Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Problemer med ABS-systemet

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Problemer med ABS-systemet

    Får vel si hei hå, med tanke på at det er min første post her, som en liten introduksjon.

    Det har seg så at jeg ikke får ABSen på 850en min til å fungere, har tatt en titt på
    ABS
    -modulen (som sitter under pumpa) og denne var rimelig klar for dynga. Så jeg tok å bestilte en brukt og overhalt en fra USA via eBay, som ikke kostet allverden (selger har nesten 100% positiv feedback).

    Problemet er at den hersens lampa fortsatt står i og lyser, var borte på den lokale Volvoforhandleren og fikk lest ut feilkoder istad, fikk feil på disse tingene:

    *
    ABS
    -føler foran og bak gåen (de to bak er flunka nye, så litt mystisk)
    *Hovedrelè Styreenhet
    *Permanent feil (??)


    Det er her jeg begynner å bli litt frustrert, og lurte på om kanskje noen her har noen innspill om hva problemet kan være? Karen på Volvo mente på at det sannsynligvis var noe kluss med styreenheten jeg kjøpte. Selv er jeg åpen for at jeg kan ha gjordt et bomkjøp, men tenkte å høre med dere før jeg bestemmer meg for noe her.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hadde du søkt hadde du funnet ut at det er mange som har dette problemet. Det er i 99% av tilfellene sprekk i loddingene i selve styre enheten. Denne går å fikse
    Om du sender den vekk eller tar den selv får du avgjøre. husker ikke hvem som kan fikse dette men hvis du søker finner du nok svaret fort
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Hadde du søkt hadde du funnet ut at det er mange som har dette problemet. Det er i 99% av tilfellene sprekk i loddingene i selve styre enheten. Denne går å fikse
    Om du sender den vekk eller tar den selv får du avgjøre. husker ikke hvem som kan fikse dette men hvis du søker finner du nok svaret fort
    Men hvis han har kjøpt en overhalt
    ABS
    -modul så burde det jo ikke være den, hvis den i hele tatt er overhalt(?). Hvis det er feil på
    ABS
    -modulen vil det vel også komme opp feilkode på høyre sensor bak?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Har lest rundt og sett at det er veldig mange med akkurat dette problemet her, derfor jeg kjøpte en som har blitt overhala, eller hvertfall påstått overhala, da den som satt i min var umulig å reparere på. Er jo som sagt mulighet at jeg har gjort et bomkjøp, får ta en titt på styreenheten når helga kommer tenker jeg

    Ekke alltid så greit med denne gamle elektronikken..

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Mulig det er et annet system i usa ja. men det kan vell en av gutta med VADIS her sjekke ut for deg.
    Hvis den er overhala så bør det vel synes?

    Du har ikke den gammle enda å kan sjekke nrene mellom boksene?
    One Ring to rule them all

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Mulig det er et annet system i usa ja. men det kan vell en av gutta med VADIS her sjekke ut for deg.
    Hvis den er overhala så bør det vel synes?

    Du har ikke den gammle enda å kan sjekke nrene mellom boksene?
    Har kryssjekket nummrene på den gamle VS den nye boksen, alt er identisk. Vadis sier også det samme, eneste forskjellen jeg kan se i farten er fargen på klistrelappen, som er omvendt på den nye i forhold til den gamle.. :S

    Merkverdig. En ting jeg lurer litt på mens vi er inne på det; Er det forskjell på
    ABS
    -systemene på 94-95' og 96-'mod? Ser det er litt andre typer "styreenheter" som dukker opp via diverse hugger-sider.

    EDIT: Silikonet på den "overhalede" boksen ser temmelig fersk og rein ut, av det jeg kan se. Og låseringene mangler, så karen har sannsynligvis vært inni den å fikla.

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Om du har en defekt sensor og et defekt hovedrele, så kan du ikke forvente at feilkoden forsvinner selv med ny fungerende modul. Skift dette du.

    Antar du har 96-97modell med
    OBD
    2
    system..
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #8

    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Skarnes
    VCCN medlemsnummer
    346
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Det skal vel være mulig å måle sensorene. Tror det er å måle spenning over sensorledningene mens du snurrer på hjulet, mener det står beskrevet i vadis.

    Hva hadde skjedd med den gamle styreenheten?
    2012 v70 d3
    2005 V70 2.0t
    1998 V70 2,5L 10V - Solgt
    1986 740GL - Solgt
    1985 240GL - Solgt
    1975 242DL - Spiker
    1975 Mazda 818 - Spiker

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Om du har en defekt sensor og et defekt hovedrele, så kan du ikke forvente at feilkoden forsvinner selv med ny fungerende modul. Skift dette du.

    Antar du har 96-97modell med
    OBD
    2
    system..
    Og hvor finner jeg dette releet? Er ikke helt lommekjent. Stemmer at det er 96' med
    OBD
    2
    ja


    Sitat Opprinnelig postet av ola normann Vis post
    Det skal vel være mulig å måle sensorene. Tror det er å måle spenning over sensorledningene mens du snurrer på hjulet, mener det står beskrevet i vadis.

    Hva hadde skjedd med den gamle styreenheten?
    Den gamle styreenheten var full av noe som minnet styggelig om bremsevæske, mulig dette pga tidligere lekkasje fra bremsevæskebeholderen :P Kan jo tilføye at
    ABS
    -lampen har lyst siden jeg kjøpte bilen, som er over et år siden. Vil i hovedsak få orden på ABSen pga EU-kontroll snart..

Lignende tråder

  1. 740 Problemer..
    By m0nst3r in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 31/10/10, 21:25
  2. Problemer med FK
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 29/10/10, 16:22
  3. Trykk i det hydrauliske systemet til clutchen
    By hokoff in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 26/10/10, 21:24
  4. El systemet XC70
    By evenruud in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 17/10/10, 20:44

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •