Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 67

Tråd: er v50 en bra bil?

  1. #1
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard er v50 en bra bil?

    heisann! Vi har planer om å kjøpe oss en nyere bil sånn etterhvert og har kikka endel på v50, 05-07 mod eller noe. Noe som vet noe om denne? er det dyre deler til den feks? er det noen av modellene som kommer med utstyr man bør holde seg unna? takker for svar
    "Learning By Doing"

  2. #2

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Det beste tipset er å kjøpe en så ny bil som mulig. De første årgangene har hatt en del småplukk.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  3. #3
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    når begynte de å lage'n da?
    "Learning By Doing"

  4. #4

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    2005 er vell første årgang.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  5. #5
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tholandsli Vis post
    2005 er vell første årgang.
    2004.

  6. #6
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    åkei
    "Learning By Doing"

  7. #7
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    V50 er en dårlig bil, når du har passert 50tusen så blir det bare problemer. Og når det er sagt så får man en veldig dårlig kvalitetfølelse og bilen er trang og sitte i eneste pluss er stereoen man får i disse bilene, dem er helt ok

  8. #8
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    V50 er en dårlig bil, når du har passert 50tusen så blir det bare problemer. Og når det er sagt så får man en veldig dårlig kvalitetfølelse og bilen er trang og sitte i eneste pluss er stereoen man får i disse bilene, dem er helt ok
    Finnes alltid noen mandags biler..
    Kjenner en del som har V50. Kjempefornøyde, og ingen av dem har hatt problemer sålangt.
    Gått langt mer enn 50000 dem.
    Eneste er plassen som dy sier. Er litt trangt i denne, men da må man jo også huske at man kjøpte nettopp lillebror til V70..
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    V50 er en dårlig bil, når du har passert 50tusen så blir det bare problemer. Og når det er sagt så får man en veldig dårlig kvalitetfølelse og bilen er trang og sitte i eneste pluss er stereoen man får i disse bilene, dem er helt ok
    Min har passert 50.000 med gooood margin!
    Kan ikke si jeg merker noe til problemer. Kanskje det hjelper at alle servicer er fulgt?
    God kvalitetsfølelse, og finnes selvfølgelig større stasjonsvogner hvis man er ute etter mye plass!

    Jeg er hvertfall superfornøyd med min. Tror ikke jeg hadde byttet den inn selv med 7 rette i lotto...Kanskje til fordel for en V50 T5
    AWD
    bare
    Frankofil Volvoeier...

    2007 V50 1.6D Kinetic
    x-Volvoer: 2007 V50 2.0D Kinetic, 1997 V40 TDI
    x: 10-12 Peugeoter pluss et par tyske og amerikanske biler.

  10. #10
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    V50 minner mer om en Renault/Ford. Fadern har en 08mod v50 med nesten alt utstyr, synes man får en skikkelig dårlig kvalitets følese nå man setter seg i de bilene. Minner ikke om volvo i det hele tatt, men nå er det jo sikkert bare 10% som er volvo på de bilene da, resten er vel lisensprodusert dritt fra Tyskland sikkert.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Enig med turbohansen. brodern har en ny v50.. og hvis jeg går fra 960n og inn i den så skjønner jeg at volvo er på vei til kina..
    bare se på bildene av dashn... ser billig ut.
    Fæle å kjøre er de også. er som alt annet nytt av billig merkene. Fattern som har 142 måtte trekke litt på smilebåndet når han prøvde den bilen
    One Ring to rule them all

  12. #12
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    hmm. litt delte meninger skjønner jeg. Det med plassen er forsåvidt greit, dama ønsker seg jo en fiat 500, men den var litt i minste laget for meg da jeg skalla i taket hele tiden, så alt som er større enn det er jo bra enig i at den ser drit kjip ut inni da, og det er jo teit, men. Står liksom litt mellom den, a3 eller swift.. hmm.. tre vidt forskjellige biler... men takker for svar, er greit å vite litt på forhånd før man kjøper no
    "Learning By Doing"

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    A3 er jo en golf :P swift er jo en billig japansk drittbil.. da ville jeg faktisk tatt fattigmansvolvon :P
    One Ring to rule them all

  14. #14
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde vertfall valgt Volvoen! De første v50`ene hadde jeg styrt unna, har hørt at det er en del fjusk på dem. Men vil tro Volvo rettet opp i dette på de senere modellene. Bra stereoanlegg er det jo også!

    Gå for en v50 T5 du
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  15. #15
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Ford

  16. #16
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Focus stv
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  17. #17
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Focus stv
    Heller det enn en V50 som er 3-4 forskjellige merker

  18. #18
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Mye saklige meninger her ser jeg..

    V50 er generellt en god bil, men som nevnt her, unngå de første årgangene så har du nok mer glede og kanskje mindre problemer. Deler, servicedeler og tilbehør er ligger i samme prisklasse som Volvodeler generellt, med litt variasjoner så klart. Men stort sett er ikke Volvo deler så dyrt.

    Når det kommer til min mening om bilen vil jeg si den er liten og ser litt "asiatisk" ut innvendig, litt smått på en måte. Men utvendig liker jeg V50 godt, ja spesielt om den ser litt sporty ut noe som ikke krever all verden.

    V50 fåes med mange motorvarianter og utstyrsmodeller, så her gjelder det vel å se seg frem til hva du ønsker. Har kjørt både 1,6D, 2,0D og 2,4S motorene og må si bensinmotoren var den mest behagelige å kjøre med, men utvilsomt så er dieselmotorene mest lønnsomme. Oslo-Trheim-Oslo med 2,0D gikk med 0,5l/pr.mil! Bilene er fine å sitte i, men igjen, den er ikke så stor så man får litt småbilfølelse i de. Og det er nok her det som fler sier her at du føler kanskje ikke at det er en Volvo du kjører med noe mer Ford/Renaulsk hehe

    Kan vel si det slik, jo mer avansert utstyr du har i bilen, jo mer risiko er det for feil.. men da snakker jeg ikke bare om Volvo V50 heller

  19. #19
    Registrerte brukere Kenneth B sin avatar
    Medlem siden
    06. feb. 2010
    Sted
    Elverum
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    V50 er en dårlig bil, når du har passert 50tusen så blir det bare problemer. Og når det er sagt så får man en veldig dårlig kvalitetfølelse og bilen er trang og sitte i eneste pluss er stereoen man får i disse bilene, dem er helt ok
    Orignalstereo'n bra?? Akkurat...
    I cannot really let the pressure of a deadline inhibit me creatively...

  20. #20
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth B Vis post
    Orignalstereo'n bra?? Akkurat...
    Som sagt, helt ok. Men ikke noe og skryte av nei men tenkte bare og ikke være helt negativ om bilen

  21. #21
    Registrerte brukere Kenneth B sin avatar
    Medlem siden
    06. feb. 2010
    Sted
    Elverum
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Enig med Per her; mye saklig. Jeg spurte litt rundt på div Volvo verksteder da jeg lette etter "rett" bil, og fikk beskjed om å styre unna 04 modellene, og tidlig 05. Er som hos mange andre merker endel barnesykdommer med de første modellene... Ser mange her klager over at bilen er trang og føles "billig", men jeg kan ikke si meg enig i det. Kjørte ca 11000 km med min fra april til nyttår, med bla annet en tur til Vallåkra (ca 70 mil fra Elverum), 2 mann i bilen og full parg. Lå i 140-150 nedover Sverige, uten at bilen føltes "anstrengt" eller at jeg ble sliten av å kjøre så langt. Er godt fornøyd med min %0 i hvertfall, og er klar for flere langturer til sommer'n!
    I cannot really let the pressure of a deadline inhibit me creatively...

  22. #22
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Ja da var det visst litt positivt å høre om denne bilen også da vi har aldri hatt noe volvo før, annet enn amazon, så har jo ingen å sammenlikne med kan du si. Men golf og A3 er da bra biler! hehe, men "ekte" volvo folk mener vel stort sett at alt annet enn volvo er drit da. hehe.. vi skal ihvertfall kjøpe nyere enn 05 hvis det blir v50 da, høres ut som alle enes om det.. hehe..
    "Learning By Doing"

  23. #23
    Registrerte brukere Kenneth B sin avatar
    Medlem siden
    06. feb. 2010
    Sted
    Elverum
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Det noen kaller ekte Volvo, er vel det andre kaller for gammel bil....
    I cannot really let the pressure of a deadline inhibit me creatively...

  24. #24
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth B Vis post
    Det noen kaller ekte Volvo, er vel det andre kaller for gammel bil....
    det er heeelt sant. satt akkurat å kikka på v50'n din... den var jo bare helt rå, er ikke alle som får det til å se så diskre og pent ut
    "Learning By Doing"

  25. #25
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Gammel tråd, men fortsatt aktuell
    V50 er en knall bil, billig i drift, billig og forsikre og billig å vedlikeholde.
    Stemmer bra at V50 sleit med en del barnesykdommer sine første leveår, men når MY07 utgaven kom var veldig mye rettet, og etter faceliften blei ennå mere rettet og bedret på.

    Når det gjelder lydanlegget har jeg selv High Performance anlegget og er imponert over det som originalt anlegg, er kanskje ikke nok for lyd fantaster som stiller strenge krav, men har nå prøvd mange biler og er ikke mye som overgår volvo og anlegg når det er originalt.
    V50 er en veldig god bil å kjøre, har nå kjørt 80 000 km med min og tar fint 12 timer i strekk uten problem.

    Så vil anbefale V50 modeller nyere enn 2007, knallgode biler

    Om jeg skal trekke frem det negative så er det litt for korte seteputer, holder ikke helt volvo kvalitet på det området, men er ikke noe stort problem, bakseteplassen kunne vært noe bedre og støyisoleringen kunne vært bedre. Ellers er det ikke mye å utsette på bilen

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •