Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 110

Tråd: uheldig xc90 eier på broom.no

  1. #26
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Skal det være nødvendig og gjøre noe utenom serviceintervallene produsenten anbefaler?
    alt skal nåvel vedlikeholdes etter bruk.
    serviceintervallene er ved normal kjerrigbruk.

    Mener taxi bilene har hyppigere serviceintervaller? samt flushing av girkasser?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Ligger ikke inn ved vanlig service på volvo, eneste jeg finner angående gir er :Gearkasse/sluttgear kontroll tetthet, kontroll nivå ved lekkasje.
    Det ambefales å gjøre dette ofte, får å da slippe havari
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. feb. 2011
    Sted
    Bryne
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard service taxi

    volvo taxier har service intervall på 20tusen km autmat olje skal byttes ver 60tusen vist ikkje bytter oljen kan det føre til havari

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
    Det var bare noen digresjoner rundt et av dine lite givende innlegg her på forumet. Nå foreslår jeg at du melder deg ut her i fra. Har du ingen interesse eller lidenskap for Volvo, har du heller ingenting her å gjøre.
    For et samensurium .

    For all del la oss alle holde hender og aldri snakke nedsettende om et bilmerke.

    Forøvrig riktig at jeg er 78mod,første bilen jeg hadde var en golf 1 som jeg brukte som jordebil,dette i en alder av 14 så kremt host du har vel sånn delvis rett heeelt 20år er det ikke,men nå spikker vi vel ikke flis her.

    Jeg har hatt mange biler oppgjennom,men den vi har vært mest skuffet over pris vs kvalitet er volvo,om du har problemer med å svelge det så er det strengt tatt ditt problem.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Smile

    Alt er vel ræva, det er bare smaken kombinert med en god service hos verkstedet som avgjør om man holder ut med ett merke.

    Liker man Volvo å eier Ford så er Forden drit samme f..

    Volvo ligger meg nærmest har fått det inn med teskje fra liten og bilservice her er kjempe greie å ha med å gjøre. Så da er Volvo et naturlig valg

    Det er jo selvfølgelig at di merkene som selger aller mest biler også har flere missfornøyde kunder=mere negativ omtale selv om det også finnes dobbelt så mange fornøyde kunder på andre sia av skalaen.
    Sist endret av Per Ulv; 19/03/11 kl 16:47
    99 V70R AWD

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    For all del skal man kun tenke med hjertet så er jo volvo en yber god langmilsbil,den beste vi har hatt uten tvil,men som småbarnsfar så må jeg tenke kvalitet dvs verkstedsutgifter.

  7. #32
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Er man nøye på vedlikehold, og gjerne legger litt ekstra i det på servicer (f.eks flushing av automatkasser da dette sjelden gjøres med mindre du ber om det, uansett merke)

    Har vært borti Touran der DSG-kassa har begynt å lage lyder som det iflg kollegaer av meg som jobber med VAG sier ikke er noe ukjent problem...

    Så man kan si det sånn at alle biler har sine svakheter, og det er først og fremst hjertet som velger bil hos de fleste, og ikke hjernen...

    Jeg er av den oppfatning at bilene var bedre før når det ikke var så mye elektronisk mikkmakk involvert..... Uansett bil..
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Nå har vel aldri volvo ligget spesielt høyt på div kvalitetstester,feks svenske bilprovningen...

    men at det er dårlige biler,nei det er det ikke ,foruten xc90 som må være den største katastrofebilen til volvo siden 440-460 serien.


    Forøvrig så skal det være unødvendig å gjøre mer på servicene en det som volvo selv oppgir ved normal belastning,det sier seg selv...
    Sist endret av javist; 20/03/11 kl 12:57

  9. #34
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post

    Forøvrig så skal det være unødvendig å gjøre mer på servicene en det som volvo selv oppgir ved normal belastning,det sier seg selv...
    Tro meg, uansett merke så må man av og til be om litt ekstra, for oljeskift på girkasse betyr ikke flush av kassen, det er nemlig noe som ikke inngår i service.. Og det koster ekstra. Men alt i alt vil det være vel anvendte kroner..

    Holder meg til 940en, den har vært problemfri hele veien..
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  10. #35
    Registrerte brukere JørgenT sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    men at det er dårlige biler,nei det er det ikke ,foruten xc90 som må være den største katastrofebilen til volvo siden 440-460 serien.
    Hehe. Godt du har så mye peiling

    Fortell meg hvorfor du da aldri snakker så mye vondt om XC70/V70/S80/S60 feks?
    -2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
    X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
    X-98 V70 R AWD
    X-01 S60 T5
    X-94 940 Turbo
    X-90 245 GL
    X-86 244 GLE
    X-84 740 GL
    X-84 245 DL

  11. #36
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post

    men at det er dårlige biler,nei det er det ikke ,foruten xc90 som må være den største katastrofebilen til volvo siden 440-460 serien.
    langt i fra... finnes mandagsbiler, men det er langt i fra noe katastrofebil.
    kjenner fler med xc90, og dem har aldri hatt feil annet enn foring og skrikende bremser..
    Prosenten forteller mer enn hva et enkeltmenneske med lang hals gjør
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  12. Takk volvo2før takket for denne posten
  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    langt i fra... finnes mandagsbiler, men det er langt i fra noe katastrofebil.
    kjenner fler med xc90, og dem har aldri hatt feil annet enn foring og skrikende bremser..
    Prosenten forteller mer enn hva et enkeltmenneske med lang hals gjør
    http://www.nettavisen.no/motor/article2588859.ece#

    Katastrofebil!?

    Renault,citroen,chrysler voyager er noen av bilen som kommer bedre ut på feil en xc90, er dette bilmerker du forbinder med kvalitet???
    Sist endret av javist; 20/03/11 kl 19:12

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørgenT Vis post
    Hehe. Godt du har så mye peiling

    Fortell meg hvorfor du da aldri snakker så mye vondt om XC70/V70/S80/S60 feks?

    Har fakstisk bare erfaring med 2007mod v70 2,4d. Som jeg har sagt før,den bilen vi har att med definetivt mest feil samt fått ødelagt en sommerferie pga.

    Om du mener volvo har sånn fantastisk høy kvalitet så kan du jo høre hva den lokale drosjenæringen mener.

  15. #39
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Ser at XC90 ofte havner svært dårlig ut i kvalitetsundersøkelser. Men ingen av de jeg kjenner med XC90 har hatt noen større problemer. Eneste en som måtte bytte kasse, men det var på grunn av idioti.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Hestø Vis post
    Men som du å linket til hvis du har lest igjennom alt, så er det snakk om et ca tall på rundt 135 motorer av 60 000? produserte enheter siden D serien kom, så nok engang er det nok at de dårlige ryktene kommer frem framfor det positive. Grunnen til disse blåste frostpluggene, er ikke en egen feil men en følgefeil av at injektorene på commonrail-systemet holder åpent for lenge i syklusen sin, slik at kobber-røret(kjølekappa) sviktet under det høye trykket. Med påfølgende feil at kjølesystemet og frostpluggene ikke er dimensjonert for å tåle et innvendig trykk på rundt 1300 bar.....

    De jeg skiftet på, var det bare en telefon på forhånd til verkstedet som igjen opprettet kontakt med Volvo Penta, som igjen sendte splitter ny motor uten noe spørsmål. Eneste de krevde, var at vi sendte motoren tilbake til de.

    Så den saken er noe opphauset...... Selfølgelig, kjipt for de det skjer med, men shit happens, deal with it!


    Men var vel ikke Volvo Penta vi skulle diskutere her (forøvrig en kjempekurant motor, med mer enn nok drag når man har de av litt størrelse)

    Det tallet på 135motorer har jeg liten tro på,da hadde ikke disse motorene hatt et så dårlig rykte,ei heller vært et så het tema i båttidninger samt blant båtfolket som har disse motorene.

    Det er ikke slik at yanmar og andre merker er feilfrie,de har bare en langt lavere feilprosent en vp,samt et bedre servicenettverk når det går galt.

    Båtsesongen er kort,og hvor gøy er det å få ødelagt en hel sesong grunnet at volvo må ha motoren din til fabrikk før de er villig til å sette inn en ny,dvs de stoler ikke på sine egne forhandlere og mekanikere.

  17. #41

    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    132
    Innlegg
    365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Har fakstisk bare erfaring med 2007mod v70 2,4d. Som jeg har sagt før,den bilen vi har att med definetivt mest feil samt fått ødelagt en sommerferie pga.

    Om du mener volvo har sånn fantastisk høy kvalitet så kan du jo høre hva den lokale drosjenæringen mener.

    Hva slags feil opplevde du? Og hva gjorde at sommerferien ble ødelagt?
    - 2018 Volvo V90 CC D5 AWD Polestar
    - 2014 Volvo XC70 D4 AWD
    - 2009 Volvo V50 2.0D
    - 2020 Adria Alpina 763UK+
    x Div. Volvo

  18. #42
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Har fakstisk bare erfaring med 2007mod v70 2,4d. Som jeg har sagt før,den bilen vi har att med definetivt mest feil samt fått ødelagt en sommerferie pga.

    Om du mener volvo har sånn fantastisk høy kvalitet så kan du jo høre hva den lokale drosjenæringen mener.
    Trenger ikke gå lengre enn å spørre gamlingen

    Hans første volvo var en -03 V70 D5 (163hk 340nm) eneste som var feil med denne bilen var at den åt dekk til frokost, middag og kvelds men det har vel mer med høyt dreiemoment kun på forkjulene å gjøre.
    Denne ble byttet inn på ca 200000km i en -06 V70 D5
    AWD
    (185hk 400nm) eneste som har feilet denn var at den begynte å gire hardt, software på kassen ble byttet og problemet ble løst, det måtte også byttes tenningslås da denne gikk etter at bilen ble nedgradert til privatbil denne er nå gått 280000km
    Han kjører nå en 2010 XC70 2,4d (163hk tt) levert sent -09 og er storfornøyd med denne også (alle tre med automat da gamlingen foretrekker invalidegir på sine gamle dager ).

    Kan også legge til 2 kollegaer av han som også var så fornøyd med de første volvoene deres at de har byttet dem i hver sine nyere (en -06 D5 Awd og en -07 2,4d) (han med -07en var en inngarvet mercedesfantast).

    Så det at Volvoene med diesel og automat ikke duger for drosjenæring er bare tull.
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  19. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansM Vis post
    Hva slags feil opplevde du? Og hva gjorde at sommerferien ble ødelagt?

    ferien ble forkortet grunnet girkassehavari.Ellers er dette de feilene jeg kommer på i løpet av de 20mnd vi eide bilen,Bytte av dstcsensor 2 ganger,stabstag,lager begge sider støtdempertårn,venstre hjullager framme,diselvarmer,taktrekket løsnet 2dagers jobb på merkeverksted å fikse,knirk i dørene bak utbedret,stadige feilmeldinger på halvljus uten at det var noe feil,smellelyder i bakstilling som de aldrig fant ut av..

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Trenger ikke gå lengre enn å spørre gamlingen

    Hans første volvo var en -03 V70 D5 (163hk 340nm) eneste som var feil med denne bilen var at den åt dekk til frokost, middag og kvelds men det har vel mer med høyt dreiemoment kun på forkjulene å gjøre.
    Denne ble byttet inn på ca 200000km i en -06 V70 D5
    AWD
    (185hk 400nm) eneste som har feilet denn var at den begynte å gire hardt, software på kassen ble byttet og problemet ble løst, det måtte også byttes tenningslås da denne gikk etter at bilen ble nedgradert til privatbil denne er nå gått 280000km
    Han kjører nå en 2010 XC70 2,4d (163hk tt) levert sent -09 og er storfornøyd med denne også (alle tre med automat da gamlingen foretrekker invalidegir på sine gamle dager ).

    Kan også legge til 2 kollegaer av han som også var så fornøyd med de første volvoene deres at de har byttet dem i hver sine nyere (en -06 D5 Awd og en -07 2,4d) (han med -07en var en inngarvet mercedesfantast).

    Så det at Volvoene med diesel og automat ikke duger for drosjenæring er bare tull.

    Det er derfor du ser så mange volvoer i næringen i dag,pga den høye kvaliteten ???

  21. #45

    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    132
    Innlegg
    365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    ferien ble forkortet grunnet girkassehavari.Ellers er dette de feilene jeg kommer på i løpet av de 20mnd vi eide bilen,Bytte av dstcsensor 2 ganger,stabstag,lager begge sider støtdempertårn,venstre hjullager framme,diselvarmer,taktrekket løsnet 2dagers jobb på merkeverksted å fikse,knirk i dørene bak utbedret,stadige feilmeldinger på halvljus uten at det var noe feil,smellelyder i bakstilling som de aldrig fant ut av..
    Hvor langt hadde bilen gått da du kjøpte den? og hvor langt hadde den godt når du solgte? Garanti hadde du vel da du hadde bilen også?
    - 2018 Volvo V90 CC D5 AWD Polestar
    - 2014 Volvo XC70 D4 AWD
    - 2009 Volvo V50 2.0D
    - 2020 Adria Alpina 763UK+
    x Div. Volvo

  22. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansM Vis post
    Hvor langt hadde bilen gått da du kjøpte den? og hvor langt hadde den godt når du solgte? Garanti hadde du vel da du hadde bilen også?
    Ble kjøpt ved 45000km solgt ved 98000km,siste mnder hvor det var mye krøll var garantien godt ut kun reklamasjonsrett,og her er ikke volvo enkle for å si det sånn..

  23. #47
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post
    Det er derfor du ser så mange volvoer i næringen i dag,pga den høye kvaliteten ???
    Er vel det at det ikke er bedre kvalitet på de enn andre biler, men det er sant så det er sagt at på en misfornøyd kunde skal det 10 fornøyde kunder for å veie opp. Og hva drosjeeierne velger har mest med service og garanti å gjøre og etter det jeg vet er det bare mercedes og volvo som har forlenget garantitid til drosjenæring (hvis da ikke andre har kommet på banen i ettertid)

    At alle bilmerker har sine problembarn og mandagsbiler er ikke til å stikke under en stol (ja til og med toyota). Noen er mer heldig enn andre.

    Og den sammenligningen du hadde med en -95 hiace blir også litt feil, sammenlign den med dagens hiace så ser du kvalitetsforskjeller der også.

    Det som har ødelagt alt av kvalitet på biler i dag er de strenge avgasskravene med EGR, partikkelfilter, katalysatorer osv dette gjør rett å slett at motorene kokser tett.
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Er vel det at det ikke er bedre kvalitet på de enn andre biler, men det er sant så det er sagt at på en misfornøyd kunde skal det 10 fornøyde kunder for å veie opp. Og hva drosjeeierne velger har mest med service og garanti å gjøre og etter det jeg vet er det bare mercedes og volvo som har forlenget garantitid til drosjenæring (hvis da ikke andre har kommet på banen i ettertid)

    At alle bilmerker har sine problembarn og mandagsbiler er ikke til å stikke under en stol (ja til og med toyota). Noen er mer heldig enn andre.

    Og den sammenligningen du hadde med en -95 hiace blir også litt feil, sammenlign den med dagens hiace så ser du kvalitetsforskjeller der også.

    Det som har ødelagt alt av kvalitet på biler i dag er de strenge avgasskravene med EGR, partikkelfilter, katalysatorer osv dette gjør rett å slett at motorene kokser tett.

    Jeg er enig at det blir feil å sammenligne med den gammle bilen,da det er en helt annen teknologi samt et særdeles lavt effektutak i forhold til motorvolum.

    Ellers så har ikke girkasse forstilling og "el-feil" så mye med miljøkrav å gjøre.

    Til det med garantitid km osv så har vel Kia og hyundai 7år fri km garanti/5år fri km garanti.

    Slik jeg ser næringen så er det mercedes og de andre. Drosjenæringen er meget godt fornøyd med mercedes,men det er selfølgelig sorte får her å.
    Sist endret av javist; 20/03/11 kl 20:12

  25. #49
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av javist Vis post

    Ellers så har ikke girkasse forstilling og "el-feil" så mye med miljøkrav å gjøre.
    For så vidt ikke
    Men at noen plages mer enn andre, skjer også på andre biler.

    At du fikk en så dårlig opplevelse med Volvo er utrolig synd for det er en sabla god bil når den funker
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  26. Takk javist takket for denne posten
  27. #50
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Her virker det som at alle drosjene er Volvo.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Repotasje 850 awd på broom.no
    By jorg1 in forum Volvo i media
    Svar: 36
    Siste post: 24/05/13, 09:36
  2. Omtale Volvo på broom.no
    By Modellbilsamler in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 8
    Siste post: 15/01/11, 03:09
  3. Litt uheldig med en Volvo:P
    By DanSteffen in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 8
    Siste post: 20/05/10, 20:14
  4. Utsagn fra broom.no - noen med samme erfaring?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 164
    Siste post: 03/03/10, 20:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •