Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: 940 spøkelse????

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    hamar
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Unhappy 940 spøkelse????

    jeg har ett spøkelse i motorn min, er eneste forklaringen jeg kan komme på, om andre ikke har ett bedre forslag, noe som hadde vært konge, da jeg er så oppgitt over bilen att jeg vurderer og bytte den ut. det er en standar 91 moddel 940 , uten turbo eller noe anna dill

    Her er problemet:

    bilen vill ikke starte, og om den starter, jager den, men da mellom 500-700 rpm, .. hakke litt for lavt, TIL nå,vell og merke, da den ikke går om jeg ikke holder litt gass etter trillestart, den starter også innimellom(til nå) vedd att jeg kjører en dyse test eller hva det heter, (den deln der man putter den ledningen inn i hull nr 3, og presser 1 sec 3 ganger) og når jeg akselerer er det kengeru bensin..

    skjekket feilkoder der også, fikk opp 231 eller hva det var,,, uansett den koden for lambda sonden, og bytta den til en ny (bosh) og da virka det som det gav seg, men med ett snav av ettertenning. (tanken var att siden den var ødelagt fra før av, lå det mye bensin i eksosen, derfor ingen tanker rundt ettertenningene.) men nå i dag, bare døde den etter jeg hadde roa ned motorn , og den dør om jeg tar i clutchen, så det ikke er noen motstand på mottoren, ,,,,,,,, så . spøkelse? eller har noen peiling???

    ja, jeg er ikke teknisk av med i beskrivelsene, og jeg tror jeg har dysleksi, men tror poenget mitt kom fra, hehe

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. mars 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Har du sjekket luftfilter? Prøvd å starte uten?
    Bensinfilter? (Lenge siden det er byttet? Hvis det ser gammelt ut er det på tide å bytte..)

    Hvordan er tilstand ellers på tenningsdeler?

    (En annen ting jeg har vært ute for er at tomgangsmotoren blir full av tjafs, såppass at den ikke klarer å regulere luftstrømmen når den skal være aktivert på tomgang.
    Det er jo en forholdsvis enkel sak å gjøre den rein.)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Prøvd å ring til "Åndenes Makt" som går på TVnorge? pleier å fikse opp de
    97' 940 LT

  4. Takk Dan Bay-Johansen, velocity, Ollimo takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    hamar
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av RampagE Vis post
    Har du sjekket luftfilter? Prøvd å starte uten?
    Bensinfilter? (Lenge siden det er byttet? Hvis det ser gammelt ut er det på tide å bytte..)

    Hvordan er tilstand ellers på tenningsdeler?

    (En annen ting jeg har vært ute for er at tomgangsmotoren blir full av tjafs, såppass at den ikke klarer å regulere luftstrømmen når den skal være aktivert på tomgang.
    Det er jo en forholdsvis enkel sak å gjøre den rein.)
    får bensin så det holder :P hehe , luftfilteret er bra, og tomgangs motoren funker , så takk for svar, men åpen for flere forslag :P

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    kr.sand
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    har du sjekka lmm? hadde noe av det samme probleme på min 740 da bytta jeg lmm :P

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •