Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 90

Tråd: stivere 240

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Stagene på diesel er akkuratt like som på 260 så da vet jeg at de duger.

  2. #52
    Registrerte brukere -Shark- sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Ski, utafor Oslo
    Innlegg
    523
    Antall takk

    Standard

    Jeg har Bilstein clubsport forran og bak, lilla foringer, lesjøfors senkesett. Og den er da veldig stiv og ''god'' å kjøre.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    å sammenligne 2 30år gammle krenghemmere mot et nytt ipd stag er galt også. grenghemmern skal man bytte like ofte som man bytter fjører på bilen
    Godt poeng, stor forskjell bare på bytte ut gammle fjører med tilsvarende nye.
    Drar man på huggern å henter seg gamle ambulanse stag som har blitt vridd og bent 300000km så er det nok ikke langt unna sannheten at noen nye standard stag nesten hadde gjort samme nytta.

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ofte bedre... En kammerat godkjente sin bil med annen motor. 3liter 24v sak. måtte ha den grove krenghemmern. De sjekka på biltilsynet. jeg spurte hvorfor han måtte det når han liksågodt kunne brukt noe orginalt. Det hadde de ikke svar på... Jeg skjønner det jo hvis de er nye... men vi snakker om 30-15år gammle "fjører" kosteskaft ville gjort samme nytten.
    One Ring to rule them all

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Dempere å fjærer er iallefall en veldig god investering.

    Men ser det er mangen som "slakter" koni demperne klarer ikke å forstå det, kjørte med de flere år på min gamle bil og den var både stiv og god og kjøre. Er virkelig bilstein så mye bedre? har hørt flere si at det er mye bedre, men ingen av de hadde engang prøvd koni.

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    At en demper er stiv behøver ikke bety at den er bra

    Om de er så mye bedre? Åhhh!! kan ikke forklares en gang!! MÅ prøves! Det er 2 forskjellige verdner! støtdemperen fungerer faktisk! Den gjør ikke bare støtdemperen stiv! Gule justerbare koni har gitt volvo et dårlig rykte når det gjelder veigrep! desverre!
    One Ring to rule them all

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke forstå at de skal ha gitt volvo dårlig rykte. Min hang som faen på veien, og opplevde aldri at den hoppet og spratt. Men bakdemper må stå justert på nivå 2. 3 blir for stivt. Fristet til å prøve bilstein om de er enda bedre, men er jo noe med "never change a winning team"

  8. #58
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    change a winning team for a greater win?

    Bilstein fungerer mye bedre enn koni, selvom koni er stivt er det ikke dermed sagt at de gjør jobben sin riktig! Dessuten er justeringen KUN på rebound, og det vil si at ved ekstreme situasjoner så får du myk fjæring ned, også holder demperen igjen på bunn, fordi den slipper opp senere. Og det er ikke veldig gunstig for fjæringsvei og kjøreegenskaper.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvis du bytter fra koni til bilstein. så blir du en av de som fraråder folk om koni etterpå
    spesielt merkbart i regnvær! kan kjøre mye fortere med samme dekk / oppsett
    Det er en mye bedre fungerende støtdemper!
    One Ring to rule them all

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Kan legge til at jeg har hatt koni på 740 og 940! aldri mer æsj! er som å brenne penger!
    Har koni på japsebilen min. Men det er fordi jeg ikke får bilstein. Men de skal byttes mot noe orginalere noe. bilen er stiv. men ligger ikke på veien for 5 øre... fartsfølsen er der! kunne sverge for å ha kjørt i 120-140kmt i noen svinger... til man ser på speedo... og i speilet.. MERKLIG følse! Sikkert det samme med deg. trodd du kjørte fort i svinga
    One Ring to rule them all

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Merkelig, faktisk aldri opplevd noe av det negative dere snakker om. Men har heller ikke prøvd bilstein så kan ikke utale meg der.

    Vet bare at en kompis med nyere A4 med sports dempere og senking ble sur etter han prøvde 240`n, hehe. kunne holde langt større fart med en gammel drittbil

  12. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Hva stiller der bakdemperne på? er mangen som går for stivest mulig og da blir det dritt.

    Kunne gjerne tenkt meg og sett en test på bane med samme bil x anntall runder med koni og så med bilstein og sjekket tiden.

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    A4 er en bil med motoren hengende forran forstillinga som igjen får den til å understyre... kan ikke sammenlignes.. drittbiler..
    Du behøver ikke sjekke banetider for å finne ut om bilstein er bedre. holder med en tur til butikken..
    Konidemperne er så dårlige at man kan oppleve at demperen ikke går ut mellom værgang demperen går inn. grusveier etc så har jeg opplevd at bilen satte seg helt i bunn og ikke ville opp... man merker at veigrepet er av en annen dimensjon med bilstein..
    Koni er gammle dritt dempere som ikke burde vært solgt lengre.
    Det har ikke noe å si hva ,man stille de på. Det er gammal teknologi. demperen er dårlig i seg selv. uansett om den er på det stiveste eller mykeste
    One Ring to rule them all

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Går ikke ut igjen? Kjører du uten fjærer? eller ekstra kappet fjærer? Demperen løfter jo ikke bilen, bare bremser farten fjærene blir presset sammen med eller hvor fort de "spretter" ut igjen.

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    kjører ikke med kappa fjører gitt. tilpassa fjører til bilens vekt

    Vet da godt at fjøra bærer bilen. men demperen har mye å si på posisjonen også.
    Ja, demperen bremser fjøra. i begge rettninger


    koni til under 10000kr stk er søppel. Det er det som er poenget.

    Jeg ga bort mine (de som var hele, ikke brukt mye heller) fordi de var så dårlige...
    One Ring to rule them all

  16. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Får gi beskjed om du har flere å gi bort

    Kan godt hende at bilstein er bedre, men har kjørt i flere år med koni sikkert 60-100 000km uten noe problemer og godt fornøyd med hvordan de fungerte. Har dog ikke prøvd noe spesiellt på dårlige grusveier, men er jo ikke en rally demper heller. Får prøve en bil med bilstein, må jo være i verdensklasse slik som de blir skrytt opp i skyene. Om de er så mye bedre er det jo fantastisk

  17. #67
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Håper dere ikke bygger opp forventningene mine ytterligere nå, for jeg har nettopp kjøpt clubsport dempere og lesjöfors fjærer, og er det ikke så bra som alle sier, skal dere jammen meg få..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    skal du ha bedre dempere må du opp i 2-30.000kr til volvo :P så tror nok du blir fornøyd gitt
    One Ring to rule them all

  19. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    er vel itt overdrevent her nå ang hvor dårlig koni er?
    er det så håpløst da? hadde faktisk vært gøy og testa forskjellige oppsett dempere/kregningshemmere/fjører på slalomkjøing eller lignende.
    vccn sku arrangert no sånt til sommern.

    har bilstein racing selv og må si jeg syntes de gir ett bedre kvalitetsintrykk.
    virker som en stabilere konstruksjon med "oppned teknologi" eller hva det heter. de er jo mye grøvre derav stabilere. hverfall på ei forstilling som 240 har hvor fjørbeinet/dempern holder igjen spindel.

    er kjempe fornyd med mine iallefall. blir spennende og prøve med litt hardere fjører til sommern. lesjøforsa ække så "gromme"

  20. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvis noen her gidder å kjøpe koni for å teste så stiller jeg opp med en 940 med bilstein jeg
    Jeg vet hva som er best
    At det er litt overdrevet at koni er satt sammen av rustne rør er jo klart. men at det er skikkelig dårlige dritt dempere som ikke er værdt 500kr stk er ikke overdrevet i det hele tatt
    One Ring to rule them all

  21. #71
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Går ikke ut igjen? Kjører du uten fjærer? eller ekstra kappet fjærer? Demperen løfter jo ikke bilen, bare bremser farten fjærene blir presset sammen med eller hvor fort de "spretter" ut igjen.
    Er jo det som er hele poenget med gule koni! DET ER JUSTERBAR REBOUND!!!!!

    Ergo, du justerer hvor mye demperen holder igjen, hvor har den der på RETUR.

    Prøvd å si det et par ganger nå.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #72
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Håper dere ikke bygger opp forventningene mine ytterligere nå, for jeg har nettopp kjøpt clubsport dempere og lesjöfors fjærer, og er det ikke så bra som alle sier, skal dere jammen meg få..
    Jeg står gladelig i hockey og tar imot, om du sku bli skuffet.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #73
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg står gladelig i hockey og tar imot, om du sku bli skuffet.
    Haha, genialt sakt!

    Angrer ikke et millisekund på at jeg kjøpte Bilstein framfor Koni.

    Dritstive Koni er sikkert jævlig tøft over fartsdumper og til sladding i rundkjøringene, men ikke særlig behagelig når man får litt fart, og veiene er ujevne.

    Der er Bilstein overlegene.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    bilstein blir hardere en koni hvis de kjøres hardt også men de fungerer fortsatt overlegent! Men på grusvei med lite fjøring blir det fort for stift med lav profil å vaskebrett. bilen ligger å flyter. Men forsatt overlegen i forhold til koni. som er den største søppla av dempere som finnes til disse bilene. kineserne kan lage bedre dempere
    One Ring to rule them all

  25. #75
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Er som jeg og ChrML sier. Det er bare to rustene rør som er pressa i hverandre
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •