Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lett trim av 240

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Vest Agder/ Søgne
    Innlegg
    63
    Antall takk

    Standard Lett trim av 240

    Goddagen.
    Vurderer fikle litt med eksosen og luftfilteret på 240en, billig og enkel effektøkning..
    I hovedsak rallygrenrør, 2,5" effektanlegg (og dermed fjerne cat'en), og K&N filter. Noen som har noen som helst idè om dette kan hjelpe noe særlig på effekten? Vil tro det ettersom cat'en som står på den er fra 1990 og sikkert potte tett.. Men er nok noen som kan dette bedre enn meg.
    Evt andre forholdsvis enkle og rimelige ting man kan gjøre for å få den litt friskere? Skal ikke være noen show-bil, er mest for å kjøre ifra pakkisbimmerne.
    --1990 Volvo 240GL--
    --1973 Plymouth Fury III--

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    den høres raskere ut hvertfall, er ikke store effektøkningen, hvertfall ikke med orginal kam. du kjører ikke fra en 320

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    jeg hadde dette oppsettet(eller noe ala dette) på bilen da jeg kjøpte den. merka ikke forskjell nesten mot orginalt da jeg tok det av. koster myyye mere enn det smaker.
    97' Volvo S70 T5
    90' Volvo 240GL (F+T)Solgt:(

  4. #4
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Finney Vis post
    Goddagen.
    Vurderer fikle litt med eksosen og luftfilteret på 240en, billig og enkel effektøkning..
    I hovedsak rallygrenrør, 2,5" effektanlegg (og dermed fjerne cat'en), og K&N filter. Noen som har noen som helst idè om dette kan hjelpe noe særlig på effekten? Vil tro det ettersom cat'en som står på den er fra 1990 og sikkert potte tett.. Men er nok noen som kan dette bedre enn meg.
    Evt andre forholdsvis enkle og rimelige ting man kan gjøre for å få den litt friskere? Skal ikke være noen show-bil, er mest for å kjøre ifra pakkisbimmerne.
    Tror ikke du kjører fra en 316 engang med det dær

    Må nok litt porting, annen kam, kompøkning og 4-2-1 eksos til. Da går det ca. likt som en 320... Kommer sef mye an på hvilken kam etc. men fancy deler koster oftest litt. Bare det jeg nevnte havner ca. på 10k med K-kam og høvling av topp, og forutsatt at du kjøper rør og slikt og gjør resten selv.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    om målet er å kjøre fra bimmere er nok turbo det billigste, koster ikke mye når du har 1990 modell, "litt" dyrere enn åpent filter og effekt anlegg. men du fliser en 320 hvertfall

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. nov. 2010
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    det hjelper ikke å bare sette på et åpent filter å greinrør det er bare tull men hvis du porter og høvler toppen og bruker vx3 kam så begynner det å hjelpe pluss greinrør da så klart.

Lignende tråder

  1. 2.4 t AWD. trim?
    By Kristianzn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 07/09/10, 21:29
  2. Lett trimming av FK
    By hvrd in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 03/07/10, 14:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •