Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 67

Tråd: er v50 en bra bil?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    billig , billig og billig
    yes..
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Snakk om å ta tekst ut av sin mening.
    V50en føles på ingen måte billig..

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ALLE biler uten skikkelig støyisolering (untatt ferrari enzo etc) kjennes billige ut. Du kommer ikke vekk fra det UANSETT hva du sier.
    At setene ikke er i volvo klasse er jo heeeelt fjernt også. Det er en billig bil. og den føles sånn. life's a bitch

    Det er en bil helt uten klasse. Bare se på dash`n. hvor billig ser ikke den fæle plastikken ut. Men hey! hvis man kommer fra en volvo 360 eller vw polo så ser den / virker den kankje som en god bil. Selv om kjøreegenskapene på søstern polo er en del bedre en broderns v50. så syns jeg v50n er en bedre bil en poloen. men det stopper der...

    En kvalitets bil skal man kunne kjøre uten å måtte holde igjen i rattet under pådrag... fwd er det første gode tegnet på at en bil er bygd billig
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. for noe vås.
    Plastikk? Er da ikke plastikk i dashen utenom dysene opp til vinduet og instrumentpanelet.
    FWD
    er det jeg foretrekker.. bedre å trekke enn å skyve og det er ett spørsmål man aldri blir enig om.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Vinstra
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes på ingen måte V50 virker som en billig bil..tvert imot! meget godt å kjøre å gode seter, eneste minuset jeg har er plassen, men det er jo smak og behag Prisen på dem går det jo også ann å leve med for en fattig stakkar som meg! Meget mulig det blir en V50 diesel på meg ved neste bilbytte
    Mvh Ola

    1998 V70
    1994 Passat stv

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Ja, her er det mye vås

    Har selv en V50 T5 Summum, setene er gode, ligger klistret på veien, går godt, null innvendig støy og meget bra anlegg (premium).
    Bilen hverken er, eller føles billig.
    Eneste jeg har å utsette er som nevnt litt lite plass for de i baksetet.

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    At du er 80år, har dårlig hørsel og reaksjonsevne som en skilpadde sier jo sitt..
    V50 støyer, det vet volvo. skal man ha noe som ikke bråker så må man kjøpe v70 eller s80. dette VET volvo.. På samme måte som for 15år siden når man kunne kjøpe 940 og 960.. skulle du ha det lille ekstra. måtte du opp i serien.
    Bilen er billig ny. I forhold til kia og hunday er den kanskje ikke det.
    Kjøreegenskapene er ikke bra haha. hvis man sammenligner mot noen skikkelig søpple biler så er det kanskje det. men det er en understyrt "vaglete" bil.

    Stig: Det er ikke noe å bli enig om? hvilken ende bilen drar i er jo en smaks sak. MEN! en "komfortabel" bil skal ikke dra hit å dit under pådrag. Noe alle fwd biler gjør.. noe som senker inntrykket veldig.. Hvertfall for oss som er vandt til bmw / mercedes og kan klemme gassen i bunn uten å måtte ha noe annet en lillefingern på rattet...

    kom dere inn i en s80 å se hvordan kvaliteten OSER av den i forhold til v50n..
    One Ring to rule them all

  8. #33
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Du må lære deg å skille mellom klassene her.
    En V50 er en mindre, billigere og simplere bil enn en stor S80 eller XC90.
    Dem er jo konstruert slik for å lage klasseskille. Man får det man vil betale for.
    Men ja, en V50 er en bra bil for de som har krav som går under V50.
    Men for en rik konsulent, så er det kanskje ikke like bra bil.

    Mye tullete kommentarer her syntes jeg.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er jo akkurat det jeg prøver å få frem
    Men når noen sier ting som "null innvendig støy" så må man jo bare ta tilbake med samme mynt... :P

    Setene tenkte jeg ikke over når jeg har kjørt ny v50. har alltid likt volvos delskinn seter til 850 / s70..
    men kjøreegenskaper og støy var jo seff noe man har "prøvd".. Derfor jeg uttalte meg om det også.. Noe jeg likte med den i forhold til 960n og andre volvoer var faktisk at man så godt ut av den. oversiktlig men det er jo også en litt mindre bil en vogna jeg kjører til vanlig..
    One Ring to rule them all

  10. #35
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Flink gutt Leste ikke gjennom alt...
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Vinstra
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Wink

    1,6 diesel er faktisk en veldi fin motor i denne bilen hatt en på lån, relativt sprek å veldi billig i drift..
    nå er det vel ikke samme kjøper gruppen som kjøper v50 og 900 serie, vi lever tross alt i 2010, 80 og 90 tallet var vel og bra det, men begynner å bli en stund siden
    Mvh Ola

    1998 V70
    1994 Passat stv

  12. #37
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    1,6d er en utrolig rar motor.
    Den går egentlig utrolig dårlig, bortsett fra akkurat når man har turbotrykket oppe.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #38
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    slik er alle overladede mikromotorer. Blir som å kjøre liten 2-takter med effektanlegg
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Det her blir vel litt synsing og hva man liker.
    Men at gutta med veteran volvo(240 - 940) klager over opplevd kvalitet må jo være fordi at de fortsatt tror at hardplast er inn. Regner med at de også synes amerikanere fortsatt har god interiør kvalitet og forsåvidt gode kjøreegenskaper. Kjøreegenskapene på 50en er ikke dårlige, jeg garanterer at du vil kjøre fra 240-940 med tilsvarende motor uansett kjøreforhold og hvor. Litt utvikling har det vært siden begynnelsen av 60-tallet hvor grunnkonstruksjonen til 940 er i fra.

    V50 synes jeg er en fin bil, så sant man klarer å leve med at den ikke er verdens største.

    Når det gjelder motor så er vel i utgangspunktet 1.6D en helt grei motor til det bruket den er laget for. De som tror de får racer bil med et slikt valg har ikke skjønt poenget.

    Når det gjelder støy så må man også huske på at v50 skal være en "billig" bil, og den er da selvsagt ikke på nivå med 70 og 80, men det skulle vel egentlig bare mangle.

  15. #40
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Flere av dere kan lever litt mer saklige begrunnelser for deres påstander i stedet for råneprat.

    Kjørt flere av disse tur/retur Oslo - Trondheim (V50/S40/C30) og skal si jeg ble imponert over god og behagelig disse bilene er til å være "små" Volvo modeller. At de støyer mye vil jeg si meg uenig i. Og legger merke til dere som mener dette kjører Volvoer som er 10 år gammle og eldre. DE støyer de.. Men at det kanskje er spart litt på materialer og isolering i V50, greit nok.

    1.6D er en fin motor til denne bilen, akkurat passe for å si det sånn. Men skal man ha det lille ekstra er 2.0D tingen å foran i bilen der. Begge leverer ett pent forbruk..

  16. #41
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    NÅ STOPPER VI DENNE DISKUSJONEN OM V50 VS 900!


    Bruker spør om argumenter for en V50, da holder vi oss til det.


    Andre innlegg vil bli slettet heretter..
    Sist endret av Per Turbo; 29/03/10 kl 11:49

  17. #42
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Foreslår at vi fortsetter ny vs gammel Volvo diskusjonen her.

  18. #43
    Registrerte brukere bigswede sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Min stefar er på andre V50'n. Jeg har selv hatt mange flotte turer i begge, med GOD Volvo-følelse. Dere må huske at dette har vært en av "butter on bread" modellene til Volvo.

    Den første var det mest kluss med, det vil si : (1,6D)
    1. Sigarettenneren slutta og virke. (mobil-laderen står altid i)
    2. Turboproblemer, hull i luft-tilførsel.

    Den andre har vi ikke hatt noe kluss med: (2,0D Aut.)

    Ser det er flere både på dette forumet og Volvoforumet som har S/V/40/50.
    Kvalitet og finnish er bra, noe dekkstøy. Men så må man huske at bilen er bygget på Ford Focus, men om man går V50'n i sømmene, er det lite som minner om Focus synes jeg!

    Igjen spørr jeg meg, skal vi ha Volvo eller ikke?!? Man må ikke være så kritisk til alt Volvo gjør, man bør heller takke for at man får tilgang til ett enn så bra bil !!
    Instagram: stuvikbaardsen

    Comfort Sport Advanced

  19. #44
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    vil si V50 er en bra bil, ønsker meg en slik selv, som matcher den sort S40n jeg/kona har.

    pappa har en V50, gått litt over 160.000 ikke vert noe tull med den, kjeme bil.

    er jo identisk med s40n og min har gått litt over 170.000 også uten større problemer.
    klart noe er det jo alltid, men sånn er det med alt.

  20. #45
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Har tidligere hatt en V50 1.6D. Faktisk en meget bra bil, greit med plass, lavt forbruk, moderne og sikker. Noen rakett er den ikke, men om man forventer det har man kjøpt feil bil. Helt klart en mye bedre bil enn en 960 til det daglige bruk.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  21. #46
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MrX Vis post
    Har tidligere hatt en V50 1.6D. Faktisk en meget bra bil, greit med plass, lavt forbruk, moderne og sikker. Noen rakett er den ikke, men om man forventer det har man kjøpt feil bil. Helt klart en mye bedre bil enn en 960 til det daglige bruk.
    Eller feil motor, får jo T5 i disse
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  22. #47
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    har akkurat kjøpt 2008 v50 jeg og...
    var først hos frydenbø å prøve kjørte 1,6 som jeg fort fant ut var aaaallltfor lat, så ble det leiting på finn å da kom jeg over en 2liter diesel som var med alt tenkelig utstyr utenom navi...
    bilen er god og kjøre og stille i forhold til mangen andre biler i denne klassen(har hatt 2005 mod. golf tdi før volvoen)
    kvalitet følelsen er og mye bedre i volvoen enn alle vw bilene jeg har kjørt til nå hvertfall og skin setene er bare helt fantastisk å sitte i.
    nyter hver tur jeg har med denne bilen(kone bil så heller skjeldent jeg kjører den)
    så jeg konkluderer med at dette er en bra bil i forhold til hva den koster og kjøre opplevelse og sist men ikke minst klassen den stiller i..
    Sist endret av gull pilen; 30/07/10 kl 14:06
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    Gloppen Sogn og Fjordane
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    TeamBørnOut lever i en annen verden. Han må jo kjøre gammel bil i framtiden dersom han ikke merker at tidene forandrer seg. Har selv kjøpt en S40N 2010 mod er kjeme fornøyd med denne. Men jeg merker jo at det er en del støy og litt liten plass. Men de som absolutt trenger stor plass må jo bare kjøpe seg en større bil. Seta er litt korte ja. Men alle nye volvoer kommere med korte sete. Har en del venner som er volvo mekanikere og de kunne varmt anbefale S40N. Mye mindre tull med de en V70 S80 XC70 og XC90. Har D5 motor og man hører at denne brommer men det er ikke så gale at det blir iriterande. Ellers kan man kjøre veldig langt med bilen uten og bli sliten. Ellers ligger bilen veldig godt på veien. Så kjøre egenskaper er etter min meining veldig gode. Har hatt og kjørt masse volvoer, og denne føles ikke billigere en noen andre volvoer. Min bil kosta over 500.000 så føler ikke at dette er noe billig bil heller. Eneste eg har og utsette på bilen er at den sporer endel. Men har 18" felger med 225 dekk så regner med det har litt med saken og gjøre. Kan varmt anbefale S40N / V50. Men man må huske at skal man ha god plass til en haug med unger, bikkjer, masse bagasje og er 2,5 meter høy er ikke dette rette bilen. Men for normale forhold er dette en knall bil.

  24. #49
    Registrerte brukere angerman sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    489
    Antall takk

    Standard

    v50 er en god bil, ikke hør på små barna som kjører rundt i steinalder traktorene sine her.de er bare misunnelig på at de ikke har råd til ny bil. hvis du sammenlikner v50 med focus er v50 mye bedre og kjøre,selv om det har samme platform. r-design er ett must. i knall rød er den fin. en billig og fornuftig bil, hvor alt er lettskrudd og greit. og det er veldig lite tull med de nyere.

  25. #50
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    VCCN medlemsnummer
    2053
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Du må lære deg å skille mellom klassene her.
    En V50 er en mindre, billigere og simplere bil enn en stor S80 eller XC90.
    Dem er jo konstruert slik for å lage klasseskille. Man får det man vil betale for.
    Men ja, en V50 er en bra bil for de som har krav som går under V50.
    Men for en rik konsulent, så er det kanskje ikke like bra bil.

    Mye tullete kommentarer her syntes jeg.
    Heeelt enig!

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •