Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Vanskelig feil V70 D5

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2011
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard Vanskelig feil V70 D5

    Hei. Jeg har en 2004 mod V70 D5 163hk som har stått på verksted i over 1 mnd nå å de har enda ikke funnet feil på den...
    Den er gått ca 165000km

    Feilkode utskrift er som følger:

    Diesel (D5244T-EDC 15C-MT/AT)

    DTC Beskrivelse

    8420 -Spenningsmating føler
    -periodisk

    1400 -Ladetrykkføler, urimelig verdi
    -Permanent


    Først mente verkstedet at det var feil i en føler og de byttet en del som de kalte vakuumregulator for turbo. dette er en sak som står montert på ene røret til intercooleren. Bilen ble ikke helt bra og de sier det mangler strøm/spenning til div styre enheter. Bilen starter og går men går kun i nødmodus.

    Dette er en forsikring sak nå så den blir vel i orden før eller siden, men nå har den stått så lenge på verksted at jeg begynner å bli lei å derfor søker råd her om noen har vært borti lignende=)

    Fikk høre idag om tilfeller der ettermontert Xenon har forstyrret/ødelagt styre enheter på div biler & 4takt snøskutere...

    Det merkelige da er jo at feilen oppsto par uker etter at jeg byttet ut langlys pærene med 55w Xenon kit pluss 3 stk tusenmetere med 75w Xenon pærer. Tusenmeterne styres selvsagt via relee (kun styrestrøm fra langlys).
    I tillegg oppsto feilen da Kjerringa kjørte på landeveien med alt av lys tent...

    I mine ører høres det helt umulig ut at dette kan forårsake alt sammen å at ett Volvo verksted med full diagnose verktøy ikke klarer finne feil?!?

    Om noen har vært borti lignende problemer så er jeg meget takknemlig om det kan hjelpe meg med min bil =) =) =)

    Mvh Jan J

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Du kan gå på en smell her pga xenon greiene... Bilene er ikke noe annet en datamaskiner og xenon kan forstyrre slikt.. du burde egentlig pelt av sånt før du fikk den levert på verksted. Selv om dette kanskje ikke er xenonlysets feil... så KAN verkstedet legge skylden på sånt..
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2011
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Er nokk ett poeng i det ja. Nå har ikke verkstedet nevnt noe om Xenon greiene, fikk kun høre det fra noen bekjente at det kunne forårsake slikt...

    Denne tråden er forøverlig også på modellspesifikk forum
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16911

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. des. 2010
    Sted
    Der ingen trudde at nokon kunne bu
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Er nok en liten missforståelse blandt folk at det bare er og plugge i en kontakt i nye biler så vips har man svaret på hva som er galt på en skjerm. Riktig så enkelt er det ikke.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2011
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Nå er det bestillt ny motor styreenhet til bilen så håper den blir i orden snart =)

Lignende tråder

  1. Vanskelig å skifte bærekuler foran?
    By AndersE88 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 07/10/11, 12:52
  2. Vanskelig feil på V70 D5
    By Proma in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 28
    Siste post: 23/02/11, 17:07
  3. egr feil
    By t.e.b in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 46
    Siste post: 04/01/11, 22:01
  4. Vanskelig å få tak i skinnseter til 945 ?
    By R-israelsen in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 5
    Siste post: 24/12/10, 10:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •