Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 49

Tråd: Tenningsdeler fra biltema

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard Tenningsdeler fra biltema

    Dette fungerer ikke lenge, bilen min tenner ikke i kulda, har hatt masse proglemer med det, en dag gikk den på 3, greit nokk, fant ut den bakerste ikke tente, slo av motorn, satte i ngk plugg, og den tente som juling, har også problemer med dårlig kontakt i kablene, noen fler som har erfaring med de?
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det fungerer jo ikke når det er nytt en gang haha
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    kan brukes de..som fyllmasse i nærmeste conteiner.søppel!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    alle som har kjørt med biltemakabler på volvos turbomotorer og har vært i nærheten av tennpluggkablene vet det er dritt deler. får du ikke strøm er du heldig. Men har du kjøpt rotor og fordelerlokk på biltema så erdet ikke så farlig. Strømmen kommer ikke frem til plugga
    One Ring to rule them all

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Er også forskjeller mellom Beru som mekonomen skal ha like mye penger som bilia/volvo skal ha for orginal bosch. Utforminga på kontakt punktene i fordeler lokkene er annerledes og plast bekyttelsen inne i lokket har slept i bakkelitten allerede før de er brukt.
    Ettersom beru faktisk er en relativt annerkjent produsent så vil jeg tro at biltema sitt ikke er noe særlig bedre og har heller ikke giddi å handla rotor og fordeler av dem.

    Biltema sine feite blå silicon tennkabler (universal) har jeg faktisk hatt god erfaring med, var ved nødtilfelle jeg testa de ut.

    Eyquem pluggene som biltema selger synes jeg ikke er så halvgærne men ville ikke brukt dem på en bil jeg brydde meg om. "No brand" pluggene har jeg ikke giddi å kasta bort penger på selv om det ikke hadde vært mange penger å kasta bort.

    Generelt på en standard bil som man vil ha god prestanda på er det orginale rotor og fordeler lokk, orginal/bougicord tennkabler og tennplugger Ngk, bosch, denso eller orginal (som antageligvis er en av disse) som jeg har god erfaring med.

    Er rødblokk jeg først og fremst tenker på og har erfaringer med.

  6. #6
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Har dårlig erfaring med biltemas silikon tennpluggkabler (blå).
    Strømmen slo rett gjennom kablene og over til gods på 264a med disse.
    Gikk på 4-5 sylindre på en fuktig dag. rett og slett ubrukelige.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  7. #7
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    tennplugg kablene til biltema svidde coilen min. de leder faen ikke strøm, så jævla dårlige er de.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    du skulle ventet til det var litt fuktig. da hadde strømmen gått langs kabelen :P

    Det er utrolig mange som faktisk har bytta til biltema tenningsdeler å får problemer etter kort tid å spørr om jeg kan hjelpe. "Hva har du kjøpt på biltema da?" bytt...
    One Ring to rule them all

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Det er kanskje derfor de har så billige deler, blir ikke testa om det virker før brukeren har gjort det.

    Blir som ett lotteri noen ganger får man noe som virker og andre ganger ikke.

    (Kjøpte lyktepussere der engang den ene funka bra den andre datt fra hverandre når jeg monterte den..)

    Vanligvis ikke så problematisk å reklamere hos biltema.

  10. #10
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GeTReibeAktienGesellschaf Vis post
    Det er kanskje derfor de har så billige deler, blir ikke testa om det virker før brukeren har gjort det.

    Blir som ett lotteri noen ganger får man noe som virker og andre ganger ikke.

    (Kjøpte lyktepussere der engang den ene funka bra den andre datt fra hverandre når jeg monterte den..)

    Vanligvis ikke så problematisk å reklamere hos biltema.
    Biltema kjøper inn delene i store kvanta der de får tak i billigst. Derfor prisene blir lave. Har fex hørt at bremseskivene til Volvo var ordentlige Brembo skiver før, og plutselig blei det noen dritskiver .

  11. #11
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Litt off-topic, men hva koster tennkabler, plugger, fordelerlokk og rotor hos Volvo?

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    mye... pedersen er billig
    One Ring to rule them all

  13. #13
    Registrerte brukere TBS sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Aremark
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Litt off-topic, men hva koster tennkabler, plugger, fordelerlokk og rotor hos Volvo?
    Kjøpte fordelerlokk (bakmontert fordeler) og rotor her om dagen på volvo:

    1346788 Fördelarlock: 441,38
    1346787 Fördelararm: 131,31

  14. #14
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O

  15. #15
    Registrerte brukere BlåFare sin avatar
    Medlem siden
    24. feb. 2010
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Innlegg
    759
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
    NGK sine plugger synes jeg vinner uansett.
    Men biltema sine er håpløst,tenningsdelene eter plugger.

    Biltema på tenningsiden til volvo er bare søppel.
    Du får rett å slett hva du betaler for.

  16. #16
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    er jo det jeg sier kun NGK som funker! resten så løsner elektrodene, ellers så bare slutter de å fungere.

  17. #17
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    bosh plugger er gode.forresten aldri brukt så mye bensin på noe kjøretøy som når jeg hadde biltema tennings deler på en 240 jeg hadde!bare søppel
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
    det var veldig billig! ikke lenge sia bare fordelerlokket kostet så mye!
    One Ring to rule them all

  19. #19
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Har dårlig erfaring med biltemas silikon tennpluggkabler (blå).
    Strømmen slo rett gjennom kablene og over til gods på 264a med disse.
    Gikk på 4-5 sylindre på en fuktig dag. rett og slett ubrukelige.

    Hatt samme problem med disse kablene.

  20. #20
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
    Det var billig! Kanskje jeg skal ta en liten runde på det på Mandag og bestille det. Tror ikke akkurat det er for tidlig å bytte tenningsdeler for min del hvertfall, veit ikke hvor ofte det skal byttes jeg, men jeg har ikke bytta på de 40 000 km jeg har hatt den og sikkert ikke blitt bytta på en stund før eller.

  21. #21
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
    Hva slags bil var dette til?
    Jeg kjøpte kun nye tennkabler (og kabelen fra coil - fordeler) rett før jul hos volvo og da mener jeg at jeg betalte ca 500,- (til 940 b230fb, men er vel samme som i alle andre 940'r med B230?)
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  22. #22
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
    Dette hadde de ikke hørt noe om på Volvo her. Det har aldri vært et sett med disse delene fra Volvo sin side, kun separat, men får tennkablene i et sett. Til sammen koster disse 5 tennkablene, fordelerlokk, rotor og O- ringene 1400 kr inkl mva.

    Dette må ha vært en "pakke" de har hatt lokalt på butikken du var på.

    Forresten ingen vits å kjøpe tenningsdeler på Mekonomen. Kosta 1100 kr for det samme der utenom O-ringene, og med rabattene mine på Volvo blir det det samme .

    Edit: Til Volvo 940 forresten!
    Sist endret av ChrML; 01/03/10 kl 16:38

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    det høres ut som prisen jeg fikk oppgitt ja
    One Ring to rule them all

  24. #24
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Dette hadde de ikke hørt noe om på Volvo her. Det har aldri vært et sett med disse delene fra Volvo sin side, kun separat, men får tennkablene i et sett. Til sammen koster disse 5 tennkablene, fordelerlokk, rotor og O- ringene 1400 kr inkl mva.

    Dette må ha vært en "pakke" de har hatt lokalt på butikken du var på.

    Forresten ingen vits å kjøpe tenningsdeler på Mekonomen. Kosta 1100 kr for det samme der utenom O-ringene, og med rabattene mine på Volvo blir det det samme .

    Edit: Til Volvo 940 forresten!
    kjøpte det som en pakke fra akkurat den butikken ja. fikk 30% rabatt også, siden jeg er på fornavn med alle der. kjøpte til B230K i 740.

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juni 2010
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    bakmontert fordeler lok passa ikke på min 92 745 var 2mm feil på hula:S eneste som dugger er ngk pluger og kablene på pedersen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •