør turbofelgene kule på 240, at de er ganske kraftig i designet.

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Meeen: Hvis du hadde satt på 35-40 profil istedenfor traktordekka du har på nå og kappa fjørene så den blir bajslåg...DA hadde du hatt ett grisetøft stuk.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  19. #18
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Vil da si att eikene er ganske "kraftige" ikke fullt så tykk som på turbo(virgo?) felgene, men nok i massevis.
    En annen sak er at jeg synes bildene juger litt, ser vesentlig bedre ut når man ser bilen IRL, og det er ikke så alt for mye gummi som det ser ut til, 55 profil ja, men så er felgen bare 7" bred(205), + at felgen bygger noe ned over sidene på dekket.

    Til nå så er det ca. 20 stykker som har sagt at de liker felgene så langt, og at det faktisk kler bilen. En annen ting er jo at veiene her oppe er noe dritt, kunne likegreit vært grusvei, + at jeg ikke er noen fan av store felger og "lite" gummi, synes dette blir feil i forhold til bilens proposjoner. Så 17" er maks jeg liker og se på en 240, så sånn sett så synes jeg de kunne vært 1 lite hakk større, men ikke så alt for mye.

    Og for de som bryr seg, sånne som meg, så forsvinner jo noe kjørekomfort når det blir mindre gummi.

    Men sett fra min side, så synes jeg faktisk disse kler bilen bedre enn både eiker og super DTM. Du må huske på at formen på 240 ser jo ut som den har blitt skjært ut med motorsag, så da er det, sett i fra mitt perspektiv, nødvendig med grove felger, dermed blir DTM for jålete(missforstå meg rett her), og eiker blir for tamt.

    Og ang kapping: Som sagt lengre opp så er bilen kappa forran, dog orginale fjærer, for og få rett høyde i forhold til hjulbue forran/bak. Synes ikke at det er så "fett" med blodsenka 240. Org. høyde kappa til "rett" høyde(pr. min definisjon), synes jeg er pent. Eneste minuset er jo at når du står bakom bilen, så ser det jo ut som om den ligger litt fremover.

    Mine meninger i alle fall, skal ikke kverulere på andres mening

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Hei,
    Hovedpoenget mitt var at man kan egentlig ikke sammenligne en 15-16" felg med en 18-19" felg, designmessig. Man går da for en helt annen look.

    De tråden omhandler, er mer "original look" (ikke at de ser originale ut, men det ser ut som noe som kunne vært levert originalt). For all del fine felger og ikke "oppbrukt", men det er jo en annen stil enn 18" +- 1", mest pga. dekkdimmensjon vs. felgdimmensjon :-)

  21. #20
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Snat nokk, men jeg sier bare att jeg ikke har helt sansen for 18"/19" på 240, litt gummi må det være i mine øyne

  22. #21
    Registrerte brukere Un4Given sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Sortland
    VCCN medlemsnummer
    470
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Heisann, har tenkt å kjøpe samme felgene til 960'en min. Er det 202 S som de heter på hjemmesida deres, eller 202 GMF som de heter i Finn-annonsene deres? Om du kjøpte ferdig pakke med dekk, hvilke dekk fulgte med? Og virker disse til å være bra?

    Takker på forhånd for svar.
    Mvh Roar
    98 Volvo V70 2,4 Bensin Automat
    98 Volvo V70 2,5 TDI Manuell (Død og begravet)
    91 Volvo 960 3,0 Automat

  23. #22
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Felgen heter 202 s, 202GMF er vell bare pakke koden eller noe sånt..

    Men du får samme felgen uansett, men enkleste blir og sende en forespørsel på finn.
    De har dog noe knotete håndtering av bestillinger, så det enkleste du gjør er og si at du skal ha ett sett av de felgene som er annonsert, og inkludere navn, adresse og tlf. nr.
    I tillegg så må du legge ved hvilken bring terminal som er din nermeste, eller betale 290kr for levering hjem om du bor for langt unna.
    Her er lista over terminaler:

    0) Rett hjem på dør (kr 290 i tilegg)
    1) Alta Nor Cargo Vest Finnmark AS Havnev. 10 9515
    2) Bergen Bring Logistics, Avd Bergen Nøstegt. 28, 5010 Bergen
    3) Bodø Bring Logistics, Avd Bodø Bodøterminalen 8012 Bodø
    4) Drammen Bring Logistics, Avd Drammen Nøstestranda, 3400 Lier
    5) Finnsnes Bernhard Lund AS Berg Lundsvei 11, 9300 Finnsnes
    6) Fredrikstad Bring Logistics, avd Østfold Evjebekkveien 3 1661 Rolvsøy
    7) Førde Bring Logistics, avd Førde Fjæreveien 1, 6800 Førde
    8) Gol Hallingdal Transportsentral BA Engene 3550 Gol
    9) Hamar Bring Logistics, avd Brumunddal Strandveien 14, 2380 Brumundal
    10) Hammerfest Nor Cargo, avd Vest Finnmark Havnegaten 3, 9600 Hammerfest
    11) Harstad Bring Logistics, avd Harstad Stangnesterminalen 6, 9409 Harstad
    12) Haugesund Bring Logistics, avd Haugesund Garpeskjærvegen 2, 5527 Haugesund
    13) Hønefoss Bring Logistics, Avd Drammen, Hønefoss Hensmoen Industriomrade 3516 Hønefoss
    14) Kirkenes Bring Logistics, Avd Kirkenes Havneveien 1 9900 Kirkenes
    15) Kongsvinger Bring Logistics, Avd Oslo, Kongsvinger Industriveien 15 2212 Kongsvinger
    16) Kristiansand S Bring Logistics, avd Kristiansand Burasen 29, 4636 Kristiansand
    17) Lakselv Nor Cargo, avd Vest Finnmark FFR Terminal, 9700 Lakselv
    18) Leknes Rasmussen Transport AS Leknes Havn, 8370 Leknes Napp, 8380 Ramberg
    19) Mo i Rana Bring Logistics, avd Rana Toraneskaia, 8624 Mo i Rana
    20) Molde Bring Logistics, avd Molde Birger Hatlebakksv. 20 6415 Molde
    21) Maløy Bring Logistics, avd Maløy Inter-Com terminalen 6700 Maløy
    22) Narvik Nor-Lines Nord AS Havnegata 1 A, 8514 Narvik PB 391, 8505 Narvik
    23) Oslo Bring Logistics, avd Oslo Karihaugveien 100, 1086 Oslo PB 367 Sentrum
    24) Røros Bring Logistics, avd Røros/Tamnes Transport Osloveien 29 Osloveien 29, 7374 Røros
    25) Sogndal Bring Logistics, avd Sogndal Kloppaveien 6 6854 Kaupanger
    26) Sortland Nor-Express AS Havnegata 7, 8400 Sortland PB 384, 8401 Sortland
    27) Stavanger Bring Logistics, avd Stavanger Risavik Havnering, Bygg 100, 4056 Tananger
    28) Stokke Bring Logistics, avd Vestfold Borgeskogen 63 3160 Stokke
    29) Stryn Bring Frigoscandia AS Hegrev 13, 6783 Stryn PB 237, 6781 Stryn
    30) Tana Bring Logistics avd Øst Finnmark Grenveien 5, 9845 Tana
    31) Tromsø Bring Logistics, avd Tromsø Terminalgata 42, 9019
    32) Trondheim Bring Logistics, avd Trondheim Pir 1, nr 5. 7010 Trondheim 7491 Trondheim
    33) Alesund Bring Logistics, avd Alesund Breivika Industrivn. 33, 6018 Alesund

    Du legger altså ved at nærmeste bring terminal er nr 31) Tromsø bring, f.eks., evt bare copy paste, eller valg 0) for hjemme levering.

    Alt dette gjør du for og slippe videre mail veksling da de sjekker og besvarer mail kun 1 gang pr. dag..
    Du vil da få et tilsendt et kontonummer, og husk å merke overførselen med ditt navn

    Dekkene jeg fikk med var av merket landsail, har aldrig hørt om dem før, men skal ikke klage på de.
    De setter godt på veien, klarer ikke og spoole på tørr asfalt med utrimma volvo 240(Gjore dog ikke store innsatsen for og klare det heller), og har enda tilgode å miste grepet på tørt.
    Vått føre har jeg desværre ikke fått prøvd så alt for mye, men later til at de sitter godt her også, og i styrtregn og "elver" i hjulsporene på asfalt så har jeg også tilgode og få vannplaning til tross for at jeg holdt 130km/t+..
    Ellers så er det merkbart lite dekkstøy, eneste som støyer mindre på 240'en er nokian hakka 5 og ett tynt snølag på veien..
    Komfort?, tja, med kappafjører i trynet så "vobler" bilen litt uansett, men skal jeg sammenligne med noe annet dekk, så blir det nokian hakka 5 på vinterføre(da jeg kun har hatt lappen i et halvt år, så er det ikke så mye og sammenligne med ) og kappa fjører forran, ikke merkbart store forskjellen mellom disse. Men så er jo sommerdekk en del hardere i gummien, så du merker jo asfalten bedre uansett, ellers liten forskjell her også.

    Ellers så skulle jeg likt og sett en test på disse, virker utrolig bra til og være billigdekk i allefall

    Dekkode på dem er: 205/55ZR16 91W
    Sist endret av Sniffy; 24/05/11 kl 22:08

  24. #23
    Registrerte brukere Un4Given sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Sortland
    VCCN medlemsnummer
    470
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Ok, jeg skjønner. Men tror faktisk den bokstavkoden bak betyr noe. Etter som jeg har sett på de andre felgene, så står det f.eks GMF (gunmetal?) på felger som har mørk grå lakk, mens det står BL på felger med svart lakk osv.

    Men om det er samme felgen, så er det jo ikke noe å tenke så hardt på.

    Men på dine felger så er det mørk grå lakk ikke sant? På siden av og innenfor eikene mener jeg.

    Tror også jeg bestiller med dekk, det er jo uansett billig, og kan ikke skjønne annet enn at de må holde sesongen ihvertfall. Så får man heller kjøpe litt kvalitet til neste år. Skal heller prøve å legge noen kroner i lakkjobb i sommer.
    Sist endret av Un4Given; 24/05/11 kl 22:12
    Mvh Roar
    98 Volvo V70 2,4 Bensin Automat
    98 Volvo V70 2,5 TDI Manuell (Død og begravet)
    91 Volvo 960 3,0 Automat

  25. #24
    Registrerte brukere Sniffy sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Harstad
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Godt spørsmål, det har jeg egentlig ikke sett etter, så det kan godt være, men tror hele felgen er krommet, og at de litt mer vitale delene er belagt med en slags helt vanlig grå lakk, er i hvertfall det på innsiden av felgen mener jeg og huske(altså det som blir inn mot bilen). Men denne er relativt lys så det blender ganske godt inn egentlig

  26. #25
    Registrerte brukere turbostian sin avatar
    Medlem siden
    28. des. 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    164
    Antall takk

    Standard

    er fete felger. MEN etter mitt øye synes jeg dette kansje er en dårlig etterligning av Compomotive MO6. rett meg om jeg tar feil.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bilde av CD spillern din!
    By Luigi in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 42
    Siste post: 20/03/13, 14:34
  2. Bilde av din bil senket
    By thune in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 58
    Siste post: 28/07/11, 16:45
  3. Bilde av c30 fra undersiden?
    By M.Engelsen in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 1
    Siste post: 04/03/11, 21:13
  4. Bilde av 850/x70 med 17" 215/45 vs 215/40?
    By hgnubel in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 09/06/10, 21:18
  5. Kart lampen på 960 Bilde?
    By KillerFly in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 26/04/10, 17:02

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •