Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  523
Side 13 av 32 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 785

Tråd: Seriøse og Useriøse selgere/kjøpere

  1. #301
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Var bra forklaring dette
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  2. Takk Øygard takket for denne posten
  3. #302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Ser mer ut som det heller mot en selv innmeldt useriøs kjøper for min del

  4. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  5. #303
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Riktignok har vi bare sett en god forklaring på saken, men ettersom selger her kommer med en MEGET god og utfyllende forklaring så får jeg trua på at dette høres riktig ut!

    Så lenge dere ikke hadde avtale om at du skulle holde av bilen når de skulle hjem og tenke seg om så er det førstemann til mølla med cash i hånda!

    Lukter useriøs kjøper som møtte seg sjøl i døra her ja...
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  6. Takk RoaldTelle takket for denne posten
  7. #304
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2012
    Sted
    Bergen, Åsane
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    jaja, får forklare meg då.
    Som Roald sa sendte eg han en melding og sa eg kunne komme og se på bilen seinere på dagen. Vi avtalte at det måtte bli etter 9, men fikk beskjed av roald om å vente til faren hannes hadde komt hjem med nøkkelen til bilen så vi fikk starta den å sett inno OSV. 21:31 sendte han melding og sa vi kunne komme. siden det er et stykke å kjøre ble det litt seint...

    Han som var med meg og skulle hjelpe meg å vurdere bilen fant en god del rust under bilen og i berende konstruksjon, forstillingen var skeiv og måtte byttes. Han slang ut et bud på 3000kr og vi henter den i morgen! Roald spurte om 3500kr men de ble enige om 3000kr. Vi kunne ikke hente bilen på lørdagen siden Roald var opptatt da men vist vi kom søndagen kunne vi hente den. Siden det var eg som skulle ha bilen var det jo noe jeg måtte vurdere ettersom jeg nettopp hadde fått vite mye som jeg ikke viste om bilen, men sa jeg skulle gi han beskjed på lørdagen.

    lørdagen kl 18:34 ringte jeg Roald uten og få noe svar. Jeg ringte han opp igjen kl 19:45 og sa greit jeg tar den for 3000kr er det mulig og komme å hente den NO på LØRDAGSKVELD?, Roald sa det hadde vert noen andre som var intrisert og kansje ville gi 5000kr for den, men det var no greit. Det var fremdeles litt gjester etter en konfirmasjon de hadde hatt så han skule gi beskjed når jeg kunne komme.
    Jeg hørte ingenting fra han den kvelden.

    Søndag kl 10:37 ringte jeg Roald for og si vi kunne komme å hente den no vist det var greit. Roald sa noen andre skulle kjøpe den...
    jeg ringte da "mekanikeren" å sa det ikke ble noe bilkjøp men jeg sendte han nr til Roald siden han ville snakke med han.
    jeg fikk så en tlf fra "mekanikeren" om at det var grønt lys vi skulle få kjøpe bilen han skulle og ringe til de som var intresert å si de ikke trengte komme.
    Vi ringte igjen før vi forlot åsane å sa nå kjører vi og alt var på stell Roald skulle kjøre frem bilen og gjøre den klar.
    i det vi svinger av hovedveien og er 5 minutter vekke får jeg en melding om at bilen er solgt. "mekanikeren" ringer da og snakker med han.
    kjøringen hannes tar jeg ingen ansvar får. Det var ikke min bil og ikke jeg som kjørte så det er ikke min feil. Jeg kan heller ikke noe for hva han sa til din far for der hadde ikke jeg noe ord med i samtalen. Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga, men de kjørte bare forbi.

  8. #305
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Altså forklaringa de spriker jo som ei laus budeie på bygdefest.

    "Siden det var eg som skulle ha bilen var det jo noe jeg måtte vurdere ettersom jeg nettopp hadde fått vite mye som jeg ikke viste om bilen"

    Her motsier du deg selv med att du måtte tenke på saken.

    "Roald sa det hadde vert noen andre som var intrisert og kansje ville gi 5000kr for den, men det var no greit."

    Her får du vite att han har fått høyere bud, noe det virker som du godtar.

    "Roald sa noen andre skulle kjøpe den...
    jeg ringte da "mekanikeren" å sa det ikke ble noe bilkjøp men jeg sendte han nr til Roald siden han ville snakke med han.
    jeg fikk så en tlf fra "mekanikeren" om at det var grønt lys vi skulle få kjøpe bilen han skulle og ringe til de som var intresert å si de ikke trengte komme."

    Dette høres ut som bullcrap om att han har sagt nei til mer penger og gått for en som har gitt lavere bud. Enda leser ikke jeg av innlegget ditt att dere har inngått noen avtale om kjøp.

    "Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga"

    Dette høres ut som for meg som barnsligheter bare. og sladre på att en har fått betalt mer enn hva ting er verdt. Det må jo være opp til enhver og vurdere om noe er verdt pengene. "Mekanikkeren" din mente den ikke var verdt 5000kr mens kjøper mente den var det. Så i mine øyne så har du egentlig tapt denne diskusjonen. Btw han kameraten din ville ikke jeg hatt mye med og gjøre som kjører som en dritt, kjefter og smeller. Høres ut som ett stort rasshøll spør du meg.

    Sånn da har jeg fått uttalt meg
    Sist endret av Revell; 08/05/12 kl 16:29

  9. #306
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    "Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga"
    Dette høres ut som for meg som barnsligheter bare. og sladre på att en har fått betalt mer enn hva ting er verdt. Det må jo være opp til enhver og vurdere om noe er verdt pengene. "Mekanikkeren" din mente den ikke var verdt 5000kr mens kjøper mente den var det. Så i mine øyne så har du egentlig tapt denne diskusjonen. Btw han kameraten din ville ikke jeg hatt mye med og gjøre som kjører som en dritt, kjefter og smeller. Høres ut som ett stort rasshøll spør du meg.

    Sånn da har jeg fått uttalt meg
    VELDIG enig!!!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  10. Takk Jan-Einar Jenssen, mamolv takket for denne posten
  11. #307
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2012
    Sted
    Bergen, Åsane
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Selfølgelig er det en avtale når han sier "Det er greit, dere kan hente bilen for 3000kr. Jeg skal si ifra til de andre om at de ikke trenger og komme!!!" Men når han da ikke gjør det og etter nesten en times kjøring får vi beskjed om at bilen er solgt er det jo surt. Men greit jeg skal legge ballen død å gi meg. Får ta på meg oppførselen til kompissen min og jeg siden han ikke står frem her. Dårlig begynnelse på min tid på forumet men håper det ikke ødelegger tilverelsen min her.

  12. #308
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    om dette er din start på forumet med og henge ut folk har du startet feil

  13. Takk Jan-Einar Jenssen, karoline, JonasS takket for denne posten
  14. #309
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    Vi skulle fått opp ei "krangleside" her på forumet tydeligvis!! Barnselige saker det her :S

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
    Sollien

  15. #310
    Registrerte brukere RoaldTelle sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2012
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Eg tåler bare ikke at folk slenger en haug med dritt om meg, for noe som ikke er sant. Om eg så må skrive en bok om det som skjedde så gjør eg det. Vil ikke ha et dårlig rykte pga. en eller annen tulling snakker drit om meg fordi eg fikk solgt bilen til noen andre for den aktuelle prisen.

  16. Takk Revell, ovlov86, Jan-Einar Jenssen, Espen Title takket for denne posten
  17. #311
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Men det er jo ikkje nåke kjekt å kjøra i ein time og so sjå at bilen blir selt framfor nasa på deg. Koffor det vart sånn veit ikkje eg. Og so vidt eg kan sjå i det dåke har forklart har du, EMF oppført deg skikkeleg i motsetning til han som kjørte.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. Takk EMF takket for denne posten
  19. #312
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    virker som han "mekanikeren" ga grønt lys selv og trodde dere skulle komme først før de andre og kapre bilen. Men han bomma stygt da

  20. Takk henrik940, RoaldTelle, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  21. #313
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Men som sagt kjenner ikkje eg til alt detta her, men det hadde kanskje hjelpt å få sjå meldingane som er blitt sendt mellom EMF, Roald og "den farlege mekanikaren". Det hadde sikkert oppklart litt. Men eg trur ikkje me kjem nåken vei med å krangla her likavel. Eg foreslår at me legg detta bak oss og prøvar på at det ikkje skal skje gjen frå no av
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  22. #314
    Registrerte brukere RoaldTelle sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2012
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Men det er jo ikkje nåke kjekt å kjøra i ein time og so sjå at bilen blir selt framfor nasa på deg. Koffor det vart sånn veit ikkje eg. Og so vidt eg kan sjå i det dåke har forklart har du, EMF oppført deg skikkeleg i motsetning til han som kjørte.
    Helt enig Øygard. Vi var maks uheldig for at dere hadde komt så langt på vei (forstår frustrasjonen). Espen har egentlig oppført seg bra han. Er mekanikeren som har diskutert priser og fått noen helvetes utbrudd.
    Sist endret av RoaldTelle; 08/05/12 kl 18:03

  23. Takk Øygard, EMF takket for denne posten
  24. #315
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Ja, eg ser folk klagar på at EMF heng ut folk (Roald), og det er jo forståeleg når han har kjørt so longt for ingenting, men eg syns EMF har blitt hengt ut litt meir enn han fortenar og.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. Takk EMF takket for denne posten
  26. #316
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, eg ser folk klagar på at EMF heng ut folk (Roald), og det er jo forståeleg når han har kjørt so longt for ingenting, men eg syns EMF har blitt hengt ut litt meir enn han fortenar og.
    EMF fortjener pryl for å ta med seg bajasser med på bilhandel, for så å slenge dritt om selger på åpne forum.
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  27. #317
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Hvordan jeg ville gjort dette for å være ryddig.

    - Om "kjøper" kommer og gir et bud, samt sier at han skal vurdere det, så ville jeg sett på det som ikke endelig avgjort.
    - Om "kjøper" kommer og gir et bud og betaler og tar med seg kjøretøyet er det endelig avgjort.
    - Om andre kommer og kikker/gir bud ville jeg ringt "kjøper" i linje 1 og fortalt om bud fra ny potensiell kjøper. Kjøper i linje 1 får da avgjøre om h*n ønsker å by over.
    - Førstemann med penger nok får bilen under forutsetning av overstående er fulgt.

    Likedan som salget av min bil til VolvoForsell, jeg hadde avtalt med han at han skulle få se bilen, og at jeg ikke solgte før han hadde sett. Om der var andre som ville ha bilen og ville betale mere enn hva han kunne/ville, så ville jeg ringt han og forklart scenarioet og derifra tatt en avgjørelse. Den som byr mest får bilen.



    Til topic igjen!!

    +1 til Roy som jeg byttet/kjøpte felger med i helgen. Hadde avtalt å treffe han denne helgen da jeg skulle til sunnmøre i konfirmasjon. Han holdt sin del av avtalen, jeg min. Felger byttet biler og begge ble (forhåpentligvis) fornøyde!

    +1 VolvoForsell som kjøpte gamlebilen min. Hyggelige fyr, vi hadde en grei gjennomgang før salget ble fullført. Håper at bilen svarer til forventingene og håper han tar vare på bilen da jeg har lagt noe tid for å få den slik jeg ville ha den. Vemodig å la den gå, håper den får godt med stell og gode glansdager i hans eie Håper turen sør og østover gikk greit
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  28. Takk Jan-Einar Jenssen, Espen Title takket for denne posten
  29. #318
    Registrerte brukere Steel64 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1100
    Innlegg
    99
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    EMF fortjener pryl for å ta med seg bajasser med på bilhandel, for så å slenge dritt om selger på åpne forum.

    No må man ta det med ro her...

    Jeg er enig med Øygard om at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent. Folk bør lese alt før de begynner med barnslige utsagn.
    Godbiler V70N AWD 05' - v70 Diesel 98" -944 Turbo 95' - 744GL 89" - 245 DL 77'
    Prosjekt 245 75' - V70 AWD 97' - 744 GL 88'
    Solgt V70N 04' - 855SE 94' - 745 OL 92" - 245 USA Import 93'
    høgget 855GLT 93' - 745GL 88' - 744GL 87'

  30. Takk EMF, Øygard, 142. 72 takket for denne posten
  31. #319
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steel64 Vis post
    No må man ta det med ro her...

    Jeg er enig med Øygard om at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent. Folk bør lese alt før de begynner med barnslige utsagn.
    Forsåvidt enig i at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent, den største synderen her er tydeligvis den "farlige mekanikkeren" eller hva han ble kalt. :P Men mener like fullt at EMF ikke er "uskyldig" av den grunn. Jeg mener at "han var med på det", i og med at han ikke har beklaget oppførselen til kompisen sin før nå mot slutten. Hadde ikke skadet å ringe RoaldTelle senere på kvelden å bedt ham om unnskyldning for kompisens oppførsel og at de spruta stein rundt på alt som var av biler o.l. Og det var to sider av saken, noe som ikke ble nevnt i første posten.

    Og ja, jeg har lest alt Men.. Det ser ut som begge parter vil legge saken dau, å det høres bra ut
    Sist endret av divad; 09/05/12 kl 00:25
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  32. Takk SuperWoman, RoaldTelle, Råvdyret takket for denne posten
  33. #320
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Det ser ut som begge parter vil legge saken dau, å det høres bra ut
    Det er bra ja, me kjem ikkje nåken vei med å krangla om detta likavel.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  34. #321
    Registrerte brukere RoaldTelle sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2012
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Eg har skrevet masse at det er EMF sin feil, men eg trudde det var mekanikeren sin bruker eg. Visste ikke at det var Espen som skrev dette. Espen diskuterte ikke noe om priser eller gjorde noe gale. Vet ikke hva den mekanikeren heter her eller irl. Men det var han som diskuterte priser, kom med banneord og kjørte som et svin. Espen ville bare ha med seg en type for å se at det ikke var altfor mye gale med bilen og om den var verd å kjøpe :P å det forstår eg. er vennen sine handlinger som har gjort meg pissed..
    Sist endret av RoaldTelle; 09/05/12 kl 10:38

  35. #322
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Det å diskutera prisar er no ikkje nåke gale, det er jo du som bestemmer kor mykje du må få for å sella han
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  36. #323
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Har prøvd å ordne opp med 850evo, men begynner å bli lei nå.
    Jeg kjøpte en turbo (noe han sa var en garret, noe det ikke var) kanskje noe jeg måtte skjønt sjæl, men er ny i game og slikt, så det er ikke bare bare.
    Poenget var i alle fall at han skulle sende med returstuss og grillfester, dette glemte han da han sendt fordi han hadde vært syk og hadde så mye å tenke på.
    Jaja, tenkte jeg, og sa han kunne sende det senere. Det var da ikke noe problem, men så knakk han det ene grillfeste og jeg var ikke klar over hvordan man fant ut hvilken returstuss jeg skulle ha, noe jeg mener han kunne gjort når han hadde dette hjemme. Etterhvert fant jeg det ut da, og sendte han pm angående dette. Ja, det var greit sa han og skulle sende. Fortsatt kom det ingenting, så jeg sendte han enda noen pmer.
    Fortsatt ikke svar. Jeg sa at jeg gidder ikke å stress med å legge ut dette her, hvis vi kan ordne opp på en ordentlig måte og få det ut av verden. Noe han tydligvis ikke var enig i, i og med at ingenting skjer.

    Hvis det er dette som skal til for at jeg skal få det jeg har betalt for, så må jeg gjøre det. Betalte såpass mye for en kina turbo som han hevdet var garret, så jeg synes han skylder meg i hvertfall og sende alt det jeg betalte for.

  37. Takk RoaldTelle, Øygard takket for denne posten
  38. #324
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    I tillegg er det utrolig mye slakk i turboen, noe det ikke skal være når den er ny. Ikke noe svar fra 850evo. Kjedelig.
    Jeg solgte turboen videre før jeg fikk vite om dette, og alt dette faller tilbake på meg...

  39. #325
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Handlet turbotimer av "Enursen"
    Så fort penge var inne på konto så var pakken sendt!
    Bra pakket og fikk varen veldig fort! Ikke noe tull!
    Tommel opp!


Side 13 av 32 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. liste seriøse og useriøse kjøpere/selgere
    By metrakit in forum Forslagskassen
    Svar: 44
    Siste post: 17/03/11, 15:13
  2. Annonsere om kjøpere/selgere på forumet?
    By henrik940 in forum Forslagskassen
    Svar: 9
    Siste post: 25/03/10, 00:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •