Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 110 av 110

Tråd: uheldig xc90 eier på broom.no

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andreas Vis post
    Hjullager, forstillingsdeler og ein del elektronikk. El-systemet i XC90 er svært forskjellig frå V/XC70. Automatkassene er gjerne òg eit større problem på XC90 grunna høgare vekt.
    Hvordan opplever du som eier xc90 kvaliteten på bilen,hvor langt har du kjørt den hvor lenge har du eid den og hva slags utgifter har du hatt utenom forventet vedlikehold??

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post

    Kundetilfredsheten er den som øker mest blandt alle bilmerker etter dette,det sier egentlig veldig mye om importørens holdning ovenfor kundene sine....
    Tja, det kan godt hende, men så kan det jo også være at kundene stiller lavere krav til renauten nå siden de vet det er har vært mye problemer med den tidligere.
    Hadde jeg kjøpt en Reanult og en Volvo så hadde jeg forventet at kvaliteten hadde vært bedre på Voloen. Hvis samme feilen hadde oppstått på begge bilene, ville jeg da automatisk vært mer forbanna på volvoen enn på renaulten. Og her er problemer med bruker undersøkelsene du viser til.
    Man har forskjellige forventinger til produktet.

    Har du skranglelyd i Toyotaen så vil kanskje 99% av kundene ikke bry seg, fordi de ikke har noen interesse av bil, mens hos Volvo vil kanskje 70% bry seg siden de har interesse.

    Bare se på bilene som ruller rundt. Hvor ofte ser du en avensis på stålfelger på vinteren kontra en v70?

    Feiloversiktene som Naf og andre gir ut tar også ofte ikke hensyn til antall kjørte kilometer. En Toyota som kanskje ruller 12000km i året mot en Volvo som ruller 20000km i året blir fort slitt litt anderledes, og da vil det være naturlig at det er mer slitasje og feil på Volvoen etter 5år.

    Så mye av det som blir sagt og nevt her er jo bare synsing og subjektive meninger.

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    Tja, det kan godt hende, men så kan det jo også være at kundene stiller lavere krav til renauten nå siden de vet det er har vært mye problemer med den tidligere.
    Hadde jeg kjøpt en Reanult og en Volvo så hadde jeg forventet at kvaliteten hadde vært bedre på Voloen. Hvis samme feilen hadde oppstått på begge bilene, ville jeg da automatisk vært mer forbanna på volvoen enn på renaulten. Og her er problemer med bruker undersøkelsene du viser til.
    Man har forskjellige forventinger til produktet.

    Har du skranglelyd i Toyotaen så vil kanskje 99% av kundene ikke bry seg, fordi de ikke har noen interesse av bil, mens hos Volvo vil kanskje 70% bry seg siden de har interesse.

    Bare se på bilene som ruller rundt. Hvor ofte ser du en avensis på stålfelger på vinteren kontra en v70?

    Feiloversiktene som Naf og andre gir ut tar også ofte ikke hensyn til antall kjørte kilometer. En Toyota som kanskje ruller 12000km i året mot en Volvo som ruller 20000km i året blir fort slitt litt anderledes, og da vil det være naturlig at det er mer slitasje og feil på Volvoen etter 5år.

    Så mye av det som blir sagt og nevt her er jo bare synsing og subjektive meninger.
    Veldig mye sant i det du skriver her,selvsagt har man høyere forventninger til et produkt til 600000 en 300000 det skulle jo bare mangle.

    For min del så kan jeg ikke basere minen synsinger på annet en egne erfaringer med volvo samt det som er av tester og gjengangerfeil som det blir skrevet om her på forumet feks.

    V70 vi eide løsnet taktrekket på samt knirk i interiør,alle kjente feil ifølge kundemotaker på vårt verksted,samt en hel masse andre feil som du ser jeg har postet tidligere.

    Av feks toyota så har jeg hatt flere hiacer,en corolla,en mr2mk1,en carina og en camry. ingen av disse bilene hadde i nærheten av feilene volvoen hadde,selv ikke mr2en med 220000 meget harde km .

  4. #104
    Registrerte brukere andreas sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Javist: 2003-mod, 145.000 km, 2.4 D5, automat.

    Har berre hatt bilen i 6-7 mnd/10.000 km. Forrige eigar hadde ikkje vore flink nok til å ta vare på bilen, så eg overtok den med litt "bagasje": Bytta bremsekraftforsterkar + hovedsylinder, begge hjullager bak, 1 hjullager framme, 1 bremsekalipper bak, bremseklosser bak, parkbremssko og vindusviskaroverføring. I tillegg lysar
    SRS
    -lampa, så
    DIM
    må inn til reperasjon. Mesteparten av dette var feil/manglar som eg visste følgde med bilen då eg overtok den.

    Etter å ha utbedra gamle ting har eg igrunn ikkje hatt problem med bilen, inntil i går då displayet i stereoanlegget (
    ICM
    ) og ryggesensorane slutta å virka. Reknar med
    ICM
    'en må byttast. Var òg på EU-kontroll i går, og kom gjennom med beskjed om at det var begynt å bli litt slakk i venstre styrekule.

    No har ikkje eigarskapet mitt vore langt nok til at eg kan uttala meg nevneverdig om kvalitet, så dette kjem eg gjerne tilbake til når eg har kjørt litt lengre.

    Alt i alt er både eg, madammen og småen godt fornøgd med bilen, og kan ikkje tenka oss å bytta den ut med det første.
    -06 VW Phaeton 3.0 TDI 4Motion
    -02 Jaguar X-Type 2.5 V6 AWD Aut.

    x -03 Volvo XC90 D5 AWD

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andreas Vis post
    Javist: 2003-mod, 145.000 km, 2.4 D5, automat.

    Har berre hatt bilen i 6-7 mnd/10.000 km. Forrige eigar hadde ikkje vore flink nok til å ta vare på bilen, så eg overtok den med litt "bagasje": Bytta bremsekraftforsterkar + hovedsylinder, begge hjullager bak, 1 hjullager framme, 1 bremsekalipper bak, bremseklosser bak, parkbremssko og vindusviskaroverføring. I tillegg lysar
    SRS
    -lampa, så
    DIM
    må inn til reperasjon. Mesteparten av dette var feil/manglar som eg visste følgde med bilen då eg overtok den.

    Etter å ha utbedra gamle ting har eg igrunn ikkje hatt problem med bilen, inntil i går då displayet i stereoanlegget (
    ICM
    ) og ryggesensorane slutta å virka. Reknar med
    ICM
    'en må byttast. Var òg på EU-kontroll i går, og kom gjennom med beskjed om at det var begynt å bli litt slakk i venstre styrekule.

    No har ikkje eigarskapet mitt vore langt nok til at eg kan uttala meg nevneverdig om kvalitet, så dette kjem eg gjerne tilbake til når eg har kjørt litt lengre.

    Alt i alt er både eg, madammen og småen godt fornøgd med bilen, og kan ikkje tenka oss å bytta den ut med det første.
    Det var jo litt på 145000km,får håpe du får maaange feilfri km fremover,sikkert en ybergod bil å kjøre.

  6. #106
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    forøvrig så sa du i en tidligere post at xc90 var en av de beste bilene som er laget,men det går du tilbake på nå???
    Har jeg skrevet det i denne tråden?
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Har jeg skrevet det i denne tråden?

    Oi beklager masse jørgen,det var det mrX som skrev.

    Igjen beklager.

  8. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. des. 2010
    Sted
    Der ingen trudde at nokon kunne bu
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Hadde jeg bare hått råd skulle jeg gjerne hatt en xc90 jeg, gjerne Den sport utgaven.

  9. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Har en 2003 xc90 som har 263000 km på telleren nå, dette er min fjerde volvo og kjennes fantastisk ut. Har hatt denne bilen en måned nå og det er absolutt ingenting å sette fingeren på. Da skal sies at hjullager, stabstag, fordelingskasse til awd var skiftet av forhandler men dog sett bilens km stand i betraktning så er vel dette slitedeler som skal skiftes. Er super fornøyd med bilen og ser frem til mange kilometer til med den.

  10. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turboleif Vis post
    Hadde jeg bare hått råd skulle jeg gjerne hatt en xc90 jeg, gjerne Den sport utgaven.
    Den gule med åtter og gatebil-styling du tenker på?

  11. Takk Morgis takket for denne posten
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. Repotasje 850 awd på broom.no
    By jorg1 in forum Volvo i media
    Svar: 36
    Siste post: 24/05/13, 09:36
  2. Omtale Volvo på broom.no
    By Modellbilsamler in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 8
    Siste post: 15/01/11, 03:09
  3. Litt uheldig med en Volvo:P
    By DanSteffen in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 8
    Siste post: 20/05/10, 20:14
  4. Utsagn fra broom.no - noen med samme erfaring?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 164
    Siste post: 03/03/10, 20:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •