Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 87

Tråd: B230FK - tungstartet, mulig gåen toppakning?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    det er ikke sikkert... du bør egentlig passe på så du ikke sender + og jord og noe rart inn til tankmåleren etc :P
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    det er ikke sikkert... du bør egentlig passe på så du ikke sender + og jord og noe rart inn til tankmåleren etc :P
    Synes dette er rart.. Men hvis jeg kobler av pumpen under bilen, og kjører bare pumpen i tanken og det kommer bensin ut av slangen på fuel railen, så må jo pumpen være riktig koblet? Eller?

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jepp
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    må huske på att pumpe i tanken ikke klarer å presse bensin igjennom pumpa under bilen når den pumpa ikke går, så du burde løsne slange som kommer fra tank som går til pumpe under å se der
    Sist endret av R.G; 29/01/11 kl 18:35 Begrunnelse: bokstavkjeks
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Var oppe med bensinpumpen i går kveld, og så at forrige eier av delebilen hadde satt polene helt feil, satte på hele armaturen i fra bilen jeg! Og det står på en splitter nye pumpe på den. Men når jeg setter på tenningen stiger trykket til 3.5 bar, også ramler det ned til 0.5 - 1 bar. Trodde trykket skulle holde seg på 3.5 bar etter pumpene hadde stoppet jeg men? Men når pumpene går så holder trykket seg på 3.5 bar, så dette må jo være rett?

    Men kan dette være årsaken til at den ikke starter når den er kald? Hvis jeg har i motorvarmeren i 1 time starter den med en gang! Har også byttet temp føler ved sylinder nr. 3

  6. #31
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    siden trykke ramler ned kan tyde på defekt bensintrykkregulator.
    som jeg nevnte tidligere her tror jeg?. og det kan være grunn til den ikke starter da den har stått lenge fordi trykket blir borte og det må "pumpes fram" att bensin og bygge opp trykket, som om man har kjørt tørr tanken


    edit: har du pumpe under bil skal det sitte en tilbakeslagsventil i ene koblinga der mener jeg,

    men jeg ville prøvd å bytta bensintrykkregulatoren hadd samme prob med en jeg hadde før
    Sist endret av R.G; 30/01/11 kl 13:10
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    siden trykke ramler ned kan tyde på defekt bensintrykkregulator.
    som jeg nevnte tidligere her tror jeg?. og det kan være grunn til den ikke starter da den har stått lenge fordi trykket blir borte og det må "pumpes fram" att bensin og bygge opp trykket, som om man har kjørt tørr tanken


    edit: har du pumpe under bil skal det sitte en tilbakeslagsventil i ene koblinga der mener jeg,

    men jeg ville prøvd å bytta bensintrykkregulatoren hadd samme prob med en jeg hadde før
    Okei! Har ikke en slik for hånden, men får muligens spørre en kamerat om å få låne hans! Er usikker om det sitter en tilbakeslagsventil under. Men jeg kan file i 1 - 2 min når den er kald, og den kommer ikke i det heletatt.. Var ute og prøvde i sta og da filet jeg helt til batteriet ble flatt.. Bensintrykkregulator fra lh2.4 med sugemotor er vel ikke den samme?

    Målte bensintrykket på den forrige orginale turbobilen jeg hadde, og da sto trykket på 3.5 bar når jeg skrudde på tenningen og holdte seg på det. Så det er vel slik det skal være.

  8. #33
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    den fra lh 2,4sug er lik den er 3bars regulator det også... tilbakeslags ventil pleier å sitte i ene koblinga fra pumpe til filter mener jeg. i en sånn 90gr kobling el hva det er.

    så prøv regulatoren. er det ikke den og trykket faller tilbake så spørs det på om tilbakeslagsventilen. kan hende sitter tilbake slagsventil i pumpa.

    men hvis det er regulatoren så er det det att trykket blir borte ved att bensina siger tilbake i returslangen..
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    den fra lh 2,4sug er lik den er 3bars regulator det også... tilbakeslags ventil pleier å sitte i ene koblinga fra pumpe til filter mener jeg. i en sånn 90gr kobling el hva det er.

    så prøv regulatoren. er det ikke den og trykket faller tilbake så spørs det på om tilbakeslagsventilen. kan hende sitter tilbake slagsventil i pumpa.

    men hvis det er regulatoren så er det det att trykket blir borte ved att bensina siger tilbake i returslangen..
    Okei! Får prøve og bytte den. Satser på at regulatoren er den samme, har en som står på sugemotoren. Men hvorfor fungerer dette da motoren er varm? Skjønner ikke dette helt. Får se om jeg finner en tilbakeslagsventil under der.

  10. #35
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    grunn til det går greit når bilen er varm og noen timer etter den er stoppet er pga den trenger mindre bensintrykk, og fordi trykket holder seg ei stund. og att det trykket siger nedover sagte over tid, pga kan være lite hull i membran i regulatoren
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    den fra lh 2,4sug er lik den er 3bars regulator det også... tilbakeslags ventil pleier å sitte i ene koblinga fra pumpe til filter mener jeg. i en sånn 90gr kobling el hva det er.

    så prøv regulatoren. er det ikke den og trykket faller tilbake så spørs det på om tilbakeslagsventilen. kan hende sitter tilbake slagsventil i pumpa.

    men hvis det er regulatoren så er det det att trykket blir borte ved att bensina siger tilbake i returslangen..
    Ingen tilbakeslags ventil. det er en trykkutgjevner! det trengs når man åpner 4stk dyser på en gang.
    trykket synker sakte med sikkert pga pumpa. Når man slår på tenninga så spruter bilen på litt bensin ned i motoren så den skal starte lettere.
    Men bensintrykket skulle holdt seg på 3bar.
    One Ring to rule them all

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Ingen tilbakeslags ventil. det er en trykkutgjevner! det trengs når man åpner 4stk dyser på en gang.
    trykket synker sakte med sikkert pga pumpa. Når man slår på tenninga så spruter bilen på litt bensin ned i motoren så den skal starte lettere.
    Men bensintrykket skulle holdt seg på 3bar.
    Okei! Det er vel bensintrykkregulatoren som har sender trykket vidre i returslangen da, så den må byttes! Men vet du om det er samme regulator på sugemotor og turbomotor TBO?

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    det er likt
    One Ring to rule them all

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Har nå byttet den uten forbedring! Tok lang ti før den startet, og den døde hvis jeg begynte og gasse etter oppstart. Men trykket holdt seg nå, hadde 2.5 - 3 bar når jeg satte tenningen på. Men kan temp sensoren under innsug nr 3 ha noe å si? Byttet denne fra en F motor, men det har vel ikke noe og si.

    Men hva er det som blir annerledes når motoren er litt varm? Motoren skal jo starte uten ledningen på temp sensoren under innsug nr 3 når den er kald. Har iallefall erfart dette tidligere.

    Feilkodelampa lyser, men kodeleseren min funker ikke lenger etter jeg byttet hjerner! Har en kodeleser som er i fra en 95 modell FK, men hjernene mine er i fra en 98 modell.

  15. #40
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    byttet utenforbedring? er vel en forbedring når den holder på trykket hvis temp følern du satte i kommer fra nyere f motor med 2,4 sprut har ikke det noe å si.


    du satte meg litt i tenke boksen ang hjerner å kodeleser, for det skal egentlig gå greit
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ikke alltid den starter uten. fordi da drukner den i bensin. det er 2stk kabler på tempmåleren. en til bensin hjernen og en til tenningshjernen.

    (hvorfor byttet du hjerner?)

    Har du sjekket ut denne "blåse lyden"?

    Hmmms når du har bygd om fra F bil til FK motor... hvor har du satt lmm hen? Hvordan gjorde du dette?
    One Ring to rule them all

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ikke alltid den starter uten. fordi da drukner den i bensin. det er 2stk kabler på tempmåleren. en til bensin hjernen og en til tenningshjernen.

    (hvorfor byttet du hjerner?)

    Har du sjekket ut denne "blåse lyden"?

    Hmmms når du har bygd om fra F bil til FK motor... hvor har du satt lmm hen? Hvordan gjorde du dette?
    Okok. Er sugemotorhjernene og turbohjernene de samme? De gamle hjernene er i fra en 91 modell 940 FB

    Satte lmm på riktig side, tok og skjøtet de gamle kablene med skjøtestykker over til andre siden.

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nei sugemotor hjerner og turbohjerner er ikke likt
    One Ring to rule them all

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er lett å få forstyrrelser når man flytter lmm. jeg bruker alltid kabler som er "skjærmet". ellers har jeg opplevd at mye rart kan skje.. samme gjelder kabler til dyser.
    One Ring to rule them all

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det er lett å få forstyrrelser når man flytter lmm. jeg bruker alltid kabler som er "skjærmet". ellers har jeg opplevd at mye rart kan skje.. samme gjelder kabler til dyser.
    Joda, sant det.. Men de orginale kablene til lmm og dysene er jo ikke skjermet de heller? Men får løsne de kablene også holde de et lite stykke opp i fra andre kablene og se da..

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er en litt annen plassering av releer etc i motorrommet på turbo og ikke turbo motorer
    One Ring to rule them all

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det er en litt annen plassering av releer etc i motorrommet på turbo og ikke turbo motorer
    Okei.. Men hvilke relè er det snakk om? Ser at det ikke står noe om flytting eller bytting av relè'r i ombyggingstråden..

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Nei, fordi noen ikke får problemer men andre sliter som faen
    Dysereleet sitter på motsatt side (som eksempel)
    One Ring to rule them all

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Nei, fordi noen ikke får problemer men andre sliter som faen
    Dysereleet sitter på motsatt side (som eksempel)
    Hehe! Sant det.. men jeg brukte jo hele det gamle ledningsnettet.. Så rekner med ledninger til dyser osv er rett? Ledningsnettet på en sugemotor og en turbomotor er jo likt..

  25. #50
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ledningsnett er nesten likt på turbo å sug ja. koblinger for dysemotstander er en forskjell bla, lmm plasseringer,
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. trykk i vanntank. gåen toppakning?
    By kristoffer in forum Motor og gir
    Svar: 25
    Siste post: 09/10/10, 11:08
  2. Gåen toppakning? B230FK
    By Jack89 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 19/08/10, 09:19
  3. tungstartet 850 etter motorbytte
    By amazon in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 28/07/10, 08:49
  4. 850 som stopper og er veldig tungstartet etter på
    By Norhagen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 18/07/10, 10:08
  5. ang. olje etter gåen toppakning
    By cossykiller in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 02/05/10, 10:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •