Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Problemer med b230FT. Trenger hjelp snarest!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard Problemer med b230FT. Trenger hjelp snarest!

    Da er problemet tilbake! skulle kjøre til jobb en morning men etter 800 meter så daua den å ville ikke starte igjen.

    motoren er nyoverhalt for ett år siden ca. å da bytta jeg tenplugger å tenn kabler.

    det samme skjedde for en liten måned siden. da fant jeg heller ikke utav noe. byttet da rotor og fordelerlokk å bensin filter til ingen nytte, men så starta den bare plutselig en dag å har kjørt den til i dag.

    Trenger hjelp snarest...

  2. #2
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    230FT: LH 2,4 eller 2,2?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  3. #3
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hva mangler den da? bensin eller gnist?
    hva blei gjort under overhalinga enna enn og bytte tennplugger og bensin filter? :P

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    hva mangler den da? bensin eller gnist?
    hva blei gjort under overhalinga enna enn og bytte tennplugger og bensin filter? :P
    Mangler ingenting. jo mangler å starte.....

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av r.g Vis post
    230ft: Lh 2,4 eller 2,2?
    lh2.4

  6. #6
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Timothy- Vis post
    lh2.4
    ok. prøv å les ut feilkoder
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Os ( Bergen )
    Innlegg
    219
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Timothy- Vis post
    Mangler ingenting. jo mangler å starte.....
    den må jo mangle noe, vis du prøver å starte den og skrur ut pluggene etter på. så ser du om pluggene er våte og om det er gnist på de, da er du ferdig med to ting
    945 tic stage 3 (prosjekt), Pajero 3.2 dykkebil, opel astra 1.7TDI kone/sparebørse, Ducati 900super sport, HD-Springer, HD FXR prosjekt igang,

  8. Takk s4nd3r takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    er 3 magiske ting en bensin motor MÅ ha for og starte. bensin. Gnist. Luft. og den 4. du må og ha comp for den skall starte.
    er alt det i orden. så har du antydnilg til start. og man tar problema der i fra..
    Om ikkje det er antydning til start, så er registere ditt opp ned... har vell egentlig antydninga til start da og..

    Ja sjekke om pluggane er våte. og om og måle om det kommer bensin. så nytter det ikkje og opne lufte skruen på fjul railen. og sjå der kommer bensin. kan være dysene ikkje oppner. (som eg trur i ditt tilfelle..) sia den har stoppa, og så starta og så stoppa i gjenn. da kan du ta av fjul railen. 3 6mm skruer, og nappe den rett opp. fort gjort. kjinne litt. så du ser fysisk att alle 4 dysene fungerer.. kan stikke 4 cola flasker på dysene.. så blir det ikkje gris..

  10. #9
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Prøv å rist litt på svinghjulsføleren/ledningen til denne

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2010
    Sted
    Mo I Rana
    Innlegg
    213
    Antall takk

    Standard

    kan muligens være dyserelè. jeg hadde det problemet på min 940.

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Til alles informasjon så er jeg ikke helt ånnas når det kommer til motor og hvordan den virker!

    det kommer bensin ut alle 4 dysene (har ikke målt bensintrykket)
    det gnister i alle 4 plugger.
    registeret står spott on.
    komp er det i å med den plutselig starter.

    Holder nå på å bytter bensinpumpe.

    takker for (fornuftige) svar
    Sist endret av -Timothy-; 12/03/11 kl 14:35

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    bensin pumpa ble bytta ingen forandring. bytta også bensin trykks regulatoren å da ble d bra me eg gang så d er nokk den som ikke har stengt eller åpnet sjikkelig..

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Timothy- Vis post
    Til alles informasjon så er jeg ikke helt ånnas når det kommer til motor og hvordan den virker!

    det kommer bensin ut alle 4 dysene (har ikke målt bensintrykket)
    det gnister i alle 4 plugger.
    registeret står spott on.
    komp er det i å med den plutselig starter.

    Holder nå på å bytter bensinpumpe.

    takker for (fornuftige) svar
    Jeg kan gi deg noe å tenke over.
    Noe av det mest idiotiske Volvo noengang har gjort er å flytte fordeleren fra blokken og opp til baksiden av toppen.
    Nå vet ikke jeg hva du har, men mistenker sistnevnte å da blir dette værre fordi det saboterer feilsøking på en unødvendig brutal måte.
    Når man tar trigger 1 fra svinghjulet så gjør jo fordeleren nærmest ingenting.
    Det man da kan gjøre er å montere en skikkelig god gammel og såre enkel og ultrapålitelig stiftefordeler. Til vanlig bruker man kun øverste delen av denne fordeleren til å fordele gnistene, nøyaktig slik dillet på baksiden av toppen gjør originalt, enig?

    Når man får problemer slik som du har nå, da finner man frem en gammel coil og kobler denne til.
    Dette funker alltid med 100 % garentert sikkerhet. Hvis motoren DA ikke starter så ligger feilen på trigger eller
    ECU
    , ikke sant?
    Alle spørsmål og usikkerhet ang tenningsanlegget er løst med 100% sikkerhet og vi har faktisk brukt denne metoden for å fjerne den dårlige tenningskurven som ligger på chippene etter at har oppgradert til korrekt LAVKOMP.spec. motor.
    Jeg anbefaler alle å gjøre dette, man øker valgmulighetene og letter feilsøking enormt mye når man monterer en gammel fordeler.

  15. Takk R.G takket for denne posten
  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg kan gi deg noe å tenke over.
    Noe av det mest idiotiske Volvo noengang har gjort er å flytte fordeleren fra blokken og opp til baksiden av toppen.
    Nå vet ikke jeg hva du har, men mistenker sistnevnte å da blir dette værre fordi det saboterer feilsøking på en unødvendig brutal måte.
    Når man tar trigger 1 fra svinghjulet så gjør jo fordeleren nærmest ingenting.
    Det man da kan gjøre er å montere en skikkelig god gammel og såre enkel og ultrapålitelig stiftefordeler. Til vanlig bruker man kun øverste delen av denne fordeleren til å fordele gnistene, nøyaktig slik dillet på baksiden av toppen gjør originalt, enig?

    Når man får problemer slik som du har nå, da finner man frem en gammel coil og kobler denne til.
    Dette funker alltid med 100 % garentert sikkerhet. Hvis motoren DA ikke starter så ligger feilen på trigger eller
    ECU
    , ikke sant?
    Alle spørsmål og usikkerhet ang tenningsanlegget er løst med 100% sikkerhet og vi har faktisk brukt denne metoden for å fjerne den dårlige tenningskurven som ligger på chippene etter at har oppgradert til korrekt LAVKOMP.spec. motor.
    Jeg anbefaler alle å gjøre dette, man øker valgmulighetene og letter feilsøking enormt mye når man monterer en gammel fordeler.

    Ja som du sier så hadde vell ikke det jort noe å satt på en gammel fordeler.

  17. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2011
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hmm.. Pleier ikke denne "tenningsboosteren" (liten elektronikk dings skrudd fast på venstre forskjerm) alltid å ryke? Symptom, bilen dør, men kan startes igjen. Kanskje man kan kjøre noen dager, så skjer det igjen. Jeg har byttet den på alle mine tidligere Volvo (240 og 940).
    Koster 198,- på Biltema, og kan byttes i veikanten...

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Leif1958 Vis post
    Hmm.. Pleier ikke denne "tenningsboosteren" (liten elektronikk dings skrudd fast på venstre forskjerm) alltid å ryke? Symptom, bilen dør, men kan startes igjen. Kanskje man kan kjøre noen dager, så skjer det igjen. Jeg har byttet den på alle mine tidligere Volvo (240 og 940).
    Koster 198,- på Biltema, og kan byttes i veikanten...
    jo har hørt att den kan gji slike symtomer. men jeg fant ut hva feilen var. Bensintryks regulatoren var defekt.

Lignende tråder

  1. Trenger hjelp med lakkering:)
    By Volvo740gl in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 16
    Siste post: 01/05/11, 17:17
  2. Trenger sårt hjelp v40
    By royvidar in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 03/03/11, 16:57
  3. Trenger sårt hjelp til ledningsnett!!!
    By Kim74OTic in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 12
    Siste post: 20/02/11, 19:32
  4. Trenger litt hjelp her...
    By HarryVolvo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 03/04/10, 18:16
  5. Trenger hjelp med Strømberg forgasser!
    By Gneizten in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 17/02/10, 12:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •