Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 90 av 90

Tråd: stivere 240

  1. #76
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    bilstein blir hardere en koni hvis de kjøres hardt også men de fungerer fortsatt overlegent! Men på grusvei med lite fjøring blir det fort for stift med lav profil å vaskebrett. bilen ligger å flyter. Men forsatt overlegen i forhold til koni. som er den største søppla av dempere som finnes til disse bilene. kineserne kan lage bedre dempere
    Der er vel Rally bedre, da Clubsport er ment for asvaltracing.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ja, da har man jo bedre vandring hvertfall.. men rally er stivere (sier pedersen) men igjen, så er det sikkert en annen olje i den så de fungerer bedre til denslags underlag
    One Ring to rule them all

  3. #78
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Enn clubsport, så er den oppgitt 300 kompress, CS 250. Men CS har litt mer rebound enn Rally, mener jeg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Clubsport 250/125 270/125. Bak
    Racing 350/150 270/125. Bak
    Rally 300/200 275/200. bak

    rally har standard lengde. cs og racing er 35mm kortere.
    cs og racing har samme bakdemper men framdemper er litt "hissigere"

  5. #80
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Auda, CS hadde mye mindre rebound, gitt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Hva om man skal ha en bil som går greit på grusvei - iallfall mye grusvei med til dels SVÆRE hull (kommunen og veivesenet burde ha jevnlige sokninger i den etter små biler og folk) - arbeidsbil altså?

    Altså en form for varebil som innimellom skal lastes opp med en del kilo, ikke allverden selvsagt, men innimellom... og som sagt annenhver uke kjøres 11 mil hver natt, der iallfall tre av disse milene utgjør temmelig hullete grusveier...

    Hvordan skal man da bygge opp bilen under? Altså stag, foringer, dempere og for den del fjører? Her er det IKKE snakk om noen senkning, men heller en løftning om mulig... for best mulig framkommelighet både på vinter og snø, men også litt "terreng" når man er på andre typer oppdrag som journalist og så videre... greit å kunne sette bilen litt ut av veien og så videre...

    Tips her?

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Blir vel ikke så mye bedre til slikt bruk enn orginal. Men bytt gamle dempere fjærer og foringer. Kan jo også sett på litt større dekk, +/- 5% på rulleomkrets er tillatt.

  8. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Blir vel ikke så mye bedre til slikt bruk enn orginal. Men bytt gamle dempere fjærer og foringer. Kan jo også sett på litt større dekk, +/- 5% på rulleomkrets er tillatt.
    Har kjørt 195/65/15 siden 144-dagene... Altså siden 1988 eller deromkring... Både på den og de tre 245-ene jeg har hatt så langt... Nå har jeg også gått fra 175/14 til 195/65/15 på piggdekk, noe som har gått meget bra...

    Ja, det er det tipset jeg har fått - å kjøre vanlige foringer og oppgradere litt på dempere og fjærer...

    Nybilen henger litt med rompa, så jeg skulle hatt et tips om hvordan heve den en god del... Det er allerede nye dempere og fjærer - dog Biltema gass og camping... men det var altså på langt nær nok...

  9. #84
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    Har hatt gule koni på 940 og 240, gleder meg til å få bilstein på 240'en.
    Bilstein = Fortsatt komfortabel å køyre, men stiv og godt vegrep
    Koni = Ukomfortabel stiv og spretten, spessielt kombinert med senkefjører.

    Har prøvd koni kombinert med "frisk" orginal fjører, og då var faktisk ikkje bilen so galen å køyre, men med ei gong senkefjører kjem på bilen blir den ubrukelig stiv og spretten.

    Med Bilstein dempere merker du faktisk att det er meir en dekka som demper.

  10. #85
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Har kjørt 195/65/15 siden 144-dagene... Altså siden 1988 eller deromkring... Både på den og de tre 245-ene jeg har hatt så langt... Nå har jeg også gått fra 175/14 til 195/65/15 på piggdekk, noe som har gått meget bra...

    Ja, det er det tipset jeg har fått - å kjøre vanlige foringer og oppgradere litt på dempere og fjærer...

    Nybilen henger litt med rompa, så jeg skulle hatt et tips om hvordan heve den en god del... Det er allerede nye dempere og fjærer - dog Biltema gass og camping... men det var altså på langt nær nok...
    Nye originale fjører fra Volvo (evt standard fjører fra Pedersen Racing som nok er en de billigere), med "forsterka" fjører bak og Bilstein Sport dempere gjør nok susen. Da blir den passe myk og samtidig litt mer sportslig å kjøre .

  11. #86
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Hva om man skal ha en bil som går greit på grusvei - iallfall mye grusvei med til dels SVÆRE hull (kommunen og veivesenet burde ha jevnlige sokninger i den etter små biler og folk) - arbeidsbil altså?

    Altså en form for varebil som innimellom skal lastes opp med en del kilo, ikke allverden selvsagt, men innimellom... og som sagt annenhver uke kjøres 11 mil hver natt, der iallfall tre av disse milene utgjør temmelig hullete grusveier...

    Hvordan skal man da bygge opp bilen under? Altså stag, foringer, dempere og for den del fjører? Her er det IKKE snakk om noen senkning, men heller en løftning om mulig... for best mulig framkommelighet både på vinter og snø, men også litt "terreng" når man er på andre typer oppdrag som journalist og så videre... greit å kunne sette bilen litt ut av veien og så videre...

    Tips her?

    Originalt med en diffbrems/truetrac i bakaksling

  12. #87
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Har kjørt 195/65/15 siden 144-dagene... Altså siden 1988 eller deromkring... Både på den og de tre 245-ene jeg har hatt så langt... Nå har jeg også gått fra 175/14 til 195/65/15 på piggdekk, noe som har gått meget bra...

    Ja, det er det tipset jeg har fått - å kjøre vanlige foringer og oppgradere litt på dempere og fjærer...

    Nybilen henger litt med rompa, så jeg skulle hatt et tips om hvordan heve den en god del... Det er allerede nye dempere og fjærer - dog Biltema gass og camping... men det var altså på langt nær nok...
    Nye orginale dempere og fjærer, men med såkalte "camping-fjærer" bak, så blir bilen god nok høyde for litt "utenfor asfalten" kjøring. Noe særlig høyere enn det, så må du nok modifisere litt selv.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #88
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    å sammenligne 2 30år gammle krenghemmere mot et nytt ipd stag er galt også. grenghemmern skal man bytte like ofte som man bytter fjører på bilen
    på tide å bytte alt da.

  14. #89
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Stagene på diesel er akkuratt like som på 260 så da vet jeg at de duger.
    Hvis stagene er like på diesel og 260. hvorfor har ikke ipd oversikt over diesel eller stag foran til 264 med orginal b27/b28 v6 motor. noen som vet om det finnes noen tykkere stag til 260 v6 type? har hørt med pedersen men dem hadde bare til 760 men dem trodde ikke den typen vil passe.

  15. #90
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Whiteline-stagene på Pedersens, er 24mm, og passer til både 240 og 260. Dvs den passer til biler med PRV V6'ern og diesel.

    Trenger du tykkere altså?

    Og stemmer det, 700-serien er breiere enn 200, og antar at det er litt annerledes innfestning på 700 kontra 200.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •