Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: V70 Vinduspusser galskap

  1. #1
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard V70 Vinduspusser galskap

    Hei, fikk en urovekkende melding fra pappa om at vindusviskeren begynte å gå av seg selv. Etter en tur fra surndal til kristiansund det var dette, så startet vindusviskeren å gå for fult. Det er ikke mulig å kontrolere den via spaken inne i bilen, og den går uansett om bilen er slått av.. Men tar du av bilens batteri så tar den naturlignok kveld

    Noen som har peiling?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nappe batteri polen litt bare
    ettermontert xenon?
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    nappe batteri polen litt bare
    ettermontert xenon?
    Napper du batteripolen helt av så slutter det.
    Ettermontert xenon er det ikke 2008 mod bil
    men det er blitt montert ny bremseforsterker og vakuumpumpe for ikke så lenge siden, kansje denne operasjonen har noe med saken å gjøre? kan det være jordingsfeil?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    jordfeil kan jo føre til mye rart.. men for å få den til å stoppe igjen så napp bateripolen :P så monter den på igjen :P
    One Ring to rule them all

  5. #5
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    jordfeil kan jo føre til mye rart.. men for å få den til å stoppe igjen så napp bateripolen :P så monter den på igjen :P
    jaja, men, dette problemet kommer stadig igjenn, hele tiden, uavhengig av tenning er på.

    Eneste måten å stoppe det på er å nappe av batteripol, ganske upraktisk.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Trodde det skjedde "nå"..
    sikkert noe jordfeil eller fukt greier noe sted
    One Ring to rule them all

  7. #7
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Trodde det skjedde "nå"..
    sikkert noe jordfeil eller fukt greier noe sted
    hm, har ikke regnet eller noe her idag :P men både jeg og pappa kjente en litt brent/svelt lukt forige lørdag, men vi tenkte ikke mer på det. spylere, og allt annet på bilen funker. litt rart

  8. #8
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Etter litt ringing til volvo i trondheim og molde fikk vi snakket med en eller annen volvoforhandler og de konkluderte med at vindusvisker motoren var svidd/gåen. Sikkert derfor det luktet litt forige lørdag. uansett, Ny ble sendt og sammenlagt kommer dette på den nette pris av ca 4000kr , dyrt med ny bil !

  9. #9
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Borstad Vis post
    Ny ble sendt og sammenlagt kommer dette på den nette pris av ca 4000kr , dyrt med ny bil !
    2011-2008=3 år
    Bil=5 års reklamasjonsrett
    Vindusviskermotor er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Ergo burde det vel være mulig å reklamere på denne dersom bilen er importert gjennom Volvo Norge, uavhengig av om den eventuelt skulle regnes som slitedel? Bevisbyrden om hvorvidt feilen var tilstede når bilen var ny ligger på forbruker, men det er vanskelig å forestille seg hva slags feil bruk som kan redusere levetiden på en slik motor, noe som burde gjøre bevisbyrden enkel.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  10. #10
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    2011-2008=3 år
    Bil=5 års reklamasjonsrett
    Vindusviskermotor er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Ergo burde det vel være mulig å reklamere på denne dersom bilen er importert gjennom Volvo Norge, uavhengig av om den eventuelt skulle regnes som slitedel? Bevisbyrden om hvorvidt feilen var tilstede når bilen var ny ligger på forbruker, men det er vanskelig å forestille seg hva slags feil bruk som kan redusere levetiden på en slik motor, noe som burde gjøre bevisbyrden enkel.
    Det at bilen egentlig er svensk gjør at denne 3 års regelen for garanti, faller ned på 2 år. men men, litt irriterende at det ikke går ann å få ordnet dette på en annen måte. uansett, mysteriet er forhåpentligvis løst.

  11. #11
    Registrerte brukere Rasp sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Bigset, More Og Romsdal, Norway, Norway
    Innlegg
    498
    Antall takk

    Standard

    Hei såg denne tråden her, jeg måtte på drop inn hos volvo idag å få sjekket desse galne viskerne på min bil, det startet med att dei slutta å virke ei lita stund, så fungerte dei igjen ei 2-3 veker så stoppa dei igjen,og i går fikk jeg tlf fra min forlovede som var ganske fortvilet,viskerne levde sitt eiget liv, gikk på fullt selv om bilen var av osv, og da tok dei feilsøk og fannt ut att visker motoren var gåen, dei hadde på lager å sjifta den til meg med en gang,
    kostet meg 5000 kr! Råte dyrt mtp att jeg var på service for ei veke siden så kostet meg 7000:( men koster med nyere bil
    dette gjelder 2008 mod d5 summum

  12. #12
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasp Vis post
    dette gjelder 2008 mod d5 summum
    Stemmer, er det min far også har. blir vel kostende 4000kr for dette, ufattelig dårlig. men men, sånne feiler kunne de faktisk ordnet opp, at ting skal gå istykker iløpet av få år er for dårlig, funket alt på min gammle 740 ! god gammel volvo !

  13. #13
    Registrerte brukere Rasp sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Bigset, More Og Romsdal, Norway, Norway
    Innlegg
    498
    Antall takk

    Standard

    ja en sånn ting så detta syns jeg oxo dei kunna tatt på sin kappe,
    jeg måtte betale for feilsøk å arbeid å bytte den

  14. #14
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Borstad Vis post
    Stemmer, er det min far også har. blir vel kostende 4000kr for dette, ufattelig dårlig. men men, sånne feiler kunne de faktisk ordnet opp, at ting skal gå istykker iløpet av få år er for dårlig, funket alt på min gammle 740 ! god gammel volvo !
    Er en ganske merkelig kommentar, at alt fungerte på din 740 betyr ikke at ting er evigvarende idag..
    Alt som går rundt går sundt. Veldig kjipt for deres del, men er ikke noe typisk problem på V70 iallefall.. men ting kan uansett skje, uansett kor godt ting er testet.

  15. #15
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Er en ganske merkelig kommentar, at alt fungerte på din 740 betyr ikke at ting er evigvarende idag..
    Alt som går rundt går sundt. Veldig kjipt for deres del, men er ikke noe typisk problem på V70 iallefall.. men ting kan uansett skje, uansett kor godt ting er testet.
    hovedsaklig mente jeg at det var leit at vindusviskermotoren sluttet å fungere på den nye bilen. jeg mente også at det var litt dårlig i forhold til min gamle, som var enda gammlere enn v70'en.. uflaks, sa severin suveren

  16. #16
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasp Vis post
    ...kostet meg 5000 kr! Råte dyrt mtp att jeg var på service for ei veke siden så kostet meg 7000:( men koster med nyere bil
    dette gjelder 2008 mod d5 summum
    Det dreper jo all lyst på ny volvo... Jeg kunne tenkt meg å byttet ut min gode gamle traver pga at den begynner å bli gammel og således har økt vedlikeholdskost og ditto redusert drifts-sikkerhet med tanke på at noe kan ryke. Men det ser jo jammen ut til at kvaliteten er så redusert at det jammen ikke er hverken mindre vedlikehold eller reparasjoner på en nyere bil, men at alt i tillegg virker å være mye dyrere å reparere... :( Men dette gjelder jo ikke bare Volvo - virker som at fokusen på kvalitet er borte - nå er alt av underleverandører lagt ut på anbud med pris som hovedfokus... Ser BMW skårer høyt på kundetilfredshet; de tør jammen garantere at bilen skal holde 5år/200.000 km også, men nå banner jeg vel i kirka?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  17. #17
    Registrerte brukere Rasp sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Bigset, More Og Romsdal, Norway, Norway
    Innlegg
    498
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Det dreper jo all lyst på ny volvo... Jeg kunne tenkt meg å byttet ut min gode gamle traver pga at den begynner å bli gammel og således har økt vedlikeholdskost og ditto redusert drifts-sikkerhet med tanke på at noe kan ryke. Men det ser jo jammen ut til at kvaliteten er så redusert at det jammen ikke er hverken mindre vedlikehold eller reparasjoner på en nyere bil, men at alt i tillegg virker å være mye dyrere å reparere... :( Men dette gjelder jo ikke bare Volvo - virker som at fokusen på kvalitet er borte - nå er alt av underleverandører lagt ut på anbud med pris som hovedfokus... Ser BMW skårer høyt på kundetilfredshet; de tør jammen garantere at bilen skal holde 5år/200.000 km også, men nå banner jeg vel i kirka?
    Jeg tror nok att slike utlegg har vel alle en gang i livet og verre en det for den del, jeg får satse på att det er lenge til neste gang! Og som nevnt lengre oppe her i tråden tror ikke jeg heller dette er en svakhet men heller tilfeldighet
    Men det blir jo bere spekulasjoner da det kan ennå dukke opp fleire med samme problem

  18. #18
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasp Vis post
    Jeg tror nok att slike utlegg har vel alle en gang i livet og verre en det for den del, jeg får satse på att det er lenge til neste gang! Og som nevnt lengre oppe her i tråden tror ikke jeg heller dette er en svakhet men heller tilfeldighet
    Men det blir jo bere spekulasjoner da det kan ennå dukke opp fleire med samme problem
    Joda, alt ryker, men det sier jo litt når ikke volvo "tør" å gi mer enn 3 års garanti på sine biler, og at man samtidig ser at det faktisk er en del feil og kostnader på biler nyere enn 5 år... Er selv overbevist om at driftsikkerheten har gått ned og kostnadene opp etter hvert som tekniske innretninger har økt, deleprisene inn har blitt redusert grunnet økt konkurranse og krav til marginer, samt at vekt og slikt må ned for å redusere forbruk/utslipp. Hvor mye kan feile på en 240 fra 1984 kontra en ny V60?

    Var forresten på Savalen i helga; var -37 natt til søndag; var litt digg å gå ut å starte den gode gamle V70'n problemfritt etter å ha sjekket ut fra hotellet på søndag samtidig som "alle" med dieselmotor måtte ha starthjelp for å få igang oljebrennerne sine... :-)
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  19. Takk Borstad takket for denne posten
  20. #19
    Registrerte brukere mister j sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Vennesla, Vest-Agder
    Innlegg
    1.354
    Antall takk

    Standard

    Prøv med relet?
    Er to stk ,selvfølgelig, spesial releer som styrer av/på visker, og høy/lav fart.
    Hos meg fusket viskeren, og relet var synderen.
    Og om relet brenner seg fast, så kan viskeren ikke la seg stoppe...
    Mister J
    Kenneth Homme Johansen


    "Wannabe black VOLVO"
    V70N D5 04
    Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •